گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل اظهارنظر عراقچی درباره گفتگوهای مستقیم با آمریکا، دیدار مقامات آمریکا و اتحادیه اروپا با مقامات ایران، دستور کار سفر روحانی به ترکیه، دستور کاخ سفید به هیئت گفتگوکننده آمریکا، بلوف‌های اوباما درباره گزینه نظامی، و صحبت‌های رئیس ستاد مشترک ارتش و وزیر اطلاعات اسرائیل درباره تهدید هسته‌ای ایران می‌شود.

تایمز اسرائیل/ ایران می‌گوید گفتگوهای مستقیم با آمریکا "ضروری" است

مذاکره‌کننده ارشد ایران روز یک‌شنبه گفت گفتگوهای توافقی بین تهران و واشینگتن ضروری است، چرا که مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران دارد وارد "مرحله‌ای جدی" می‌شود.

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

وزارت خارجه ایران نیز اعلام کرد که دارد "تلاش می‌کند تا ترتیبی دهد" که پیش از نشست 16 تا 20 ژوئن در وین، نشست‌های دوجانبه با سایر اعضای 1+5 نیز برگزار شود.

یدیعوت آحارانوت/ مقامات ارشد آمریکا، ایران و اتحادیه اروپا روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در ژنو دیدار می‌کنند

مقامات ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا روز دوشنبه دو روز گفتگو درباره برنامه هسته‌ای تهران را آغاز خواهند کرد. عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز یک‌شنبه خبر داد طی این نشست که در ژنو برگزار می‌شود، درباره تحریم‌هایی که به اقتصاد وابسته به نفت کشورهای اوپک آسیب زده نیز گفتگو خواهد شد.

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

تصمیم آمریکا به سفر به ژنو و دیدار با هیئت ایرانی ظاهراً تمایل واشینگتن به خروج از بن‌بست به وجود آمده را نشان می‌دهد. رابرت آینهورن یکی از مقامات ارشد سابق آمریکا در بحث منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای معتقد است که سفر ویلیام برنز به ژنو تلاش آمریکا برای تحقق مهلت تعیین شده 20 ژوئیه است که پایبند ماندن به آن فوق‌العاده دشوار است.

در این بین، یک مقام دیپلماتیک فرانسوی نیز گفت گفتگوهای آمریکا و ایران با هماهنگی سایر کشورهای 1+5 انجام می‌شود، که این مطلب را یکی از مقامات آمریکایی نیز تأیید کرده است. دیپلمات فرانسوی گفت: "برخی ابعاد خاص آمریکا درباره لغو تحریم‌ها در صورت رسیدن به توافق وجود دارد که باید با ایرانی‌ها مطرح شود."

یدیعوت آحارانوت/ رئیس‌جمهور ایران با دستور کار تجارت و جنگ سوریه به ترکیه رفت

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران روز دوشنبه به ترکیه رفت تا درباره گسترش تجارت و جنگ داخلی در سوریه که موجب تعضیف روابط بین دو طرف شده گفتگو کند.

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران درباره این سفر گفت: "طی سفر رئیس‌جمهور درباره موضوعات بسیاری تحقیق خواهیم کرد، از جمله مشکلات مشترکی که در منطقه داریم."

معاون رئیس حزب حاکم عدالت و توسعه ترکیه نیز در این‌باره گفت: "یکی از موضوعاتی که با روحانی درباره آن بحث می‌کنیم موضع ایران درباره جنگ داخلی سوریه است. سیاست سوری ایران به نفع ایران نیست."

علی‌رغم اختلافات عمیق بین آنکارا و تهران درباره سوریه، بازار 76 میلیونی ایران با یکی از غنی‌ترین ذخایر نفت و گار دنیا برای کمپانی‌های ترکیه بسیار جذاب است.

ترکیه برای تقریباً تمام گاز طبیعی مورد نیاز خود به واردات وابسته است و در صورت لغو تحریم‌ها علیه بخش عظیم انرژی ایران بسیار مایل است که واردات نفت و گاز از ایران را افزایش دهد. حمید صادقی تحلیل‌گر مستقر در تهران می‌گوید: "ایران هم به ترکیه به عنوان خریدار اصلی گاز طبیعی از این کشور وابسته است. بنابراین دو طرف به توافق خواهند رسید."

دبکافایل/ کاخ سفید خطاب به هیئت آمریکایی: مذاکرات با ایران را بدون "بهبود" در توافق موقت ترک نکنید

کاخ سفید به هیئت آمریکایی راهی گفتگو با ایران در ژنو دستور داده تا دست خالی میز گفتگو را ترک نکند. هدف معهود آمریکا از مذاکرات، یعنی رسیدن به توافق جامع و بالأخره پایان دادن مسئله برنامه هسته‌ای ایران بی‌شک از دستور کار واشینگتن خارج شده است. با این وجود، باراک اوباما تیم مخفی خود را جمع کرده تا در آخرین لحظات بتواند خود را نجات بدهد. این کار به خاطر سه نقطه عطف انجام شده است.

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

اولاً آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران دادن هرگونه امتیاز بیش‌تر توسط حسن روحانی و محمدجواد ظریف را قدغن کرده است، به ویژه در بحث غنی‌سازی اورانیوم و موشک‌های بالستیک دارای ظرفیت هسته‌ای. به این ترتیب شکست روند دیپلماتیک که اوباما تا این اندازه از آن حمایت کرده بود، از همین الآن قطعی شده است.

دوماً اوباما و مشاورانش به این نتیجه رسیده‌اند که نهایت امتیازی که ایران ممکن است بدهد رسیدن به یک نسخه بهتر از توافق موقت است که ایران و 1+5 به آن دست پیدا کردند.

سوماً عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که ایران به شکل دو جانبه با آمریکا دیدار خواهد کرد، اما از آن‌جا مستقیماً به رم می‌رود و با یک هیئت روس دیدار می‌کند. بنابراین تهران عملاً اعلام کرده که پیشنهاد بهتر از پیشنهاد واشینگتن را نزد مسکو می‌بیند و می‌خواهد سیاست خاورمیانه خود را بیش‌تر با روسیه هماهنگ کند.

یک منبع آمریکایی می‌گوید گفتگوهای دو روزه ژنو بی‌شک شرایط را برای امتیازدهی بیش‌تر آمریکا فراهم می‌کند، چون آمریکاست که به دنبال رسیدن به توافق است.

یدیعوت آحارانوت/ اوباما درباره ایران بلوف می‌زد

اوباما تصمیم به حمله نظامی علیه برنامه هسته‌ای ایران را به کلی کنار گذاشته است، حتی به عنوان آخرین راه چاره. وی همچنین از حمله اسرائیل هم حمایت نخواهد کرد.

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

بنابراین اگر اسرائیل یا کنگره آمریکا این مذاکرات بی‌پایان هسته‌ای و توافقنامه‌های بی‌معنی دیپلماتیک را متوقف نکنند، همه این‌ها منجر به هسته‌ای شدن ایران خواهد شد.

سخنرانی اخیر اوباما با موضوع سیاست خارجی بالأخره آن چیزی را تأیید کرد که اسرائیل و کشورهای خلیج همگی در آن تردید داشتند، این‌که اوباما وقتی از همه گزینه‌های روی میز برای جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای از جمله گزینه نظامی حرف می‌زد، بلوف می‌زده است.

رئیس‌جمهور آمریکا از تهدید به حمله نظامی برای چانه زدن با نخست‌وزیر اسرائیل استفاده می‌کرد که حفاظت از این کشور یهودی در مقابل یک هولوکاست هسته‌ای به دست ایران را مسئولیت نهایی خود می‌داند.

تأکید اوباما بر مخالفت شخصی با راه‌حل نظامی ایران را مطمئن کرده که تهدیدهای نظامی علیه این کشور هیچ‌گاه اعتباری نداشته است. آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران روز چهارشنبه در اولین واکنش عموم به سنخرانی اوباما، خطاب به محافل سیاسی و نظامی ایران گفت که دولت اوباما گزینه نظامی را از روی میز برداشته است.

با این حال، ایرانی‌ها نباید فراموش کنند که اسرائیل برنامه‌های هسته‌ای عراق و سوریه را به تنهایی و بدون کسب اجازه یا کمک از آمریکا از بین برد.

دبکافایل/ گانتز: ایران به آرمان‌های هسته‌ای خود پایبند است، که قابل پیش‌گیری است

بنی گانتز رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل روز دوشنبه گفت: "ایران دیدگاه هسته‌ای خود را رها نکرده و به هر قیمتی به آن پایبند است. مهم‌ترین کار این است که از دسترسی ایران به این ظرفیت جلوگیری شود و این هم ممکن است، چه با زور و چه بدون آن."

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

تایمز اسرائیل/ وزیر اسرائیلی تقاضا کرد: برای پایبندی به مهلت تعیین شده، با ایران توافق بد امضا نکنید

یووال اشتاینینتز وزیر اطلاعات اسرائیل روز دوشنبه گفت: "اگر تا 20 ژوئیه به توافقی خوب نرسیدیم که ایران را از تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای بازدارد، نباید در مرحله کنونی به یک توافق ناقص رضایت دهیم."

وی افزود که ایران هسته‌ای یک تهدید جهانی است و تصریح کرد: "جامعه جهانی باید برای رفع خطر ایران نه تنها در مقابل اسرائیل و خاورمیانه، بلکه در مقابل تمام دنیا، مسئولانه عمل کند."

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد

هاآرتص/ اشتاینیتز: ایران می‌تواند در کم‌تر از یک سال سلاح هسته‌ای بسازد

یووال اشتانیتز وزیر امور استراتژیک و اطلاعات اسرائیل روز دوشنبه گفت: لغو تحریم‌های بین‌المللی و در عین حال اجازه به ایران برای ساخت بمب هسته‌ای یک "توافق وحشتناک" است. وی افزود: "ایران همین الآن هم یک کشور آستانه هسته‌ای است، فقط تا کنون سلاح هسته‌ای نساخته است" اما ظرفیت ساخت بمب در کم‌تر از یک سال را دارد.

گزینه نظامی اوباما بلوف بود/گفتگوی مستقیم با آمریکا ضروری است/ایران می‌تواند در کمتر از یک سال بمب هسته‌ای بسازد


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • شهیدزنده ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۱
    0 0
    ای صهیونیسم حرامزاده ایران میلیونها بمب اتمی و قویتر از اتم دارد که با فرمان ولی امرش راهی سرزمینهای اشغال شده خواهد نمود.حتمأمنتظر ما باشید مبادا از آماده باش درآیید!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس