گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل شهادت یک خلبان ایرانی در درگیری‌های عراق، امضای قرارداد سرمایه‌گذاری بین یک کمپانی آمریکایی و ایران، اظهارات تازه رئیس موساد درباره بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت اسرائیل، و افزایش آمار اعدام پس از روی کار آمدن یک دولت اصلاح‌طلب در ایران می‌شود.

تایمز اسرائیل/ خلبان ایرانی در جنگ عراق کشته اعلام شد

رسانه‌های دولتی روز شنبه گزارش دادند که یک خلبان ایرانی در جنگ با جهادی‌های سنی در عراق کشته شده است. به نظر می‌رسد این اولین مورد تلفات نظامی ایران در مقابله با داعش است.

اسرائیل

خبرگزاری رسمی ایرنا نگفت که آیا این خلبان در مأموریت هوایی کشته شده و یا حین مبارزه زمینی. این خبرگزاری نوشت: "شجاعت علمداری مورجانی" طی "دفاع" از اماکن مقدس مسلمانان در شهر سامرا کشته شده است. این گزارش در حالی منتشر شده که مقامات ایرانی همچنان مصر هستند که کمک‌شان به عراق به شکل اعزام نیروهای نظامی نیست، بلکه در قالب سلاح و تجهیزات و در صورت درخواست بغداد صورت می‌گیرد.

در حالی که مقامات دولتی و نظامی ایران هنوز درباره این گزارش نظری نداده‌اند، خبرگزاری فارس ظاهراً این گزارش را تأیید کرده و تصاویری از مراسم تشییع علمداری مورجانی را منتشر کرده است. خبرگزاری فارس به جزئیاتی در این‌باره نپرداخته، اما اشاره کرده است که علمداری مورجانی یکی از اعضای سپاه پاسداران ایران است که گفته می‌شود علی‌رغم تکذیب‌های مقامات ایرانی، شاخه نیروهای قدس آن در عراق حضور دارد و به نیروهای این کشور کمک می‌کند.


تایمز اسرائیل/ کمپانی انرژی آمریکایی با ایران توافقنامه سرمایه‌گذاری امضا کرد

یک کمپانی آمریکایی توافقنامه‌ای ابتدایی مبنی بر سرمایه‌گذاری 1.175 میلیارد دلاری با ایران امضا کرده است، پروژه اقتصادی مشترک و نادری که زباله‌ها و فضولات انسانی را به برق تبدیل خواهد کرد.

اسرائیل

کمپانی "ورلد اکو انرژی" مستقر در کالیفرنیا به خبرگزاری رسمی فرانسه AFP گفت که قصد دارد روزانه 250 مگاوات برق با استفاده از پسماند و زبانه برای ایران تولید کند و ایران نیز قرار است معادل مبلغ کمپانی آمریکایی سرمایه‌گذاری کند. سخنگوی کمپانی گفت: این پروژه در استان چهارمحال و بختیاری کلید زده می‌شود و می‌تواند بین 600 تا 700 فرصت شغلی ایجاد کند که 80 درصد آن‌ها به مردم همان منطقه خواهد رسید.

این پروژه که قرار است سپتامبر امسال (دو ماه دیگر) آغاز شود، یکی از نشانه‌های اولیه از تجارت‌های خارجی است که در صورت لغو تحریم‌های آمریکا، اروپا و سازمان ملل ممکن است دوباره به سمت ایران سرازیر شود.


تایمز اسرائیل/ رئیس موساد: مناقشه با فلسطین تهدید اصلی علیه اسرائیل است

"تامیر پاردو" با اشاره به مناقشه اسرائیل و فلسطین به عنوان بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت اسرائیل، تأکید کرد: "بله، بزرگ‌ترین تهدید، مسئله فلسطینیان است" حتی وقتی آرمان‌های هسته‌ای حکومت ایران را در نظر بگیریم.

اسرائیل

وی تصریح کرد: اگرچه ممکن است تهران در آینده تلاش کند به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند، اما این تحولات آن‌قدر که اغلب تصور می‌شود تهدیدی علیه اسرائیل نیست. حتی در صورت دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای هم "من بلافاصله پیشنهاد نمی‌کنم عجله کنید و یک پاسپورت خارجی برای خود بگیرید."

اظهارات پاردو شباهت زیادی به گفته‌های "یووال دیسکین" رئیس سابق موساد دارد که سال گذشته هشدار داده بود که فلسطینی‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران خطر بزرگ‌تری برای امنیت اسرائیل محسوب می‌شوند.


تایمز اسرائیل/ و سلطه تروریسم ادامه می‌یابد

حسن روحانی رئيس جمهور ایران در یکی از تقابل‌های عمومی اخیر با مخالفان سیاسی داخلی خود، از محافظه کاران به خاطر تلاش برای تحمیل اخلاق به مردم با استفاده از زور انتقاد کرد. رسانه‌های غربی نیز با تأکید بر این کشمکش جناح‌های درون حکومت ایران، آن را نشانه‌ای معرفی کرده‌اند از این‌که در مبارزه‌های داخلی بر سر آزادی‌های شخصی، روحانی واقعاً یک میانه‌رو است.

اسرائیل

به‌رغم همه میانه‌روی‌های روحانی، دست وی همچنان روی طناب دار ثابت باقی مانده است. اگرچه روحانی به شوخی می‌گوید: "ما می‌توانیم با توسل به زور و با شلاق مردم را به بهشت ببریم"، اما از طرف دیگر پس از انتخاب روحانی شاهد افزایش 165 نفری آمار اعدام‌ها در ایران نسبت به سال قبل بودیم و این آمار به 687 نفر در سال 2013 رسید.

این افزایش آمار تا حدی بود که احمد شهید، گزارشگر ویژه سازمان ملل درباره حقوق بشر در ایران، در کمال ناامیدی می‌گوید: "نمی‌فهمم چگونه یک رئيس‌جمهور اصلاح‌طلب روی کار است و چنین افزایش شدیدی را در تعداد اعدام‌ها می‌بینیم. دولت هم تا کنون توضیحی در این‌باره ارائه نداده، اما من مشتاقم توضیح دولت را بشنوم."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد رضا ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    بیشتر این اعدامی ها قاچاقچیان مواد مخدر هستند که با تجارت کثیفشون میلیارد ها دلار سود به جیب کارتلهای بین المللی واریز میکنن و وقتی در تور نیروهای مبارزه با مواد مخدر میافتند اینطوری در سطح بین الملل براشون دلسوزی میشه زیرا بیشتر ضرر به صاحبان همین کارتلها میخوره که اکثرا هم صهیونیست هستند.
  • رحمن ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    چهار محال بختیاری مگر زباله دان ایران است که این کار بو دار کثیف را در این منطقه بکر می خواهید علم کنید نمایندگان استان چرا قبول می کنند.
  • alirezaravi ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۶
    0 0
    سلام.یعنی صنعت بهتر از این نیست که به استان چهارمحال و بختیاری بیارید.چرا به جای این پروژه پتروشیمی بروجن که زمین آماده داره راه نمیندازین. باتشکر.
  • ریاستی ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    0 0
    این احمد خبیث ادرسی چیزی اگه داره ب ید تا حواله ها رو مستقیم به دست کثیفش برسونیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس