محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل درخواست ایران از حامیان رژیم صهیونیستی برای پایان حملات به نوار غزه و جلوگیری از یک فاجعه انسانی، و تحلیل جروزالم‌پست از ارتباط ایران با داعش و راه تهران به سوی ساخت بمب هسته‌ای می‌شود.

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل درخواست ایران از حامیان رژیم صهیونیستی برای پایان حملات به نوار غزه و جلوگیری از یک فاجعه انسانی، و تحلیل جروزالم‌پست از ارتباط ایران با داعش و راه تهران به سوی ساخت بمب هسته‌ای می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ ایران خواستار پایان "فاجعه انسانی" در غزه شد

وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه را محکوم و به غرب اصرار کرد از اسرائیل بخواهد تا مانع وقوع یک "فاجعه انسانی" شود.

اسرائیل

مرضیه افخم سخنگوی وزارت خارجه ایران در این‌باره خاطرنشان کرد: "ما متاسفانه شاهد تشدید تجاوز وحشیانه توسط صهیونیست‌ها در روزهای اخیر علیه مردم بی‌گناه و بی‌دفاع فلسطین هستیم."

وی با زیر سؤال بردن "بهانه غیرواقعی ربودن سه شهرک‌نشین صهیونیستی" افزود: ایران از "کشورها و حامیان غربی رژیم صهیونیستی می‌خواهد موضع محکمی اتخاذ کنند و از وقوع یک فاجعه انسانی جلوگیری نمایند و این حملات را متوقف کنند."

جروزالم پست/ راه ایران به سوی بمب

با ادامه مذاکرات هسته‌ای میان ایران و قدرت‌های جهانی، روز به روز روشن‌تر می‌شود که هر معامله‌ای که امضا شود از دید اسرائیل معامله بدی است. طبق اکثر گزارش‌ها، تمرکز مذاکرات به جای از بین بردن زیرساخت‌های هسته‌ای ایران، یعنی خواسته اسرائیل، روی ایجاد یک شبکه راستی‌آزمایی قرار گرفته که در شرایط ایده‌آل، منجر به اعطای دسترسی نامحدود بازرسان به سایت‌های ایران برای اطمینان از ماهیت صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران خواهد شد.

اسرائیل

اشکالات این معامله باید تا کنون آشکار شده باشد، به ویژه با توجه به عدم اعطای دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تأسیسات پارچین، که دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد معتقد است تهران در آن درباره ساخت سلاح اتمی پژوهش انجام داده است. این‌که نیروگاه زیرزمینی هسته‌ای فردو تا سال‌‌ها برای غرب ناشناخته باقی مانده بود نیز بیش‌تر قابل اعتماد بودن جمهوری اسلامی و توانایی نظارت‌ها در کنترل فعالیت‌های هسته‌ای ایران را زیر سؤال می‌برد. به علاوه، جان کری وزیر خارجه آمریکا به تازگی نشان داد که بازه غافلگیری ایران تنها دو ماه است. همین موضوع تنها کافی است تا هر گونه معامله‌ای با ایران بی‌معنی باشد، چرا که این مدت بیش از حد کوتاه است.

با این حال، به نظر می‌رسد راه‌حل عقب بردن پیشرفت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی با کاهش قابل توجه در تعداد سانتریفیوژهای این کشور دیگر از روی میز برداشته شده است.

از طرف دیگر به گفته محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران "مذاکرات در مورد ظرفیت هسته‌ای نیست... بلکه در مورد صداقت و شرافت و عزت ایران است." اما بزرگترین حامی دولتی تروریسم در جهان شایسته احترام نیست. این نظریه رایج که ایران حامی گروه تروریستی دولت اسلامی عراق و شام "داعش" است در بدترین شرایط فقط قابل تردید است. گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد این سازمان به احتمال قوی توسط تهران ایجاد شده است. "پینهاس اینباری" عضو مرکز امور عمومی اورشلیم اخیراً در این‌باره اشاره کرد: "هر چه زمان بیش‌تری می‌گذرد، بیش‌تر ارتباط بین داعش، سوریه و نهادهای اطلاعاتی ایران در ذهن تحلیلگران برجسته عرب ثابت می‌شود."

طرح دقیق ایران دارای دو سطح است: دامن زدن به ناآرامی‌های گسترده منطقه‌ای و در نتیجه از بین بردن تمرکز روی فعالیت‌های غیرقانونی اتمی‌اش، و در عین حال متقاعد کردن غرب، که به جای هرج و مرج به دنبال ثبات است، به این‌که تنها راه‌حل تعامل، و نه شکست، ایران است. و اتفاقاً این سیاست موفق هم بوده است.

اگرچه رئيس‌جمهور آمریکا هفته گذشته به همتای اسرائیلی خود شیمون پرز تصریح کرد که هنوز هم به ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای متعهد است، اما گفته‌های اوباما، دیگر قابل اعتماد نیست، به ویژه با توجه به تمایل وی برای برخورد با یک حکومت سرکش و متعهد به نابودی غرب، به عنوان دوست.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    مرگ بر اسرائیل و رسانه های حامی اسراییل و رسانه های اسراییل
  • امین ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    رسانه ها همگی مثل همند ، توی تلویزیون خودمون هم بارها گفته شده فلانی حامیه آمریکا و اسرائیله که البته واقعیت نداره ، مثل این که گفته ایران حامیه داعشه.
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    خاك تو سر اسراييل غورررررررر
  • ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    خاك تو سر اسراييل غورررررررر
  • ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
    0 0
    الا عکس افخم چی می گه برا این خبر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس