گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل آغاز تدوین پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای، بحرانی بودن وضعیت اقتصاد ایران علی‌رغم تنفس از تحریم‌ها، لزوم حمایت اسرائیل از گروهک منافقین، عدم پیشرفت در مذاکرات وین، ترس اسرائیل از همکاری ایران و آمریکا درباره عراق، برهنه شدن رپر ایرانی در اعتراض به وضعیت زندانیان سیاسی در ایران، و تکذیب وزیر خارجه آمریکا درباره بررسی موضوع همکاری با ایران در بحران عراق می‌شود.


تایمز اسرائیل/ تهران و قدرت‌های جهانی تدوین پیش‌نویس توافق هسته‌ای را آغاز کردند

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه اعلام کرد که ایران و قدرت‌های جهانی تهیه پیش‌نویس توافق جامع هسته‌ای را آغاز کرده‌اند، اما هنوز اختلاف‌نظرهای زیادی دارند. رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران تصریح کرد: "امروز به آهستگی شروع کرده‌ایم به تدوین پیش‌نویس توافق نهایی... اما هنوز اختلافات زیادی وجود دارد."

اسرائیل

ظریف در عین حال گفت دو طرف بر سر عنوانی برای این پیش‌نویس توافق کرده‌اند: "برنامه کلی اقدام مشترک." دور جدید مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی در وین تا کنون "بسیار دشوار" بوده است.


تایمز اسرائیل/ آمریکا: علی‌رغم تنفس از تحریم‌ها، اقتصاد ایران هنوز در "بحران" است

یاکوب لو وزیر خزانه‌داری آمریکا چهارشنبه گفت: اقتصاد ایران علی‌رغم تنفس محدود از تحریم‌ها هنوز در "حالت بحران" است. وی یادآور شد: "تحریم‌های ایران سخت‌ترین تحریم‌هایی است که جامعه جهانی علیه هر کشوری اعمال کرده است و اقتصاد این کشور در نتیجه این تحریم‌ها آسیب می‌بیند، آسیبی که هم‌اکنون نیز معکوس نمی‌شود."

اسرائیل

وزیر خزانه‌داری آمریکا همچنین افزود: "در حالی که به آخرین ماه مهلت توافقی برای مذاکرات نزدیک می‌شویم، اقتصاد ایران هنوز در بحرانی قرار دارد که از همان ابتدا این کشور را پای میز مذاکره آورد."


شبکه 7 اسرائیل/ ستون نظرات: اسرائیل باید از مقاومت ایران حمایت کند

"مقاومت ایران" از دید حکومت تهران مخالف اصلی این حکومت در داخل و خارج این کشور است. با توجه به حضور قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در عراق و افزایش شمار نیروهای ایرانی در این کشور، تهران اکنون فرصتی به دست آورده تا مقاومت ایران را ریشه‌کن کند.

اسرائیل

در این حال، اسرائیل با کناره‌گیری از این درگیری این ریسک را می‌کند که یک متحد احتمالی دیگر را از دست بدهد. اسرائیل نباید به گروهک شیعه و تحت حمایت ایران موسوم به "عصائب اهل الحق" اجازه دهد تا مقاومت ایران را از بین ببرد. اگر این اتفاق بیفتد در واقع اسرائیل یکی از دوستان آینده خود را فدای یکی از دشمنان آینده خود کرده است.


تایمز اسرائیل/ دیپلمات‌ها هیچ نشانی از پیشرفت در مذاکرات ایران نشان نمی‌دهند

پس از مذاکرات بین ایران و شش قدرت جهانی، دیپلمات‌ها روز پنج‌شنبه گفتند دو روز مذاکرات نتوانسته است اختلافات بر سر راه توافق نهایی را کاهش دهد.

اسرائیل

دو دیپلمات غربی در گفتگو با آسوشیتد پرس همچنین خاطرنشان کردند که ممکن است این دور مذاکرات به دلیل عدم پیشرفت، زودتر به پایان برسد.


تایمز اسرائیل/ اسرائیل می‌ترسد آمریکا به خاطر بحران عراق به ایران آسان بگیرد

اسرائیل می‌ترسد حمله جهادی ها به عراق موجب امتیازدهی آمریکا متحد دیرین اسرائیل به ایران دشمن قسم‌خورده تل‌آویو شود. اوزی لانداو وزیر توریسم اسرائیل در این‌باره تصریح کرد: "اگر واشینگتن به کمک تهران برای حل بحران عراق نیاز داشته باشد، مجبور خواهد شد تا در مذاکرات هسته‌ای با ایران انعطاف بیش‌تری نشان دهد."

اسرائیل

لانداو همچنین هشدار داد: "در شرایطی قرار گرفته‌ایم که برای مقابله با تهدید جهاد جهانی، مجبوریم روی ایران و متحدانش حساب کنیم."


تایمز اسرائیل/ رپر ایرانی در حمایت از حقوق زندانیان برهنه شد

یک رپر تبعیدی ایرانی و اعضای گروهش اخیراً در اعتراض به رفتار خشن از جمله بازرسی برهنه، با زندانیان سیاسی در کشورش، روی سن برهنه شد. این اقدام برای جلب توجه مردم به دشواری‌های زندانیان در بخش 350 زندان اوین بوده است. شاهین نجفی پیش‌تر نیز به دلیل ساخت موسیقی موهن نسبت به ارزش‌های اسلامی به اعدام تهدید شده بود.

اسرائیل

گفته می‌شود در ماه آوریل زندانیان سیاسی، از جمله فعالان برجسته، در زندان اوین به شدت مورد ضرب و شتم نگهبانان قرار گرفته‌اند. این حمله توسط گروه‌های بین‌المللی حقوق بشر نیز محکوم شده است.


تایمز اسرائیل/ آمریکا بررسی موضوع همکاری با ایران درباره عراق را تکذیب کرد

جان کری وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه تکذیب کرد که واشینگتن همکاری با ایران در مقابل تروریسم در منطقه و به ویژه عراق را بررسی کرده است. وی تصریح کرد: "آن‌چه ما گفته‌ایم این است که به ارتباط برقرار کردن با ایران تمایل داریم، تا ایران بداند ما چه فکر می‌کنیم و ما بدانیم آن‌ها چه فکر می‌کنند"

اسرائیل

کری پس از تکرار این‌که گزینه حمله هوایی به مواضع داعش در عراق نیز خط نخورده است، گفت: در گفتگوها بین اعضای دولت "هیچ چیز از روی میز برداشته نشده است."



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    یک نفر باید حق شاهین نجفی رو کف دستش بذاره تا دیگرون حساب کار دستشون بیاد.
  • عمار ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    یه سوال چرا لینک سایت فیلتر تایمز اسراعیل را گذاشتید؟
  • ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    این بازی اسرائیل و امریکا رو تاسف آوره که برخی فریبش رو میخورند و واقعا فکر میکنند که اسرائیل داره ناراحتی میکنه پس معلومه که فلان کار، کار خوبیه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس