گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تبریک نتیجه انتخابات سوریه به بشار اسد توسط ایران، آغاز دور جدید مذاکرات تخصصی هسته‌ای، درخواست غرب از ایران برای تسریع همکاری‌ها با آژانس، غیرمحتمل دانستن اقدام نظامی آمریکا علیه ایران توسط رهبر معظم انقلاب، انتشار تصاویر مردان با پوشش زنانه در فیس‌بوک، سفر حسن روحانی به ترکیه، و اتهام اسرائیل به ایران مبنی بر ارائه "توضیحات نادرست" به آژانس می‌شود.

تایمز اسرائیل/ ایران، روسیه و ونزوئلا نتیجه انتخابات سوریه را ستودند

هیئتی متشکل از مقامات دولتی و نمایندگان مجلس بیش از 30 کشور مختلف به رهبری متحدان بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه، روز پیش انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور را ستودند و گفتند این انتخابات راه را برای "ثبات و توافق ملی" هموار می‌کند.

اسرائیل

علاءالدین بروجردی سرپرست کمیته امنیت ملی مجلس ایران روز چهارشنبه بیانیه‌ای را قرائت کرد که طی آن آمریکا و متحدانش به "جنایت علیه مردم سوریه" متهم شده بودند.

تایمز اسرائیل/ دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین آغاز شد

مذاکرات تخصصی بین ایران و شش قدرت جهانی درباره برنامه هسته‌ای ایران روز چهارشنبه در وین ادامه پیدا کرد. این در حالی است که نگرانی‌ها درباره عدم حصول توافق نهایی تا قبل از تاریخ 20 ژوئیه شدت گرفته است.

اسرائیل

یدیعوت آحارانوت/ غرب از ایران خواست همکاری با درخواست‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را تسریع کند

آمریکا و متحدانش روز چهارشنبه همچنان روی خواسته خود تأکید کردند مبنی بر این‌که اگر ایران می‌خواهد همه تحریم‌ها لغو شود، باید تمام شک و تردیدها درباره فعالیت این کشور برای رسیدن به سلاح‌های هسته‌ای را برطرف کند. به این ترتیب رسیدن به یک توافق جامع تا تاریخ تعیین شده ماه ژوئیه محتمل نخواهد بود.

اسرائیل

کشورهای غربی همچنین به ایران فشار آوردند تا همکاری با تحقیقات به تعویق افتاده ناظر هسته‌ای سازمان ملل را نیز تسریع کند. آمریکا، اتحادیه اروپا و کشورهای دیگر از این‌که ایران همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را آغاز کرده استقبال و در عین حال تأکید کردند که تهران برای برطرف کردن همه نگرانی‌های آن‌ها باید بسیار بیش‌تر کار کند.

تایمز اسرائیل/ خامنه‌ای رهبر ایران: آمریکا اقدام نظامی را از روی میز برداشته است

رهبر ایران روز چهارشنبه گفت که آمریکا دیگر علاقه‌ای به حمله نظامی علیه ایران ندارد و به این ترتیب تلاش‌های تهران برای مقابله با سال‌ها "سنگ‌اندازی" دشمن دیرینه ایران یعنی واشینگتن را ستایش کرد. وی افزود: "حمله نظامی دیگر اولویت آمریکایی‌ها نیست. آن‌ها هرگونه برنامه برای اقدام نظامی را کنار گذاشته‌اند."

اسرائیل

اظهارات خامنه‌ای احتمالاً پاسخی به سخنرانی سیاست خارجی باراک اوباما در اواخر ماه مه بود که رئیس‌جمهور آمریکا طی آن گفته بود رسیدن به معامله هسته‌ای با ایران محتمل است و آمریکا دیپلماسی را بسیار مؤثرتر از اقدام نظامی می‌داند.

جروزالم پست/ چرا مردان ایرانی تصاویری از خود به شکل زن منتشر می‌کنند؟

اعتراضات اینترنتی علیه دولت ایران اخیراً تحول استثنایی و غیرعادی به خود دیده است. صفحات اینترنتی که قوانین پوشش زنان را به تمسخر می‌گیرد در شبکه‌های اجتماعی فراوان شده است. نکته عجیب درباره برخی از این صفحات این است که زنان اصلاً در آن‌ها حضور ندارند.

اسرائیل

در یکی از این صفحات با نام "آزادی‌های یواشکی مردان در ایران" مردان تصاویری از خود را با آرایش و پوشیدن لباس‌های زنانه منتشر می‌کنند تا اعتراض خود را قوانین اجتماعی مذهبی ایران نشان دهند که خواستار عفت است و زنان را ملزم می‌کند تا وقتی اطراف مردها هستند، مو و بدن خود را بپوشانند.

شرکت‌کنندگان در این کمپین از شهرهای مخلف ایران هستند و این‌گونه به نظر می‌رسد که این کمپین یک مبارزه ملی است که تمام کشور را در بر می‌گیرد. مدیر این صفحه رسمی فیس‌بوک می‌نویسد: "علی‌رغم ترس از شناسایی شدن، این مردان خواهان آزادی مردها در ایران هستند. استفاده از مزاح ممکن است بعدی نرم به این مبارزه سخت و دشوار بدهد، اما مسئله کاملاً جدی است."

یکی از شرکت‌کنندگان در این کمپین نیز با مقصر دانستن حکومت اسلامی کشور که "همه کار می‌کند تا با دستوراتش شهروندانش را ناراحت کند"، می‌نویسد: "خدا به نسل جوان ایران رحم کند، اگر این افراد هستند که به نام خدا حرف می‌زنند."

تایمز اسرائیل/ رئیس‌جمهور ایران به ترکیه سفر خواهد کرد

یکی از مقامات ترکیه خبر داد که حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران قرار است روز دوشنبه به ترکیه سفر کند. این اولین باری است که روحانی به عنوان رئیس‌جمهور به ترکیه سفر می‌کند.

اسرائیل

روحانی قرار است با رجب طیب اردوغان نخست‌وزیر ترکیه در آنکارا دیدار و دو طرف درباره روابط دو جانبه و همچنین خاورمیانه با یک‌دیگر گفتگو کنند.

آنکارا و تهران تلاش می‌کنند روابط خود را پس از تضعیف بر سر مسئله سوریه، دوباره تقویت کنند. همچنین انتظار می‌رود برنامه جنجالی هسته‌ای ایران هم یکی از موضوعات مهم بحث بین دو طرف باشد.

یدیعوت آحارانوت/ اسرائیل می‌گوید ایران به تحقیقات سازمان ملل "توضیحات نادرست" می‌دهد

اسرائیل همکاری ایران با تحقیقات ناظر هسته‌ای سازمان ملل درباره تحقیقات احتمالی ایران درباره بمب هسته‌ای را بیش از حد کند دانسته و این مسئله را محکوم کرد. اسرائیل همچنین تهران را به ارائه "توضیحات نادرست" درباره فعالیت‌های هسته‌ایش متهم کرد.

اسرائیل

یوکیا آمانو رئیس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پیش‌تر گفته بود که ایران بالأخره همکاری با تحقیقات سازمان ملل را آغاز کرده است، این در حالی است که اسرائیل معتقد است ایران صرفاً به دنبال خریدن زمان برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل با اشاره به توافق همکاری گام به گام بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ماه نوامبر گفت: "ایران همچنان از آن‌چه رویکرد "گام به گام" نام می‌برد، برای حل و فصل مسائل مهم سوء استفاده می‌کند." وی افزود: "سرعت تحقیقات غیر قابل قبول است. ایران به ارائه توضیحات نادرست و مخفی‌کاری درباره ماهیت واقعی فعالیت‌هایش ادامه می‌دهد."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آسمانی ها ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۸
    0 0
    جانم به فدای رهبرم سید علی
  • مقاومت ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    0 0
    خداوند سایه ی حضرت آقا رو بر سر مسلمین مستدام کنه ان شاء الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس