گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار چند روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل بازگشت حماس به آغوش محور مقاومت، رایزنی‌های دیپلماتیک ظریف برای جلب حمایت از مردم مظلوم غزه، کمک‌های آموزشی و تسلیحاتی ایران به حماس، شرط برقراری آتش‌بس در غزه، بیانات رهبر انقلاب در تشویق کشورهای اسلامی به مسلح کردن فلسطینیان، متهم شدن مذاکره‌کننده آمریکا به "تعهد صفر" به کنگره، لزوم تشکیل یک جبهه جدید و مسلح به موشک در کرانه باختری، همگام شدن با تأخیر مقامات ایران با جنگ غزه، کارشکنی مصر در کمک به نوار غزه، رؤیای اسرائیل در خلع سلاح مقاومت در فلسطین، و نتیجه خودداری تیم روبوکاپ ایران از رقابت با تیم اسرائیلی می‌شود.


یدیعوت آحارانوت/ بازگشت محور شرارت

آیا حماس در حال بازگشت به محور شرارت است؟ با آغاز عملیات "صخره سخت" اسرائیل در غزه، جنبش اسلامی به آغوش متحدان طبیعی خود در محور مقاومت یعنی ایران و حزب‌الله بازگشته است. روابط بین حماس و دو متحدش پس از آن‌که رهبران حماس از شورشیان سنی در سوریه حمایت کردند سرد شده بود، چرا که ایران یک کشور شیعه است و حزب‌الله هم یک سازمان شیعه.

اسرائیل

با این حال، پس از آغاز عملیات صخره سخت، ایران و حزب‌الله تنها به اعلام حمایت از غزه اکتفا نکردند، بلکه مستقیم با فردی تماس گرفتند که جنگ غزه را از قطر رهبری می‌کند: خالد مشعل رهبر حماس. مشعل در چند روز گذشته دست‌کم سه تماس تلفنی از تهران دریافت کرده است: از علی لاریجانی رئیس مجلس، از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه، و از یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی.


تایمز اسرائیل/ وزیر خارجه ایران دیپلماسی غزه را گسترش و از آمادگی برای کمک به این منطقه خبر داد

محمد جواد ظریف اواخر روز یک‌شنبه هفته قبل دور سنگین از دیپلماسی تلفنی را درباره حمایت و کمک‌های بشردوستانه برای فلسطینیان در نوار غزه آغاز کرد.

اسرائیل

خبرگزاری رسمی ایرنا گفت: ظریف با بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل متحد، کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سایر رهبران منطقه‌ای صحبت و تاکید کرده که اولویت با رساندن غذا و کمک‌های پزشکی به مناطق تحت حمله نظامی اسرائیل است.

وزیر خارجه ایران در گفتگوی خود با بان کی‌مون از سازمان ملل به دلیل "عدم انجام اقدامات جدی برای پایان دادن به جنایت‌های رژیم صهیونیستی" در طول جنگ مرگبار علیه مردم غزه انتقاد کرد.

ظریف همچنین تصریح کرد: بیمارستان‌های ایران آماده رسیدگی به مجروحین فلسطینی است و جمهوری اسلامی آماده است تا دکتر و پرستار به غزه اعزام کند.


تایمز اسرائیل/ رئیس جبهه خلق برای آزادی فلسطین گفت: سوریه، ایران و حزب‌الله، حماس را مسلح کرده‌اند

سرکرده یک گروهک تروریستی فلسطینی به یکی از رسانه‌های لبنان گفت: حماس از ایران، سوریه و حزب‌الله سلاح و آموزش دریافت کرده است.

اسرائیل

"احمد جبرئیل" دبیر کل جبهه خلق برای آزادی فلسطین در مصاحبه با تلویزیون المنار لبنان گفت: گروه‌های تروریستی اسلامی که کنترل نوار غزه را به دست دارند، "کمک‌های بسیاری هم از نظر آموزشی و علمی و هم از نظر سلاح و تجهیزات" از تهران و متحدان آن در دمشق و لبنان دریافت کرده‌اند.

جبرئیل در مصاحبه خود مسیرهایی را توصیف کرد که سلاح‌ها از طریق آن‌ها از سوریه به نوار غزه قاچاق می‌شوند، و توضیح داد که سلاح‌های ایران را نمی‌توان از خلیج فارس منتقل کرد، چرا که این منطقه "تحت نظارت" است. اسرائیل یک محموله سلاح را اوایل سال جاری در دریای سرخ توقیف کرد که می‌گفت از طریق ایران، سوریه و سودان به سمت غزه می‌رفته است.


یدیعوت آحارونوت/ ظریف وزیر خارجه ایران: آتش‌بس باید شامل لغو محاصره غزه باشد

وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه بین خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس با رمضان عبدالله رهبر جهاد اسلامی ارتباطی برقرار کرد و ضمناً به هر دو گفت: "هرگونه آتش‌بس باید پایان محاصره و پیشگیری از حملات آینده اسرائیل به نوار غزه را به دنبال داشته باشد."

اسرائیل


هاآرتص/ رهبر ایران از مسلمانان خواست تا فلسطینی‌ها را مقابل "سگ هار" اسرائیل مسلح کنند

آیت الله علی خامنه‌ای روز سه‌شنبه اسرائیل را به خاطر حمله به غزه یک "سگ هار" نامید و از مسلمانان خواست که فلسطینی‌ها را مسلح کنند تا بتوانند با آن‌چه وی نسل‌کشی توصیف کرد، مقابله کنند.

اسرائیل

رهبر ایران در سخنرانی خود به مناسبت پایان ماه رمضان، همچنین از آمریکا و کشورهای اروپایی به خاطر تلاش‌هایشان برای تضعیف توان نظامی مبارزان فلسطینی انتقاد کرد. وی درباره اسرائیل گفت: "این سگ هار، این گرگ درنده‌خو، مردم بی‌گناه را مورد حمله قرار داده است و بشریت باید واکنش نشان بدهد. این کار نسل‌کشی است. یک فاجعه تاریخی است."

[آیت الله] خامنه‌ای ممانعت باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا از تلاش‌های حماس برای به دست آوردن سلاح‌هایی از جمله موشک و راکت را محکوم کرد و گفت: ایران درباره مسلح کردن فلسطینیان دقیقاً دیدگاه معکوس آمریکا را دارد.

او تأکید کرد: "هر کس که امکانش را دارد، به ویژه در جهان اسلام، باید هر کاری را که می‌تواند برای مسلح کردن ملت فلسطین انجام دهد. رژیم صهیونیستی، عمیقاً از شروع این [جنگ] پشیمان است، اما هیچ راه خروجی از آن ندارد."


تایمز اسرائیل/ مذاکره‌کننده آمریکا به "تعهد صفر" در توافق ایران متهم شد

مذاکره‌کننده ارشد هسته‌ای دولت اوباما سه‌شنبه از ارائه یک زمان‌بندی قطعی برای معامله با ایران و جلوگیری از توسعه سلاح‌های هسته‌ای توسط این کشور خودداری کرد. وی قول داد قبل از تعلیق تحریم‌های اقتصادی بیش‌تر، با کنگره مشورت کند، اما گفت: دولت لزوماً برای اخذ تأییدیه از قانونگذاران تلاش نخواهد کرد.

شرط ظریف برای آتش‌بس/ایران آماده اعزام تیم پزشکی به غزه/حماس از ایران آموزش و تسلیحات نظامی گرفته است/رهبر انقلاب: اسرائیل راهی برای فرار از غزه ندارد

اظهارات وندی شرمن بلافاصله با اعتراض کمیته روابط خارجی سنا مواجه شد. اعضای دموکرات و جمهوری‌خواه این کمیته خواهان تبیین مشخصه‌های واضح به عنوان بخشی از تلاش‌های دیپلماتیک دولت در مذاکرات شدند.

اما شرمن علی‌رغم فشار سناتورها برای تعیین این که دولت چه مدت به مذاکره ادامه می‌دهد و تا چه حد حاضر است کوتاه بیاید تا تهران را به توافق تشویق کند، حاضر نشد تاریخی تعیین کند. وی همچنین قول نداد که مذاکرات در آینده بار دیگر تمدید نشود.

سناتور "باب کورکر" نماینده جمهوری‌خواه ایالت تنسی، تعهد شرمن درباره مشورت با کنگره را "تعهد صفر" توصیف کرد. سناتور "مارکو روبیو" نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا از کورکر هم رک‌تر بود و گفت: "این موضوع از اول تا آخرش یک فاجعه است."

تایمز اسرائیل/ مقام ایرانی: کرانه باختری را با موشک مسلح می‌کنیم

مشاور سابق وزیر دفاع ایران گفت تهران به دنبال مسلح کردن فلسطینیان در کرانه باختری با "سلاح‌های استراتژیک" از جمله موشک به منظور هدف قرار دادن تل آویو و حیفا است.

شرط ظریف برای آتش‌بس/ایران آماده اعزام تیم پزشکی به غزه/حماس از ایران آموزش و تسلیحات نظامی گرفته است/رهبر انقلاب: اسرائیل راهی برای فرار از غزه ندارد

"امیر موسوی" محقق ایرانی به کانال تلویزیونی میادین لبنان گفت: "تحولی مهم در انتظار منطقه است" چرا که "به زودی جبهه‌های جدید و مهمی در حمایت از آرمان فلسطین در کرانه باختری و غزه تشکیل خواهد شد."

وی در ادامه تصریح کرد: "جبهه‌ای جدید باید با موشک مسلح و سپس در کرانه باختری مستقر شود، چرا که به خوبی می‌دانیم فاصله بین کرانه باختری با تل‌آویو، حیفا، و مناطق دیگر بسیار کوتاه‌تر از فاصله آن‌ها تا غزه است. بنابراین به سلاح‌های ساده‌تری نیاز است. نیازی به موشک‌های دوربرد نیست. موشک‌های کوتاه‌برد هم می‌توانند ورق جنگ را به طور کامل برگردانند."


تایمز اسرائیل/ ایران و حزب‌الله خود را به جنگ حماس رساندند

حماس سال گذشته، پس از ترک "محور مقاومت" و عضویت در ائتلاف سنی علیه حکومت اسد در سوریه، حمایت ایران را از دست داد و منافع سیاسی، اقتصادی و نظامی حماس در نوار غزه به شدت صدمه آسیب دید.

شرط ظریف برای آتش‌بس/ایران آماده اعزام تیم پزشکی به غزه/حماس از ایران آموزش و تسلیحات نظامی گرفته است/رهبر انقلاب: اسرائیل راهی برای فرار از غزه ندارد

این گروه به خاطر دور شدن از ایران و سوریه بهای سنگینی را پرداخت: قطع کامل کمک‌های نظامی ایران، که سال‌ها سلاح‌های سنگین از طریق سودان و صحرای سینا برای حماس فراهم می‌کرد.

تا چند روز پیش هم، مقامات ایران در مورد حمله نظامی اسرائیل علیه حماس سکوت بسیار معناداری اتخاذ کرده بودند. اما ناگهان، دو هفته پس از آغاز عملیات صخره سخت اسرائیل، متحدان قدیمی حماس دوباره حمایت از این گروه را از سر گرفتند.

به نظر می‌رسد ایران تصمیم گرفته برای همگام شدن با درگیری‌های غزه دو عنصر جدید را معرفی کند: تلاش برای مسلح کردن یا تأمین مالی عناصر هم‌جهت در کرانه باختری و متقاعد کردن حماس به بازگشت به آغوش "محور مقاومت"و متحد شدن با حکومت اسد.

ایران از کمک به آغاز انتفاضه سوم در کرانه باختری استقبال می‌کنند و مقامات مربوطه اسرائیل باید اقدامات مقامات تهران را به دقت تحت نظر داشته باشند. احتمال دارد که ایران بتواند از خاک اردن و مرز طولانی آن با اسرائیل برای قاچاق سلاح به کرانه باختری استفاده کند، همان کاری که آن‌ها در طول انتفاضه دوم انجام دادند و کم و بیش هم موفق بودند.


یدیعوت آحارانوت/ ایران می‌گوید مصر در کمک به غزه تأخیر ایجاد می‌کند

ایران روز چهارشنبه به خاطر تأخیر در صدور مجوز برای کمک به غزه و انتقال زنان و کودکان زخمی از این منطقه برای درمان پزشکی، از مصر انتقاد کرد.

شرط ظریف برای آتش‌بس/ایران آماده اعزام تیم پزشکی به غزه/حماس از ایران آموزش و تسلیحات نظامی گرفته است/رهبر انقلاب: اسرائیل راهی برای فرار از غزه ندارد

ایران برای دریافت ارسال کمک به غزه مجبور است محموله‌های خود را با هواپیمای به مصر بفرستد و سپس از طریق زمینی با عبور از مرز رفح به غزه منتقل کند. تنها راه دیگر انتقال کمک از طریق اسرائیل است که کاری غیرممکن است.

حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر امور خارجه ایران روز چهارشنبه گفت که 100 تن کمک‌های انسان‌دوستانه چندین روز است که منتظر صدور مجوز از سوی مصر برای ارسال به غزه هستند.


تایمز اسرائیل/ رئیس نیروهای ویژه ایران خلع سلاح غزه را "یک رؤیا" نامید

رئیس نیروی ویژه سپاه قدس ایران درخواست‌ها برای خلع سلاح حماس را به سخره گرفت و از جنبش اسلامی فلسطین در غزه خواست تا "زمین و آسمان را برای اسرائیل به جهنم" تبدیل کنند.

شرط ظریف برای آتش‌بس/ایران آماده اعزام تیم پزشکی به غزه/حماس از ایران آموزش و تسلیحات نظامی گرفته است/رهبر انقلاب: اسرائیل راهی برای فرار از غزه ندارد

قاسم سلیمانی تاکید کرد که "مقابله با دشمن صهیونیستی یک ضرورت است." وی افزود: "خلع سلاح مقاومت آرزویی است که اسرائیل آن را به گور خواهد برد."

تایمز اسرائیل/ شکست تیم رباتیک اسرائیل به دلیل تحریم سیاسی ایران

تیم اسرائیل که در رقابت‌های بین‌المللی روبوکاپ حضور دارد پس از آن‌که تیم ایران حاضر نشد با این تیم رقابت کند، از پیروزی مهمی در مرحله یک چهارم نهایی این مسابقات بازماند. این بار هم شاهد گواه غم‌انگیز دیگری بودیم بر این‌که سیاست به فعالیت‌های حتی بچه‌ها هم راه یافته است!

رهبر ایران: اسرائیل راهی برای فرار از غزه ندارد/شروط ظریف برای آتش‌بس در غزه/کارشکنی مصر در روند کمک به غزه/آموزش و تسلیحات نظامی ایران در اختیار حماس /// آماده انتشار

"ایلای کولبرگ" مربی تیم اسرائیل در این‌باره می‌گوید: پس از آن‌که تیم ایرانی انصراف داد، "به تیم ما گفته شد که می‌تواند بدون رقابت به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کند اما بچه‌ها آن‌قدر از این توهین ناراحت شده بودند که تصمیم گرفتن از ادامه مسابقات انصراف دهند. ایرانی ها تقریباً به اندازه ما قوی بودند. شانس خوبی برای شکست آن‌ها و رسیدن به یک چهارم نهایی داشتیم، اما متأسفانه سیاست به این رقابت پایان داد."


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    این بخش رو خیلی دوس دارم
  • پسر ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    سیاست تنها کلمه ای است که میشود با آن تمام کارها را به خوبی انجام داد
  • مجید ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    باید از اعضای این تیم و مربی آنها بطور جد و با بوق و کرنا تقدیر شود . امیدوارم مسئولان دولت تدبیر و امید کمی از این بچه های علمی کار یاد بگیرند .
  • علیرضا ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۴
    0 0
    خطاب به مربی اسرائیلی: "این ســـیاست نیست انســــانیت است"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس