فائزه هاشمی

فعالین اصلاح طلب، شورای شهر پنجم و دولت روحانی و فراکسیون امید مجلس را مصداق باندبازی و بی برنامگی و فاقد ارتباط با بدنه کارشناسی می‌دانند.

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** برای بازشدن قفل اقتصاد ایران، باید با آمریکا مذاکره کنیم!

«محمد صادق جنان صفت» اقتصاددان حامی دولت در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی نوشت: «روزگار کسب و کار ایرانیان در سال ۹۸ در صورت ثبات شرایط موجود و ادامه وضعیتی که در آن هستیم- ناخوش‌تر از امسال خواهد بود…زندگی در تحریم و تحمل پیامدهای ترسناک آن را نباید ساده انگاشت… (حال) راه کدام است و چه مسیری را باید سپری کرد که اقتصاد ایران از قفل شدگی خارج شود. اقتصاددانان باور دارند که برای عبور اقتصاد ایران از چاله بزرگ سال ۹۸ و بازکردن قفل بزرگ باید دید که سرچشمه کجاست.... سرچشمه مشکلات، تحریم تشدید شده آمریکا علیه ایران است...کسانی در این میان باور دارند که شاید راه ساده‌تر این باشد که گفت و گو با آمریکا از موضع عزت و اقتدار، راه کوتاه و ممکنی است و می‌توان آن را آزمایش کرد».

این کارشناس اقتصادی حامی دولت، مدعی شده است که می‌توان مذاکره با آمریکا را «آزمایش» کرد. این در حالی است که نتایج آزمایش قبلی (برجام) اکنون پیش روی همگان است.

دولت روحانی در سال ۹۲ با رویکرد «باید با کدخدا بست و گشایش اقتصادی ایجاد کرد»! مذاکرات هسته‌ای را کلید زد. دولت با دست فرمان خود-که منجر به عبور از برخی خط قرمزها شد- مذاکرات را پیش برد و سپس برجام امضا و اجرا شد.

دولتمردان در آن مقطع تاکید کردند که با برجام تمامی تحریم‌های ضد ایرانی به یکباره لغو می‌شود و با اطمینان گفتند که وزیر خارجه آمریکا با امضای خود تضمین داده و به واسطه برجام، رکود، بیکاری، گرانی و حتی مشکل آب خوردن مردم نیز رفع می‌شود.

تبلیغات حامیان برجام و وعده‌های دولتمردان تا جایی پیش رفت که عده‌ای از مردم در خابان ها به جشن و پایکوبی پرداخته و تصور می‌کردند که با برجام، ارزش دلار به هزار تومان کاهش پیدا خواهد کرد.

اما صعود دلار تا مرز ۱۹ هزارتومان- و قیمت فعلی حدود ۱۳ هزارتومانی آن- و افزایش سرسام آور قیمت مسکن، خودرو، سکه، لوازم خانگی، گوشت قرمز، مرغ و دیگر اقلام مورد نیاز خانوار نشان داد که مسیر بهبود اقتصاد و معیشت از توافق با آمریکا نمی‌گذرد.

روحانی -آبان ۹۶- گفته بود: «آمریکا با زبان و عمل می‌گوید که اهل مذاکره و تعهد نیست اما به برخی کشورهای شرق آسیا (کره شمالی) می‌گوید بیا با ما مذاکره کن؛ مگر دیوانه‌اند که با شما مذاکره کنند؟ شما به مذاکره‌ای که به تأیید سازمان ملل رسیده، پایبند نیستید».

لازم به ذکر است که یک جریان سیاسی خاص به عنوان یار کمکی ترامپ، با سیاه نمایی وضعیت اقتصادی و ادعای به بن بست رسیدن کشور، در تقلا است تا مذاکره با آمریکا را کلید بزند.

این طیف، همان جماعتی است که ترامپ را یک دیوانه و تافته جدابافته سیستم حاکمه آمریکا معرفی کرده و تاکید داشت که ترامپ، توافق هسته‌ای را بر هم زد. حالا همان جماعت بدون توجه به تجربه عبرت آموز برجام، مدعی است که برای رفع مشکلات اقتصادی باید با ترامپ مذاکره کنیم.

گفتنی است در خرداد ۹۷ جمعی از اصلاح طلبان به همراه چند تن از اعضای گروهک نهضت آزادی و برخی گروهک‌های برانداز مقیم خارج (نظیر فدائیان خلق و…) که وجه مشترکشان همکاری در فتنه ۸۸ است، نامه تسلیم‌طلبانه‌ای امضا کرده و خواستار مذاکره با دولت ترامپ شدند. در میان آنها نام کرباسچی (دبیر کل حزب کارگزاران)، علی کشتگر و بهروز خلیق (دو تن از سران گروهک منحله فدائیان خلق) احمد منتظری، ابوالفضل بازرگان، رضا علیجانی و عیسی سحرخیز، جلال جلالی‌زاده، جمیله کدیور و صدیقه وسمقی، حسین کروبی و… دیده می‌شد.

این نامه شباهت بسیار زیادی به نامه نمایندگان مجلس ششم به رهبری داشت. نامه‌ای که به جام زهر مشهور شد.

** روایت هاشمی طبا از «خودبزرگ بینی» روحانی

«مصطفی هاشمی طبا» فعال اصلاح‌طلب و از کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی نوشت: «آقای روحانی در مبارزات انتخاباتی دور دوم (سال ۹۶) اعلام کردند که کلیه تحریم‌ها را برمی دارند. این عبارت یعنی نوعی خودبزرگ بینی همراه با عدم پیش بینی کامل آینده».

هاشمی طبا در ادامه نوشت: «براساس سیاست‌های شبه لیبرالی، دولت روحانی اعلام کرد ارز ۴۲۰۰ تومانی برای همه چیز داده خواهد شد و برخلاف آنچه به وضوح از سیاست‌های ترامپ دیده شد و باید کنترل کامل روی همه چیز صورت می‌گرفت، مقادیر متنابهی ارز برای کالاهای مختلف داده شد و معلوم نیست با چه مکانیزمی این تخصیص صورت گرفت که می گویند بخش مهمی ارز تخصیص یافته، از کشور خارج شده و کالا وارد نشده است».

گفتنی است روحانی -خرداد ۹۲- در برنامه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری درباره افزایش قیمت دلار گفته بود: «قیمت دلار به چند برابر قیمت افزایش یافته. مشکل کجاست!؟ مشکل عدم مشورت، مشکل خودشیفتگی، مشکل عدم استفاده از ابزار علمی برای اداره کشور است. مشکل بی‌ثباتی‌هاست... برای من قابل‌قبول نیست هر روز هر فرد ایرانی که به عمره می‌رود به خاطر کاهش هر روز قیمت ریال، در کنار یک عرب، خجالت بکشد».

در دولت روحانی و به اذعان کارشناسان حامی دولت و برخی دولتمردان، علیرغم امضای برجام، شدت تحریم‌ها افزایش یافت، فروش نفت کاهش یافت، انتقال ارز با گونی صورت گرفت و تقریباً هیچ دستاوردی از برجام عاید مردم کشورمان نشد.

در این مقطع ارزش پول ملی کشورمان به شدت کاهش یافت و سفره مردم کوچک شد. علت اصلی این امر، غفلت از اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی دولت و چشم دوختن به نقطه‌های خیالی بود.

متاسفانه دولت آقای روحانی، برخورد بسیار تندی با منتقدان داشته و کوچکترین نقد را نیز با توهین و تهدید پاسخ می‌دهد.

** فائزه هاشمی: در نهادهای اصلاح طلب، منافع قبیله‌ای و خانوادگی به منافع ملی می‌چربد

«فائزه هاشمی» در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی نوشت: «در ارزیابی عملکرد اصلاح طلبان پیروز، در بخش‌هایی که به عملکرد این افراد به صورت مستقیم برمی گردد، عمدتاً دچار سوءمدیریت و ناکارآمدی هستیم و اکثر خطاهای سابق تکرار شده است. روی صحبت در این بخش، دولت و شورای شهر و شهرداری تهران است…در نهادهای در اختیار اصلاح طلبان تقریباً منافع قومی و قبیله‌ای و باندی و حزبی و جناحی و خانوادگی به منافع ملی و حقوق مردم می‌چربد».

فائزه هاشمی از دولت روحانی و شورای شهر اصلاح طلب تهران و شهرداری تهران انتقاد کرده است. «محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس نیز در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه شرق گفته است: «فراکسیون امید مجلس نتوانسته ساختاری ایجاد کند و نمایندگانش را به بدنه کارشناسی وصل کند و با برنامه عمل کند. بخشی از این مسئله مربوط به خود فراکسیون است، اما بخش مهم‌تر این است که این فراکسیون چطور تشکیل شده و از چه فرآیندی به چینش امروز خود رسیده است».

فعالین اصلاح طلب، شورای شهر پنجم و دولت روحانی و فراکسیون امید مجلس را مصداق باندبازی و بی برنامگی و فاقد ارتباط با بدنه کارشناسی می‌دانند.

این در حالی است که هر ۳ مورد فوق از طریق شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان به ریاست عارف و با تأیید و تَکرار رئیس دولت اصلاحات، انتخاب و تبلیغ شده است.

اکنون جریان اصلاح طلب و رئیس دولت اصلاحات، به عنوان بانیان اصلی وضع موجود می‌بایست به افکار عمومی پاسخگو باشند.

** FATF یک زورگویی از طرف آمریکاست، ولی باید تبعیت کنیم!

«ناهید تاج الدین» نماینده مردم اصفهان در مجلس و عضو فراکسیون امید در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه سازندگی نوشت: «ایران می‌تواند در چارچوب نظم موجود بین المللی که جاهایی منتقد آن است و معتقد است با نظم مطلوب بین المللی فاصله دارد، از حقوق حقه خود دفاع کند، به شرطی که قواعد بازی بین المللی را بپذیرد و منافذ دیپلماسی را باز نگه دارد و FATF دقیقاً در همین چارچوب معنا پیدا می‌کند. من به عنوان موافق پیوستن به FATF می دانم که ۴۷ درصد پولشویی دنیا در آمریکا و ۲۳ درصد در اروپا انجام می‌شود و اروپا و آمریکا سهم ۷۰ درصدی در پولشویی دنیا دارند و انگشت اتهام پولشویی پیش و بیش از هرکس به سمت آمریکا و اروپا دراز است. من می دانم که سیاستمداران دنیا بیشتر از اینکه نگران اخلال در نظم اقتصادی به وسیله پولشویی باشند، نگران اخلال در نظم سیاسی هستند و بیشتر از اینکه به اقتصاد توجه داشته باشند، به اثرات و تبعات اقتصاد سیاسی توجه دارند و این نگرانی بیش از همه در آمریکا وجود دارد. اما نباید یادمان برود موقعیت امروز ایران در روابط بین الملل موقعیتی است که با ظرافت می‌تواند نجات برجام را مطابق منافع بین المللی مدیریت کند و این پیچ تاریخی را بادرایت بگذراند».

اصلاح طلبان، خوی سلطه گری و دیکتاتوری آمریکا را با تعابیری همچون «نظم موجود بین المللی» بزک می‌کنند و علیرغم اذعان به رکودشکنی آمریکا و اروپا در پولشویی و حمایت از تروریسم، مدعی هستند که ایران باید از سلطه گری آمریکا تبعیت کرده و به FATF بپیوندد.

طیف اصلاح طلب مدعی است که برای نجات برجام باید به FATF پیوست. این در حالی است که پیش از این و به اذعان حامیان توافق هسته‌ای، قرار بود برجام همه مشکلات کشور را رفع کند!

می گویند برجام را امضا کنید تا اقتصاد نجات یابد، کانال مالی اروپا را بپذیرید تا برجام نجات یابد، FATF را بپذیرید تا کانال مالی اروپا نجات یابد، برجام موشکی و منطقه‌ای را بپذیرید تا FATF نجات یابد، برجام حقوق بشری را بپذیرید تا برجام موشکی و منطقه‌ای نجات یاید و...

در این پروسه، تعهدات طرف مقابل هیچ جایگاهی ندارد و صرفاً ایران باید اقدامات خود را به صورت نقد انجام داده و فقط از طرف مقابل وعده بشنود. پایان این پروسه- به خیال خام آمریکا و شرکای واشنگتن- خالی کردن دست ایران از مؤلفه‌های قدرت و تبدیل شدن کشورمان به یک لقمه راحت الحلقوم برای آمریکاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 39
  • حامد IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    تو غلط می کنی... تا امثال ها و.. وطن فروشهایی هست مردم همچنان در سختی خواهند بود. مذاکره با آمریکا یعنی بردگی کامل . اینو بفهم ای .
    • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      27 52
      ابتدا خسارات برجام نافرجام را تسویه کنید بعدا"دم از مذاکره مجدد با امریکا بزنید !
    • بهداد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      10 59
      افتضاح طلبان گذشته تاریکی در این مملکت دارند و دیگر امیدی به این تفکر خود فروخته نیست
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    ترچمه اظهارات اصلاح طلبان در ایران، ونزوئلا، صربستان، اوکراین، زیمبابوه، شیلی، هندوراس و.. همه جای دنیا یکی است. یا تسلیم آمریکا بشوید یا اقتصاد را قفل می کنیم و مردم را له می کنیم.
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    عیدمون رو با خبر این اسهال طلبها خراب کردی انشاءالله خبر همشون بیاد که مردم رو اینا بدبخت کردن
  • US ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    46 94
    آن احمقی که گفته برای باز شدن قفل اقتصاد باید با آمریکا مذاکره کنیم واقعا احمق ترین نفر روی زمین است چون هیچ کس به اندازه روحانی در مقابل آمریکا تواضع نکرد چون ایشان هم همین تفکر را داشت که اگر با آمریکا مذاکره کنیم مشکلات اقتصادی کشور برطرف می شود و تکنولوژی اتمی ما را تخته کردند جای مغز اتمی ما بتون ریختند هزاران کیلو اورانیوم غنی شده را از کشور خارج کردند در عوض آنها چه کار کردند قرارداد بین المللی که رئیس جمهور وقت آمریکا امضا کرده بود خیلی راحت رئیس جمهور بعدی آمریکا مثل دستمال یک بار مصرف پاره کرده و دور انداخت حرف من با آن ...که تیتر بالا را گفته این است گیرم ما با آمریکا مذاکره کردیم و هرطوری که آنها خواستند راه آمدیم و یک قرار داد جدید با رضایت ترامپ بی همه چی امضا کردیم چه تضمینی وجود دارد که رئیس جمهوری بعدی آمریکا این قرارداد را مثل رئیس جمهور کنونی پاره نکند خواهشا یک کمی فکر داشته باش. فکر می کنی روشنفکر هستید نه متاسفم از سوراخ روشنفکری هم نگاه نکرده اید فقط تنها چیزی که لایق شما است
    • میترا IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      93 34
      چرا فکر می کنی که خودت یک احمق نیستی که با توجیهات و دلایل سطحی و از سر بیسوادی فتوا صادر می کنی ؟ واقعا تا به حال یک کتاب در مورد تاریخ کشورهایی که مسیر ما را رفته اند خوندی ؟ قطعا یک بار هم کیهان بچه ها رو هم نخوندی پس فقط منتظر اعلانات تظاهرات و .. باش تا از ساندیس و تی تاب لذت ببری ببری !!!
    • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      8 91
      نه! شما خوبی که کیهان بچه ها میخونی
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    31 92
    آدم به این ذهنیت می رسه که فائزه هاشمی عامل بیگانه است رفتارش و اظهاراتش را نگاه کنید
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      16 70
      نقش ایشان در فتنه 88 موید حرف شماست .
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    21 79
    آدم به این ذهنیت می رسه که فائزه هاشمی عامل بیگانه است رفتارش و اظهاراتش را نگاه کنید
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      72 6
      آدم خیلی زحمت میکشه
  • IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    آدم به این ذهنیت می رسه که فائزه هاشمی عامل بیگانه است رفتارش و اظهاراتش را نگاه کنید
  • روزبه IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    27 73
    اسراییل چند روز پیش عضو اف ای تی اف شد الان ما چطور میتونیم عضو این کارگروه بشیم،
  • نام IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    فائزه دوستت داریم ، مجسمه هاشمی را در پشت بام مشرق مستقر خواهیم کرد .
    • DE ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      اول برو پشت بام مشرق رو نگاه کن ببین استخر هست بعد برو تو فکر نصب مجسمه .مشرق جان یک اسطبل هم برای این کاربر زحمتکش کنار استخر بساز.
    • IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      16 69
      عمده مشکلات این کشور زیر سر این خاندان اشرافی است .
    • حامد IR ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      9 67
      پول داده بهت وگرنه یک سیاست مدار ویک انسان شریف به دوست بهایی ها علاقه مند نیست او اهل فتنه است
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      21 86
      مجسمه هاشمی را جائی که غرق شد بسازید
  • DE ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    دقیقا راست گفته دوره افراطی گری دیگه تموم شده وهمچنین عصر جنگل
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      21 86
      افراطی تر از این منافق نماها نظیر فائزه و... وجود ندارد
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      اگر نگاهی به جنگ یمن و قتل و عام مردم یمن و قتل و عام مردم فرانسه بیندازی متوجه میشی که در دنیای امروز قانون جنگل حاکم است .
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      19 58
      افراطی همان فتنه گران سال 88 هستن که مثل داعش سطل زباله و اتوبوس و بانک و مسجد آتش زدند و کشور را تخریب کردند.
  • سام IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    34 91
    مرگ بر منافقین و خائنان
  • سید IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    33 77
    این اندازه حماقت و بلاهت در وجود اصلاح طلبان هم تحیّرآور است و هم تهوّع آور!
  • SE ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    31 87
    دوران شیخ شاه اکبر تمام شد
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      از این نوکر بهایی های ضد مهدویت بپرسید که ار عضو مفسد اقتصادیتان چه خبر
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    آرزویش را مثل پدرت به گور خواهی برد
    • IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      11 89
      آنهایی که خواب رابطه با امریکا را می بینند خدا بیدارشان کند امام خمینی (ره)
  • RO ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    خواهی ونه خواهی باید با امریکا برسر یک میز بنشینید چون می دانید اگر ننشینید با همان سیل های جمعیتی سال 57 روبرو خواهید شد
    • DE ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      خواهی ونه خواهی باید با امریکا برسر یک میز بنشینید چون می دانید اگر ننشینید با همان سیل های جمعیتی سال 57 روبرو خواهید شد//.خخخخ چه ته لول سیا-۳۰ زده این کاربر.بعد از چهل سال هنوز نفهمیده سیل جمعیت سال ۵۷ که بخاطر فرمان امام رض راه افتاد اگر لازم بشه باز به فرمان رهبرمان راه خواهد افتاد و ریشه و بنیان هرچه جاسوس و وطنفروش و غربزده و اصلاحاتچی طلب را یکجا خواهد کند.
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      جمعیت میلیونی در سال 57 برای بیرون کردن امریکا شیطان بزرگ و شاه مزدور امریکا به میدان آمدند .
    • افرین IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
      0 0
      احسنت 17:57 صد افرین درود به شرفت همیشه دعات میکنم
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    21 99
    ایشون اول باید از فساد اقتصادی برادرشون که بضرر کشور و مردم بوده از جانب خانواده اش عذر خواهی کند
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    24 72
    با وجود مفسد بزرگ اقتصادی که دوران محکومیتش در زندان را میگذراند اظهار نظر فیلسوفانه عضو این خانواده بدون محکوم کردن فساد مالی دیگر عضو خانواده شان معنی ندارد.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    اصلاح طلب ها آرزوی مذاکره با آمریکا را به گور ببرند.
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      9 53
      ای آنکه مذاکره شعارت / استخر فرح در انتظارت
  • حقیقت IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    15 73
    مشرق تو با فائزه مطلقه چه صنمی داری که هر از گاهی حرف های این اشوب گر رو منتشر میکنی مردم رفتار بد این خونواده رو فراموش نکردن احتمالا به شما بر میخوره ومنتشر نمکنی
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      4 127
      اگر قرار بود مشرق نیوز فقط اخباری رو که شما ها دیکتاتورها می پسندید رو منتشر کنه که میشد تسنیم و کیهان و .. بهتر نیست بری همون شبکه های دروغ پراکنی رو که می پسندی رو بخونی .. البته اگر سواد داشته باشی
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    17 83
    ابر و باد و مه و خورشید و فلک و ترامپ و نتانیاهو و ملک سلمان و اختلاسچی ها و رانتخورها وطنی و بی سوادی مسئولین در کارن تا دهن مهن ایران سرویس کنند..!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    1 14
    کلا دردنیا این شکلیه که هر کی رابطه اش با غرب، بخصوص آمریکا مناسب باشه (بهتره بگیم دشمن هم نباشند) تورم نداره، گرانی نداره، تحریم نیست،ارزونی هست، دلار بالا نمیره و...مثل ؟
    • عبدالله IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      5 62
      بله ولی عوضش دین ندارند! یا باید بنده خدا بود یا بنده شیطان که نماد آن در این عصر ، ترومپ و امثالهم هستند. خدا بندگانش را امتحان می کند و هیچ عاقلی آخرت جاویدان را به دو ساعت دنیای فانی با دلار ارزان و ... نمی فروشد. خدا انشاء الله دید ما را باز کند تا حقایق را درک کنیم...
  • IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    14 77
    لعنت خدا براین اصلاح طلبان بیغیرت وووووووووووو.مشرق بخدا دولت تدبیر به اندازه ایکه منو تو فکرمیکنیم ساده ونادان نیست. اما دستور کدخدارو داره اجرا میکنه .وهدف فلج وخارکردن اقتصاد وملت ایران ونهایتا براندازی نظامست. ودارن خوب پیش میرن هیچ کسم جلودارشون نیست حتی رهبر وسپاه
    • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      12 67
      روحانی گورباجف ایران
  • حقیقت IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    5 47
    مشرق بابت انتشار تشکر
  • IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    9 41
    خداییش اینا چی تو سرشونه؟ خب خانم ژن برتر،مگه برجام رو نمیبینی؟نتیجش میشه بفرمایین چی بود؟گفتین ارتباط با آمریکا اینم نتیجه ارتباط،چرا هنوز نمیفهمین؟ در ضمن میشه بفرمایین چیکاره ی مملکت هستین که تجویز میکنین؟لابد به خاطر پدر مرحومتون دهان مبارکتون رو باز میکنین
  • ناشناس IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    7 96
    مجلس بی درو پیکر چه غلطی میکنه چرا دولتی هارو به پاسخگویی مجاب نمیکنه درش رو باید گل گرفت تمام مشکلات مملکت زیر سر مجلسه به هر مقدساتی دوست دارید بیاید انتخابات مجلس درست رای بدیم
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    11 72
    این جماعت کلی به ملت و کشور خسارت زده اند باید مجازات شوند مضافا اموالی که از محل پوزیشن مدیریت از طریق پدر و مادر و خود برداشت کرده اند همانند شاهزاده ها و درباریان زمان شاه مصادره و به خزانه. مسترد گردد منظریم انشاالله با حضور رییس جدید قوه قضاییه شاهد چنین انقلابی مکمل انقلاب اسلامی باشیم..
  • IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    64 17
    چی شده که سخنان فائزه برای شما سند شده؟؟ پس از 3 سال از ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی شما هنوز آنجایتان از محبوبیت آن مرحوم می سوزد حالا صحبت بچه او برای شما سند شد؟؟
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
      11 78
      حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی اگر محبوب بود که سال 84 با دست رد مردم مواجه نمی شد و در انتخابات از احمدی نژاد شکست نمی خورد.
  • abbas CA ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    13 47
    وای وای این زن چقدر خاعن است، دوست دارد حقیر شود،
  • محمدرضا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    12 61
    تموم مشکلات به خاطر عدم کفایت بعضی از مسوولین و فکر های کهنه و پیر است و اینکه اگه سال77 به پیشنهاد رهبر عمل کرده بودند و اقتصاد نفتی را برداشته بودند اینگونه نبود. آقای روحانی هم عملکرد منفی دارند.همین طور قوه قضاییه، اگر دستان دزدان و اختلاسگران را طبق قانون امام علی قطع کرده بودند ، ترس ایجاد میشد و اینگونه دزدی نمیشد
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    12 80
    به نظر من بازشدن اقتصاد کشور فقط به تاراج گذاشتن اموال فائزه خانم و خاندان هاشمی درست میشه والسلام
  • سید رضا IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    13 74
    دقیقا رهرو راه پدر مرحوم مغروقش ! شیفته کدخدا !!
  • میثم IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    11 50
    خانم تاجدین مسئول حفظ منافع بین الملل است یا نماینده مجلس ایران و حافظ منافع ملی! واقعا جای تعجب است که یکسری نمایندگان خود باخته غرب گرای غرب باور خائن در این مملکت از مردم ایران رای می گیرند برای حفظ منافع ملی ، ولی در عمل دنبال عملیاتی کردن خواست دشمنان نظام هستند و برای انحراف افکار عمومی منافع بین الملل را جایگزین منافع ملی می کنند و پز روشنفکری می دهند .
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      0 45
      خوب شما زمان انتخابات ببینید شبکه های ماهواره ای مخالف ایران مثل بی بی سی و ... همه از این گونه آدم ها حمایت می کنند و مردم را تشویق می کنند که به این آدم ها رای بدهند برای این است که منافع آنها را در مجلس حفظ کنند و به جای دفاع از منافع ملی جمهوری اسلامی ایران به فکر دفاع از منافع دشمنان ایران باشند. یک ذره هم حفظ وطن دوستی ندارند.
  • سید رضا IR ۲۱:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    16 72
    مهدی و فائزه ؛ اگر فرزندان آن مرحوم مغروق نبودند ، با آن پرونده های سنگین ؛ خائن و معاند بودن ، رانت خواری ، فتنه گری و ...تا کنون حکمشان اعدام بود !!
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    12 46
    مرده شور هر چی وطن فروش و بهایی رو ببرن . بیشرفهای آشغال
  • فرزاد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    72 7
    حقيقت را بيان كرده است و اين مذاكره با امريكا گره مشكلات مردم را كه براي گوشت يخ زده در صف طولاني مي ايستند را مرتفع خواهد كرد!
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      2 32
      صف گوشت یخی نتیجه برجام بود بعد از جنگ تحمیلی تاکنون صف گوشت یخی و مرغ نداشتیم .
  • DE ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۱
    7 55
    یک عده منافق که بی پرده سند کلامی نوکری امریکا رو یدک می کشند!
    • IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      44 2
      شما لطفاً لیست اموال خودت را اعلام کن
  • محمد IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    5 69
    اول باید ثابت شود روحانی چرا در استانه مذاکرات برجامی گفت اتبارها خالی است و به امریکا گرا داد ما محتاح توافق هستیم به هر قیمتی اگه مذاکره هم قرار بشه اینا خایینین نباید باشند.باید عزل و محاکمه بشوند.
  • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    8 56
    شما خاندان هاشمی نمیخواهی بمیرید
  • رحمن IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    4 127
    حرف غائزه هاشمی همان نقشه پدرش آیه الله هاشمی است ایران را نابود خواهد کرد
  • DE ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    6 60
    چندی پیش یک کاربر بزرگواری در سایت مشرق نوشته بود. زمانی که اهل کوفه با امام حسین بیعت کردند در واقع یزید مردم کوفه را از حمله لشکر دهها هزار نفری شام از کنیز شدن زنان و بچه ها ترساندن تا از امام حسین بیعتشون رو پس بگیرند یزید در تاریخ هیچ وقت لشکری به کوفه نفرستاد یزید کوفه رو به دست مردم کوفه فتح کرد و امام حسین رو به دست لشکری که با او بیعت کرده بودند شهید کرد از تاریخ عبرت بگیریم که از ترس بمب اتم امریکا از ترس تحریم از ترس بند 8 منشور سازمان ملل لشکر امریکا نشیم.
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      3 62
      به این تفکر می گویند بصیرت متاسفانه آنهایی که مثل این فائزه ادعای روشنفکری دارند بویی از روشنفکری نبرده اند و بصیرت هم که حالیشون نیست فقط از خدا می خواهیم یا هدایتشون کند یا نیست و نابودشان کند.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    10 90
    هردم از حنجره های فاسد نفس مسمومی می اید
  • AE ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    11 68
    فائزه توکی هستی از مذاکره با آمریکا حرف میزنی بابات بااون برو بیاش کاری نتونست بکنه توکی هستی خجالت بکش .
  • a IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    4 53
    خانم ناهید تا ج خاک تو سرتان با این افکار پوسیده و ذلت بارتان شماها مردم را بدبخت کردید ،ادمهای ترسوی ذلیل
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    5 98
    بد بختهای سرسپرده ...از اولش هم معلوم بود این آقازاده غرب زدست
  • خاندان هاشمی و امثالهم:رفاه طلبانِ بی خبر از اسلام IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    4 45
    خفه ..لطفا.
  • TR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    35 3
    زنده باد مذاکره تنها راه نجات ملت همینجوری که کره شمالی کنار امد ومذاکره کرد شما اسکولهای مشرقی اصلا هر وتر چیزی حالیتون هست که نظر میدین وتصمیم میگیرید؟!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۶
    4 1
    اکبر هاشمی توی : استخر - سونا - جکوزی (کاخ فرح پهلوی) در نهایت اشرافی گری و زر اندوزی مرد و تمام شد ولی خاندانش معلوم نیست از جون مردم چی می خواهند ؟؟؟
  • عزیزشاهی IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۲۸
    0 0
    همین اکبررفسنجانی بودکه جنگ وخوابوندفهمیدید والا همتون باید کشته می شدید بنام شهادت خخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس