ویژه ها

روزنامه اعتماد نوشته:اساسا و قطعا این پیاده‌روی اربعین برای انسان ثوابی بسیار در پی دارد اما معتقدم که ترویج آن به شکل صداوسیمایی و هزینه کردن برای آن چندان ضرورت ندارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**فکر نکنید امام حسین(ع) جلوی کرونا را می‌گیرد!

«محمد تقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب که در شهریور ۹۷- حدود ۲ سال پیش- و در مقطعی که هیچ خبری از کرونا نبود، تاکید کرده بود که مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) را تعطیل کنید، حالا به بهانه کرونا، همان نظر را تکرار کرده و در یادداشتی در روزنامه اعتماد با عنوان «دفع ضرر محتمل» نوشت: «اساسا و قطعا این پیاده‌روی اربعین برای انسان ثوابی بسیار در پی دارد اما معتقدم که ترویج آن به شکل صداوسیمایی و هزینه کردن برای آن چندان ضرورت ندارد. به خصوص که امسال پاندمی کرونا و همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان همچنین در کشور ما باعث تعطیلی بسیاری از مراسم مذهبی و غیرمذهبی شده است».

فاضل میبدی در ادامه نوشت: «همه ما به معجزه ایمان داریم اما گاهی میان برخی عزاداران دیده و شنیده می‌شود که "حضرت خود جلوی مشکلات را می‌گیرد"؛ حتی برخی در ایام محرم و حین عزاداری از استفاده از ماسک خودداری می‌کردند چراکه ظاهرا باور داشتند چون این مراسم برای عزاداری امام حسین(ع) است پس حتی اگر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند نیز درگیر این بیماری نشده و مشکلی سلامت‌شان را تهدید نخواهد کرد...در یکی از شهرهای اصفهان یکی از روحانیون از یک مشک و با یک لیوان به مردم آب می‌داده و می‌گفته که این آب شفابخش است. حال آنکه بنابر اطلاعات و آمار رسمی منتشر شده در رابطه با میزان مرگ و میر و ابتلای شهروندان به این بیماری مسری اتفاقا آمار ابتلا به کرونا در آن شهرستان بالاتر رفت».

این فعال سیاسی اصلاح طلب که لباس روحانیت نیز به تن دارد در ادامه نوشت: «آنچه مسلم است این است که هرگز نباید فراموش کنیم که ما در نظام خلقت با واقعیت روبه‌رو هستیم. در واقع دستگاه خلقت بر اساس علت و معلول بنا شده است بنابراین، این ویروس حتی اگر بر سینه عابد و زاهد و سینه‌زن و روضه‌خوان و مداح هم بیفتد، ‌امکان ایجاد تهدید حیات وجود دارد. پس نباید چنین تلقی داشته ‌باشیم که امام حسین(ع) جلوی کرونا را می‌گیرد و بر این اساس در مراسم اربعین حسینی نیز باید به این واقعیات توجه داشته ‌باشیم...نباید به نام دین و امام حسین(ع) یا ثواب آخرت کار کنیم که مردم به قتلگاه کرونا فرستاده شوند. دین برای عزت بشر در دنیا آمده پس نباید با وعده ثواب اخروی حیات انسان را به خطر انداخت...بهترین کار آن است که شیعیان در خانه بمانند و دعا و زیارت‌های مستحبی بخوانند».

این روحانی اصلاح طلب، مردم فهیم و عزیز ایران و اقشار متدین جامعه را به کج فهمی و کم شعوری و سحطی نگری متهم کرده است. این در حالی است که پیش از این، هم ماه رمضان و هم ماه محرم با دوره شیوع کرونا همزمان شد، اما مردم عزیز ایران به بهترین شکل ممکن مراسم های مذهبی را برگزار کرده و رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی توسط عزاداران حسینی و روزه داران در ماه رمضان، تحسین مقامات ارشد وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را در پی داشت.

کرونا برای طیف تندروی اصلاح طلب صرفا بهانه است. این طیف از جاذبه و مغناطیس حسینی هراس دارد. همان جاذبه ای که مسیر زندگی بسیاری از دختران و پسران جوان و نوجوان ایرانی را متحول کرده و مسبب خیر برای آنها بوده است.

در سالهای گذشته و در مقطعی که هیچ خبری از کرونا نبود، فعالین و رسانه های اصلاح طلب همزمان با ماههای محرم و صفر، عزاداری سیدالشهدا(ع) را آماج تخریب و تخطئه قرار می دادند. ادعاهایی همچون افزایش کودک ربایی در ماه محرم، افزایش خودکشی، همه گیری بیماری وبا در پیاده روی اربعین، تخریب محیط زیست، افزایش ترافیک، بی توجهی قشر متدین به محرومین جامعه و...مثال های روشنی در این زمینه است.

این روزها بی بی سی فارسی، صدای آمریکا و ایران اینترنشنال(رسانه وابسته به آل سعود) مرتب بر لزوم عدم برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) تاکید می کنند. به نظر شما این رسانه ها که از هر فرصتی برای تحقیر و تحریم و ضربه زدن به مردم ایران دریغ نمی کنند، نگران و دلواپس سلامت هموطنانمان هستند!؟

مسیح مهاجری:دست و پای آقای روحانی را بسته اند

«مسیح مهاجری» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه جمهوری اسلامی با عنوان «کسانی که باید استیضاح شوند» نوشت: «در فضای مجازی دیدم یکی از روزنامه‌ها این جمله را از رئیس مجلس تیتر کرده بود که:"حفظ پول ملی وظیفه مسئول قوه مجریه است."اصل این مطلب که مسئول قوه مجریه وظیفه دارد پول ملی را حفظ کند، حرف درستی است ولی شرط هم دارد. شرط حفظ ارزش پول ملی توسط رئیس قوه مجریه اینست که دست و پای او را نبندند و به او این فرصت را بدهند که با استفاده از ابزارهای قانونی و بین‌المللی به وظایف خود عمل کند».

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی در ادامه نوشت: «یکی از این ابزارها، استفاده از امکانات بانکی و تعامل در عرصه‌های مالی بین‌المللی است که مقررات مربوط به FATF از آن جمله است. بیش از دو سال لوایح مرتبط با FATF بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی، در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام سرگردان ماندند و با اینکه هیچ دلیل روشن و قابل استنادی برای رد کردن آن‌ها وجود نداشت، سرانجام مجمع تشخیص مصلحت نظام حاضر به تأیید آن‌ها نشد و با این کار خود، درهای مراودات بانکی بین‌المللی و مالی را به روی ایران بست و شرایط غیرقابل تحمل امروز را به وجود آورد».

مهاجری در ادامه تاکید کرد: «همان افراد باید پاسخگوی مردم باشند و آقای رئیس مجلس هم باید به این سؤال پاسخ بدهد که در چنین شرایطی چگونه می‌توان از رئیس قوه مجریه خواست ارزش پول ملی را حفظ کند؟ اگر ایرادی به رئیس قوه مجریه هست اینست که در برابر این زورگوئی نایستاد...مردم کشورمان حق دارند عوامل مانع‌تراشی بر سر راه امضاء شدن FATF را هرگز نبخشند و آنها را به دلیل اینکه در سقوط ارزش پول ملی و بر باد رفتن اموالشان سهیم هستند، مؤاخذه و استیضاح کنند».

«مایک پمئو»  وزیر خارجه آمریکا- بهمن ۹۸- در توئیتی نوشت: «مدت‌هاست که ایران باید به تعهداتش عمل کرده و بر اساس قواعد جهانی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بازی کند. ایران باید همین حالا کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تأمین مالی تروریسم(CFT) را تصویب کند».

پمپئو صراحتا تاکید کرد که ایران باید  «همین حالا»  لوایح مرتبط با FATF را تصویب کند. یک سوال؛  آیا پمپئو برای به خطر افتادن روابط پولی و مالی ایران نگران است؟ ! آیا وزیر خارجه دولت تروریست آمریکا به دلیل نگرانی و دلواپسی از به خطر افتادن روابط بانکی ایران، گفته است که ایران همین حالا به FATF بپیوندد!؟

ناهید تاج الدین، نماینده اصلاح طلب مجلس دهم پیش از این گفته بود: «من به عنوان موافق پیوستن به FATF می دانم که ۴۷ درصد پولشویی دنیا در آمریکا و ۲۳ درصد در اروپا انجام می‌شود و اروپا و آمریکا سهم ۷۰ درصدی در پولشویی دنیا دارند و انگشت اتهام پولشویی پیش و بیش از هرکس به سمت آمریکا و اروپا دراز است. من می دانم که سیاستمداران دنیا بیشتر از اینکه نگران اخلال در نظم اقتصادی به وسیله پولشویی باشند، نگران اخلال در نظم سیاسی هستند و بیشتر از اینکه به اقتصاد توجه داشته باشند، به اثرات و تبعات اقتصاد سیاسی توجه دارند و این نگرانی بیش از همه در آمریکا وجود دارد».

FATF ادعا می کند که هدف اصلی اش، مبارزه با پولشویی و تروریسم است. در حال حاضر و بنابر گزارش های رسمی منتشر شده توسط رسانه های غربی، ۷۰ درصد پولشویی جهان در آمریکا و اروپا- اعضای اصلی FATF- رخ می دهد. از سوی دیگر، اف ای تی اف هیچگاه در مقابل اقدامات تروریستی اعضای خود- از جمله ترور سردار سلیمانی توسط دولت تروریست آمریکا- کوچکترین واکنشی نشان نداد.

FATF - اسفند ۹۷- با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله بااشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است.

لازم به ذکر است که دولت آقای روحانی حدود ۹۵ درصد دستورات FATF را اجرا کرده است. اما این اقدامات نقد، نه تنها هیچ گشایشی در ارتباطات بانکی ایران ایجاد نکرده، بلکه سفره مردم را کوچکتر و زیرساخت تحریم ها را نیز گسترده تر کرده است.

«محمدرضا پورابراهیمی» عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چندی پیش گفته بود: «از آقای ظریف سؤال کردم و گفتم اگر جمهوری اسلامی ایران، همه تعهدات را بپذیرد آیا هیچ تضمینی وجود دارد که از لیست سیاه اف ای تی اف خارج شود یا اتفاق دیگری رقم می‌خوردظریف گفت، خیر هیچ تضمین و تعهدی وجود ندارد».

متاسفانه فعالین اصلاح طلب به طرق مختلف در پی سرپوش گذاشتن بر قصور و تقصیرهای دولت روحانی هستند.

** روزنامه شرق: با برجام «پرستیژ بین المللی» پیدا کردیم!

«محمدحسین عادلی» که روزنامه شرق او را «دیپلمات تکنوکرات» نامیده است، در مصاحبه با این روزنامه گفت: «سیاست خارجی آرمان‌گرا و مبتنی بر ایدئولوژی طبق تعریف، فاقد انعطاف است یا انعطاف کمی دارد؛ بنابراین در مواقع بحرانی، شکننده و گاه متناقض می‌شود...به نظر من مذاکرات برجام نشان‌دهنده فرازی از هوشمندی و بازیگری خوب نظام بوده است...ایران با نگاهی نافذ و راهبردی وارد این مذاکرات شد و به نظر من پیروز نسبی از میدان بیرون آمد».

عادلی در ادامه گفت: «فرض کنیم اگر آن مذاکرات انجام نمی‌شد اکنون ما در کجا قرار داشتیم. روند قطع‌نامه‌های شش‌گانه که همه اعضای شورای امنیت به آن رأی داده بودند هر روز سخت‌تر می‌شد... حتی روزنه‌هایی که اکنون برای تنفس وجود داشت تا ما مقاومت کنیم، وجود نمی‌داشت. امروز که ما از انزوای آمریکا در شورای امنیت برای شکستش در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگرداندان تحریم‌ها خوشحال می‌شویم، باید بدانیم که این پیروزی ما به خاطر همان برجام است. نکته دیگر اینکه پرستیژ بین‌المللی بسیار قوی، محترم و منطقی در دنیا پیدا کردیم. کشوری که به یک‌دندگی و افراطی‌گری و غیرمنطقی‌بودن متهمش کرده بودند و تصویر منفی از او ارائه شده بود با این مذاکرات چهره‌ای منطقی و هوشمندانه به خود گرفت. وزیر خارجه ایران و تیم او به یک چهره مثبت بین‌المللی تبدیل شد...اینها همه از امتیازات برجام بود. بنابراین برجام در حد مقدورات زمان کار بسیار قابل تحسینی بود».

این دیپلمات سابق در ادامه تاکید کرد: «در مورد بایدن اما به نظر می‌رسد او با داشتن شعار اعاده اعتبار بین‌المللی آمریکا شاید بتواند فرصت مناسبی برای ایران باشد».

بنابر وعده های مکرر دولتمردان و رسانه های اصلاح طلب قرار بود به واسطه بتن ریزی در راکتور هسته ای و از کارافتادن چرخ سانتریفیوژها، تمامی تحریم ها بالمره لغو شود و ارزش پول ملی افزایش یافته و آنچنان رونقی ایجاد شود که دیگر هیچ شخصی به پول یارانه نیاز نداشته باشد.

هسته ای رفت ولی تحریم ها در جای خود باقی ماند و البته دامنه گسترده تری نیز پیدا کرد. انتظار آن بود که دولتمردان و فعالین اصلاح طلب با عذرخواهی از مردم به دلیل تحمیل این خسارت بزرگ، با جدیت و پشتکار به جبران خسارت اقدام کرده و ریل گذاری خود را تغییر دهند.

اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، بلکه برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب با «دستاوردتراشی برای برجام» بر اشتباه خود اصرار کرده و فهم و شعور مردم را مورد توهین قرار دادند.

«برجام پیروزی اخلاقی ملت ایران بود»، «با برجام پرستیژ بین المللی ایران ارتقا پیدا کرد»، «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»، «برجام سایه جنگ را از کشور دور کرد»، «برجام را خدا آورد»، «قرار نبود برجام شق القمر کند» و...اینها بخشی از دستاوردها و استدلال های مطرح شده توسط دولتمردان درباره برجام است.

اوباما در یکی از اظهارات خود گفته بود «ما بدون شلیک حتی یک گلوله، برنامه هسته ای ایران را از کار انداختیم». هدف آمریکا از برجام، از کار انداختن صنعت هسته ای ایران با وعده توخالی لغو تحریم ها بود. دولت آقای روحانی بدون توجه به ۲۸ شرط ابلاغی، موجب شد که برجام خسارت های فراوانی به مردم کشورمان تحمیل کند.

حالا رسانه های اصلاح طلب رسما به ستاد انتخاباتی دموکرات ها در ایران تبدیل شده و رویای ریاست جمهوری «جو بایدن» - معاون اول اوباما- را در سر می پرورانند. همان دولتی که دانشمندان هسته ای ما را ترور کرد و رکورد بیشترین تحریم های ضدایرانی در ۴۰ سال اخیر را از آنِ خود کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • علی GB ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    44 12
    اقای میبدی من ساکن انگلیسم انگلیس از لحاظ جمعیتی کمتر از ایران است ولی روزانه بیش از ۱۰ هزار نفر مبتلا به کرونا دارد اینجا که خبری از امام حسین و عاشورا ، تاسوعا و اربعین نیست لطفا" چرندبات نبافت راست و حسینی بگو من با اسلام مخالفم . در ضمن حرف از اختیارات رئیس جمهور کهنه شده حرف تازه بزنید اقای روحانی با اطلاع از همین اختیارات کاندید شد و با ان وعده های دروغین سر ملت کلاه گذاشت و رای جمع کرد .
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      7 2
      احسنت
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    38 13
    امام حسین توکمرفاضل میبدی بزنه انشالله که دوست داره مراسم امام حسین نباشه
    • سید IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      25 7
      چگونه است که مواضع ضدایرانی دشمنان کشور ما با موضع گیری اصلاح طلبان تهوع آور همیشه هماهنگ، همزمان و همزبان است!؟ آیا این موضوع می تواند همواره تصادفی و اتفاقی باشد؟!؟!
  • حسین خرمی نیا IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    23 9
    سلام.بله از اول هم کسانی بودندکه با عزاداری وپیاده روی اربعین مخالف بودند که امسال موفق شدند
  • تمشکال IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    14 0
    شاید دولت در تحقق بودجه ۹۹ با مشکل مواجه شده که ارزش پول ملی را با افزایش دلار پایین آورده و همین عامل موجب تورم و گرانی شده کسری بودجه را فعلا از جیب مردم پر می کنند سران سه قوا نباید حق حیات مردم را نادیده بگیرند
  • DE ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    14 8
    مسیح مهاجری: اصلاح طلبان با خرابکاریها و ندانم کاریها و دادن گراها و اطلاعات غلط به روحانی همه جانفوذ کرده اند و دست و پای آقای روحانی را بسته‌اند
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      4 0
      راست میگه دیگه من شاهدم اگه باور نمیکنین بگین اصلا چرا هروقت تلویزیون نشونش میده رو صندلیش نشسته؟! نمیتونه از جاش بلند‌شه کار کنه!
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    9 8
    اینکه اجازه نمی دن وارد اف ای تی اف بشیم تا تحریم ها دقبقتر شوند شد دست و پا بستن؟؟؟!! خودتون خرین یا ملت خر فرض کردین؟؟ حالا همه ی مشکلات شد اف ای تی اف؟؟شما در داخل چه گلی به سر ملت زدین که در خارج می خواین بزنین با لو دادن بیشتر اطلاعات اقتصادی؟؟!! شرف و حیا هم چیزه خوبی والا که شما افسادطلبا اصلا بویی ازشون نبردین.
  • 1400 IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    9 3
    اصلاحطب عزیز برای دنیای کافران آخرت خود را به باد نده
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    6 3
    ای کاش به جای دست و پا که هیچ کاری نمی کند زبون آقای روحانی را می بستند
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    8 7
    بخدا قسم اینان پیمان خود را با انقلاب شکسته اند و در صددند مردم را علیه انقلاب خودشان بشورانند خداوند خود حیله این ناکثین پیمان شکن را بشکند و انچه را محکم رشته اند پایدار نکند و ارزوهای را که برای آن تلاش می کنند بر باد دهد که طلحه و زبیر هم پیش اینان شرافت دارد
  • امیررضا IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    8 4
    اصلاح طلبها بسیار بی صفت و وقیح هستن اونها تربیت شده انگلیسن به خاطر همین آنقدر روبه صفتن
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    11 0
    مگه اصلا حرکت میکنه که کسی بخواهد دست و پایش را ببنده!؟
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 2
    اتفاقا خوب شد عزاداری برگزار نشد و در عوض دیدیم که چه کسانی با سفر به شمال و این ور اون ور باعث این افزایش شدید کرونا شدن. هنوز هم که دست از وقاحتتون بر نمیدارید. اربعین هم تعطیل شد و این است خیل افرادی که تمام جاده های منتهی به شمال رو بستن. چطور داد و بیداد میکردن برای عاشورا و اربعین؛ حالا یکی نیست یک هزارم اون هجمه رو به خودشون وارد کنه. گرچه پیرو امام حسین، به تکلیفش عمل می کنه و نه برای دل خودش نه از ترس وقاحت دیگران، از امام حسین مایه نمیذاره. چرا فاضل میبدی، تو اینطور از این والا مقامان برای امیال کثیف سیاسی خودت مایه میذاری؟
  • دانیال IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 1
    اگر ماه های آخر دولت احمدی نژاد را با ماه های آخر دولت روحانی مقایسه کنید متوجه می شوید اصلاحطلبان چه بر سر ایران آورده اتد انشالله به زودی به سزای اعمالشان خواهند رسید
  • DE ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 1
    اقای محمد تقی فاضل میبدی لطفا سفسطه بافی نفرمائید. امام حسین قلب و روح و جان همه ما ست چه کرونا باشه و چه نباشه، مردم عاشق امام حسین(ع) هستند. چرا اینقدر از امام حسین (ع) وحشت دارید؟ خودتون رو هم بکشید بالا برید پائین برید مردم ایران از امام حسین (ع) دست برنمیدارند و بیخود شما دنیاخواران اصلاحاتچی سکولارپرست اب تو هاونگ نکوبید که بیفایده هستش. مردم ایران خودشون همه مطالب بهداشتی رو شب و روز ار صدا و سیما و اینترنت و رسانه ها مطالعه می کنند و نیازمند افاضات شما نیستند.حداقل از رضاخان قلدر و شکست تاریخی این پدر و پسر غرب پرست درس عبرت بگیرید. رضاخان قلدر و پسرش سنگ سکولاریزه کردن رو به سینه کوبید و از مردم ایران و فرهنگ حسینی شکست عظیم خوردند و این شکست در تاریخ ثبت و ضبط شدتا مایه عبرت امثال شما بشه اگر خردمند باشید!
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    8 3
    خدا دشمنان اهل بیت رو در هر لباس و جایگاهی که هستند لعنت کنه
    • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      6 2
      احسنت
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      3 1
      آمین...
  • IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    4 0
    لعنت خدا بر دشمنان امام حسین(ع)
  • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    3 0
    مرگ بر منافقین و کفار
  • امیر IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    آقای مهاجری در برجام چه کسی مانع دسترسی به گلابی شد در کشور که قوه مجریه و ایضا مقننه چشم بسته تصویب کردند چه کسی خارج شد؟
  • SE ۰۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    مگه داره؟! ما که فقط زبان دیدیم
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    امام حسین علیه السلام اراده کنند جلوی همه بدها وبدیها وبیماری ها را می‌توانند بگیرند.
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    ماکه روحانی را دست وپا بسته نمی بینیم.
  • مهدی IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    این مسیح مهاجری به دوروغ میگوید دست و.پای رییس جمهور را بسته اند این با تمام پررویی این دوروغ را میگوید بگوید کی دست و پای این رابسته شما فکر میکنیدمردم دیگه دوروغهای شما را باور ندارند
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    دست و پای افراد رو خوی اشرافی گری و میل به دنیا و پست و مقام و ثروت بسته کسی که تا اوایل انقلاب تو یه اتاق بالا پشت بام زندگی میکرده یوهو میاد از برکات انقلاب انگلیس میره و قصر تصاحب میکنه و دریافت نجومی و....ازش بیش از این انتظار نیست گر چه 90%مسئولین همین شرایط رو دارن پابرهنه های گشنه که یه شبه ورق براشون برگشته و تاب نیاوردن و دنیا چشمهاشون رو کور کرده
  • علی IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    آره بستن و اصلاح طلبها هرکجا بخواهند او را می برند
  • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    این مسیح مهاجری الان 40ساله توی این روزنامه دولتی چه می کنه مگه ارث پدرش این روزنامه مردک تو نمی خواد برای اینکه چند روز دیگه توی این روزنامه باشی تملق یکی رو بکنی گرچه تملق وغارت بیت المال توی ذات امثال شماست
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    اقای مسیح مهاجری اول انقلاب چی داشتی حالا چی داری امثال شما بیت المال رامال خودتان میدانید باید پس بدید .مجلس وقوه قضاییه پس خواهد گرفت.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس