ویژه ها

تجربه دولت روحانی، بیش از پیش ثابت کرد که نوع مواجه با آمریکا و تروئیکای اروپا باید از موضع قدرت و اقتدار باشد. بهانه زدایی از آمریکا به هیچ عنوان جواب نمی دهد، چرا که صرفا بهانه ها تغییر می کند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

******

**صادقی: ما اصلاح طلبان سعی می کنیم با دولت رئیسی قهر نکنیم

«محمود صادقی» نماینده اصلاح طلب مجلس دهم در مصاحبه با روزنامه شرق در پاسخ به این سوال که «‌آقای صادقی اصلاح‌طلبان قرار است چه کار کنند؟ برخی اصلاح‌طلبان باور دارند باید با دولت تعامل شود، برخی می‌گویند باید منتقدان منصف دولت باشیم و برخی نیز چنین مناسبت‌هایی را باعث مخدوش‌شدن هویت اصلاح‌طلبی‌شان می‌دانند» گفت:«در وهله نخست باید توجه شود که حفظ هویت اصلاح‌طلبی مشخصا در مقطع کنونی برای اصلاح‌طلبان باید بسیار مهم باشد و اگر تعاملی هم می‌شود باید با حفظ هویت اصلاح‌طلبی باشد و هویت سیاسی‌مان نباید تحت‌الشعاع تعامل با دولت قرار گیرد. البته بخشی از این تعامل هم به رفتار دولت برمی‌گردد؛ اینکه دولت فضای تعامل را تا کجا باز می‌کند. ما ترجیح می‌دهیم قهر نکنیم و به‌عنوان ناصحان دلسوز کنش سیاسی خود را داشته باشیم».

صادقی در ادامه گفت:«ما سکوت، مسامحه و پرده‌پوشی نمی‌کنیم اما حتما جهت‌گیری‌مان سازنده خواهد بود و سنگی جلوی پای دولت نمی‌اندازیم و سعی می‌شود که هر نکته‌ای که خطاب به دولت مطرح می‌کنند، باعث کاهش دردی از دردهای بی‌شمار مردم شود. یکی از تعاریف روشنفکری هم تلاش برای کاهش رنج مردم است و حتما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنند در این مسیر قدم بردارند و کاری نکنند که به‌دلیل گرایشات سیاسی مانعی پیش‌روی دولت ایجاد کنند».

صادقی: ما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنیم با دولت رئیسی قهر نکنیم/ دولت جدید باید از آمریکا «بهانه‌زدایی» کند

جریان اصلاح طلب تلاش می کند که همواره خود را طیفی بیرون از قدرت معرفی کرده و اینگونه القاء کند که هیچگاه در نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز حضور نداشته است.

این در حالی است که در حال حاضر بانی اصلی وضع موجود اقتصادی در کشور همین جریان اصلاح طلب است. طیفی که به مدت 8 سال دولت روحانی را دربست در اختیار گرفت و در سالهای اخیر مجلس دهم و شورای شهر پنجم و شهرداری پایتخت را نیز در اختیار داشته است.

جریان اصلاح طلب در مجلس و دولت و شورای شهر، سلفی حقارت، کمیته رفع حصر، برجام و توتال و فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و حقوق های نجومی و شورای اسم و فامیل و انتصاب نجفی به عنوان شهردار تهران و...را در کارنامه خود ثبت کرده است.

طیف اصلاح طلب بانی اصلی دلار 32 هزارتومانی و مرغ 40 هزارتومانی و پراید 150 میلیونی و افزایش 700 درصدی قیمت مسکن است. بر همین اساس و بنابر دلایل متعدد دیگر این طیف به هیچ عنوان حق ندارد که ژست شاکی یا منتقد دلسوز به خود بگیرد. این جریان سیاسی بانی اصلی وضع موجود است و باید به دلیل کوچک کردن سفره مردم و ضربه به معیشت و اقتصاد کشور به افکارعمومی پاسخگو باشد.

** دولت جدید باید از آمریکا «بهانه زدایی» کند

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «جان تازه برجام» نوشت:«به‌طور کلی می‌توان گفت که رویه و رویکرد دولت ابراهیم رییسی برمبنای احیای برجام قرار نگرفته است و اساسا برجام اولویت دولت رییسی نیست. از این جهت است که طی یک ماهی که از تشکیل دولت رییسی می‌گذرد کمتر موضع «فعالی» از سوی این دولت درخصوص برجام و مذاکرات هسته‌ای اعلام شده است و نوعی سکوت در این حوزه بر دولت حاکم است».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:«به نظر می‌رسد دولت ابراهیم رییسی قصد دارد با افزایش ذخایر اورانیوم 20درصد و 60درصد و همچنین محدودیت در بازرسی بازرسان آژانس بر امریکا فشار وارد کند. اما باید مراقب بود، چراکه این رویکرد می‌تواند به صورت یک شمشیر دو لبه نیز عمل کند؛ به این ترتیب که امریکا این فرصت را به دست خواهد آورد که با متحدان اروپایی خود هماهنگ‌تر شده و فشار هماهنگ‌تری به ایران وارد کند».

روزنامه اعتماد در ادامه تصریح کرد:«به نظر می‌رسد بازگشت هرچه سریع‌تر ایران به میز مذاکرات یک اولویت اساسی برای دولت رییسی باشد. تنها به این ترتیب است که بهانه از دست امریکا گرفته می‌شود. در مرحله بعدی ایران باید با دستورکار مشخصی مبتنی بر منافع ملی و برداشته شدن تحریم‌های ضدایرانی، با ابتکارات و راه‌حل‌های شدنی و عملی پشت میز مذاکرات بنشیند. در غیر این‌صورت دست امریکا در ائتلاف‌سازی علیه ایران باز خواهد شد و پرونده هسته‌ای با پیچیدگی‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد».

صادقی: ما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنیم با دولت رئیسی قهر نکنیم/ دولت جدید باید از آمریکا «بهانه‌زدایی» کند

دولت روحانی از سال 92 تا 1400 به مدت 8 سال رویکرد خود در سیاست خارجی را بر اساس تنش زدایی با غرب و بهانه زدایی از آمریکا و تروئیکای اروپا قرار داد.

بر همین اساس در قلب راکتور هسته ای بتن ریخته شد و غنی سازی 20 درصد متوقف شد. مقامات ارشد دولت روحانی تاکید داشتند که راه حل رفع مشکلات در بستن با کدخداست.

در دولت روحانی روسای جمهور ایران و آمریکا با یکدیگر تلفنی گفت و گو کردند و وزرای خارجه دو کشور نیز با یکدیگر به پیاده روی رفتند، در دولت تدبیر و امید، رئیس جمهور آمریکا فردی مودب و باهوش توصیف شد و امضای وزیر خارجه آمریکا نیز تضمین قلمداد شد.

اما همان دولت، نماینده دولت تدبیر و امید در سازمان ملل را تروریست! نامید و از ورود وی به آمریکا جلوگیری کرد و پولهای ایران را بلوکه کرد و تحریم ها را افزایش و مردم ایران را نیز یاغی! نامید.

تجربه دولت روحانی، بیش از پیش ثابت کرد که نوع مواجه با آمریکا و تروئیکای اروپا باید از موضع قدرت و اقتدار باشد. بهانه زدایی از آمریکا به هیچ عنوان جواب نمی دهد، چرا که صرفا بهانه ها تغییر می کند و هیچگاه نیز این بهانه ها تمام نمی شود.

آمریکا و تروئیکای اروپا فقط زبان زور و قدرت را می فهمند. بر همین اساس باید با دیپلماسی مقتدرانه با این دولت ها مواجه شد و از ضعف و رفتارهای منفعلانه پرهیز کرد.

** نگرانی مشترک اصلاح طلبان و مجریان تحریم درباره FATF

«محمود میرلوحی» فعال اصلاح طلب و عضو شورای شهر پنجم تهران در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت:«امروز نقل و انتقال پول برای ما مشکل است چون FATF را نپذیرفتیم و بانک‌های دنیا با ایران کار نمی‌کنند  و به واسطه تحریم‌ها  نفتمان را نمی‌خرند و در نتیجه هزار گرفتاری داریم. این است که به نظر می‌آید به جای اینکه وعده بدهند باید تلاش کنند که درصدد حل این مشکلات بر آیند. هر چند که برخی راه‌حل‌ها نیز آزموده شده و تکراری است».

صادقی: ما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنیم با دولت رئیسی قهر نکنیم/ دولت جدید باید از آمریکا «بهانه‌زدایی» کند

این فعال اصلاح طلب تاکید کرده که مشکل نقل و انتقال پول به دلیل نپذیرفتن FATF است. «مایک پمپئو» وزیر خارجه دولت ترامپ- ۲۳ بهمن ۹۸- در توئیتی نوشته بود:«مدت‌هاست که ایران باید به تعهداتش عمل کرده و بر اساس قواعد جهانی برای مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بازی کند. ایران باید همین حالا کنوانسیون پالرمو و کنوانسیون تأمین مالی تروریسم(CFT) را تصویب کند».

به فاصله یک روز پس از این اظهارنظر، «لعیا جنیدی» معاون حقوقی دولت روحانی- ۲۴ بهمن ۹۸- در مصاحبه با خبرگزاری دولتی ایرنا گفت:«در صورت نپذیرفتن لوایح چهارگانه گروه اقدام مالی(FATF)، تقریبا تمامی روابط پولی و مالی بین المللی خود را با خطر مواجه خواهیم کرد».

سوالی که در آن مقطع پیش آمد این بود که آیا وزیر خارجه دولت تروریست آمریکا به دلیل نگرانی و دلواپسی از به خطر افتادن روابط بانکی ایران، گفته بود که ایران همین حالا به FATF بپیوندد؟!

FATF  ادعا می کند که هدف اصلی اش، مبارزه با پولشویی و تروریسم است. در حال حاضر و بنابر گزارش های رسمی منتشر شده توسط رسانه های غربی، ۷۰ درصد پولشویی جهان در آمریکا و اروپا- اعضای اصلی FATF- رخ می دهد. از سوی دیگر، اف ای تی اف هیچگاه در مقابل اقدامات تروریستی اعضای خود کوچکترین واکنشی نشان نمی دهد.

بنابر مستندات متعدد، کارویژه اصلی FATF نه مبارزه با پولشویی است و نه مبارزه با تروریسم، بلکه مأموریت اصلی این سازمان، «هوشمندسازی» و به عبارتی «ایجاد قابلیت نقطه زنی» برای تحریم های آمریکاست.

کارگروه ویژه اقدام مالی- اسفند ۹۷- با انتشار گزارشی صراحتاً اعلام کرد که اجرای مؤثر تحریم‌های مالی هدفمند و شناسایی مسیرهای ایران برای دور زدن تحریم را ذیل رسالت مقابله بااشاعه تسلیحات کشتار جمعی خود تعریف کرده و با جدیت تمام در پی اجرای آن است.

 دولت روحانی حدود ۹۵ درصد دستورات FATF را اجرا کرد. اما این اقدامات نقد، نه تنها هیچ گشایشی در ارتباطات بانکی ایران ایجاد نکرده، بلکه سفره مردم را کوچکتر و زیرساخت تحریم ها را نیز گسترده تر کرد.

«محمدرضا پورابراهیمی»عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چندی پیش گفته بود:«از شخص وزیر امور خارجه(محمد جواد ظریف) سؤال کردم و گفتم اگر جمهوری اسلامی ایران، همه تعهدات را بپذیرد آیا هیچ تضمینی وجود دارد که از لیست سیاه اف ای تی اف خارج شود یا اتفاق دیگری رقم می‌خوردظریف گفت، خیر هیچ تضمین و تعهدی وجود ندارد».

ظریف پیش از این نیز در صحن علنی مجلس گفته بود: «نه من و نه رئیس‌جمهور تضمین نمی‌دهیم که با تصویب لوایح مرتبط با FATF   مشکلات حل شود».

 ایران از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۵ در لیست سیاه FATF بوده است و از سال ۱۳۹۵ از این لیست تعلیق شده است. تبادلات وسیع مالی ایران با کشورهای مختلف از جمله روسیه و چین در این دوران، نشان می‌دهد که حضور ایران در لیست سیاه FATF، منجر به قطع همکاری‌های مالی و بانکی با کشورهای دیگر نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    29 1
    و حد پایان بهانه گیری آمریکا کجا است؟ رسید به جایی که عراق و لیبی رسیدند. تا امید آمریکا به تغییر حاکمیت باقیست، تحریم ادامه دارد. مایه امید به تغییر حاکمیت هم غربگرایان هستند. اگر همانطور که چین در 1989 غربگرایان را به شکل فیزیکی حذف کرد شما هم آنها را حذف کنید، تحریمها لغو می شود. شبیه لغو یکی بعد از دیگری تحریمهای چین بعد از حادثه تیان آن من.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      13 0
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند بازهم دم از مذاکره می زنند.
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      10 0
      امریکایی ها می گویند برای تاثیرکامل فشار حداکثری و تنگ تر شدن حلقه محاصره FATF باید در ایران تصویب و اجرایی بشود افساد طلبان هم همین را می گویند !
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      9 0
      بهانه های شیطان بزرگ پایان ندارد بعد از برجام تحریم ها را به بهانه های موشکی و منطقه ای ادامه دادند و بعدها هم به بهانه های حقوق بشری و غیره ادامه خواهند داد.
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 0
      اصلاح طلبان و کارگزاران اقتصاد کشور و معیشت مردم را نابود کردند و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      5 0
      اگه صدامو داری صادقی خان لطفا ساکت شو
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      5 0
      تو رو خدا رئیسی رو تنها نذارید/ اگر شما قهر کنید کشور به فنا میره. جمعععععععع کن صادقی جان. هم جمع کن هم قهر کن لطفا
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      4 0
      مردم جواب صادقی و همفکراشو دادن ولی اینا طاهرا نگرفتن جواب رو
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      4 0
      جناب آقای صادقی شما اگر لایق بودی از همون لباسی که داشتی محافظت میکردی.
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      3 0
      داداش گریه رو خوب تمرین کن. رفتی پشت تریبون بتر نمایش بازی کنی صادقی جان
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    15 1
    آقای صادقی تو اندازه یک مرغ تخم گذار هم در ایران تاثیر وجودی ندار ی قمپوز در نکن برو بخونه ات بخواب بذار مردم به کار وزندگی شان برسند
    • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      12 1
      دقیقا
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      14 1
      بخدا امثال صادقی قهر باشند هزاران مرتبه بهتر تا صلح باشند چون وقتی صلح هستند بوی توطئه و نفوذ ازشدن برمیخیزه
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      8 0
      محمود صادقی و دوستانش 4 سال توی مجلس بودند اما هیچکاری برای بهبود معیشت مردم و لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملی نکردند حالا نظریه پردازی می کنند !
    • ایرانی IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      2 0
      خدایا کی میرسه اون روزی که همه این افراد وقیح غرب طلب و کدخداپرست رو پست کنن واسه آمریکا؟؟؟ ای خدددددااااا
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    18 1
    حتی از دیدن .... هم انقد چندشم نمیشه که از دیدن یه اصلاح طلب.
    • CA ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      3 0
      اصلاح طلب جماعت کلا نمیتونن عادی باشند
  • DE ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    12 1
    ما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنیم با دولت رئیسی قهر نکنیم چون هرچه زور بزنیم بحر حال ملت ایشون را دوست دارند .حالا خدا را چه دیدی شاید یه موجی چیزی اومد بتونیم باز سوار شیم . والا
  • IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    14 1
    آقای صادقی اینکه شما بحانه چی می‌خورید مهم نیست واینکه شما 8سال بهانه زدایی کردید هم گذشت الان مهم اینه که حرف نزنی
    • CA ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      3 0
      اصلا باید به صادقی گفت خودش میدونه چند چنده؟
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    12 1
    شما اصلاح طلبان توی این ۴۰ سال فرصت داشتید خودتونو نشون بدید، وضعیت الان مملکت هم حاصل دید غرب گدایی شماست،
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      4 0
      کاملا موافقم
  • SE ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    5 0
    حضرات جیگر اصلاحات بدانند که امریکا یا برجام را اجرا میکند و پس از راستی آزمایی از لغو موانع بانکی و تجاری و سرمایه گذاری و تصویب سند قانونی غیر قابل لغو بودن برجام و بازگرداندن تحریمها در دولت و مجالس امریکا آنگاه ماهم به برجام کاملا عمل خواهیم کرد در غیر اینصورت غنی سازی 90 درصدی آغاز خواهد شد.
  • SE ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    حضرات جیگر اصحالات بدانند که امریکا یا برجام را اجرا میکند و پس از راستی آزمایی از لغو موانع بانکی و تجاری و سرمایه گذاری و تصویب سند قانونی غیر قابل لغو بودن برجام و بازگرداندن تحریمها در دولت و مجالس امریکا آنگاه ماهم به برجام کاملا عمل خواهیم کرد در غیر اینصورت غنی سازی 90 درصدی آغاز خواهد شد.
  • بختیاری IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 0
    متاسفانه هدف اصلی بعضی ها بهمراه کدخدای تروریست وحشی محدود و ازبین بردن سپاه اسلام هست.ولی این هدف .وارزو جایگاهی جز گور پر از اتش نداره. هنوز فراموش نکردیم که بعضی لبخند قشنگ ها سپاه رو به پولشویی متهم کردند.باتوجه به اتفاقات ورفتارهاشون مشخص بود که اینها به کدخدای وحشی تروریست خط میدادن خدا و بندگانش از خائنین نگذره
  • سامان صدری IR ۰۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    5 0
    بهانه زدایی از آمریکا، یعنی حذف جمهوری اسلامی ایران!! آمریکا صد ها بهانه برای آزار ملت و دولت ایران دارد،، اگر باج بدهیم باخت ما حتمی است، اینرا اصلاح طلبان یا نمی فهمند که بعید می دانم و یا معنای اصلاحات را فقط سازش با هر ذلت!! با دشمن قسم خورده کشور می دانند،، در هر نسخه ای که می دهند!! یک توصیه همکاری و یا کوتاه آمدن در مقابل آمریکا و انگلیس و.... هم هست،
  • CA ۰۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 0
    آمریکا در ایران به زباله دان تاریخ پیوست و انشالله در غرب آسیا و در مرحله بعد در کل زمین از وجود نحس تروریسم و فاشیسم آمریکا زدوده خواهد شد
  • ناشناس IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    12 0
    هشت سال پدر مملکت را در اوردید ،هنوز دست از شیطان بزرگ با ان رییس جمهورشون بر نداشنید
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      6 0
      حماقت اين افراد تمامی ندارد شايدم عامدانه اين حرفهارا می‌زنند بهانه زدایی ،،بهانه وبهانه تراشی دشمن زمانی تمام می‌شود تورا خاک کرده باشد وتو تسليم آن‌ شده‌ باشی
  • بلال IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    28 0
    والله وقتی این مطالب و نظرات طیف باصطلاح اصلاح طلب که درستش غرب طلبان و غرب زدگان و مرعوبین غرب رو می بینیم، این سطح از ساده انگاری و حقارت، حال آدمی رو بهم میزنه، آخه باندازه سر سوزن عزت، آزادگی در وجودشان نیست؟ وزیر دفاع انگل ستان همین یکی دو روز پیش با توجه به شکست و فرار مفتضحانه امریکا از افغانستان اظهار کرد که ایالات متحده دیگر یک ابرقدرت نیست، اما ورشکستگان سیاسی در ایران هنوز درصدد جلب نظر و رضایت کدخدایشان هستند. تا کی نفهمی، ایمان بیاورید که امریکا شیطان بزرگه و يَدُ اللَّهِ فَوقَ أَيديهِم.
  • امیرو IR ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    12 0
    اصلاح طلبان با این سخنانی که این روزهای به بیان می آورند واقعاً مایه ننگ هستند.
    • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      7 0
      به جای اینکه بیان وسط میدون و کمک کنن مشکلات حل شه سعی دارن کارشنکی ها رو بیشتر و مردم رو هم نا امید و بدبین کنن. واقعا معلوم نیست این جماعت برای ایران کار می کنن یا...
  • یاور انقلاب IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    9 0
    اقای صادقی رابطه شما با دولت جدید رابطه گرگ و میش است ،ما از خدا میخواهیم که شما رابطه با ما را قطع کنید.
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    10 0
    آقا تو یکی دیگه برو تاآخر عمرت هم استغفار کنی شاید کافی نباشه!! معلوم نیست اینا سلطان بانوی ایرانن یا سلطان بانوی آمریکا!!!!
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    5 0
    یعنی واقعأ هنوز کسی هست که شک داشته باشه که اصلاحاتچی ها همون عوامل آمریکایی‌ها هستند که با تکرار حرف اونها و کارشکنی در مراکز مختلف کشور قصد به زانو در آوردن و تسلیم بی قید و شرط ایران رو دارن؟؟! خوبه گاندو رو براتون ساختن اقلا بفهمین اینها چه طوری کار میکنن!!!
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 0
    اصلاح طلبان با این سخنانی که این روزهای به بیان می آورند واقعاً مایه ننگ هستند.
  • بازنشسته IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 7
    دولت رئیسی درعفلت از محاکمه خیانتکاران بسر میبردرئیسی وقضائیه رأفت اسلامی برای جنایتکاران اعمال نکند
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      16 0
      بازنشسته جان شما بشین و بخون خواهشا نظر نده، دولت آقای رئیسی در قوه مجریه در حال خدمت هستند و فعلا در تهرانم نیستن در مناطق محروم رفتن برا خدمت و دلجویی مستضعفین، آقای رئیسی مدت زیادیه که از قوه قضا تشریف بردن و محاکمه خیانتکاران هم وظیفه قوه قضاست، کمو بیش توسط کمسیون اصل نود مجلس در حال تکمیل پرونده و ارجاع به دادگاه ست شما هم شکایت داری به قوه قضائیه یا کمسیون اصل 90 مراجعه بفرما، اگرم قصد تخریب آقای سید ابراهیم رئیسی رو داری بدون هر که با آل علی درافتاد...
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    مشرق نیوز اینکه شما کامنتها را یکطرفه پخش می کنید این جماعت باورشان می شود کسی مخالف انها نیست .
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    4 0
    به این جماعت نباید اعتماد کرد ،اینا مار خوردن افعی شدن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    12 0
    رابطه اصلاح طلبا با آمریکا مثل رابطه غربگرایان لبنانی با آمریکاست و همونطور که احزاب غربگرای لبنان منتظر آمریکا بودن تا بهشون سوخت برسونه اصلاح طلبای ما هم منتظر آمریکا بودن که تحریمهارو برداره ! که هر دوتا افتضاح به بار آوردن و فهمیدن که آمریکا هیچوقت یه قدمی واسه اونا بر نمیداره ! لبنان رو بدون سوخت گذاشتن و فقط وعده دادن و ایران رو هم سر کار گذاشتن و 8 سال فقط وعده دادن ! یعنی آقای صادقی و بقیه اصلاح طلبا به این موضوع واقفن یا فقط می خوان یه مذاکره خالی و بی حاصل با آمریکا داشته باشن ؟!
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    خخخخ
    • CA ۰۲:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
      0 0
      خب حرف بزن برادر.خخخخ یعنی چه؟؟
  • كريم IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    6 0
    شما با دولت آقاي رئيسي قهر هم بكنيد، هيچ کاری نمي توانيد بكنيد.
  • IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    جالب اینجاست که صادقی هم خود را رجلی میداند نه بابا تو فقط پادو و خبر رسان شیطان های پشت پرده معاند هستی
  • !! IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    امان از اراجیف اصلاحیون !!
  • اصول گرای اصلاح طلب IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 0
    به کوری چشم هر کسی که نمی تونه خوب ببینه ما اصلاح طلبها به رئیسی رای دادیم . و از او جانبداری می کنیم و برایش دعای خیر و نذر می کنیم .من برای پیروزیش یک گوسفند نذر کردم و حالا برای سلامتیش هم یک گوسفند نذر می کنم . من شکی ندارم رئیسی اهل بهشت است و خدا کند روز قیامت ما از یارانش محسوب شویم . من یک کلمه حرف نا مربوط از این مرد بزرگ نشنیدم . وجودش مایه ارامش من است . اقای رئیسی مردی به خدا . با تمام وجود و اعماق قلبم دوستت دارم . خدا یار و پشتیبان تو باشد . مشرق نیوز بی انصافی نکن پیام ما اصلاح طلبها را هم منعکس کن. ممنون
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    آقای صادقی آمریکا نیازی به بهانه ندارد قدرت دارد و ابایی از دروغ و تهمت ندارد. شما اول باید ساز و کار نظام جهانی را بشناسید و بعد بروید سیاستمدار بشوید.
  • اصلاح طلب و مرید رئیسی عزیز IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    برادران عزیز انقلابی بدانید اگر انقلابی گری همراه عقل و دین نباشد بزرگترین خسارت را وارد می کند . که خسارتهای مالی در مقابل ان خسارت هیچ است . خسارت اعتماد مردم . اگر روزی مردم به این نتیجه برسند که سیاستمداران از درستکاری و حقیقت فاصله گرفتن ان روز بزرگترین خسارت است . حالا که سیدی بزرگوار امده دارد اعتماد عمومی را جلب می کند ما هم او را همراهی کنیم و فکر نکنیم که یک کشور بیش از یک خورشید نیاز ندارد . این اندیشه ادمهای دنیا طلب است . هر گلی بوی خودش را دارد خدا کند توی مملکت پر شود از ادمهای بزرگ . بزرگی یک نفر چیزی از بزرگی دیگران کم نمی کند . و سارعوا الی مغفره من ربکم . از بزرگ شدن رئیسی نهراسیم . خدا خواسته او بزرگ و محبوب شود . کارهای او را کم اهمیت جلوه ندهیم . . مشرق نیوز .لطفا این پیام را حذف نکن .
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    هیسسسسسسسس، اصلاح طلبان بدهکار به انقلاب، به بهشت نمیروند......
  • mojtaba SE ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    درسیاست ,برای حق داشتن حرف زدن ,باید در کف خیابانهای جامعه نیرو داشته باشی..امروز اصلاح طلبی یک فکر و رمانتیک هم نیست بلکه یک تفهم هست ..اما میدونن علارغم بی ارزش بودن ,مزدبگیرن و باید ترویج آنارشیزم (مخالفت و هرج و مرج طلبی)کنند..پاینده ابر قدرت ایران
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    اصلاح طلبان دقکش میشوند
  • حامد IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    خداوند متعال ریشه تمام افساد طلبان و حامیان فاسد تر از آنها رو در تمام دنیا خشک کنه.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
      1 0
      خداوند متعال ریشه تمام افساد طلبان و حامیان فاسد تر از آنها رو در تمام دنیا خشک کنه./[جواب / خداوند هر چی ادم گمراه مثل تو است که شین شیعه هستید .را به راه راست هدایت کنه و از سر تقصیراتشون بگذرد .
  • حسین IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    آقای صادقی دهنتون ببندید
  • حسین US ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    آقای صادقی شما جیب ما را نزن تعامل پیش کش!!!
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    شما لطفا قهر کنید. قهر شما بیشتر به سود مملکت تا آشتیتون
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    یکی میگفت ریز میبینمت/ جواب اومد اصلا نمیبینمت. حالا صادقی جان تا امروز قهر بودی هم اثری نداشت. اشتی بودنت هم اثری نداره. کلا توی آمار نیستی. راحت باش
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    3 0
    اییییییی صادقی / خودتو چی فرض کردی؟؟؟؟ چی دقیقا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
  • پری مجرد 44 IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    چیکار کنیم با این جماعت همیشه طلبکار به اصطلاح اصلاحطلب
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    آقای صادقی شما در پیشگاه ملت کارنامه خوبی ندارید.
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    1 0
    دست پیش گرفته اند که پس نیفتند
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    شما به اصطلاح اصلاح طلبان بهتر است برای بازسازی آبروی از دست رفته ی خود هم که شده حداقل چهار سال سکوت پیشه کنید.
  • محب ولایت IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 1
    هیسسسسسسسس، اصلاح طلبان بدهکار به انقلاب، به بهشت نمیروند....../[جواب / نه برادر تو درسهایت را درست نخوندی . بهشت جای ادمهای نیکوکار است . مهم نیست مال چه گروهی باشند .
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    یه گروه اصلاحطلب تندرو هستند که خط قرمزشون نه منافع کشور و امنیت کشور و مردم بلکه "آمریکاست" مبادا فلان تصمصم یا فلان کار به آمریکا بربخورد چقدر مست "آمریکایند" فکر میکنید برای چه؟!
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    0 1
    حضرات جیگر اصلاحات بدانند که امریکا یا برجام را اجرا میکند/ جواب / دوست عزیز نظر جمهوری خواهان سنای امریکا هم همین است . می گویند برجام باید به صورت قانون در بیاید نه توافق بین رئیس جمهور و ایران انها می خواهند برجام برود و در کنگره رد بشود . ولی اقای کریمی قدوسی گفتند همین متن توافق کافی است نه یک کلمه بیشتر نه کمتر .
  • امیرو IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۲
    2 0
    (صادقی: ما اصلاح‌طلبان سعی می‌کنیم با دولت رئیسی قهر نکنیم). ... آورده اند كه ... یكی از شعرا پیش امیر دزدان رفت و او را ثنا گفت ، امیر دزدان فرمود تا جامه از وی بركشیدند و از ده بیرون كردند . مسكین برهنه در سرما همی رفت ، سگان در قفای او افتادند ، خواست تا سنگی بردارد . زمین یخ بسته بود گفت : این حرامزاده مردمان هستند كه سنگ را بسته و سگ را گشوده اند ! امیر دزدان از غرفه بشیند و بخندید و گفت : ای حكیم از من چیزی بخواه ، گفت : جامهٔ خود را خواهم اگر از روی كرم انعام فرمایی .
  • CA ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    گریه کن صادقی جان. نقشت قشنگتر نیشه در گریه
  • CA ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    پروژه نیست روزینامه مشرق.شما لطفا به پروژه های خودت برس
  • IR ۰۷:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    1 0
    ماخدمتکاران شیطان تحت فشاریم واز دولت میخواهیم که با رقصیدن به ساز امریکا بهانه بدستش ندهد تنش زدایی کنددشمن را ناراحت نکند.
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۳
    0 0
    تیتر صحبتهای صادقی رو دیدم و بهش می گم ما جنوبیها یک ضرب المثل داریم که می گه " خوشا باغی که توره ( روباه ) ازش قهر کنه" - باور کنید مدتهاست اصلا حتی رغبت خواندن متن صحبتهای این اصلاح طلبان و بخصوص غرب پرستان را ندارم .
  • صادق IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۸
    0 0
    دولت باید بایاوه گوییهاونشان دادن مبارزه آمریکا با جمهوری اسلامی ولاپوشی خیانتها وغارتگری ها وجاسوس بنفع اروپایی ها و امریکایی ها وهمسوبامنافقین ودروغ وتهمت وایجاد بدبینی به نظام رابااین گروک برخورد قانونی نماید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس