علی شکوری راد

شکوری راد مدعی است که دغدغه همقطارانش این است که ایران وارد جنگ جدید نشود. این ادعا در حالی است که طیف اصلاح طلب در سال‌های ۷۸ و ۸۸ کشور را دچار آشوب و اغتشاش کرد.

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** شکوری راد: دولت روحانی، سایه جنگ را از ایران دور کرد!

«علی شکوری راد» دبیرکل حزب اتحاد ملت (تابلوی جدید حزب منحله مشارکت) در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه ایران گفت: «اولین کاری که ما آن را از سال ۹۲ و حتی از سال ۷۶ ضروری دانسته و می دانیم، این بوده که ایران وارد جنگ جدید نشود…یکی از دستاوردهای دولت حاضر در توافق برجام همین بود که ایران را از قرارگرفتن در معرض یک جنگ دیگر دور کرد. برخی به این دستاورد توجه نمی‌کنند. الان هم برخی جریان‌ها که من نمی‌گویم لزوماً جنگ طلب هستند، اما ایران را به مسیری می‌برند که نهایتش جنگ است و ریسک سنگینی را به کشور تحمیل می‌کنند. الان ما با کمک برجام توانسته‌ایم اجماع جهانی را که یک بار در سال ۷۶ توسط دولت اصلاحات با طرح ایده گفت و گوی تمدن‌ها شکسته شده بود را بار دیگر بشکنیم و سایه جنگ را از سر ایران دور کنیم».

ادعای دور شدن سایه جنگ از سر کشور به مدد برجام، صرفاً پوششی برای فرافکنی و به حاشیه راندن ناکامی در تحقق وعده‌هایی است که قرار بود با برجام تحقق یابد؛ از لغو یکباره تمامی تحریم‌ها در روز اجرای برجام تا رفع شدن مشکل گرانی و رکود و بیکاری و ازدواج جوانان و گشایش اقتصادی برای عموم مردم.

همگان به خوبی می‌دانند که امنیت بی‌بدیل و مثال زدنی ایران در منطقه غرب آسیا، نتیجه اقتدار جمهوری اسلامی ایران و ایثار مدافعان حرم و رشادت‌های حافظان مرزهای ایران و به واسطه قدرت دفاعی و نظامی کشورمان است. در حقیقت دورشدن سایه جنگ از سر ایران، مرهون خون شهداست.

«علی اکبر ولایتی» عضو هیات نظارت بر اجرای برجام-آبان ۹۵- گفت: «دور شدن سایه جنگ ربطی به برجام ندارد، چرا که اساساً گزینه جنگ، قبل از مذاکرات به بایگانی کاخ سفید رفته بود».

شکوری راد مدعی است که دغدغه همقطارانش این است که ایران وارد جنگ جدید نشود. این ادعا در حالی است که طیف اصلاح طلب در سال‌های ۷۸ و ۸۸ کشور را دچار آشوب و اغتشاش کرد و طمع دشمن را برانگیخت و اگر نقشه دشمن در سال ۸۸ اجرایی می‌شد، ایران به سوریه‌ای دیگر بدل شده بود!

گناه نابخشودنی فتنه ۸۸ هیچگاه فراموش نمی‌شود. عملکرد سران فتنه و بخشی از طیف اصلاح طلب در سال ۸۸ به گونه‌ای بود که تعریف و تمجید سران رژیم صهیونیستی، سرکرده گروهک منافقین، سرکرده گروهک تروریستی جندالشیطان و دیگر جنایتکاران را به دنبال داشت!

** مولاوردی: بیشترین دغدغه مردم، معیشتی است

«شهیندخت مولاوردی» دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه ایران درباره ارتباط خود با مردم و مطالباتی که مردم مطرح می‌کنند، گفت: «اصولاً در این چند سال با وضعیتی که کشور داشت و دارد، بیشترین نگرانی و دغدغه مردم، معیشتی و مربوز به حقوق اقتصادی بوده و بیشتر دنبال پاسخ‌هایی برای سؤال‌هایشان در این زمینه بودند، حتی زنان عمدتاً دغدغه‌های عمومی داشتند تا مطالبات خاص».

مولاوردی تاکید کرده است که دغدغه عموم مردم مسائل معیشتی و اقتصادی است. این در حالی است که برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب در سالهای اخیر، مدعی بودند که دغدغه عموم مردم، رفع حصر، حضور زنان به عنوان تماشاچی در استادیوم، کنسرت و پخش آواز یک خواننده خاص در تلویزیون است.

چندی پیش «عبدالله نوری» وزیر کشور دولت اصلاحات گفته بود: «برای مردمی که نان شب ندارند، دغدغه‌هایی حتی مانند رفع حصر کمتر مطرح است، هیچکس انتظار ندارد کسی که چند جوان بیکار در خانه دارد، اولویت اولش رفع حصر باشد».

«عبدالله رمضان‌زاده» سخنگوی دولت اصلاحات نیز چندی پیش گفته بود: «اگر از هزار خانواده اولویت‌هایش را بپرسیم، قطعاً بین رفع حصر و رفع بیکاری به رفع مشکل بیکاری تأکید می‌کند».

«محمد عطریانفر» از فعالین اصلاح طلب نیز چندی پیش گفته بود: «موضوع حصر در مقابل مشکلات کشور اصلاً مسأله مهمی نیست».

** نگرانی از سیاست خارجی، خود موجب نگرانی است!

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهور در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه ایران نوشت: «ایران یکی از ریشه دارترین تمدن‌های دنیا است که همواره عناصر قدرت نرم آن به چشم می‌آمده است…ما برای حفظ مرجع اتصالات تمدن‌ها و کشورها، باید ارتباطات خود را گسترش دهیم. با توجه به چنین ظرفیت‌ها و سوابق تاریخی است که نگرانی بیش از حد نسبت به مسائل سیاست خارجی، خود موجب نگرانی است. پیوستن به مناسبات و معاهداتی که همه دنیا به آن ملحق شدند، امر پیچیده‌ای نیست، زیرا ما به تجربه نشان داده‌ایم که قدرت مدیریت و حفظ ارتباطات خود را در جهان پیچیده امروز داریم...هیچ دلیلی برای انزوای ایران وجود ندارد».

برخی دولتمردان و فعالین اصلاح طلب، هرگونه انتقاد از سیاست خارجی دولت روحانی را محکوم کرده و مدعی هستند که به هیچ عنوان نباید از رویکرد دولت در سیاست خارجی انتقاد کرد.

این جماعت همزمان با فرافکنی درخصوص نتایج برجام، مدعی هستند که باید این مسیر خسارت بار را ادامه داده و همچنان به آمریکا یکطرفه امتیاز بدهیم!

حامیان FATF مدعی هستند که «۱۹۴ کشور جهان» و «همه کشورهای جهان به غیراز ایران و کره شمالی» عضو FATF هستند. این ادعا در حالی است که حدود ۳۵ کشور جهان به این سازمان بین دولتی پیوسته‌اند.

حامیان FATF مدعی هستند که «آمریکا به شدت تلاش می‌کند که ما با FATF همکاری نداشته باشیم». برخلاف این ادعا آمریکا نه تنها از اجرای دستورات FATF توسط ایران ناراحت نمی‌شود، بلکه این اقدام را تکمیل کننده پازل تحریم‌های بانکی و هوشمندتر شدن تحریم‌ها می‌داند.

چندی پیش «سیگال مندلکر» معاون خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی واشنگتن- جزئیات درخواست‌های FATF از ایران را مطرح کرده و نسبت به طولانی شدن روند تصویب لوایح مرتبط با FATF از جمله کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (CFT) در نهادهای تصمیم گیر معترض شد.

حامیان FATF اینگونه القاء می‌کنند که ایران تاکنون ارتباطی با این سازمان نداشته و اگر در آینده به آن بپیوندد و دستورات آن را اجرایی کند، فتح الفتوحی اقتصادی رخ خواهد داد.

این ادعا در حالی است که در خرداد ۹۵ وزارت خارجه و وزارت اقتصاد دولت روحانی در اقدامی غیرقانونی بدون هماهنگی و یا اخذ مجوز از مجلس و یا از شورایعالی امنیت ملی، اقدام به «توافق محرمانه»! با FATF کرده و متعهد و موظف شد ۴۱ مورد دستورات گروه مذکور را که در قالب برنامه اقدام «Action Plan» پذیرفته بود، در زمان بندی‌های مشخص، به اجرا در آورد.

پس علیرغم ادعای حامیان FATF، اینطور نیست که در آینده دستورالعمل FATF را اجرا کرده و از منافع اقتصادی آن بهره مند شویم، بلکه اکنون بیش از ۲ سال است که دولت اجرای دستورالعمل‌های این سازمان را آغاز کرده ولی هیچ تغییری در مبادلات بانکی ایران با بانک‌های خارجی و همچنین وضع معیشیتی مردم ایجاد نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    26 57
    دولت روحانی، سایه جنگ را از ایران دور کرد. یعنی آنکه ریاست جمهوری روحانی به اندازه فتح ایران برای ناتو ارزش داشته است! و با چه وقاحتی به این درجه از خیانت و پستی افتخار هم می کنند.
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      19 55
      برادر عزیز، واقعاً دیگه این شعار برای همه خنده دار شده، دیگه کسی به این حرف ها و گنده گویی ها وقعی نمینهه، اینا تو این شرایط وقتی از این حرف ها میزنن بدتر خودشان را خراب می کنند و کسی جدیشون نمي گیره.
    • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      22 64
      جدیشون نگیر، این بی عرضه های بی لیاقت اگر عرضه داشتند قیمت پیاز را نگه میداشتند، رفع سایه جنگ پیشکششون، الآن هم تو این سیل بی عرضگیشون بیشتر هویدا شده،
  • AE ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    9 64
    روحانی که همش میگه مقاومت مردم دشمن را از کشور دور کرده راست میگه مقاومت مردم نه دولت بی تدبیر وناامیدی.
    • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      15 59
      این ضربه ای که به اینا به ما زدن توی جنگ داعش به سوریه و عراق نزد . اگه این جنگ نیست پس چیه ؟
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    10 64
    اقای شکوری راد واقعا اگر این حرف خودت باور نداری ولی میزنی یا اصلا سیاست سرت نمیشه یا مسائل حزبی واقعا این قدر متعصب کرده که نمی فهمی چه می گویی . اخه ادم تعجب میکنه حزب که این طور ادمها را داره چقدر بدیخته روی همین جهت هم باید با دروغ و کلک کار خودش را پیش ببرد . ای کاش می دانستید که روزی خدا را ملاقات خواهید کرد واین دروغ گویی های شما بر ملا می شود.
  • احمد IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    7 67
    بزرگترین دغدغه مردم گوشت و مرغ و پراید و پسته و پرتقاله، چون مدافعان کشور از همه نظر امنیت کشور رو حفظ کردن و به کسی اجازه فکر دست درازی به ایران رو نمیدن. وگرنه اگر داعش، منافقین، جندالشیطان، جیش الظلم و کومله و اینا تو کشور ول بودن که هر کاری می خوان بکنن، کسی درباره معیشت خورده فرمایش نمیکرد. مثل مردم موصل و حلب و دمشق و کرکوک، دیرالزور که بزور نون خشک پیدا می کردن که روز به روز زنده بمونن تا فردا.
    • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
      3 39
      صف نفت تبدیل به صف گوشت شد.حیف از جوانان ایران که جونشون از دست دادند.دوباره زاغه نشینان به زاغه برگشتند.بازهم حیف از ویرانی جنگ و انقلاب و بازهم صد و هزار حیف از مرگ و شهادت جوانان ایران زمین.
    • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      12 48
      هیچ شهیدی برای نفت و یا گوشت شهید نشد. اکثر شهدا اتفاقا از همان مردم مستضعف و پایین شهری بودند. شما بالاشهری ها هم هدفتان رسیدن به کنسرت و رقاصی بود که به آن رسیدید. چرا دیگر مدعی شهدا می شوید؟
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    13 43
    روحانی و اسلاحتلب ها از بمب اتم هم خطرناکترند
  • SE ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    14 57
    نه تنها خطر جنگی نبود که روحانی سایه اش را دور کند بلکه این سایه شوم اصحالات بود که روحانی بر سر کشور آوار کرد
  • جاسم IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    11 59
    این جماعت اصلاح طلب که بیشتر منفعت حزبی دارند تمام فکرشان برجام بی سرانجام است گویا اینهمه تهدیدات ترامپ را نمی فهمند
  • محمد1 IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    15 62
    وقت آن رسیده که به امثال جناب شکوری راد بگوئیم خیلی پرروئید،خیلی
  • RO ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۲
    11 58
    دولت اصلاح طلب تدبیر و امید جنگ اقتصادی را به ملت و کشور تحمیل نمود این جماعت هم آنهایی بودند که به احمدی نژاد به دلیل توزیع سیب زمینی پیاز رایگان می گفتند پو پو لیسم امروز بلایی سر مردم آورده اند که حتی سیب زمین پیاز برایشان آرزو شده است...
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    4 36
    دروغ های کذاب.
  • IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    8 65
    تا وقتی قدرت دفاعی قوی داریم اختلافات و انشقاق احزاب باعث حمله نظامی نمیشه
  • احمد رضایی IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    6 44
    مغزهای زنگ زده . ووابسته .... اقای محترم یادت باشد که اینجا کشور غربی وشرقی ایران نیست . که ستون پنچم از قبل همه زمینها را برای حضورنیروهای امریکایی اماده کرده باشند که این نیروها فاتحانه وارد شوند . از خواب بیدار شو .
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    11 35
    اقای شکوری راد اگر سایه جنگ را دولت دور کرده است پس چرا تو هنوز از ترس داری پوشک بزرگسال می پوشی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    19 45
    ما خدا رو داریم خدا سایه جنگ رو دور کرده نه دولت روحانی.
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
      3 0
      مسلمان از جنگ و جهاد فرار نمی کند بلکه به استقبال آن می رود.خدا دستور جهاد داد نه دستور صلح.
  • محبد صبوری US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    8 0
    من همدوره دانشگاهی این آقای شکوری بودم. این آدم نون را به نرخ روز میخورد. یک زمانی حزب اللهی دو آتشه بود. اغلب جلسات دانشجویی را به هم می زد و با چفیه به دانشگاه میامد و مدتی خط امامی طرفدار مطلقه فقیه بود و به مخالفهای خودش تهمت ضد ولایت فقیه میزد بعدش اصلاح طلب شد... وی در دوران خاتمی با رانت توانست خواهرش را که مدرک دیپلم گلدوزی داشت را به سمت مدیر فرهنگی منصوب کند....
  • یزدان IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    6 0
    چه حرف خنده داری زده این اقا که گفته دولت روحانی سایه جنگ رو از ایران دور کرد نخیر دولت روحانی فقط فقط بدبخت مردم کرد فقیر تر بیکارترکرد اون چیزی که سایه جنگ رو از ایران دور کرد قدرت نظامی سپاه طبق فرمایش رهبری قدرت مردم قدرت نظامی قدرت وبرد موشکهای سپاه بود این حرفها برای خودت میخوره فقط قدرت موشکهای ایران بوده که کسی جرات نداره به ایران چپ چپ نگاه کنه
  • سید رضا IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    14 0
    کدوم جنگ رفیق ؟!! هنوز مثل اینکه ؛ در توهم خودساخته هستین !!!
  • سید رضا IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۳
    17 0
    این دروغشون هم ؛ در حد دروغ دیوارکشی در پیاده رو ها ؛ احمقانست !!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    2 0
    شکوری راد خیلی غلط زیادی کرده لازم است قوه محترم قضائیه عملکرد این فرد را با دقت بررسی کند .
  • علی اکبر IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    1 0
    آقای شکوری 1- برجام اصلاح طلبان افزایش تحریم هارا به دنبال داشت 2- دستاوردهای بزرگ ملت ایران وجوانان انقلابی بتون ریزی شد 3- دشمن را برای حمله به ایران جسور کرد 4- آمریکا حمله را آغاز کرد از طریق داعش 5- اصلاح طالبان نمی خواستند ملت ایران به دفاع برود با شعار نه غزه نه لبنان 6- تنها رهبری وملت ایران بودن که ترفند آمریکا واصلاح طلبان را از بین بردند آقای شکوری کمی غیرت ملی ودینی کافی است که
  • اكبر IR ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۴
    2 0
    خود شما عامل جنگ مي باشيد جناب دكتر ‘ كسي چنين جسارتي ندارد اين كشور را تهديد به جنگ كند ‘ پس بهتر است خودتان را كه عامل هرچه بدبختي است كنار بكشيد .
  • DE ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۵
    4 0
    این شکوری تا اشکوری شدن فقط یه الف کمداره.اشکوری پس از فتنه جلسه براندازی اصلاح طلبچی ها در شهر برلین به خلع لباس و ۷ سال زندان محکوم شد و بعد از ۵ سال آزاد شد وپناهنده شد به آلمان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس