«روسیه هراسی در مذاکرات» اسم رمز «کاسبان تحریم»

این روزها رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در حجمی وسیع به القای این ادعا مشغول هستند که روسیه و ایران مسئول به بن بست رسیدن مذاکرات هستند.

سرویس سیاست مشرق- این روزها رسانه ها و فعالین اصلاح طلب در حجمی وسیع به القای این ادعا مشغول هستند که روسیه و ایران مسئول به بن بست رسیدن مذاکرات هستند و در این میان ایران باید با پرهیز از وقت کشی، با عقب نشینی از خواسته های خود، احیای برجام را در اسرع وقت کلید بزند.

این در حالی است که در روزهای گذشته «جو بایدن» در اقدامی خصمانه قانون وضعیت اضطراری علیه ملت ایران را تمدید کرد.

همچنین خبرگزاری آسوشیتدپرس در روزهای گذشته اعلام کرد که آمریکا محموله‌های ۲ نفتکش مظنون به انتقال نفت ایران را توقیف کرده است. این یعنی «دزدی دریایی در روز روشن و آن هم وسط مذاکرات».

«روسیه هراسی در مذاکرات» اسم رمز «کاسبان تحریم» / اصرار افراطیون اصلاح طلب برای رهایی آمریکا از مخمصه وین

- مقامات آمریکایی صراحتا اعلام کرده اند که نه تنها هیچ تضمینی برای ماندن در برجام نمی دهند بلکه صراحتا اذعان کرده اند که ایران برای لغو تحریم ها باید مذاکرات بعدی حول توان موشکی و قدرت منطقه ای را نیز کلید بزند.

و اما همزمان با اقدامات خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا، روزنامه اعتماد- در شماره ۲۲ اسفند- در مطلبی به قلم «کوروش احمدی» فعال اصلاح طلب نوشت: «برجام یک ترتیبات داوطلبانه است و تصمیم‌گیری در آن مقید به قوانین سفت و سخت برآمده از عهدنامه‌ای الزام‌آور با آیین کار مکتوب و مشخص نیست...مقامات ایران باید توجه داشته باشند که فرصت‌ها نه الزاما دوام دارند و نه قابل تکرارند. فرصت‌ها برای تامین منافع ملی همیشه می‌توانند به سرعت از دست بروند. ایران یک‌بار در تیرماه گذشته فرصت توافق را داشت. امروز نیز اگر از هر فرصتی برای نهایی کردن برجام استفاده نشود یا در جهت ایجاد چنین فرصتی تلاش نشود، معلوم نیست فردا خیلی خیلی دیر نباشد.»

«روسیه هراسی در مذاکرات» اسم رمز «کاسبان تحریم» / اصرار افراطیون اصلاح طلب برای رهایی آمریکا از مخمصه وین

در یک نمونه دیگر، «احمد شیرزاد» از افراطیون اصلاح طلب- ۱۹ اسفند- در مطلبی نوشت: «اراده امریکا، پایان دادن به یک بحران کهنه و قدیمی، است... بهتر است، ایران رودرروی طرف اصلی مذاکرات قرار بگیرد و مطالبات خود را با صراحت اعلام کند. تجاوز روسیه به اوکراین این فرصت را در اختیار ایران قرار داده تا مستقیما امریکا را مخاطب مطالبات خود قرار دهد. البته اصولگرایان به‌طور سنتی به برخی ظواهر اهمیت می‌دهند و معتقدند نباید به طرف مقابل رو داد. این در حالی است که از منظر روابط بین‌الملل، منافع ملی در اولویت قرار دارد و اگر منافع ملی ایجاب کند که با یک طرف بر سر یک میز بنشینند، باید به خاطر منافع ملی این ضرورت را عملیاتی سازند.»

این قبیل موضع گیری های تأمل برانگیز به این دلیل است که لغو تحریم ها اصلا برای جریان تندروی اصلاح طلب موضوعیت ندارد. این طیف صرفا به دنبال «عکس یادگاری با بایدن» است. بر همین اساس ذبح شدن صنعت هسته ای و توان دفاعی و قدرت منطقه ای برای این جماعت از کوچکترین اهمیتی نیز برخوردار نیست.

۱۶۰ نماینده مجلس- ۲۲ اسفند- با اشاره به مذاکرات وین در بیانیه ای تاکید کردند: «اکنون که بحران، نیاز غرب را به عرضه انرژی ایران افزایش داده، نباید بدون تامین خواسته های بحق ایران نیاز آمریکا به کاهش قیمت نفت تامین شود.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «از هیات مذاکره کننده محترم می خواهیم اخذ تضمین کافی اقتصادی، فنی و سیاسی از طرف آمریکایی بابت عدم تکرار خروج غیرقانونی این کشور از توافق را با جدیت پیگیری کند. حفظ عناصر اساسی برنامه هسته ای کشورمان در داخل، قوی ترین تضمین برای عدم تکرار خطای آمریکا در بدعهدی است و همچنین لازم است جبران خسارات آمریکا به معیشت مردم کشور نیز پیگیری شود. رفع تحریم ها می بایست جامع و موثر باشد، رفع بخشی یا صرفاً روی کاغذ تحریم ها، تامین کننده منافع ملی ما نیست. می بایست تضامین علاوه بر حقوقی بودن، حقیقی نیز باشند. اتکا به بهانه هایی به داشتن عنوان غیرهسته ای یا غیربرجامی بودن عناوین تحریمی را پذیرفتنی نمی‌دانیم.»

آمریکا اکنون به دلایل مختلف در مخمصه قرار گرفته است. از مشکلات داخلی گرفته تا تبعات جنگ در اوکراین و گران شدن نفت و انرژی و...با اینحال در این سوی میدان جریان تندروی اصلاح طلب بجای تمرکز بر امتیازگیری حداکثری ایران، در پی امتیازدهی حداکثری و یکطرفه ایران به آمریکاست.

واقعیت این است که «روسیه هراسی در مذاکرات» اسم رمز «کاسبان تحریم» برای رهایی آمریکا از مخمصه است.  مبنای موضعگیری جریان اصلاح طلب، علاوه بر رفتار قبیله ای، همسو بودن با منافع آمریکاست. متاسفانه این جریان نقش خود را در حد پادوهای آمریکا در ایران تقلیل داده و دقیقا براساس منافع آمریکا موضعگیری می کند.

لازم به ذکر است که در سال ۹۸ به فاصله کوتاهی پس از جنایت دولت تروریست آمریکا در به شهادت رساندن سردار حاج قاسم سلیمانی، افراطیون اصلاح طلب پیشنهاد مذاکره مستقیم با قاتلان حاج قاسم حول برجام را مطرح کرده و مدعی شدند که شهادت سردار سلیمانی نباید مانعی در برابر مذاکره مستقیم با آمریکا باشد!

آمریکا در پی آن است تا با وعده لغو تحریم ها به صورت گام به گام و پلکانی، مولفه های قدرت ایران را یکی پس از دیگری فشل کرده و در نهایت ساختار تحریم ها را نیز بدون تغییر در جای خود نگه دارد. نتیجه برجام خود مثال روشنی از این رفتار آمریکاست.

اما نکته قابل تأمل اینجاست که برخی در داخل علیرغم کارنامه سیاه آمریکا در برجام، ضمن تخطئه صنعت هسته ای و انکار فواید بی نظیر آن در حوزه های مختلف از جمله تأمین دارو، پزشکی هسته ای، تأمین برق و انرژی، کشاورزی و...دقیقا در پازل طرف آمریکایی بازی می کنند.

این جماعت در پی عادی انگاری معامله بر سر توان دفاعی و قدرت منطقه ای ایران است و راه برون رفت از وضع موجود را اجرای برجام های ۲ و ۳ و...معرفی میکند.  به نظر شما، این رویکرد مصداق غفلت است؟ یا خیانت؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 72
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • کارشناس سیاسی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    13 24
    روسیه همان کشوری بود که سنگش را بسینه میزدید دیدید چگونه پرده ها پس رفت و چهره واقعی کمونیست نمایان شد. افراطیون اصولگرا بیشتر از این از روسیه دفاع نکنند که هیچ توجیح سیاسی ندارد.
    • پری IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 3
      خیلی ...
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      13 5
      کسی دفاع نکرده بلکه بر اساس منافع همکاری می کنیم در ضمن اینقدر...! که نمی خواهید ببینید که همه اعضای برجام هر کدام یک درخواستی دارند و فقط روسیه هم نیست و هیچ کدام هم از سر صدقه در مذاکره حاضر نمی شوند و این شماها هستید که با ناشی گری اجازه می دهید با برجام و قبل آن سعد اباد هرکس در امور داخلی ایران دخالت کند
    • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      8 2
      اتفاقا روسیه حرفی به نفع ایران زده و میگوید تحریم های ایران را به تحریم های روسیه گره نزنید
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      10 0
      کارنشناس سیاسی تو که هنوز فرق روسیه تزاری 30 سال پیش رو با روسیه کاتولیک رو نمیدونی از سیاست حرف نزن. مثل اینکه بگب ایران شاهنشاهی همون ایران اسلامیه یا ژرمنهای قرون وسطا که معز دشمنانشون جز غذاهاشون بود همین آلمان حال حاضره . برو تاریخ بخوان برادر و بی سواد نباش
    • IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      10 0
      نوکران امریکا عادت داده شده اند که با هر چی که امریکا برایشان پرت نمودصدا کنند. این بابا هم کارشناس نیست. چون هر کسی خوب می داند در دنیا امروزی بدون دوست نمی تواند زندگی کرد.
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      8 2
      گروهی تهوع آور عشق مذاکره و برقراری رابطه با آمریکا ولو به شکل ذلالت بار رئیس جمهور صربستان !!!!!
    • IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      5 0
      تازه بر فرض صحت گفته تو که کمترین بار تحلیل سیاسی را هم ندارد؛ روسیه مثل آمریکا شده است!!! ضمناً برای این که تا مرد سخن نگفته باشد/ عیب و هنرش نهفته باشد؛ توجیه درست کلمه است که از ریشه وجه می آید! همچنین در نظام کمونیستی یا همان اشتراکی، تعدد احزاب و نیز سرمایه گذاری شرکت های کشورهای غربی وجود ندارد! سعی کن مغزت را دست نخورده و بکر برای گور حفظ نکنی!!!!
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      5 0
      پسته بی مغز اگرصحبت نکنی کسی نخواهد گفت که لالی
    • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      2 0
      از نظر دیگران من یک اصولگرا هستم. اما من هیچ وقت سنگ روسیه و هیچ کشور دیگری را بجز ایران به سینه نزده و نخواهم زد. معتقدم هر کشوری در مواجهه با کشورهای دیگر به شرط اینکه حقوق آن کشورها را به رسمیت بشناسد و زیاده روی هم نکند مجاز است به دنبال کسب منفعت و سود خودش باشد. روسیه،چین، آمریکا و اروپا به شرط احترام به حقوق ایران از این قاعده مستثنی نیستند. بعد از این مقدمه سخن اصلی من اینست که از اول انقلاب تا امروز هیچ یک از کشورهای جهان به اندازه آمریکا و اروپا اینقدر آشکارا با ایران دشمنی نکرده اند. اگر چه روسیه و چین در راه رسیدن به منافع خودشان حقوق ما را هم ضایع کرده اند اما بازهم حداقل بصورت علنی بدنبال براندازی نظام ایران نبوده اند.
    • دانیال IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      توجیه صحیح است.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 3
      چرا اصرار دارید بگویید روسیه بر حق است ؟ چرا اصرار دارید بگویید روسیه بدون دادن التیماتوم به اوکراین حمله نکرده است ؟ چرا مصرانه تلاش می کنید با آوردن نام سوریه و یمن و عراق و افغانستان و لیبی حمله روسیه را موجه جلوه دهید . آیا شما از روی عمد و دانسته می خواهید ما را محکوم کنید یا اینکه واقعا به گفته هایتان ایمان دارید . بنده می گویم به خداوندی خدا قسم حمله روسیه به اوکراین یک جنایت بزرک و ضایع کردن حق الناس است واگر شما هم ایمان دارید روسیه کار درستی کرده به اوکراین حمله کرده با خداوندی خدا قسم بخورید .و همه چیز را به خدا واگذار می کنیم.
    • اکبر IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      2 4
      سلام جالبه وقتی روسیه به اکراین که یه کشور مستقله حمله میکنه شما انقدر ازش طرفداری می کنید میگید بخاطر حفظ امنیتشه بعد عربستان که به حوثیا حمله میکنه میگین تجاوز گره خب حوثیا ام دشمنه عربستانن که البته من از عربستان طرفداری نکردم
    • اکبر IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 3
      متجاوز متجاوزه فرقی نداره کجای زمین باشه خود اقای رییسی ام تو سخرانیشون گفتن ما از مظلوم حمایت می کنیم چه در خاور میانه چه در اسیا چه در اروپا چه در قلب امریکا باشد و... البته اویغور ها رم یادم رفت اونا که از همه مظلوم ترن تازه همین عربستان خیلی سلاحاشا از چین میخره حتی چین براشون کارخونه موشک بالستیک ساخته همین روسیه ام میخواست بهشون استاد بده البته تونست به امارات پنتسیر بده حالا شما نمی خواین حماین کنید از اوکراین حداقل از پوتین حمایت نکنید تازه فک کردین اگه پوتین امریکا و ناتو را نابود کنه بعدش نوبت کیه همین اوکراین از روسیه ضمانت گرفته بود که ازش دفاع کنه ولی برعکس شد تازه مشرق الان که داری از اوکراین اخبار لحظه ای میدی از یمن و فلسطینم میدی کسی از شما اخبار اونجارا میدونه؟ فقط لطفا اکه نظرما حذف کردید تو ایمیل دلیلشا بهم بگید با تشکر
    • IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      3 0
      اوکراین مستقل نبود و وابسته به امریکا و غرب بود و با طناب پوسیده ناتو ته چاه رفت.
    • IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      3 0
      گسترش ناتو به سمت شرق برای ایران هم تهدید امنیتی بود روسیه با حمله به اوکراین تهدیدات ناتو برای منطقه را مهار کرد.
    • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 2
      14:49 منافع؟چه منفعتی از روسیه بهمون رسیده؟
    • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      2 0
      هر وقت فرق بین حمله ای که برای خوی تهاجمی با حمله ای که در ظاهر تهاجمی هست ولی برای جلوگیری از نابودی خود آن کشور هست فهمیدی!!!
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
      2 0
      جناب 19:19 ـــ اوکراین صهیونی زده با رئیس جمهور منصوب آمریکایی اش را با حوثی های ضدصهیونی مقایسه می کنی و همسان می دانی!؟ راستی که نامردمیت چندش آور است! تو بگو چرا اربابان یانکیت از سعودی ها در مقابل حوثی ها و از اوکراین در مقابل روس ها حمایت می کنند؟! اولی به یمن حمله کرده و دومی مورد حمله قرار گرفته است! این جالب تر است!
    • اکبر IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 0
      مگه اوکراین به روسیه کاری داشت
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 4
    آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. و مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: از یک سو روسیه را با تحریم اقتصادی و بحران های سیاسی و رسانه ای به انحطاط برساند . و از سوی دیگر ؛ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بارچشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ ایتالیا ؛ لهستان و.....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود.
    • اکبر IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      3 0
      الان که داری از اوکراین اخبار لحظه ای میدی از یمن و فلسطینم میدی کسی از شما اخبار اونجارا میدونه؟
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    10 2
    چه نفت 30 دلار باشه چه 200 دلار ایران باید بر سر خطوط قرمز خودش بایسته. اگر قبول کردن همین فردا توافق میشه اگر نه توافقی درکار نخواهد بود چون عدم رعایت خطوط قرمز باعث دسترسی آمریکا به مکانیسم ماشه میشه علاوه بر اون توافقی موقتی حاصل میشه که امکان دور زدن و فشار بیشتر توسط آمریکا رو فراهم میکنه
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      4 0
      خط قرمز خیلی وقته عبور شده وقتی پلمپ و بتن ریخته شده بوده در طول این 20 سال!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      5 0
      متاسفانه هنوز در بین سیاستمداران ایرانی افرادی وجود دارند که فکر میکند میشود به امریکا و توافق با امریکا اعتماد کرد از سرنگونی دولت قانونی دولت دکتر محمد مصدق تا بارها اعتراف سران امریکا به سرنگونی جمهوری اسلامی همیشه در دستور سیاست مداران بوده و خواهد بود امریکا ئیها فقط و فقط گاو شیرده مثل خانواده پهلوی در ایران و در دیگر کشورها امثال ال سعود ال نهیان ال خلیفه و دیگر سر سپردگان غرب زده میخواهند امریکا برای مردم مظلوم کشورهای نفت خیز هیچ ارزشی قائل نیستند همانطور که ال سعود هرساله صدها تن از شیعیان را گردن میزند هیچکدام از مسئولان امریکایی هیچ محکومیتی برای قاتلان انجام نمیدهند هم ایران هم سایر کشورها باید ازدرون به خود اتکایی در همه زمینه های موجود برسند وگرنه امریکا فقط و فقط به منافع سیری ناپذیر خود فکر میکند اگر در جایی لفظی از اوکراین حمایت میکند انهم برای تضعیف قدرت روسیه میباشد که در اینده برای امریکا دردسر نشود پس هرگونه اعتماد به امریکا سرنوشتی که به مردم لیبی مصر عراق افغانستان ویتنام رقم زد برای دیگر ملت ها در پی خواهد داشت . البته این مهم را سیاست مداران امریکائیها خوب میدانند که امریکا از درون در حال فروپاشی میباشند هر توافقی بین امریکا ودیگر کشورها فروپاشی امریکا را به تاخیر می اندازد و بنفع امریکا تمام خواهد شد
    • اکبر IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      2 3
      سلام جالبه وقتی روسیه به اکراین که یه کشور مستقله حمله میکنه شما انقدر ازش طرفداری می کنید میگید بخاطر حفظ امنیتشه بعد عربستان که به حوثیا حمله میکنه میگین تجاوز گره خب حوثیا ام دشمنه عربستانن که البته من از عربستان طرفداری نکردم ولی ادم نباد از حوثیا که هم دینشن حمایت کنه ولی از اوکراینیا که مسیحین حمایت نکه خداهمه ادمارا برابر افریده و متجاوز متجاوزه فرقی نداره کجای زمین باشه خود اقای رییسی ام تو سخرانیشون گفتن ما از مظلوم حمایت می کنیم چه در خاور میانه چه در اسیا چه در اروپا چه در قلب امریکا باشد و... البته اویغور ها رم یادم رفت اونا که از همه مظلوم ترن تازه همین عربستان خیلی سلاحاشا از چین میخره حتی چین براشون کارخونه موشک بالستیک ساخته همین روسیه ام میخواست بهشون استاد بده البته تونست به امارات پنتسیر بده حالا شما نمی خواین حماین کنید از اوکراین حداقل از پوتین حمایت نکنید. تازه فک کردین اگه پوتین امریکا و ناتو را نابود کنه بعدش نوبت کیه همین اوکراین از روسیه ضمانت گرفته بود که ازش دفاع کنه ولی برعکس شد تازه مشرق الان که داری از اوکراین اخبار لحظه ای میدی از یمن و فلسطینم میدی کسی از شما اخبار اونجارا میدونه؟ فقط لطفا اکه نظرما حذف کردید تو ایمیل دلیلشا بهم بگید با تشکر
    • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      2 0
      اقا اکبر اشتباه فکر میکنی نازی ها در اوکراین همتراز داعش میباشند و روس تبارهای دونباس رو به طرز فجیعی قتل عام میکنن البته اوکراین خیلی دلش میخواهد عضو ناتو شود که این هم برای روسیه خسارت بار است هم حتی برای ایران در ضمن اوکراین هیچوقت کشتار بیگناه هان در یمن عراق سوریه لیبی و دیگر جاهای دنیا را محکوم نکرد اقای زلنسکی در اوکراین هم یک غرب گرای افراطی میباشد حتی در زمان شهادت حاج قاسم در عراق بدستور مستقیم امریکائیها هیچوقت اوکراینی ها این رذالت امریکائیها رو محکوم نکردند البته روسیه در این بین دارد از تمامیت ارضی خود در مقابل نفوذ ناتو دفاع میکند اما عربستان امارات و کشورهای حاشیه خلیج فارس به اضا فه امریکا اروپا ورژیم کودک کش نزدیک به هفت سال است که بیگناهان در یمن را به خاک و خون میکشند
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      3 0
      اوکراین مستقل نبود زلنسکی دلقک کشورش را محل استقرار سامانه های موشکی ناتو قرار داده بود و تهدید امنیتی برای روسیه ایجاد کرده بود به همین دلیل درگیر جنگ شد.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    10 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    به به
  • داوود IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    9 3
    گوشهای شیطان بزرگ در تصویر دقیقاً جای خودش قرار گرفته
    • س IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      1 0
      لایک
    • پیام IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      0 0
      دقیقا... گوشهاش چشم من رو هم گرفت
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    8 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 1
    در موقعیت کنونی طرح آمریکا مخاطب قراردادن روسیه برای انتخاب بین ایران و صلح است. از آنطرف هم مخاطب قرار دادن ایران برای انتخاب بین روسیه ویک توافق خوب. در هر دو صورت هر دو کشور ایران و روسیه متضرر می‌شوند. راهکار اتحاد بین ایران و روسیه برای عدم فروش نفت و گاز ب اتحادیه اروپا تا اطلاع ثانوی است.
  • DE ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    24 1
    این روزها را غربگداها و اشرافیون و اصلاح طلبها به خواب هم نمیدیدند که ارباب مجبورشان کند با توسری که در روز روشن جلوی چشمان مردم پرده ریای خود را عقب زده و با تمام قدرت از ارباب و عموسامشون دفاع کنند. فک میکردند ارباب عاشق چشم و ابروشونه هیمنطور مفت و مجانی گی رین کارت بده . فروش وطن در مقابل گرفتن گی رین کارت . هم دوره بزن دررو تموم شد برای دشمن هم دوره بخور دررو تموم شد برای نوکران غرب . هرچی این سالها داده ارباب بهتون خوردید را الان باید بهش با نزولش پس بدهید. رووش شرف و غیرت و جوانمردی وطن و انسانیت و استقلال....را نیز
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    5 1
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • ح IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 7
    سوالی ازمشرق وبرادران :روسیه درپیشنهادداده شده منافع خودرادرنظرگرفت نه ایران...چرامابایدمنافع خودمان رابه روسیه ترجیح ندیم؟
    • DE ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      2 0
      ما هیچوقت تا حالا منافع خودمان را به چین و روسیه نداده ایم‌. اگر سری به چین بزنی در تمام پالایشگاها و پمپ بنزین هاش نفت ایران جاری بود و کالای چین در ایران .نفت یک کالای تهاتریست ۲۰ در صد پول میدهند ۸۰‌در صد جنس زرنگ باشی تناسب را به نفع خودت تغییر میدی . نفت در مقابل صنایع مادر و زیر ساخت ها .تفاوت چین و روس با یانکیا اینه که از چین و روس خودت میتونی تتعیین کنی چی میخوای... چین و روس هم مجبورند با ما در یک ارتفاع صحبت کنند نه از بالا به پایین.
  • عادل IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 1
    گور آمریکا.
  • سید فروزان CH ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    7 3
    طرز فکر غربکدایان اصلاح طلب دقیقا به مانند داغون ها است دقیقا طرز فکر منافقین که به صدام پیوستند
  • پند IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    آفرین ب روسیه
  • GB ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    ایران باید به روسیه پهباد بده و در عوض جنگده تحویل بگیره، الان بهترین وقت هست
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    دشمن دشمن تو ، دوست توست
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    خدا رو شکر که بن بست خورد .آمریکا هرگز هیچ تحریمی و لغونخاهدکر .آخه اگه کسی مختصر وجدانی داشته باشه درزمان شیخین که بن بست نخورد چه شد .بجز چند برابر شدن تحریمها وذلت ایرانو ایرانی.والله برجام خسارتستو ذلت درهر زمان ودرهرصورت
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    7 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • مجید IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 5
    این روسیه است که تنفس اعلام کرده و تا منافعش تامین نشود امضا نمیکند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    6 1
    وطن فروشان شفاف و اشکار فریاد می زنند . با امریکا همکاری نمائید . چون مشتی بی سواد و نادان با مدارک قلابی از موسسات پولی غرب هستند. اما خواهان زندگی اشرافی از راه وطن فروشی می باشند
  • ن IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 3
    متاسفم برای سایتتون...
  • عرفان GB ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 5
    بابا بخدا بسه اگر برجام امضا نشه هیچ فرقی تو زندگی اروپاییا یا امریکاییا نمی کنه ولی به زندگیه ما ها خیلی ربط پیدا می کنه , دوستان یجوری نظر می دن انگار تو ایران زندگی نمی کنن
    • FR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      5 0
      برجام رو که امضا کردیم این آمریکا بود که بعد گذشتن خرش از روی پل زد زیر مذاکرات. الان چه تضمینی هست دوباره همون آش و همون کاسه نشه.
    • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
      2 0
      نتیجه برجام در 6 سال گذشته تحریم بیشتر و تورم و بدبختی بیشتر بود.
  • طوبی IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    اصلاح طلبان در واقع منفعت طلبانی هستن که از واژه"منافع ملت"برای بهره برداری حزبی وشخصی خودشون سوء استفاده میکنن وهرگز ذره ای برای مردم ارزش قائل نیستن،طی چند دهه گذشته تمام موسسات وکارگاههاو شرکتهای تولیدی یا ورشکست شدندویا با نفس مصنوعی زنده اند ومسئولان گذشته که همه داعیه اصلاح طلبی داشتن یا اختلاسگر ازآب دراومدن ویا خائنو جاسوس،الآن که برجام تکان‌ اساسی خورده همه زبون باز کردن و نطقای صدمن یه غاز میکنن.
  • AU ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    ببخشیداظهار نظرتان بیشتر از طرف شخصی بیان شده که از روند جریانات این دنیا کاملا بی اطلاع است و بقولی در عالم هپروت سیر میکند تا شخصی که اسم خودش را کارشناس سیاسی هم میذاره. اولا کدام پرده بالا رفت؟ دوما منظورتان از روسیه کمونیست چیه؟ برای روشن شدن این مطلب ساده که در ذهن افرادی مانند شما خیلی سخت و پیچیده میاد فرض بکنید کشور هند چنین درخواستی میکرد. یعنی از 5+1 میخواست که در هر حالتی بعد از توافق برجام هیچگونه تحریمی در روابط اقتصادی ایران و هند نباشد. این در واقع شامل تمام کشورها میشود- وقتی همه تحریمها برداشته شدند. پس مسکو نه تنها درخواست عجیبی نکرد بلکه درخواستش دقیقا منطبق بر اصل مذاکرات و یکی از شروط ایران یعنی رفع تمام تحریمها میباشد. این دوستان که هر روز بیشتر از روز قبل شبیه ستون 5 آمریکا و اسراییل میشوند برای خالی نبودن عریضه خیلی سریع به هر چیزی که حتی از آن سر در نمیاورند گیر میدهند و جار و جنجال راه می اندازند. آیا شما ها برای اینکار دلار دریافت میکنید؟ یا در کار خرید و فروش دلار هستید؟
  • IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 3
    اگر روسیه به شمال ما حمله بکند باز هم مقصر ناتو و امریکا است ؟؟ و حق با روسیه است
  • مصطفی IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    1 0
    منافق و دشمن که شاخ نداره و دم که عین آدم حسابی ها راه میرن و حرف میزنند. مثل بنی صدر مثل سلمان رشدی. این جماعت عقایدشون از تو پوسیدن اینا رو باید داد دست بن سلمان گردن بزنه والا
  • FR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 0
    توی این تصویری که از باید ن ملعون گذاشتید با اون نقش پشت سرش چقدر شبیه ضحاک مار به دوش شده.
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    شرط بازگشت نخجوان به وطنش ایران را هم در برجام بیاورید
  • DE ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 3
    این امریکا ستیزی عده ای باعث عقب افتادگی ایران حتی در مقابل همسایگانش شده
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    غربی الان ضعیف شده اند ولی نمی خواهند ایران از آب گل آلود ماهی بگیرد. غرب دلش می خواهد ایران را از پیشرفت محروم کند.
  • IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    اصلاح طلبان چشم و گوششان به سمت غرب هست و هر چه را رسانه‌های غربی می گویند طوطی وار تکرار می کنند. اگر پس فردا غرب بگوید پوتین مرد خوبی است آن‌ها هم می‌گویند مرد خوبی است. اگر چهار روز بد بگوید پوتین مرد بدی است اصلاح طلبان هم خواهند گفت او مرد بدی است. از خودشان هیچ فکر ایده و اندیشه مستقلی ندارند.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    خدا لعنتشان کند این غربی‌ها را نه خودشان حاضر به تعامل تجاری با ما هستند و هم دیگران را از روابط تجاری منع می کنند و بعد هم فرافکنی می کنند که فلان و بهمان مسئول این وضع هستند. خودشان تحریم کردند و خودشان هم می توانند تحریم ها را بردارند
  • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    اگر ایران طی توافق از تحریم روسیه مستثنا شود امر نیکی هست. ما می توانیم به یک هاب برای رفع احتیاجات روسیه تبدیل شویم و دریچه‌ی ارتباط روسیه با دنیای خارج باشیم. اگر تحریم غرب لغو شود و ما مجاز به روابط با کشورهای دوست نباشیم باید گفت به تمام چیزی که میخواستیم نرسیدیم.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    3 0
    متاسفم برا روزنامه وخبرگذاری های اسلاح طلب،شرم برشما باد، تو خبر آنلاین اگه مطلبی بزاره وکسی حامی وطن،موشک و سپاه عزیز باشه چند ده منفی میخوره، قدرت موشکی ایران رو در موشک کوچک فاتح 110 ببینید که قطرش معادل 50 نفر آدم توش جا میشه به عمق گودال نگاکنید نزدیک 3 متر هستش، در ضمن روسیه هم حرف بدی نزده وگفته تو این مذاکرات رابطه ی تجاری کالایی غذایی با ایران رو تحریم نکنه، به جای گشتن تو اینستا چند کتاب بخوانید لازمم نیست بخرید،تو نت بصورت pdf وجود داره، جانم فدای ایران
  • GB ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    همه این حرکتهای خاینانه اصلاح طلب به علت عدم قاطعیت دولت است ،دولت باید برجام را آتش بزنه ، تنگه هرمز را برنده
  • ح IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    0 1
    بایدبه حال سیاست خارجی ایران بامدیریت تندروهاگریست!
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 0
    بابا اوکراین که چیزی نیست این رسانه های اصلاح طلب موقعی که یه نشریه فرانسوی بنام شارلی ابدو به پیامبر اسلام (ص) توهین کرد همه نشریات غربی با هم تیتر زدن که من هم یک شارلی ابدو هستم ! و روز بعد هم یه روزنامه اصلاح طلب رسما تیتر زد که من هم یک شارلی ابدو هستم ! که بلافاصله توقیف شد ! این یعنی چی ؟ بابا صد رحمت به اوکراین ! این تیتر شارلی یعنی اینکه من هم با توهین کاریکاتوری به پیامبر اکرم (ص) موافقم ! بله پس فکر کردین اصلاح طلبی چه معانی خاصی داره ! وقتی خودشون بارها و بارها اعتراف کردن که ما تعریف خاصی از اصلاح طلبی نداریم حالا تقلید کورکورانه از غرب تو ماجرای اوکراین داره تعریف و به قول خودشون مانیفیست !!!! اصلاحات رو مشخص می کنه !
  • مهدی IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    اصلاح طلبان امریکاییهای پنهان مستقر در ایرانند
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 2
    بنده نظرات عزیزان را می‌خوانم هر کدام به نحوی قابل تحسین است هر کدام دلیل موجهی را ارایه می‌دهند بشر خطا کار است از ازل همین بوده قابیل و هابیل فرزندان آدم اشتباه کردند اشتباه از آن موقع بوده و خواهد بود حالا بالاتر از اشتباه بسمت جنایت و کشتار پیش میرود خداوند در قرآن می‌فرماید هر شخصی یک نفر را عمدا به قتل برساند علاوه بر گناه کبیره انگار کل دنیا را به قتل رسانده متاسفانه قرانکه چراغ راه ما است درست تعمق نمی‌کنیم اگر عربستان که مسلمان است یا ووووووو هیچ موقع مردم بیگناه را قتل عام نمی‌کرد حالا چه برسد به روسیه کمونیست که خدا را قبول ندارد یا دیگر کشورها حالا هر چه نظر بدهید بی فایده است همچنانکه آیه خدا را سند قرار میدهم این مشرق نیوز اصلا چاپ نمیکنه
  • محمد IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 0
    خدایی عکس بایدن رو خوب انداختید.. مردم از خنده با اون گوشاااااا...
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    مرگ بر آمریکا
  • ج د ا IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    2 0
    این عکس بایدن دقیقاً صورت شیطان با دو گوش نوک تیز به سمت بالا را تداعی میکند ، واقعاً اینها شیطانی هستند و اطلاح طلبان پیرو اینها هم شیطانی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس