صادق زیباکلام

اخبار حکایت از دستگیری یکی از معاونان محیط زیست استان قم دارد. اتفاقی که نه در این استان، که در پناهگاه حیات وحش موته در استان اصفهان رقم خورده است.

سرویس سیاست مشرق - از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری ویژه‌نامه‌های نوروزی، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** اگر اروپا هم از برجام خارج شود، ما باید بمانیم!

«غلامرضا نظربلند» کارشناس اقتصادی حامی دولت در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه شرق نوشت: «در سال ۹۸ باید…در برجام بمانبم و اگر خروج دیگر کشورهای باقیمانده در آن را شاهد بودبم، خود آخرین آنها باشیم. افزون بر این، در اتخاذ هر تصمیم برجامی که ممکن است چالشی باشد، دقت بیشتری معمول داریم...به کانال ویژه مالی مدنظر اروپایی‌ها روی خوش نشان دهیم و برای راه اندازی کامل آن دست از مطالبه گری برنداریم...با جهان بیرون و به ویژه محیط پیرامونی، بهتر و بیشتر تعامل کنیم و به حساسیت‌های موردی و موضوعی کشورها و سازمان‌های بین المللی وقع بیشتری بنهیم».

چندی پیش «عباس آخوندی» وزیر مستعفی و ناکارآمد راه و شهرسازی در مصاحبه با روزنامه شرق گفته بود که حتی اگر همه از برجام خارج شوند، ایران باید بماند!

متاسفانه مواردی همچون منافع ملی، عزت مردم، قانون و…برای طیف اصلاح طلب از کوچکترین اهمیتی نیز برخوردار نیست.

رویکرد انفعالی و خسارت بار «اجرای برجام به هر قیمت» که برخی دولتمردان به اجرای آن تاکید دارند، مغایر با منافع ملی و عزت مردم و قانون است.

در بخشی از قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» مصوب مجلس شورای اسلامی- مهر ۹۴- تاکید شده است که «دولت موظف است هرگونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو مؤثر تحریم‌ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده و یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف نماید و توسعه سریع برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران را سامان دهد به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی‌سازی کشور به یکصد و نود هزار سو افزایش یابد».

چندی پیش روزنامه اصلاح طلب «سازندگی» در مطلبی نوشته بود: «امروز فقط یک کشور به صورت عملی پایبند به توافق بوده است؛ ایران. آشکار است که اکنون دیگر توافقی وجود ندارد که اروپایی‌ها بخواهند از آن حمایت کنند. بلکه آنان از محدودیت‌های هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند... ایران موبه مو تعهدات هسته‌ای خود را اجرا می‌کند، اما تحریم‌هایی را تحمل می‌کند که به مراتب سخت‌تر از دوره قبل از توافق است و طرف‌های دیگر کاملاً از تعهدات خویش خارج شده‌اند … امروز دولت نیازمند آن است که باور کند برجام به پایان رسیده… اکنون جواب مشخص است. خروج از برجام و بازگذاشتن راه مذاکره با کسانی که قدرت عمل به تعهداتشان را دارند، این گزینه بهتری از ماندن در توافق یکجانبه، تحریم‌های سخت‌تر از پیشابرجام، دلخوش کردن به اقدامات نمادین اروپا و مشاهده رکودی است که این بار می‌تواند اقتصاد کشور را از گروه کشورهای با درآمد متوسط به فقیر مبدل سازد».

روزنامه اصلاح طلب «شرق» نیز چندی پیش در اعترافی دیرهنگام نوشته بود: «اعلام تأسیس ساز و کار ویژه در ماه جاری میلادی هم صوری خواهد بود. این ساز و کار قرار است در ماه جاری اعلام شود، اما تا چندین ماه دیگر عملیاتی نخواهد شد. در واقع، کم کاری اروپا در تأمین منافع اقتصادی ایران از برجام در اطمینان آنها از عدم خروج ایران از این توافق ریشه دارد. با گذشت چندماه از بازگشت تحریم‌های آمریکا، انگیزه و عزم اروپایی‌ها، برای مقابله با تحریم‌ها ظاهراً کمتر شده است. چرا که آنها معتقدند ایران از برجام خارج نخواهد شد».

** زیباکلام: با روحانی به جلو رفته‌ایم!

«صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه شرق نوشت: «با روحانی ممکن است خیلی هم به جلو نرفته باشیم؛ اما دست کم به عقب هم نرفته‌ایم. در صورتی که اگر اصولگرایان به ویژه لایه‌های تندرو آن در جریان انتخابات ۹۶ مجدد قوه مجریه را در دست می‌گرفتند، حداقل برای ۴ سال کشور باز می‌گشت به سیاست‌های ۸۴ الی ۹۲… با روحانی همانطور که گفتیم، اگر چندان به جلو نرفتیم (که از قضا در پاره‌ای جهات اتفاقاً به جلو هم رفتیم) به دوران ۸۴ الی ۹۲ بازنگشته‌ایم».

روحانی پیش از این گفته بود که با سیاست‌های دولت تدبیر و امید-از جمله برجام- چنان رونقی ایجاد می‌شود که مردم دیگر هیچ نیازی به یارانه نیز احساس نمی‌کنند. شعار روحانی در سال ۹۶ این بود که «به عقب برنمی گردیم» اما حالا در نتیجه سیاست‌های غلط اقتصادی دولت، تنها در یک قلم به کوپن برگشتیم!

صف‌های عریض و طویل برای دریافت مرغ و گوشت، پراید ۵۰ میلیونی، دلار ۱۳ هزارتومانی، پیاز ۱۰ هزارتومانی و…بخشی از نتایج بی توجهی به اقتصاد مقاومتی و گره زدن معیشت مردم به سیاست خارجی و از جمله برجام است.

طیف اصلاح طلب هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور ندارد. این جماعت صرفاً با رقیب هراسی و دروغ پراکنی و آینده هراسی، به دنبال کسب قدرت است. اما در نهایت نه جنبه پیروزی در انتخابات را دارد و نه جنبه شکست. اگر در انتخابات شکست بخورد، با دروغ تقلب، کشور را دچار آشوب می‌کند و اگر در انتخابات پیروز شود، پس از گرفتن سهمیه خود به صورت تمام و کمال، از پذیرش وضع موجود که خود مسبب آن است، شانه خالی کرده و ژست منتقد به خود گرفته و غر می زند.

** صادقی: فراکسیون امید، بدون برنامه و فاقد ارتباط با بدنده کارشناسی است

«محمود صادقی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس در مصاحبه با سالنامه نوروزی روزنامه شرق گفت: «فراکسیون امید نتوانسته ساختاری ایجاد کند و نمایندگانش را به بدنه کارشناسی وصل کند و با برنامه عمل کند. بخشی از این مسئله مربوط به خود فراکسیون است، اما بخش مهم‌تر این است که این فراکسیون چطور تشکیل شده و از چه فرآیندی به چینش امروز خود رسیده است».

در برهه‌ای که دغدغه اصلی مردم مسائل معیشتی از جمله اشتغال، گرانی، رکود، پرداخت اجاره خانه، حقوق معوقه، ازدواج و… است، نمایندگان فراکسیون امید مجلس کمیته رفع حصر تشکل داده و مشغول اروپاگردی و سلفی گرفتن با فدریکا موگرینی هستند.

فراکسیون امید مجلس، نمایندگانی هستند که در قالب «لیست امید» و با توصیه و تَکرار رئیس دولت اصلاحات، انتخاب شده و در فهرست انتخاباتی اصلاح طلبان قرار گرفتند.

چندی پیش «محمد علی وکیلی» نماینده عضو فراکسیون امید مجلس گفته بود که با حقوق ۸ میلیونی، به سختی زندگی را می‌گذرانیم!

** ناصری: دولت روحانی اراده‌ای برای ارتباط گیری با مردم ندارد

«عبدالله ناصری» مشاور رئیس دولت اصلاحات در یادداشتی در سالنامه نوروزی روزنامه شرق نوشت: «رئیس دولت تدبیر و امید در کوران مبارزه انتخاباتی، چنان وعده‌های رأی آوری را عنوان کرد که برخی از صاحبنظران همان زمان نیز می‌دانستند بخشی از این وعده‌ها به منزله "تعهدات اسطوره‌ای" تلقی می‌شوند…از همان آغاز شکل گیری این دولت و انتخاب سخنگو، کنش گران اطلاع رسانی و نخبگان سیاسی به این واقعیت رسیدند که گویا دولت اراده‌ای برای هموارکردن مفاهمه میان خود و جامعه ندارد. بدتر از آن زمانی بود که سخنگوی دولت پس از چهارسال و اندی از کار خود کناره گرفت و هنوز هیچ جایگزینی برای آن در نظر گرفته نشده است. مهم‌تر از آن، در اوج چالش‌های اقتصادی-ارزی یک سال اخیر، یک وزیر سیاسی به عنوان سخنگوی اقتصادی دولت تعیین شد که او نیز پس از مدتی مصداق "سالبه به انتفاء موضوع" شد».

اکنون حدود ۸ ماه است که دولت سخنگو ندارد. مسئله‌ای که در روزهای اخیر و در ماجرای سیل در گلستان و شیراز و دیگر استان‌های کشور، خلاء آن بیش از پیش نمایان شد.

این مسئله نشان دهنده آن است که گویا دولت برنامه‌ای برای حرف‌زدن با افکار عمومی ندارد و حتی این موضوع به بی‌اعتنایی به افکار عمومی هم تشبیه می‌شود.

بدون سخنگو ماندن دولت، علاوه بر مصداقی بر بی برنامگی، حاکی از ریشه‌دار بودن اختلافات داخلی در دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 60
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 38
  • AE ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    35 43
    اشتباه کردید.
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
      41 62
      با دولت روحانی به دهه شصت و صف گوشت یخی برگشتیم .
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      42 57
      این اقا پول های زلزله زده ها رو پس داد یا هنوز داره میخوره؟
  • DE ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    61 92
    «صادق اصلاح طلب نوشت: «با روحانی خیلی هم به جلو نرفته عقب هم نرفته‌ایم. اگر اصولگرایان به ویژه لایه‌های تندرو آن در جریان انتخابات ۹۶ مجدد قوه مجریه را در دست می‌گرفتند، حداقل برای ۴ سال کشور باز می‌گشت به سیاست‌های ۸۴ الی ۹۲.// یعنی یورو 18000 تومان نمیشد و کارخانه ها تعطیل و جوانان بیکار نمیشدند و دولت یواشکی ها که خارجی ها را آقا و ملت را نامحرم بداند سر کار نبود میلیونها نفر از مردم صاحب خانه شده بودند.عزت نظام حفظ شده اقتصاد مقاومتی در کل کشور جاری بود ...میلیاردها رانت و دردی نبود... و صد درصد تحریمها خود بخود لغو میشدند بدون مذاکره.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    90 81
    خفه احمق.چشماتوبازکن ببین رفتیم دوره قاجار و تو کوری
  • من IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    49 45
    صد رحمت به ****
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
      22 27
      منظور شاهان قجر ؟ هر کدوم باشه درسته
    • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
      19 88
      منظورش همون پهلوی الاغه . اولی و دومی . هر دوشون خالد در جهنم هستن .
    • IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      28 43
      جالبه که اون فردی که با نرم افزار خاص در یک لحظه به کامنت های خوب چند منفی می داد از تفریح آنتالیا یا تایلند برگشته چون در این چند روزه خبری ازش نبود و نظرات متعادل بود
  • امیری IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    64 49
    من بسیار خوشحالم که هم اکنون زیبا کلام از روحانی حمایت می کند چون هیچ کاری بهتر از این نمی تواند ماهیت واقعی زیبا کلام را اشکار کند .اقای زیبا کلام صداقت شما کجاست وقتی تورم کمر مردم را شکسته وقتی مردم توان خرید پیاز را هم از دست داده اند و شما هنوز از روحانی حمایت می کنی اقای زیبا کلام هیچ کاری بهتر از این نمی تواند ماهیت شما را اشکار نماید که با وجود سفر تفریحی روحانی در قشم مردم در گلستان .لرستان در گیر سیل بدند و شما دم بر نیاوردید و شما سکوت نمودید در حالی که اگر جریان مخالف شما بود زمین وزمان را به می بافتید
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    37 49
    به نام خدا موضوع: درخواست خروج از برجام سلام علیکم تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر دشمنان زورگو، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای غیر مستکبر است. آمریکا و این سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان حتی اگر در مقابل چشم ما، جنگ زرگری هم راه بیاندازند باز دو روی یک سکه اند. مگر یادمان رفته که امام راحل (ره) فرمود: «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر.» امام خامنه ای قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ فرمودند: «برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد این را همه بدانند ... آن ها اگر پاره کردند ما آتش می زنیم.» ایشان سال گذشته، پس از خروج آمریکا از برجام در جلسه خصوصی با هیأت دولت فرمودند: «در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من می خواستم به ترزا مِی سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران، [امّا] او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها این [جور] هستند دیگر. آن‌وقت تلفن می زند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان می کند. اینها را بایستی این‌جوری و با این چشم نگاه کرد؛ بدند اینها، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها - نه به‌خاطر سیاستهای امروزشان ‌- به‌خاطر ذات خبیثی که حکومتهای اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمیخواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم.» سپس در یک جلسه عمومی فرمودند: «حالا گفته می‌شود که برجام را می‌خواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدهیم؛ من به این سه کشور هم اعتماد ندارم. من می‌گویم به اینها هم اعتماد نکنید؛ [اگر] می‌خواهید قرارداد بگذارید، ... تضمین به دست بیاورید، تضمین واقعی، تضمین عملی، والا فردا اینها هم همان کاری را خواهند کرد که آمریکا کرد، [امّا] به یک شیوه‌ی دیگر.» علیرغم تمام این نصایح متأسّفانه دولت پس از گذشت نزدیک به ده ماه از خروج آمریکا از برجام منتظر وعده سر خرمن اروپایی ها ماند! آن هم وعده ای که از SPV به اینستکس تنزّل یافت. این در حالی بود که اروپایی ها خود اعتراف کردند، هیچگاه تحریم های آمریکا را دور نمی زنند، بلکه فقط در چارچوب آنچه ارباب آمریکایی به آن ها اجازه داده است، فقط به ایران کمک های انسان دوستانه می کنند، یعنی غذا و دارو را در برابر فروش نفت می دهند و همزمان بارها ما ر
    • IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      13 35
      احسنت
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    32 40
    من هم اگر کاسب برجام باشم همه دنیا از برجام بشوند من سر جام میمونم!!!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    35 35
    بايد از اطرافيان آقاي زيباكلام سوال كرد آيا وقتي به حقوق خانواده خود ايشان و فاميلهاي آقاي زيباكلام خسارت يا سرقت ميشود باز هم برخورد ايشان همينطور است كه براي ملت توصيه ميكنند؟
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    40 36
    ایادی خاتمی خرفت به دست و پا زدن افتادن
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    19 55
    کشور را امثال شما نابود کردید دادستان محترم بعنوان مدعی العموم بابت خسارات مادی و معنوی به ملت و مملکت باید این جماعت را بعنوان قاصر احضار نماید.
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    33 52
    دیاثت سیاسی..
  • سید رضا IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    24 50
    انتهای حماقت !!
  • IR ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    29 56
    شما باهاش جلو برو . مستقیم به جهنم ... ما نمیزاریم تفکرات احمقانه شما آینده ایران رو شکل بده . هرگز برید به جهنم
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    30 39
    بابا اینا چی میزنن خدایی؟
    • IR ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      19 48
      حرفاش همش کشکه...احتمالا کشک می زنه!!!!!!!!!!!!
  • رضا IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    16 51
    بله که جلو رفتیم ، پس چی! ( دیالوگ گرگیش در سریال تفنگ سر پر) قیمتهای سال ۱۴۲۰ رو داریم سال ۹۸ تجربه میکنیم
  • مجید IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    13 56
    زیبا کلام درست گفته مردم را ......فرض کر ده..
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    49 24
    پاینده باد دولت مقدس تدبیر و امید
    • کاکوشیرازی IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
      18 45
      تقدسش راازکجاآوردید؟!!!!!
    • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
      49 10
      پاینده باد رای مردم فهیم وحق شناس ایران
    • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      9 66
      خخخخ هههه
    • IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      15 51
      مقدس؟؟؟!! به پا بوی تعفنش در نره نمیخواد برچسب تقدس بزنی
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    10 44
    مواظب باشید باسرنخورید زمین.
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    12 39
    مواظب باشید باسرنخورید زمین.
  • AE ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    16 34
    بهتر بود اسم این موجود دو پا رو میذاشتن: زشت کلام
    • DE ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      14 59
      از همه به حقیقت نزدیکتر " صادق ویزویزکلام " است
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    13 32
    البته هنوز کاملا جلو جلو نرفتید .وسطبوده.چون پیاز کیلوئی پنجاه هزارتومن وپراید 100 ملیون یه مقدار بجلو نزدیکتر ازینیه که تاحالا رفتید .بیشتر تلاش کنید.ازدهکده زلزله زدها چه خبر پرفسور
  • AE ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    14 82
    زیباکلام احمق
  • عبدالرحمن IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    10 99
    این احمق های تاریخ مصرف گذشتۀ امثال زیباکلام کِی می خوان بفهمند که برجام دیگه دوزار واسه مردم ایران ارزش نداره..اونهایی که اومدند در صف رای و به برجام رای دادند که مثلاً دلار ده هزار تومن نشه الان هشتگ پشیمان هستند. اونهایی که رای ندادند جای خود. پس هرکسی الان در مملکت یه ذره عقل توی سرش باشه اصلاً جلوی "این" مردم اسمی از برجام نمیاره.. بلکه فقط سرش رو میندازه پایین و خیلی خیلی آروم زیر لب می گه #پشیمانم #شرمنده
  • سید IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    10 87
    مگر این اقایان قیم ملتند نوکری محض این خود باختگیست اینهاباید به وعده و وعید که دادند ونتوانستند عملی کنند باید به میز محکمه کشیده و در برابر ملت جوابگو باشند
  • CA ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۸
    12 75
    وقتی در کلاغ زیبایی نیست چرا بهش میکند زیباکلاغ
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    15 66
    زیبا کلام از غربی ها هم غرب پرست تر است.
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    13 77
    اول میخواستم ناسزا بگم به زیبا کلام اما می بینم اینقدر حقیر هست که حیف از ناسزا . با روحانی به جلو رفتیم آنهم در فساد مالی . اختلاس . رانت خواری . احتکار . دزد پروری . جنگل خواری . وطن فروشی و..... اما درک این همه بدبختی فقط نیاز به کمی شعور دارد
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
      5 18
      احسنت بر شما هموطن عزیز
  • AE ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    3 35
    هر کس پای کار می آمد ما تحربم میشدیم چون اونطرفمون ترامپه
    • مهدی GB ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
      3 57
      کاشکی اینرا 6 سال پیش میفهمیدید که اینقدر برای مذاکره با آمریکا گردن راست نمیکردید. حیف که هنوز این جماعت نمیفهمند و از برجام دفاع میکنند.
  • هم وطن IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    13 54
    برجام فرزند نامشروع اعتماد به آمریکاست، سقطش کنید...
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    11 50
    برید خودتان را درنیل غرق کنید تهو آورها
  • ناشناس IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    3 81
    اینقدر بدو بیراه به این زیبا گفتید کلامم دیگر نمیاید چه کنم؟
  • سید رضا IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    5 2
    جهان خیلی مشکوک می زنی ! چرا این لشکر منفی زن ها ؛ تو سایت تو فقط فعالن ؟!!!
  • سید رضا IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    8 71
    اگه فردی مثل کاذب زشت کلام ! از این دولت بی تدبیر حمایت نکنه ، جای تعجب داره !!
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    22 5
    جناب خنگول00:14 ینی اونجا کامپیوتر ولبتاپ وگوشی وجود نداره شما مشرقیا الحق که نفهم وکله پوکین گریم اونی که تو میگی باشه!!!!!!!!!
  • AE ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    6 43
    انقدر به پای برجام با حسن بمونید تا زیر پاتون علف سبز شه.
  • AE ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    6 21
    انقدر با روحانی به پای برجام بمانید تا زیر پاتون علف سبز شه.
  • عباس IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    8 34
    با روحانی به جلو رفتیم البته فقط قیمتها ده سال جلو تر رفتند
  • AE ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    2 78
    مرگ بر منافق
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    3 64
    شما بمانید منتظر کدخدا تا علف از زیر پایتان سبز شود سر سپردگی هم حدی دارد اقای استاد بی منطق که حرف هایت در حد یک ادم بی سواد هم نیست
  • IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    4 67
    آقای ...کلام ، شما چرندیات خودت رو نشخوار کن! کسی دیگه برای امثال تو تره هم خرد نمیکنه ، بهتر نیست که برای مفتضح تر نشدن از این به بعد خاموش کلام باشید؟
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۰۹
    2 72
    الی جهنم با مریدانتان
  • امین AE ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    4 42
    متاسفانه درکشورمان مدیران متخصص درتمام حوزه ها کم داریم اینهم مربوط به تندرووکندرونیست چون بنظرمرسد انتخاب مدیران ازروی میزان کرنش انهاست نه کاربلدبودنش
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    3 44
    یعنی از نظره زیبا کلام کلا صیغه دائم اروپاوامریکابشیم
  • IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    3 73
    اقای زشت کلاغ چند گرفتی این اراجیف رو بگی . شما شاید به خاطر چاپلوسی به جلو رفته باشی ولی کل مملکت به عقب برگشته اونم نه زمان احمدی نژاد که جزو هشت کشور برتر هسته ای جهان بودیم بلکه برگشتیم به زمان قاجار.
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    3 60
    راستی اقای زشت کلاغ چه خبر از پولهای مردم کرمانشاه نکنه با اون پولها احساس جلو بودن بهت دست داده .
  • اقبال مهدوی IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۰
    5 49
    زشت کلام خفه بشو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس