ویژه ها

ارگان رسانه‌ای دولت تاکید کرده که «مخالفان برجام امروز جایگزینی بهجز برجام ندارند». این ادعا در حالی است که صاحبنظران تاکید دارند که اولویت اصلی باید «بی اثرکردن تحریم‌ها» باشد و برای آن راه حل دارند.

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

**واعظی: بنا نداریم اشتباه ۸ ساله منتقدان برجام را برجسته کنیم

روزنامه ایران در مطلبی نوشت:«مخالفان برجام در دو دولت روحانی، هرچه توانستند علیه دولت و برجام گفتند، اما امروز جایگزینی بجز برجام ندارند و باز هم امریکا را به توافقی ارجاع می‌دهند که خود مطلقاً آن را قبول نداشتند».

در ادامه این گزارش، «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در مصاحبه با ارگان رسانه ای دولت گفت:«امـروز و در این شرایط، مـــا نمی خواهیم به این موضوع بپردازیم، زیرا مسأله امروز ما تأمین منافع ملی و حل مشکلات مردم است. از این رو ما اکنون نمی‌خواهیم این اشتباهی را که اینها (منتقدان دولت و برجام) در این هشت سال مرتکب شدند و مدام با حرف‌های خودشان، فشار را بر ما مضاعف کردند، برجسته کنیم یا به آن بپردازیم. امروز نمی‌خواهیم به جای یافتن راه حل مشکلات مردم، دعوای حاشیه‌ای درست کنیم».

واعظی در ادامه گفت:«من دو یا سه ماه قبل براساس تحلیلی که داشتم، گفته بودم که پایان کار دولت فعلی امریکا است و ما ان‌شاءالله در آینده تحریم‌ها را می‌شکنیم و آنان را برمی‌داریم. در آن زمان بسیاری از این گفته تعجب کردند، اما امروز با اطمینان بیشتری می‌گویم که بنای ما بر این است که تحریم‌ها برداشته شود و دولت سیزدهم بدون تحریم به مردم خدمت کند.»

رئیس دفتر رئیس جمهور تاکید کرد:«دولت از ابتدا می‌دانست که برای آنکه امریکا را از نظر سیاسی در دنیا مفتضح کند و هم ما بتوانیم کار خود را انجام دهیم، نباید در زمین امریکا بازی کنیم...امریکا به این امید از برجام خارج شد که بلافاصله ایران هم از برجام خارج شود. اما ما براساس تحلیل و شناختی که از دنیا داشتیم، وارد این بازی نشدیم».

متاسفانه دولت آقای روحانی، یک توافق خارجی را به یک مسئله حیثیتی برای خود تبدیل کرده است. این رویکرد موجب شده است که دولت به هیچ عنوان اشتباهات خود درباره برجام را نپذیرفته و به انتقادات فنی و کارشناسی و دلسوزانه منتقدان و صاحبنظران نیز کم توجهی می کند.

دولتمردان تاکید داشتند که اولا تمامی تحریم ها و از جمله تحریم های بانکی، مالی، نفتی و پتروشیمی در دی ماه ۹۴ بالمره لغو خواهد شد و ثانیا برجام آنقدر محکم و دقیق نوشته شده که دولت های بعدی آمریکا نمی توانند از توافق خارج شوند.

اما به دلیل متن ضعیف برجام و کم توجهی دولت به ۲۸ شرط ابلاغی، نه تنها تحریم ها در دی ماه ۹۴ لغو نشد، بلکه دولت آمریکا نیز بدون هیچ هزینه ای از توافق خارج شد.

ارگان رسانه ای دولت مدعی شده است که «مخالفان برجام امروز جایگزینی بجز برجام ندارند». این ادعا در حالی است که صاحبنظران تاکید دارند که اولویت اصلی باید «بی اثرکردن تحریم ها» باشد.

یک مثال روشن در مسئله «بی اثرکردن تحریم ها»، راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس است. اقدام افتخارآمیز جوانان مومن، متخصص و انقلابی که ضمن بی اثر کردن تحریم بنزین، موجب خودکفایی در تولید بنزین در کشورمان شد. این اقدام موجب شد تا تحریم بنزین ایران از روی میز دولت تروریست و غارتگر آمریکا کنار برود.

«علی اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی-شهریور ۹۵- گفته بود:«اگر ما وقتی برجام را تنظیم می کردیم دقت بیشتری می کردیم این فرصت برای آمریکا پیش نمی آمد که از این قابلیت تفسیر بودن برجام سوءاستفاده کند».

لازم به ذکر است که ترامپ حدود ۲۸ ماه پس از موعدی که دولتمردان و اصلاح طلبان درباره تاریخ لغو یکباره تحریم ها اعلام کرده بودند، از برجام خارج شد.

**چون به FATF نپیوستیم، مردم رغبتی برای حضور در انتخابات ندارند

«فرزانه ترکان» فعال سیاسی اصلاح طلب در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:«تا زمانی که تصمیمی درباره سیاست خارجی و لایحه پالمرو گرفته نشود، مردم مثل گذشته اشتیاقی برای حضور حداکثری در انتخابات نخواهند داشت. حتی اگر اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات برنامه‌ریزی مدونی داشته باشند یا کاندیداهای شاخص خود را در انتخابات معرفی کنند، به نظر می‌آید که مردم در حد انتظار به پای صندوق‌های رای نخواهند آمد. تا زمانی که قبل از برگزاری انتخابات در سیاست‌های کشور تغییری ایجاد نشود و سختگیرانه نسبت به پالرمو یا برجام رفتاری شود، احتمال اینکه مشارکت بالا در انتخابات، کم است.»

یکی از ویژگی های اصلی طیف اصلاح طلب این است که با مطالبات اصلی جامعه بیگانه است. در شرایطی که مردم با مشکلاتی از قبیل اجاره بهای سنگین مسکن، گرانی اقلام ضروری سبد خانوار، رکود در تولید، افزایش سرسام آور قیمت خودرو، خرید لوازم خانگی برای جهیزیه، اشتغال، حقوق معوقه، کاهش درآمد و از دست دادن شغل به دلیل شرایط کرونا و...دست و پنجه نرم می کنند، برخی فعالین اصلاح طلب مدعی هستند که مشکل مردم، عدم پیوستن به اف ای تی اف است!

آقای ظریف تاکنون حداقل دو بار تاکید کرده است که تضمین نمی دهیم که با پیوستن به FATF مشکلات حل شود. حامیان FATF باید به این سوال پاسخ دهند که اجرای ۹۵ درصدی دستورات این سازمان، چه گشایشی در امور بانکی ایجاد کرده است.

مقامات ارشد آمریکایی صراحتا اعلام کرده اند که هدف اصلی FATF بستن مسیرهای دورزدن تحریم از سوی ایران و هوشمندسازی تحریم های ضدایرانی و ملزم کردن بانک های ایران برای اجرای لیست تحریمی وزارت خزانه داری آمریکاست.

بر فرض محال اگر ایران لوایح پالرمو و سی اف تی را هم بپذیرد، اف ای تی اف در گام بعدی، بهانه جدیدی را مطرح کرده و دستورات جدید در حوزه محدودیت های موشکی و دفاعی را مطرح می کند. حتی اگر بر فرض محال ایران دستورات اف ای تی اف در حوزه موشکی را هم بپذیرد، این سازمان در گام بعد وارد حوزه های دیگر از جمله مقابله ایران با گروهک های تروریستی در منطقه و موضوع حقوق بشر خواهد شد و...این روند همچنان ادامه دارد؛ اقدامات نقد ایران در مقابل وعده های نسیه اف ای تی اف.

مردم اکنون از وضعیت مسکن، خودرو، دلار، قیمت اقلام خوراکی، قیمت لوازم خانگی و به طور کلی درباره مسائل معیشتی گلایه مند هستند و این مسئله هیچ ربطی به عدم نپیوستن به FATF ندارد.

** تنها راه حل مشکلات،آشتی ملی و اعلام عفو عمومی است

روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم «محمدجواد حجتی کرمانی» فعال سیاسی اصلاح طلب نوشت:«تنها راه‌حل مشکلات داخلی این است که با اعلام "آشتی ملی" و عفو عمومی و دعوت عام از همه احزاب و گروه‌ها و افراد سوار بر قطار انقلاب و "پیاده‌شدگان" یا "رانده‌شدگان" برای تجدید بنای ویران شده وحدت عام ملی از سوی رهبر انقلاب، به کینه‌ها و دعواها و جنجال‌ها و شعارها و غوغاگری‌ها و فحش‌ها و تهمت‌ها و دشمن‌آفرینی‌های داخلی و خارجی خاتمه داده شود... "ام الامراض" این انقلاب، اختلاف است و درمانی جز "آشتی ملی" ندارد».

برخلاف ادعای این فعال اصلاح طلب، راه حل مشکلات داخلی، کنارزدن فعالین فتنه ۸۸ از مراکز تصمیم گیر و تصمیم ساز است.

جماعتی که برای رسیدن به قدرت، خطاب به سران آمریکا نامه نگاری کرده و توصیه می کنند که تحریم های فلج کننده علیه مردم ایران تصویب شود، شایستگی حضور در مناصب ارشد مدیریتی، اجرایی و تقنینی را ندارند.

طیفی که بدون هیچ مستندی، دروغ تقلب را مطرح کرده و در مقابل قانون، گردن کشی می کند و آدرس آشوب های خیابانی می دهد، مرتکب خطایی نابخشودنی شده است و نمی توان این خیانت را بزک کرد.

رهبر معظم انقلاب- ۲۷ بهمن ۹۵- فرمودند:«یک عده‌ای تعبیر "آشتی ملی" را می‌گویند؛ اینها به نظر من معنی ندارد؛ مردم با هم متحدند؛ چرا می‌گویید آشتی؟ مگر مردم باهم قهرند؟ بله، مردم با آن کسانی که روز عاشورا آمدند وسط خیابان و با قساوت و بی‌حیایی، جوان بسیجی را در خیابان لخت کردند و کتک زدند، قهرند و آشتی هم نمی‌کنند. با آنها که به روز عاشورا اهانت کردند قهر هستند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 75
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 14
  • Mjp IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    50 0
    واعظی بروکشکتو بساب... برجام مساویست باویرانی ایران و فروختن عزت وغرورایران به غرب.. هرچی ادم تسلیم پذیره عاشق وپشتیبان برجامه.. یه ادم بدردبخورومومن وبا هویت دیگه پیدانمیکنیدکه موافق برجام باشه.. ترامپ رفت بیرون ازبرجام نه بخاطربردایران دربرجام بلکه خواهان باجهای دیگه بودوعاری کردن وتهی کردن صددرصدی برای ایران بود ایران 1درصدنغع داشت اگه کامل اجرامیشدو99درصدضرر.. حالاکه بدردننه ی ترامپ وبایدن میخوره برجام غربی
    • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      17 1
      کاش وقاحت حد و مرزی داشت کاش اینجا هم آمریکا بود تا خائنان به مملکت نتوانند به راحتی در بروند
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      16 0
      سردار جعفری درست گفتن روحانی بجای رفع تحریم ها به حفظ برجام فکر می کند.
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      11 0
      کشورهای بزرگ دنیا کل اقتصاد و صنعت را رها نکردند به امید مذاکره !
    • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      12 0
      امریکا با بازگشت به برجام اسنپ بک و مکانیسم ماشه را فعال می کند.
    • IR ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      11 0
      کشور به خردمندان کاری و توانمند نیازمند است نه یقه سفیدهای بی خاصیت !
    • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      13 0
      دولت روحانی و برجامش خروجی به نفع کشور و ملت نداشته است.
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      15 0
      اعتراف ظریف: مذاکره با امریکا ارزش وقت گذاشتن ندارد.
    • IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      14 0
      FATF هم کلاه گشادی دیگری مثل برجام است و باعث تشدید تحریم ها و فشار حداکثری دشمن خواهد شد.
    • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      11 0
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند حالا به منتقدین می توپند !
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      11 0
      درس عبرت برجام این بود که هرگز نباید به مذاکره با دولت های بدعهد و خبیث اعتماد کنیم.
    • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      9 0
      امتیازات نقد دادن به دشمن و وعده نسیه گرفتن تعامل سازنده نیست.
    • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      10 0
      فرزند شهید فخری زاده: برجام اشک های پدرمان را در آورد.
    • SE ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      8 0
      8 سال با برجامچای به کشور خسارت زده اید و دستبوس بیگانگان بوده اید ؟ استعفا بدید
  • NL ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    14 0
    تناقض عجیبیه فائزه هاشمی و زیباکلام و تاجزاده حامی برجام نافرجامند و مثل ناموسشون میدونند و همونها آرزو دارن ترامپ تحریم ها و فشارهای بیشتری بر ایران وارد کنه تا مردم فقیرتر و ناراضی تر بشن!!ستون پنجم رو معنای دوباره ای بخشیدن اینها
    • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      6 0
      کاسبان برجام حالا کاسبان تحریم شدند و از ترامپ قمار باز حمایت می کنند.
  • NL ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    تناقض عجیبیه فائزه هاشمی و زیباکلام و تاجزاده حامی برجام نافرجامند و مثل ناموسشون میدونند و همونها آرزو دارن ترامپ تحریم ها و فشارهای بیشتری بر ایران وارد کنه تا مردم فقیرتر و ناراضی تر بشن!!ستون پنجم رو معنای دوباره ای بخشیدن اینها
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    8 0
    دادگاه که رفتی برجسته کن نصف تیمتان.... بوده باز با حرف مفت ...
    • محمدایوب IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 0
      انشاالله در دادگاه عدل ابراهیمی. به تمام اینها رسیدگی میشه. حالا هرچرندی میخوای بگو فعلا سوارید.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    16 0
    آقای واعظی پاکستان ترکمنستان و ازبکستان همگی عضو fatf هستند ولی با رای اعضا در لیست سیاه قرار گرفتند! چرا فکر می کنید در fatf قرار بگیرید خر از پل رد شده و دیگه تحریمی در کار نیست؟
    • محمدایوب IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      6 0
      اینها میخواهند با امضای fetfتنها گلوگاهی که مانده بسته شود ودولت بعد که قطعاً اسلاح طلب نیست. مثل این دولت درگل بماند وگنداینها پوشانده شود
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    به قول اون مجری شبکه افق برای اینکه حرمت آقای واعظی حفظ بشه ما سکوت می کنیم
    • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      2 0
      شرمنده ، اول اینستکس ! بعدش سکوت قبوله
    • ابوافضل IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      كدام حرمت ؟ مگر حرمتى باقى مانده ؟
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    13 0
    آب که سر بالا میره قورباقه ابو عطا میخونه حکایت ابراز وجود واعظی است
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    14 0
    شرم اور است بعد از هشت سال سرکار گذاشتن مردم با وعده های پوچ ،و معامله بر سر منافع ملی و توانمندی های دفاعی، باز هم با گستاخی تمام این حرف ها تکرار می کنند اینها باید محاکمه و مجازات شوند بدلیل ... به مردم وکشور .تازمانی که قانونی برای پیگیری چنین مدیران نالایقی نباشد ،بواسطه وابستگی های جناحی و حزبی بر مردم هزینه وارد می کنند وکماکان مصونیت دارند ...تاکی.
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    8 2
    حضور بعضی از اصلاحطلبان (اشرار الناس) در راس امور مجازاتیه که خدا در اثر فراموش کردن واجبی به نام "امر به معروف و نهی از منکر" سر مردم ایران آورده
  • سید IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    می گویند که مخالفین جایگزینی به جز برجام ندارند! مگر دولت قجری در این قرارداد راهی به جز برجام برای کشور ما گذاشته است!؟ کلاه گشاد تا بناگوش را غربی ها بر سرشان گذاشته اند و خود را به نفهمی می زنند! اگر برجامتان این قدر قابل دفاع است پس چرا پذیرش آن را می خواهید به رهبری منتسب کنید!؟!؟
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      آفرین. خیلی دقیق بود
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    نوکران امریکا چپ و راست القا می کنند. اگر نوکر امریکا نشویم وضع کشور بد می شود. کسی نیست به این نوکران گوش زد نماید. ایا زمان شاه که نوکر وغلام حلقه به گوش بودیم . مردم راضی بودند؟
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 0
    نادان باتمام نادانی یه بار اگه باش بره تو یه چاله دیگه از اونجا رد نمیشه.ولی اقایون تمام تدبیر میخوان ده بار تو چاه برن و کشور هم معطل خودشان کنن.
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    12 0
    از ترکیب وقاحت و عوام فریبی یک افسادطلب بوجود می آید
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
      7 0
      و خیلی چیزهای دیگه.... به نظرم بی همه‌چیز کامل‌ترین توصیف در باره افساد طلبان باشه
  • محمد رضا IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    11 0
    من مهندس ساخت هستم ... موقع ساخت ، در پالایشگاه ستاره خلیج فارس کار کردم ، این پالایشگاه به این عظمت رو سپاه ساخت ولی روبانش رو اصلاح طلبا قیچی کردن ، همونایی که به سپاه برای فعالیتهای اقتصادی حمله میکنن...
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      خداقوت. ما به وجود جوانان متخصص و انقلابی افتخار می کنیم
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    10 0
    جناب واعظی طیف شما با برجام صنعت هسته ای کشور را بنابود کردید وهم اقتصاد کشور که مدعی بودید با برجام فتح الفتوح می کنید چه شد چرا کشور به این روز انداخته آید اگر عدالت بخواهد اجرا بشود همه شماها باید محاکمه بشوید
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 2
    شنبه بورس سقوط میکند
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    اف ب این اصلاح طلبها مغالطه گر
  • ابوالفضل سعادت US ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    8 0
    اقای واعظی اف ای تی اف پیوستنی نیست اقدامات شما باعث شده ایران ضعیف ترین روزهای خودش را تجربه کند
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    افای واعظی ملت رغبت درانتخابات رادارند شماهاباملت روراست نیستیدروزاول دولت به ملت چه گفت گفت ارزانی میاورم مردم درانتخابات می ایند برجام هم مبارک شماودولت تان باشد
  • وطن دوست IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    7 0
    جناب واعظی یه نگاه به دوروبر خودت وروحانی بکن ببین چنددرصد محبوبیت داری پس حرفات مفت نمی ارزه سکوت کنی نمیگن لالی
  • ناشناس IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    11 1
    عجیب به این واعضی مشکوکم .نمونش ترغیب به استعفا ظریف در مواجه با اسد .مرگ سیاسی شما در۱۴۰۰ رقم خواهد خورد انشالله
  • حسن IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    آقای واعظی در هشت سال. ناکارآمدیتان برای همه مسجل شده است صاحبنظران نظری مخالف نظر شما دارندآرام آرام بدنبال کارتون باشید تا اثاثیه تان را دسته بندی کنید وبه دولت بعدی تحویل دهید
  • جلیل FR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    فردا اگر به FATF هم بپیوندیم ، پس فردا میگویند چرا خورشید هست ؟!
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      بهانه های آمریکا تمام شدنی نیست. نباید به آمریکا باج بدیم
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 8
    جناب آقای خاتمی رئیس جمهوردوره اصلاحات بودکه آب وآبادانی به ایران آورداگرپتروشیمیهای عسلویه امروزنام قطب اقتصادی کشورلقب گرفته دست آوردآندوره اصلاح طلبان است
    • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      0 0
      کارنامه دولت اصلاحات قابل دفاع نیست
  • محمد FI ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    رسول اکرم فرمودند مومن ازیک سوراخ دوبار گزیده نمیشود حال این دولتمردان چرا بااینکه صد بار گزیده گزیده شدند دوباره اصرار می کنند .دو حالت بیشتر نیست یا جاهلند یا ....
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
      1 0
      برجام خسارت محض است
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    اونقدری که امثال واعظی و مشائی با روح و روان این ملت بازی کردند ترامپ معلوم الحال نکرد !! آقای واعظی شانیت قانونی در اظهار نظر حکومتی ندارد
  • DE ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    9 0
    **واعظی: بنا نداریم اشتباه ۸ ساله منتقدان برجام را برجسته کنیم ولی اشتباهشان این بود که محکم جلوی دولت نایستادند و اجازه دادند که چنین فاجعه بزرگی بنام برجام به مردم ایران تحمیل گردد. با اینکه از اول حق داشتند و اعتقاداتشان کاملا بجا بود. واقعا این را واعظی گفته .نه دقیقا این را بعد از ۱۴۰۰ برای دولت بدون اصلاحات خواهد گفت و رنگ عوض خواهد کرد.
  • عبا دالله IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    0 0
    با عدم تصویب اف ای تی اف از 80 میلیاد دلار معا ملات ایران 20میلیارد ان روانه شده به با نکهای کوچگ جهت انتقال پول قانون ما این شاهکار است 20میلیارد پول کمی نیست که از جیب ملت پریده مرگ بر امریکا
  • علی اصغر حیدرپور IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    6 0
    اینها هنوز نفهمیدند هسته ای را دادند که تمام تحریم ها برداشته بشه اما برداشته نشده بلکه بیشترش هم کردند. منتقدان چقدر به دولت می‌گفتند هسته ای را می‌گیرند هیچی به شما نمی‌دهند. باز از کدام برجام دفاع میکنید.. به قول شهید سلیمانی این برجام سه ظلعی هست برجام سه داخل کشور انجام میشه.. اینها فکر می‌کنند اگر آمریکا حمله کنه به اینها رحم میکنه زهی خیال باطل
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    آقای واعظی مگر مقام معظم رهبری نفرمود اگر آمریکا برجام را پاره کند ما برجام را آتش میزنیم پس چرا خلاف امر رهبری رفتار کردید شما به خلاف خود افتخار نکنید دوران برجام خیلی وقتها گذشته است دلتان را به آمریکا خوش نکنید اولا عمر دولت شما به مذاکره با آمریکا قد نمی دهد دوم این که مقام معظم رهبری هر گونه مذاکره با آمریکا را منع کرده است به ملت تکیه کنید تا از صحنه خارج نشوید وگر نه از روز تاریخ تحلیف ریاست جمهوری 1400 شما برای همیشه عمرتان بازنشسته خواهید شد چون دولت بعدی هم از طیف شما نخواهد بود بی خود خودتان را به زحمت نیندازید
  • محمدایوب IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    اصرار بر اشتباه/ علی لاریجانی که برجام را در۲۰دقیقه مصوبه اش را از مجلس بیرون داد. الان میگه در اجراش دقت نکردن. خوب آقای واعظی توخوبی برجام به قول روحانی خدااورد ودرکتابها نوشته شود قدرت‌ها درمقابل ایران زانو زدند. بیایید مرد باشید درتلویزیون. درمقابل همین منتقدان که میگویید حرف بزنید. درپستو. حرف نزنید
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    4 0
    فقط برو
  • اسفندیاری برگه ای IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۵
    5 0
    خدا هدایت کنه کسانی را که با اعتماد به غرب معیتشت مردم را بخطر انداختن و هنوز طبل برجام میکوبن
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    ارتباط fatf با انتخابات مثل ارتباط باد با شقیقه هست.
  • حمید IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 0
    منظورشون از "مردم" همون 200--300 نفریه که اطرافشون هستند دیگه؟! وگرنه تا اونجایی که ما در سطح جامعه میبینیم در کل کشور 1000 نفبر هم قبولشوک ندارند!!!!!
  • ج.ب NL ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 6
    برای من بعنوان یک ایرانی سؤال است چراازقوانین بین المللی ترس داریم ,؟اگرحقوق بشر وموشکها وهسته ای درراه درستند چرااز fatfوبرجام وحقوق بشرمیترسیم؟واصلا چرادنیا واکثریت کشورها این قوانین راپذیرفته اند چراماقبول نکنیم؟البته حساب عدم قبول موضوع هسته ای رژیم صهیونیستی جداست.چون اسراعیل اصلا درمورد بمب هسته ای به دنیا پشت کرده خدالعنتش کند.
  • احمد IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    پر رویی واقعا تا کجا .بخاطر سرپوش گذاشتن روی معایب بر جام است که خسارت محض بود
  • IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 0
    لطفا برخی مسئولان مرتبط همین رواج فحشاکه توسط فضاهای مجازی برای مردم مسلمان ایران بوجودآورده ایدکه باعث هرزه گی وازهم پاشیدگی خانواده هاشده است وجوانان رانسبت به دفاع ازناموس وطن بی تفاوت کرده است رااصلاح کنیدبعدمرتکب خطای هنجارشکن دیگری بشویدمثل اینکه بعضی ها نمیدانندونمیخواهندبدانندحرمت شکنی دراسلام جرم است
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    همین الان از کانال‌های رسمی مبادلاتی صورت نمی گیرد و فقط صرافی‌ها دخیل هستند. در اختیار قرار دادن اطلاعات مالی ایران به دشمن چه تاثیری دارد وقتی حتی کشورهای بی طرف هم از تحریم‌های یکجانبه‌ی آمریکا واهمه دارند؟
  • maria FR ۰۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 0
    جناب واعظی، شما با شعار رفع تحریم، دولت یازدهم را در اختیار گرفتید و حالا پس از ۸ سال، هنوز نتوانستید تحریم را بردارید بلکه تحریم‌ها و مشکلات بیشتری هم آفریدید.بد نیست یک نگاهی به لیست وعده‌های قبلی بیاندازید؛ کدامشان را عملی کردید؟ رفع تحریم، سایه جنگ، درآمد سرشار، حل مشکلات در ۱۰۰ و روز و ...
  • علیرضا IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    5 0
    آقای واعظی شما چه کاره دولتی؟، پس حق نداری در مورد مردم و حضور پر رونق شأن در انتخابات ۱۴۰ اظهار نظر کنید.
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    ۸سال است تمام امور زندگی مردم را به برجام و fatf گره زدید غافل از انجام اصلاحات اقتصادی که تحریم را بی اثر می کرد مثل مالیات بر مجموع درآمد و مالیات بر عایدی سرمایه و اصلاح بانکی و گمرکی و اصلاح سیستم کشاورزی که منافع شخصی و تنبلی و بی عرضگی دولت و مجلس قبل اجازه انجام اصلاحات را نداد . یک بار کتاب معمار تحریمهای ایران را می خواندید که گفته بود با اصلاحات سریع تحریم‌ها بی اثر می شوند.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    3 0
    کاسبان تحریم و برجام با برجام شان بسیار نفع بردند و 8 سال بر ملت سوارشدند
  • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    4 0
    آقای واعی در یک جمله خیلی پر رویی هم حدی دارد در روز روشن کارفر همه را به کیش خود پندارد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    یک سئوال ! مگر واعظی مسئول دفتر و بعبارتی تلفنچی و ور دست رئیس جمهور برای انجام امور مثل مکاتبات ، برنامه ها ، هماهنگی جلسات و ملاقات ها و ..... او نیست ؟ چرا در همه کار ریز و درشت مملکت دخالت میکند ؟ آدم یاد نخود در شله زرد میافتد !!
  • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    آدم برای گرفتن یک تابعیت دیگه هر مضخرفی رو که نمیگه.
  • علی IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    با این برجامتان واصلاح طلبی تان ................
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    واعظی جوووون موش بخورتت .......
  • سهراب IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    واقعا که ...این خضرات نسخه در دست دارند تا شاید از این رهگذر بار دیگر مردم را خام شعارهای فریبنده خود بکنند غافل از آنکه مردم اصلاحات آمریکایی واصلاح طلبان کدخدا"لیس"را به خوبی شناخته اند.
  • DE ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    جماعتی که برای رسیدن به قدرت، خطاب به سران آمریکا نامه نگاری کرده و توصیه می کنند که تحریم های فلج کننده علیه مردم ایران تصویب شود، شایستگی حضور در مناصب ارشد مدیریتی، اجرایی و تقنینی را ندارند.
  • DE ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    متکی کردن اقتصاد داخلی به فروش نفت خام همیشه اینهمه دردسر رو داره. پنجاه سال دیگه که نفت تموم بشه چه باید کرد؟ پس بهتر نیست از امروز شروع کنیم به این سئوال جواب بدیم و از امروز راهکارهایی اساسی و بنیادی مثل کشورهایی که اصلا نفت ندارند برای درست کردن ساختار اقتصادی بدون نفت طراحی و مهندسی و عملیاتی بشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس