صفحه نخست روزنامه‌های دوشنبه ۱۹ فروردین

هر جا پای همدلی و وحدت و خدمت رسانی به مردم به میان می‌آید، جماعت اصلاح طلب به میدان آمده و با دوقطبی سازی سعی در ایجاد تفرقه و ایجاد نارضایتی در مردم دارد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** هاشمی‌طبا: دلواپسان، دستِ دولت را گاز می‌گیرند!

«مصطفی هاشمی طبا» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: «برای مخالفان دولت آقای روحانی اگر دست خود را آغشته به عسل کرده و در دهان آنها نیز بگذارد آنها باز هم ناشکری کرده و دست او را گاز خواهند گرفت. لذا این نوع مخالفت‌ها اتفاقاً مخالفت‌هایی است که همسو با دشمنان در خارج؛ علیه مدیریت کشور انجام می‌شود…دولت آقای روحانی دولتی است که عاقلانه و سنجیده عمل و حرکت می‌کند ولو اینکه اشتباهاتی نیز داشته باشد…مدیریت سیل در کشور با حداقل تلفات را می‌توان از عملکرد خوب دولت دانست…لذا اینگونه برخوردهای تخریبی علیه دولت و سایر نهادها، کفران نعمتی عجیب است که برخی جریانات انجام می‌دهند».

هاشمی طبا همچنین در یادداشتی در روزنامه سازندگی نوشت: «در هر بحرانی در کشور، مهم‌ترین مسئله اعتماد متقابل مردم و مسئولان و از سویی اعتماد مردم به یکدیگر است. به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی این اعتماد تا حدودی کمرنگ شده است و این مسئله می‌تواند عواقب بسیار مخربی را به همراه داشته باشد. بخش عمده‌ای از این بی اعتمادی مربوط به اقدامات مخربی است که در داخل و خارج کشور علیه دولت انجام می‌شود؛ یعنی فرض کنید که در همین شرایط وقتی دائم از صدا و سیمای ملی مطرح می‌شود که اقتصاد ما اقتصاد برجامی است و عامل بدبختی ما این نوع اقتصاد است…طبیعتاً مردم هم کم کم به دولت بی اعتماد می‌شوند».

چندی پیش و در اوج انتقادات به برجام و محقق نشدن وعده‌های برجامی، روحانی گفت: «کفران نعمت برجام نکنید»!. اکنون نیز و در شرایطی که افکار عمومی از عملکرد دولت در ماجرای سیلاب در برخی استان‌های کشور، ناراضی است، حامیان دولت، نمک بر زخم مردم پاشیده و با توهین به منتقدان و انکار عملکرد ضعیف دولت، هرگونه انتقاد را مساوی تخریب و آن را مصداق کفران نعمت معرفی می‌کنند!

متاسفانه این رویکرد نشانه خوی دیکتاتوری در اصلاح طلبان است. جماعتی که هیچگاه مسئولیت عملکرد خود را نمی‌پذیرد و با توهین و فحاشی در پی بستن دهان منتقدان است.

** حمله سعید حجاریان به سپاه و ارتش

«سعید حجاریان» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در مصاحبه با روزنامه شرق با اشاره به سیلاب اخیر گفت: «جریان‌های مختلف، از همان روزهای ابتدایی مانند دولت وارد مناطق سیل‌زده شدند. پس دولت نیز می‌تواند انتقادات خود را صریحاً به دیگران وارد کند، به‌ویژه درباره ساخت‌وسازهای غیرکارشناسی و تخریب‌های انقلابی. این مسئله را به‌طور مشخص در تأسیسات حمل‌ونقل، از جمله خطوط راه‌آهن مشاهده کردیم که عملاً راه عبور آب را مسدود کرده بود.»

این فعال اصلاح طلب در ادامه گفت: «مسئولیت مدیریت بحران برعهده دولت است و سایر نیروها، اعم از مردمی و نظامی باید تابع این مدیریت باشند و تک‌روی را تعلیق کنند. حتی اگر حجم تخریب سیل به حدی بوده است که مدیریت بحران از پس آن برنمی‌آمده، مجوز تعرض دیگران صادر نمی‌شود و دولت باید افراد قوی‌تری را جایگزین کند».

حجاریان در ادامه در پاسخ به این سؤال که «اصالتاً سهم دولت‌ها در نظام جمهوری اسلامی در ایجاد ناکارآمدی چه اندازه است؟ و مثلاً حضور برخی نهادها؛ چه نظامی و چه مالی و توازی آنها چه تأثیری در میزان ناکارآمدی دولت‌ها دارد؟» گفت: «ناکارآمدی دولت، برخلاف سایر نهادها آشکار است، زیرا تحفظ چندانی وجود ندارد و همه کارهای دولت در معرض دید و داوری مردم است، اما سایر نهادها فاقد شفافیت هستند».

وی در پایان در اظهارنظری تأمل برانگیز گفت: «باید توجه کنیم بحران بی‌اعتمادی به بحران بی‌اعتباری ختم می‌شود تا به آنجا که مردم داور بی‌طرف خارجی را به گونه‌های وطنی ترجیح می‌دهند».

اکنون نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و همچنین نیروهای بسیجی در کنار روحانیون، دانشجویان و گروه‌های جهادی در استان‌های سیل زده مشغول خدمت رسانی به مردم هستند و این حضور تحسین برانگیز، مرهمی بر زخم مردم در این مناطق بوده است.

اما هر جا پای همدلی و وحدت و خدمت رسانی به مردم به میان می‌آید، جماعت اصلاح طلب به میدان آمده و با دوقطبی سازی سعی در ایجاد تفرقه و ایجاد نارضایتی در مردم دارد.

** موسویان: نباید آمریکا را عصبانی کنیم!

«حسین موسویان» عضو سابق تیم مذاکره کننده هسته‌ای که اکنون در آمریکا اقامت دارد در مصاحبه با روزنامه همشهری گفت: «تعداد کشورهایی که با ایران مشکل اساسی دارند، کم نیستند. آمریکا، اروپای غربی، اروپای شرقی، استرالیا، کانادا، کشورهای عربی متعدد همه به نحوی در روابط با ایران مشکلات جدی دارند. کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی جنجال نمی‌کنند اما در هنگام فشار آمریکا به ایران، فوراً چراغ‌های روابط با ایران را یکی بعد از دیگری بی سر و صدا خاموش می‌کنند»

موسویان در ادامه گفت: «مهم‌ترین اولویت سیاست خارجی ایران در سال ۹۸ باید مهار روند افزایشی خطرناک تنش با آمریکا باشد».

عقب نشینی و استیصال در مقابل نظام سلطه-به رهبری آمریکا- طرف مقابل را به گستاخی و فشار بیشتر تشویق و ترغیب می‌کند. در مقابل، ایستادگی و مقاومت و مواجهه از موضع قدرت و اقتدار، نظام سلطه را وادار به عقب نشینی می‌کند.

غنی سازی ۲۰ درصد - با کاربردهای فراوان از جمله تهیه دارو برای بیماری‌های خاص-، ارتقای صنعت موشکی - که امنیت را به ارمغان می‌آورد- و دیگر پیشرفت‌ها در حوزه‌های دیگر همگی در نتیجه ایستادگی و اقتدار به دست آمده است.

از سوی دیگر ارتباط راهبردی با کشورهای منطقه از جمله عراق، نتایج بسیار مهمی در بر خواهد داشت. براساس منابعی که گمرک اعلام کرده است، طی ۱۱ ماه سال گذشته حدود سه میلیارد دلار صادرات ایران به اروپا بوده که تقریباً یک سوم صادرات ما به عراق می‌باشد. یعنی صادرات ایران به عراق، به تنهایی سه برابر کل اتحادیه اروپا بوده است.

متاسفانه یک جریان خاص در داخل کشور، پیشرفت کشور را در گرو رابطه با آمریکا می‌بیند. این در حالی است که برجام به عنوان یک مثال روشن، نتیجه این رویکرد غلط را به خوبی نشان می‌دهد. دلار ۱۳ هزارتومانی، پراید ۵۰ میلیونی، سکه ۵ میلیونی، گوشت ۱۲۰ هزارتومانی و رکود در واحدهای تولیدی و کاهش سرمایه گذاری خارجی و…همگی از نتایج برجام و به عبارتی نتایج اعتماد به آمریکا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    101 7
    دولت و پاچه خواراش چقدر رو دارن
    • IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      75 8
      این بی عرضه ها که توانایی مدیریت قیمت پیاز را هم ندارند از اینکه می بینند سپاه و ارتش دارن خوب کار می کنند تا فیها خالدونشون میسوزه.
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      3 34
      زنده باد سعید حجاریان که حقیقت رو میگه
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    60 5
    حجاریان خفه شو دیونه‌
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    75 4
    هفت خط مترو سردار ساخت او هنوز اندر سر یک ایستگاست
  • سید IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    56 3
    ضمن این که اصلاح طلبان را تهوع آور می دانیم اما باید گفت حجاریان امّ القیّ ایشان است!
  • NL ۱۶:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    53 4
    منافقان داخلی را بهتر بشناسیم.
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    50 2
    حجاریان توحرف نزنی بهتره کسی نمیگه لال نیستی.
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    43 1
    حجاریان توحرف نزنی بهتره.کسی نمیگه لالی .گرچه لال بشی که انقدرباسپاه وارتش دشمنی .خائن
  • محمد IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    44 1
    حجاریان خودش را با آمریکا هماهنگ می کند و هیچ برخوردی هم با او صورت نمی گیرد تا کی باید فتنه انگیزی اینها را تحمل کنیم و دم بر نیاوریم کی حجت بر اینها تمام می شود
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    47 2
    دولت و حجاریان از دست سپاه و بسیج عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      3 2
      سپاه رو زمان جنگ خیلی دوست داشتیم. چون عاشق ایران بود وبرا ایران از جون مایه میزاشت. همسایه ی ما ی سپاهی بود که بسیار دلسوز ومهربان ومردم داربود. برادران ما هم عضو سپاه بودن. من اون سپاه مهربان ایران دوست رو دوست داشتم.
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    37 4
    لعنت بر اصلاح طلبان
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
      5 3
      سوال اینست آیا حجاریان مزدور امریکاست
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    34 2
    این دولت هیچ دست اوردی ندارد.
  • FR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    33 2
    اين دولت فرمايشي، پادوك كدخدا و ملكه خبيث
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    7 5
    دمشون گرم اصلاح طلبها وقتی شما انقلابیها اینقدر بی غیرت و بی بخار هستید که می زارید اینها در حکومت و قدرت دخالت کنن پس نباید انتظار دیگه ای داشته باشید. از شماست که بر ماست
    • ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
      3 2
      از ماست که بر ماست جمهوریت با رای مردم است نه با تصمیم فرماندهان نظامی!
  • ۷۰۸ IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    17 1
    پس شما برو کمک کن روانی!!!
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    29 1
    چقدر اخه این اصلاح طلب ها از مرحله پرت هستند.چقدر اخه مزخرف دارن میگن
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    27 0
    نکبت هایی مثل حجاریان دارند دق می کنند که چرا مردم این ها ادم حساب نمی کنند
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    23 0
    یکی نیست به این همشهری گیر بده که چرا با یه جاسوس مصاحبه میکنه...
  • IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    7 0
    حجاریان مغز تو از حجر است خفه شو
  • علی IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    8 0
    امثال سعید حجاریان باید عصبانی باشند از سپاه و ارتش و بسیج که بصورت جهادی وارد صحنه شده و الام مردم را کاهش دادند تا اعتماد مردم به نهادهای انقلابی و نظام بیشتر شود چرا که اینها بدنبال ناراضی کردن مردم از نظام برای ایجاد فتنه بزرگ در سال 98 هستند همان کاری که امریکا با جنگ اقتصادی خود علیه ایران بدنبال این نقشه است تا از نظام انتقام بگیرد یعنی فتنه ای بزرگتر از فتنه 88
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    1 3
    خدایی ما که درسخنانش هیچ حمله ای ندیدیم
  • سوخته IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    3 1
    خاک بر سرتان . حیف نون ( حجاریان و .... )
  • عاشق شهادت ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    6 1
    بسم رب شهدا و صدیقین وزارت اطلاعات مواظب این افراد باشید در این زمان پیاده نظام امریکا نباشند.تحقیق کنید چرا به سپاه در این زمان تاخته.
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۱۹
    5 1
    حجاریان وطن فروش خائن
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    5 1
    بخشی از سخنان امام خمینی (رض) در ۱۴ آبان ۱۳۵۸: «در نظرم است که در یک روایتی است که رسول خدا که مبعوث شد، آن شیطان بزرگ فریاد کردو شیطانها را دور خودش جمع کرد و اینکه مشکل شد کار برما ! . در این انقلاب شیطان بزرگ آمریکاست ! ، شیاطین را با فریاد دور خودش جمع می کند ، و چه بچه شیطانهایی که در ایران هستند و چه شیطانهایی که در خارج هستند ، جمع کرده است و هیاهو به راه انداخته است ... . ‌»
  • AU ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    2 1
    خدایا مرگ خناثان را برسان، امین یا رب العامین
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    0 1
    هفت خط روزگار را درزمانی ساختند اونهم بااین کیفیت که تحدیم همه جانبه نبودیم ونفت تحریم نبود وتا۱۴۰دلار بشکه ای بود
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    4 1
    افاضات هاشمی طبا و حجاریان و سایر همپالگی هایشان از درد و سوزش این است که میدانند دیگر جایگاهی در بین مردم ندارند.
  • IR ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    6 0
    آدمی مثل موسویان که شهروند اجاره ای آمریکاست باید هم از عصبانیت صاحبخانه بترسد
  • رضا IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    0 2
    باشعاردادن ومرگ خواستن چیزی درست نمیشه باهمبستگی واتحاد وکاروتلاش کشور رااباد کنیم ودور این اعراب نادان راخط بکشیم
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    5 1
    چقدر این اصلاح طلبهای منافق گستاخ وجسورند که علی رغم تجربه برجام باز هم کلید راه حل مشکلات جامعه رو ارتباط با آمریکا میدونند"وعنده مفاتح الغیب لا یعلمها الا هو"
  • IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    3 0
    چقدر این اصلاح طلبهای منافق گستاخ وجسورند که علی رغم تجربه برجام باز هم کلید راه حل مشکلات جامعه رو ارتباط با آمریکا میدونند"وعنده مفاتح الغیب لا یعلمها الا هو"
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    3 1
    یک مشت ساده لوح شدند تیم مذاکره کننده هسته ای شما جاسوس هم به اینها اضافه کنید . موسویان هم فعلا به زندگی در آمریکا ادامه بدهد و حرف اضافه نزند
  • عبدالله GE ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    4 0
    باید به تمام این اصلاح طلبان گفت.لطفا خفه شوید.آیا روز قیامت هم در پیشگاه خداوند حرفی برای گفتن دارید؟
  • ناشناس IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    3 0
    از این به بعد هم مسئولین هم مردم باید این خود فروختگان که امریکا روی انها حساب باز کرده ، سر جای خود بنشانند
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    2 0
    مرگ بر منافق
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۰
    1 0
    عمو یادگار عمو پوشکی جناب ترانس سوخته مهره سوخته لاوی های صهیونیستی تروریستی هولوکاست پرور جنایتکاران جنگی و قاتل انسانهای بی گناه . به گفته عزیان مان ماملت ایران همه پاسدار هستیم صاحب قدر فجر ذو الفقار سجیل هستیم اگر ولی دهد رمان بر سر دشمنان سپاهیان ابرهه همچون ابا بیل هستیم
  • DE ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    2 0
    سعید ناهنجاریان از وقتی که نیمچه ترور شد عصبانیت و عقده خودش را با انقلاب و مردم روزبروز زیادتر کرده است.
  • علی IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۱/۲۱
    2 0
    آقای حجاریان تیر عسکر که تو مغزت نخورده پس فکر کن بعد حرف بزن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس