کد خبر 638280
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

یک منبع میدانی سوریه گفت: هدف آمریکا از بمباران پل‌های استراتژیک دیر الزور، گسترش مساحت جغرافیایی تحت نفوذ خود و مقابله با پیشروی ارتش سوریه در مبارزه با داعش بوده است.

 به گزارش مشرق، یک منبع میدانی سوریه اظهار داشت: نیروی هوایی ائتلاف سعودی به فرماندهی آمریکا عملیات نظامی خود در شرق سوریه و بخصوص شهر دیر الزور را شدت بخشیده است.

وی افزود: این در حالی است که در پی حمله اخیر به ظاهر اشتباهی آمریکا به مواضع ارتش سوریه در جبل الثرده در جنوب فرودگاه نظامی دیر الزور که به تسلط تکفیری‌های داعش بر این مواضع منجر شد آمریکا برای چند روز حملات هوایی خود به دیر الزور را به حال تعلیق درآورده بود.
منبع سوری گفت: نیروی هوایی آمریکا پل‌هایی را در ریف شرقی دیر الزور که شرق فرات را به غرب آن متصل می‌کند بمباران کرده به گونه‌ای که پل‌های المیادین، العشاره، البصیره و بوکمال در روستای باغوز منهدم شده و پل صالحیه نیز تخریب شده و بدین ترتیب شهر بوکمال به طور کامل از مرکز شهر دیر الزور جدا افتاده است.

این منبع ادامه داد: پل الصور واقع بر روی رود خابور نیز از دیگر پل‌های تخریب شده توسط ائتلاف آمریکایی است، علاوه بر اینکه هواپیماهای ائتلاف، پل الطریف و النوام که دیر الزور را به رقه مرتبط می‌کند منهدم کردند تا منطقه جزیره در شرق فرات از منطقه شامیه در غرب فرات جدا شود.
به گفته این منبع، عملیات مذکور با هدف قطع پیوندهای استانی و جدا کردن ریف دیر الزور از شهر دیر الزور صورت گرفته و همچنین در راستای آمادگی‌های ارتش عراق برای نبرد موصل است تا مانع جابجایی عناصر داعش بین موصل و دیر الزور و آنجا به رقه شود.

منبع سوری گفت: تخریب پل‌های دیر الزور همچنین با هدف تقسیم مناطق تحت نفوذ آمریکا و روسیه در شرق و غرب رود فرات است، به گونه‌ای که آمریکا  با حمایت از گروه‌های مسلح در جنوب حسکه که نیروهای نخبه خوانده می‌شوند، برای عملیات آزادسازی ریف شرقی دیر الزور از وجود داعش آماده می‌شود.

این منبع تاکید کرد: دولت سوریه حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به پل‌های دیر الزور را محکوم کرده و آن را در راستای نقشه آمریکا برای نابودی زیربناها و نهادهای کشور توصیف کرده است، همان گونه که آمریکا اخیر کارخانه گاز کنیکو را نیز که دومین کارخانه بزرگ گاز در خاورمیانه است بمباران کرد

به گفته منبع سوری، نابودی پل‌های دیر الزور اهالی شرق دیر الزور را نیز به مشقت بیشتری خواهد انداخت، چون مجبور هستند برای انتقال به طرف دیگر رودخانه و تامین مایحتاج معیشت خود به استفاده از قایق و کشتی روی آورند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس