کد خبر 639093
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸

گروه تروریستی داعش در آستانه عملیات آزادسازی شهر «موصل» جاده‌های حیاتی و تمام محوطه فرودگاه موصل را بمب‌گذاری کرده است.

به گزارش مشرق، درحالی که گفته می‌شود عملیات آزادسازی شهر «موصل» مرکز گروه تروریستی داعش در عراق، به زودی آغاز خواهد شد، تصاویر ماهواره‌ای چالش بزرگی را پیش روی نیروهای عملیات کننده و آزادی بخش نشان می‌دهد.

تصاویر ماهواره‌ای وبگاه تخصصی نقشه‌برداری «ترا سرور» نشان می‌دهد تروریست‌های داعش برای مقابله با نیروهای عراقی و محور مقاومت، بیشتر بخش‌های این شهر را بمب‌گذاری کرده‌اند.

بر این اساس، بیشتر جاده‌های حیاتی موصل، ساختمان فرودگاه و باند فرود مملو از تله‌های انفجاری و بمب‌های کار گذاشته شده هستند که خطر جدی برای عملیات آزادسازی این شهر به‌شمار می‌رود.

پیشتر گزارش شده بود که داعش تمام کارخانه مواد شیمیایی و معدن سولفور «المشراق» در جنوب این شهر و نزدیک به پایگاه هوایی «القیاره» را بمب‌گذاری کرده است. انفجار المشراق – که تخمین زده می‌شود حاوی هزاران تن سولفور (گوگرد) و هیدروژن سولفید باشد – دردسر و نگرانی بزرگی را برای پیشروی نیروهای زمینی درپی خواهد داشت. (جزئیات بیشتر)

یکی از فرماندهان ارشد داعش در موصل نیز گفته است که حداقل 7 هزار تروریست آماده دفاع از شهر موصل در برابر نیروهای مقاومت هستند. البته وبگاه صهیونیستی «دبکا فایل» به نقل از منابع اطلاعاتی آمریکایی نوشت که امکان ندارد بیشتر از 3 هزار تروریست داعشی در موصل وجود داشته باشد.

«حیدر العبادی» نخست وزیر عراق اعلام کرده بود طرح عملیات آزادسازی موصل آماده بوده و طی هفته‌های آینده شروع خواهد شد. در این عملیات ارتش عراق، نیروهای بسیج مردمی (حشدالشعبی)، پیشمرگه‌های کُرد و حدود 600 مستشار آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در این عملیات شرکت خواهند داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس