رئیس جمهوری ترکیه طی ایراد سخنانی در پارلمان این کشور، ضمن تاکید بر لزوم ایجاد اصلاحات در قانون اساسی ترکیه، از لزوم تشکیل منطقه امن در شمال سوریه دفاع کرد.

تاکید اردوغان بر ایجاد اصلاحات در قانون اساسی ترکیه
به گزارش مشرق به نقل از حریت، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی امروز خود که به مناسبت آغاز سال جدید در پارلمان این کشور انجام شد، بر لزوم ایجاد تغییرات در قانون اساسی این کشور تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، «اردوغان» گفت: اول از همه ما باید تغییرات را در قانون اساسی اعمال کنیم. من فکر می کنم که قدم های برداشته اخیر بسیار مهم هستند.

نمایندگان احزاب مختلف پارلمان ترکیه نیز موافقت کلی خود را با بسته اصلاحات هفت ماده ای ارائه شده به پارلمان موافقت کردند، اما در عین حال رهبران احزاب ترکیه قرار است بسته پیشنهادی را پیش از به بحث گذاشتن در جلسه عمومی، نهایی کنند.

«اردوغان» با اشاره به تظاهرات ملی مردم ترکیه در اعتراض به کودتای انجام شده در این کشور گفت که این وظیفه همه ماست که روح تجمع «ینی کاپی» (محل برگزاری تجمع ملی ضد کدتا در استانبول) را حفظ کنیم.

وی افزود: من معتقدم که پارلمان کارهای مشابهی را در سال جاری پارلمانی انجام خواهد داد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه با اشاره به لزوم مبارزه با گروه های تروریستی در ترکیه گفت: ما باید ۱۵ جولای را سنگ بنا قرار دهیم. ما باید همگی با هم در مقابل «پ ک ک»، تشکیلات تروریستی «گولن» و داعش بایستیم.

وی همچنین با اشاره به عملیات سپر فرات که ترکیه آن را درسوریه و به منظور حمایت از ارتش آزاد سوریه آغاز کرده، گفت: ما باید یک منطقه امن ۵۰۰۰ کیلومتری ایجاد کنیم.

وی این کار را راهی برای حل مساله مهاجران و تروریسم در ترکیه دانست.
 
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس