کد خبر 620334
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۴

نشریه ایندیپندنت روز شنبه در گزارشی نوشت که حامیان ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا با طرح یک دعوای حقوقی در دادگاه عالی این کشور به دنبال ایجاد چالش برای دولت 'ترزا می' برای شروع مذاکرات برگزیت با بروکسل هستند.

 به گزارش مشرق، نشریه ایندیپندنت افزود: حامیان حضور انگلیس در اتحادیه اروپا که تاکنون 32 هزار پوند از 50 هزار پوندی که برای این ادعای حقوقی لازم است، جمع آوری کرده اند، به دنبال گرفتن این حکم دادگاه عالی هستند که 'ترزا می' قبل از شروع مذاکراتش با اتحادیه اروپا در مورد برگزیت، بایستی حمایت نمایندگان پارلمان را به دست آورد.

به نوشته ایندیپندنت، در صورت به جریان افتادن این دعوای حقوقی در دادگاه عالی انگلیس در ماه اکتبر، ضرب الاجل 'ترزا می' برای شروع مذاکراتش با اتحادیه اروپا به تعویق خواهد افتد.

نشریه ایندیپندنت با اشاره به اینکه تاکنون 840 نفر در تامین مالی این دعوای حقوقی مشارکت داشته اند، نوشت: آنها بر این باور هستند که این دعوای حقوقی که بر آن نام 'چالش مردمی' گذاشته اند، با موفقیت به پیش خواهد رفت.

این نشریه افزود: 'ترزا می' انتظار می رود که اوایل سال آینده میلادی ماده 50 پیمان لیسبون که ناظر بر خروج اعضای اتحادیه اروپا است، فعال سازد که این مقدمه ای برای شروع مذاکرات دو ساله انگلیس با بروکسل در مورد برگزیت خواهد بود.

ایندیپندنت اضافه کرد: دولت 'ترزا می' تاکنون کسب اجازه از نمایندگان پارلمانی و گرفتن رأی از پارلمان را برای شروع مذاکراتش با اتحادیه اروپا رد کرده است که این مساله به این ظن دامن زده است که 'می ' ممکن است از'حق سلطنتی' که به لحاظ تاریخی پادشاه را از کسب اجازه از مجلس عوام بی نیاز می سازد، استفاده کند.

به نوشته این روزنامه، از 650 نماینده مجلس عوام در حدود 480 نفرشان در جریان همه پرسی 23 ژوئن ( سوم تیرماه) از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت کردند ضمن اینکه حامیان حضور دارای حمایت قوی در مجلس اعیان نیز هستند.

ایندیپندنت افزود: به رغم اینکه بسیاری از نمایندگان پارلمان انگلیس نگران واکنش مردم در صورت مخالفت با برگزیت هستند، اما اگر مورد مشورت قرار گیرند ممکن است شروع مذاکرات با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا را با هدف یافتن راهی برای تضمین دستیابی به بازار مشترک اروپایی، به تاخیر بیاندازند.

گزارش این نشریه در حالی منتشر می شود که یک سخنگوی دولت انگلیس روز جمعه گذشته اعلام کرد که دولت 'ترزا می' گفت وگوهای رسمی اش را با بروکسل درباره خروج این کشور از اتحادیه اروپا تا پیش از پایان سال جاری 2016 میلادی، شروع نخواهد کرد.

براساس اظهارات این سخنگو انتظار می رود که ' ترزا می' نخست وزیر جدید انگلیس گفت وگوهای رسمی در زمینهٔ خروج این کشور از اتحادیه اروپا، از اوایل 2017 میلادی شروع کند.

خبرگزاری بلومبرگ نیز روز جمعه گذشته به نقل از دو تن از مقامات انگلیس که نام آنها را ذکر نکرد، گزارش داد که تیم 'ترزا می' تأکیدشان بر شروع مذاکرات با بروکسل از ابتدای ماه آوریل سال آینده، به عنوان بهترین زمان برای شروع گفت وگوها، است.

اظهارات سخنگوی دولت انگلیس در حالی صورت می گیرد که مقامات آلمان از جمله 'آنگلا مرکل' صدراعظم این کشور روز پنجشنبه گذشته بار دیگر تأکید کردند که لندن باید هر چه سریع تر درخواست خروج خود از اتحادیه اروپا را رسما ارائه کند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس