کد خبر 626601
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۵

معاون نخست وزیر روسیه گفت خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا این اتحادیه را تضعیف کرده و روسیه متحدان ضعیف نمی‌خواهد.

 به گزارش مشرق، «ارکادی دوورکوویچ»  معاون نخست وزیر روسیه گفت که بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اتحادیه اروپا تضعیف شده است و مسکو برای آینده قوی خود نیازمند متحدان قوی است.

به نوشته روزنامه اکسپرس، دوورکوویچ گفت تصمیم بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا این اتحادیه را تضعیف کرده و فرآیند خروج سخت و سرشار از تردید است.  به گفته وی، برای مسکو مهم است که اروپا قوی باشد چون روسیه نیازی به متحدان ضعیف ندارد.

معاون «دیمیتری مدودف» با بیان اینکه اگر سیاست‌های اتحادیه قدرتمند باقی بمانند، اتحادیه اروپا بزرگترین بازیگر در عرصه بین‌المللی خواهد بود، گفت کشورها به تنهایی نمی‌توانند تاثیری بر سیاست جهانی بگذارند.

این اظهارات در حالی بیان شد که چند روز پیش «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفته بود اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی است.

مردم بریتانیا در روز سوم تیر با شرکت در همه‌پرسی به خروج از اتحادیه اروپا رأی دادند. هنوز فرآیند خروج آغاز نشده، اما با به جریان انداختن معاهده 50 معاهده لیسبون درباره خروج یکی از اعضای اتحایه اروپا، رسما فرآیند جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا به عنوان اولین عضوی که تصمیم به جدایی گرفت شروع می‌شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس