یکی از مشاوران اسبق کابینه دولت بریتانیا گفت: احتمال ماندن این کشور در اتحادیه اروپا وجود دارد و خروج از اتحادیه اروپا امری اجتناب‌ناپذیر، نیست.

 به گزارش مشرق، ریاست پیشین بخش خدمات مدنی در دولت بریتانیا گفت که برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) امری اجتناب‌ناپذیر نیست و همچنان این امکان وجود دارد که بریتانیا در اتحادیه اروپا باقی بماند.

به نوشته آی‌تی‌وی، «گاس اودونل» وزیر مشاور اسبق کابینه بریتانیا که میان سال‌های 2005 تا 2011 رئیس بخش خدمات مدنی دولت بود، گفت باور دارد هرچه روی دهد باز بریتانیا قوانین و قواعد اتحادیه اروپا را حفظ می‌کند.

اودونل در گفت‌وگو با روزنامه تایمز گفت «خیلی از مردم خواهند گفت که ما همه‌پرسی برگزار کردیم، ما تصمیم به خروج گرفتیم، پس همین است و همه چیز تمام شده است. اما این [خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا] به میزان زیادی به نظر عموم و به تغییرات اتحادیه اروپا قبل از خروج، بستگی دارد. »

وی در ادامه گفت اگر آزادی بیشتری در اتحادیه اروپا باشد و آسان‌تر بگیرد، بریتانیا از باقی ماندن و عضوی از آن بودن، خوشحال خواهد شد.

اودونل پیش از برگزاری همه پرسی هم گفته بود، خروج از اتحادیه اروپا بسیار پیچیده است و زمان زیادی لازم دارد.

گاس اودونل در گفت‌وگو با تایمز گفت خروج از اتحادیه اروپا به منای تغییرات اساسی در دولت و قانون و در قوانین اتحادیه اروپاست که بیش از 4 قرن از تصویب و اجرایی شدن آن‌ها می‌گذرد.

از سوی دیگر برخی رسانه‌های انگلیسی خبر دادند احتمالا نخست وزیر بریتانیا بدون برگزاری جلسه رای در پارلمان، مستقیما فرآیند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا را در بروکسل طرح خواهد کرد.

مردم بریتانیا در تاریخ سوم تیر با شرکت در همه پرسی رای به خروج این کشور از اتحادیه اروپا داده بودند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس