کد خبر 621929
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

یک روزنامه آلمانی با اشاره به اینکه در آستانه نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در آلمان همچنان نامزد مطرحی برای جانشینی صدر اعظم و رئیس جمهوری آلمان وجود ندارد چشم انداز رهبری در این کشور را مبهم دانست.

به گزارش مشرق، روزنامه "دی ولت" در مطلبی با عنوان آلمان کشوری بدون رهبر  به بررسی  چشم انداز مبهم رهبری در این کشور پرداخته و نوشت: اوایل هفته بار دیگر مسئله نامزدی مجدد مرکل برای صدر اعظمی مطرح شد و از دبیر کل حزب دموکرات مسیحی سوال شد که آیا مرکل می خواهد در این سمت خود باقی بماند. وی آهی کشید و لبخندی زد و گفت: مرکل در نقطه زمانی مناسبی به این سوال پاسخ خواهد داد. امروز این نقطه زمانی هنوز نرسیده است.
 
شخص مرکل نیز قبل از رفتن به تعطیلات تابستانی در کنفرانسی خبری اعلام کرد که در نقطه زمانی مناسبی در این باره سخن خواهد گفت  و امروز هنوز آن زمان نرسیده است. اما زمان آن کی است؟
 
در ادامه این مطلب به چالش ها و بحران های فراوانی از جمله  جنگ در سوریه، روابط با ترکیه ، جبهه گیری ها با روسیه، اروپای بعد از خروج انگلیس، روابط با آمریکا تحت رهبری جدید که آلمان با آن روبرو است اشاره شده و همچنین آمده است و در عرصه داخلی نیز پناهندگان و مسئله ادغام و هماهنگی، خطر ترور، شرایط مسکن و ... اجازه تنفس به دولت را نمی دهد.
 
در چنین شرایطی مرکل تاکید می کند که ما شرایط لازم را فراهم می کنیم. اما وی همچنان از این مسئله اجتناب می کند که به این پرسش پاسخ دهد که آیا در سال 2017 هم همچنان در سمت خود باقی می ماند تا شرایط لازم را فراهم کند.
 
اینکه مرکل یک دوره دیگر صدر عظم آلمان خواهد بود یا نه مانند موضوع جانشینی "یوآخیم گاوک"، رئیس جمهور آلمان همچنان مسئله ای باز است.
 
در ضمن همچنین این پرسش مطرح است که آیا "زیگمار گابریل" رئیس حزب سوسیال دموکرات و معاون مرکل، نامزد صدر اعظمی آلمان می شود؟ آیا وی باید ریاست حزب سوسیال دموکرات را واگذار کند؟ آیا "هورست زیهوفر" همچنان یک بار دیگر ریاست حزب سوسیال مسیحی را بر عهده می گیرد؟ آیا ائتلاف بزرگ در آلمان همچنان تا انتخابات با عذاب و سختی کار خود را ادامه می دهد؟ همه چیز نامشخص و آلمان کشوری بدون رهبر است.
 
از طرفی احزاب می خواهند درباره انتخاب جانشینی برای رئیس جمهور آلمان تا بعد از انتخابات محلی در ایالت های مکلنبورگ – فورپومن و برلین در ماه سپتامبر منتظر بمانند. از زمانی که یوآخیم گاوک اعلام کرده است که دیگر برای دور بعد نمی خواهد رئیس جمهور آلمان شود نامزدهایی برای جانشینی وی مطرح شده است که البته جدی نبوده است.
 
انتخابات ریاست جمهوری آلمان در 12 فوریه  2017 ( 24 بهمن 1395) و حدود شش ماه قبل از انتخابات پارلمانی آلمان برگزار می شود.
 
نویسنده در بخش دیگری از این مطلب با توجه به روند نسبتا پیچیده انتخاب رئیس جمهور در آلمان نوشت: در صورت انصراف مرکل از نامزدی مجدد برای صدر اعظمی اتحادیه احزاب متحد مسیحی دچار هرج و مرج می شود.
 
این روزنامه آلمانی در بخش دیگری از این مطلب به اختلافات در دولت ائتلافی آلمان درباره مسائل مختلف از جمله مسئله ترکیه و روسیه پرداخته و با اشاره به کاهش رضایتمندی از  احزاب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب متحد مسیحی با توجه به نظر سنجی ها نوشت: اگر همچنان محبوبیت این احزاب روند نزولی را طی کند بنابراین نتیجه انتخابات سال 2017 دیگر به یک ائتلاف بزرگ نمی انجامد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس