کد خبر 621560
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۲

آمار پلیس بریتانیا نشان می‌دهد، «برگزیت» (همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا) به افزایش شدید جرایم مربوط به بیگانه ستیزی (نژادپرستانه) در این کشور منجر شده است.

 به گزارش مشرق، تعداد جرایم ناشی از نژادپرستی و تعصب در ایستگاه‌های قطار در بریتانیا بسیار افزایش یافته است.

به نوشته گاردین، پلیس حمل و نقل بریتانیا حوادث زیادی را از ارتکاب جرایمی شامل سوءاستفاده‌های نژادپرستانه و حملات به دیگران از روی تعصب و بیگانه ستیزی گزارش کرده است. بر اساس این آمار در ایستگاه‌های قطار بریتانیا به طور متوسط روزانه 8 حادثه مربوط به جرایم بیگانه‌ستیز و نژادپرستانه روی می‌دهد.

طی تنها دو هفته از 24 ژوئن تا 7 جولای یعنی دقیقا روز بعد از برگزاری همه‌پرسی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا تا دو هفته پس از آن، این دسته از جرایم 57 درصد نسبت به دو هفته قبل از آن افزایش داشته و نسبت به زمان مشابه در سال گذشته میلادی، 78 درصد افزایش یافته است.

گاردین ادامه داد، بر اساس یافته‌ها بعد از رای مردم بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا میزان بیگانه‌ستیزی در میان مردم این کشور افزایش یافته که در نتیجه آن جرایم ناشی از تعصبات نژادپرستانه بالا رفته است.

ماه گذشته هم آماری منتشر شد که گزارش‌های مربوط به جرایم مرتبط با نفرت و نژادپرستی در بریتانیا یک هفته قبل از برگزاری همه‌پرسی و یک هفته بعد از آن 42 درصد افزایش داشت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس