رهبر سابق حزب استقلال بریتانیا در سخنان امروز خود در جمع جمهوریخواهان در ایالت اوهایو آمریکا گفت، پس از بریتانیا، نوبت دانمارک، هلند و سوئد خواهد بود که برای برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا اعلام آمادگی کنند.

به گزارش مشرق،«نایجل فاراژ» رهبر پیشین حزب استقلال بریتانیا اعلام کرد که همه‌پرسی برگزار شده در انگلستان درباره خروج از اتحادیه اروپا احتمالا به زودی در دانمارک، سوئد و هلند نیز برگزار خواهد شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، فاراژ تأکید کرد: به اعتقاد من فشار بسیار زیادی برای برگزاری چنین همه‌پرسی در دانمارک وجود دارد و بنابراین شاید به زودی همانند «برگزیت» شاهد وقوع یک «دگزیت» نیز باشیم. من بر این باورم که احتمال همه‌پرسی در هلند و بعد از آن در سوئد نیز وجود دارد.

این مقام بریتانیایی که پس از همه‌پرسی انگلستان که منجر به خروج از اتحادیه اروپا شد، تأکید کرد که خروج از این اتحادیه تنها راه بازپس گرفتن کنترل کشورها از بروکسل است.

فاراژ در گردهمایی ملی جمهوریخواهان در «کلیولند» اوهایو این اظهارات را مطرح کرد.

این مقام بریتانیایی در شرایطی که اعلام می کرد نمی تواند حمایت تمام و کمالی از «دونالد ترامپ» کاندیدای پیشروی جمهوریخواهان در این دور از رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا داشته باشد، تأکید کرد، «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا نیز با تلاش برای دیکته کردن رأی به مردم بریتانیا اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شد.

فاراژ  که پس از همه‌پرسی برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا استعفا کرد، اعلام کرده بود که «من سهم خود را انجام دادم بنابراین احساس می‌کنم کار درست این است که از رهبری حزب استقلال بریتانیا کنار بروم.»

حزب استقلال انگلستان (یوکیپ) همواره بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا تاکید داشت و مردم این کشور ده روز پیش از این با برگزاری همه‌پرسی جدایی از اتحادیه اروپا رای به خروج دادند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس