رهبران جدید حزب سبز بریتانیا تاکید کردند تا زمانی که شرایط توافق جدید با اتحادیه اروپا روشن نشود، نباید برگزیت را اجرایی کرد و برای نهایی کردن خروج، همه‌پرسی دوم لازم است.

 به گزارش مشرق، «کارولین لوکاس» که روز جمعه (دیروز) به عنوان رهبر جدید حزب سبز بریتانیا انتخاب شد، گفته است برای نهایی کردن بسته برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) می‌بایست همه‌پرسی دوم برگزار شود.

به نوشته روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، خانم لوکاس با حمله به «ترزا می» نخست وزیر بریتانیا که گفته بود برگزیت یعنی برگزیت، بیان داشت این شعار نخست وزیر تا زمانی که شرایط توافق برای برگزیت شناخته نشوند،  هیچ معنایی ندارد.

کارولین لوکاس در ادامه گفت به همین دلیل حزب سبز بریتانیا با صدای بلند و با غرور می‌گوید که مردم باید گفته خود را تا زمانی که قواعد هر توافق تازه‌ای معلوم نشده تکرار کنند. وی گفت مردم از سیاسیون می‌خواهند که همه پرسی دومی برگزار کنند تا در نهایت معلوم شود که بسته برگزیت تایید یا رد می‌شود.

لوکاس که این سخنان را در کنفرانس سالیانه حزب سبز بیان داشت تصریح کرد بعد از برگزیت کشور دچار شکاف شده و این شکاف ترس و ناامیدی به دنبال داشته و اعتمادها را تخریب کرده است.

کارولین لوکاس به همراه جاناتان بارتلی به رهبری حزب سبز بریتانیا برگزیده شدند. دو رهبر جدید حزب سبز خواستار برگزاری همه پرسی دوم شدند تا جزییات توافق برگزیت مشخص شود.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس