کد خبر 627036
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

یک منبع آگاه دولت بریتانیا از تمایل نخست وزیر این کشور برای همکاری با روسیه در زمینه مسائل امنیتی خبر داد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه ایندیپندنت، یک مقام آگاه دولت بریتانیا که نامش فاش نشده، تاکید کرد: ترزا می نخست وزیر بریتانیا مایل به همکاری با روسیه در خصوص مسائل امنیتی است، هر چند دو کشور شاید اختلافاتی بر سر سایر مسائل بین المللی داشته باشند.

انتظار می رود که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ترزا می نخست وزیر بریتانیا در حاشیه نشست گروه 20 در چین، نشست دوجانبه‌ای را داشته باشند.

نشست گروه 20 در چین طی امروز یکشنبه و فردا برگزار خواهد شد. این منبع آگاه افزود: دیدگاه نخست وزیر بریتانیا این است که ما باید همکاری امنیتی با روسیه را افزایش دهیم ولی در عین حال ممکن است در خصوص بسیاری از مسائل اختلاف نظرهایی بین مسکو و لندن وجود داشته باشد.

در ماه آگوست، پوتین و ترزا می برای نخستین بار به صورت تلفنی گفتگو کردند و سطح کنونی روابط دو کشور را مورد ارزیابی قرار دادند.

در جریان این گفتگوی تلفنی که به درخواست بریتانیا انجام شد، رهبران دو کشور نارضایتی خود را از وضعیت کنونی روابط و همکاری های سیاسی و اقتصادی اعلام کردند.

پوتین و ترزا می موافقت کردند تا گفتگوها بین سرویس های اطلاعاتی دو کشور برای افزایش همکاری در زمینه امنیت هوانوردی ارتقا یابد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۴
    0 0
    روسها گول روباه پیرو نخورند اینها تعهد و پیمان نمی شناسند نجس و پلیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس