اسناد جنجالی درباره فعالیت‌های مالی نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در فضای دانشگاهی فاش شد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سی ان ان، اسناد جنجالی درباره فعالیتهای مالی دونالد ترامپ در فضای دانشگاهی آمریکا فاش شد که گویای کلاهبرداری از دانشجویان است.
 
نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در مقطعی از فعالیتهای اقتصادی اش به ایجاد دانشگاهی به نام دانشگاه ترامپ مبادرت کرده بود؛ اما این دانشگاه، که در حال حاضر دیگر وجود خارجی ندارد، نتوانست به وعده هایش به دانشجویان این دانشگاه عمل کند.
 
در ادامه این ماجرا، روز گذشته حدود 400 صفحه از کتابچه ای محرمانه به نام شیوه های فروش و بازاریابی دانشگاه ترامپ منتشر شد.

در این کتابچه افشاگرانه، شیوه های اغواگرانه ای به صورت مفصل تشریح شده است که در سمینارهای مدنظر ترامپ آموزش داده می شد تا با استفاده از این شیوه ها و ترفندها برای دانشگاه ترامپ دانشجو جذب شود.
 
این اسناد نشان می دهد دانشگاه ترامپ به وعده های خود عمل نکرده و نتوانسته بود به دانشجویان آموزشهای لازم را بدهد. نکته جالب توجه این است که استادان این دانشگاه را خود ترامپ گلچین می کرد!
 
در دانشگاه مذکور، دانشجویان از سمیناری به سمینار پرهزینه تری هدایت می شدند بدون آنکه شرکت در این سمینارها برای دانشجویان فایده چندانی داشته باشد.
 
پس از آنکه واشینگتن پست درخواست انتشار این اسناد را مطرح کرد، گونزالو کوریل، قاضی آمریکایی، حکم قضائی لازم برای این کار را صادر کرد.

وکلای ترامپ کوشیدند مانع از افشای این کتابچه شوند؛ زیرا توجیه آنها این بود که این کتابچه دارای اسرار تجاری است، اما قاضی استدلال آنها را نپذیرفت و دستور انتشار این کتابچه را صادر کرد.
 
بخش اعظم این کتاب درباره شیوه های مختلف جذب دانشجو با انواع ترفندهای ممکن است. در این کتاب گفته شده است که باید دانشجویانی شناسایی شوند که پول زیادی دارند و دارایی های آنها نیز باید فهرست شود.

بر این اساس، دانشجویان باید در فهرستی از دانشجویان دارای بیشترین سرمایه غیر ثابت به میزان بیش از سی و پنج هزار دلار تا دانشجویان دارای کمترین سرمایه یعنی حدود دو هزار دلار شناسایی و به ترتیب چیده شوند.

در این کتاب ، تاکید شده است باید دانشجویان ثروتمند به هر شکلی که ممکن باشد جذب شوند.

 در این کتابچه شیوه های مختلفی آموزش داده شده است که بر اساس آن، اجازه فکر کردن به دانشجویان درباره هزینه هایشان داده نشود و اینکه فقط آنها قانع شوند برای حضور در این دانشگاه پول بدهند!
 
این اسناد نشان می دهد که دوره های آموزشی بی ارزش در این دانشگاه به ارزش چهل میلیون دلار ارائه شده است! در این کتابچه به صورت دقیق تشریح شده است که چگونه مسئولان این دانشگاه، از ارائه رقم دقیق هزینه تحصیل در این دانشگاه طفره بروند تا دانشجو را جذب کنند.

حتی در این کتابچه ها آموزش داده شده است که چگونه اطلاعات بسیار شخصی دانشجویان با پرسشهای زیرکانه جمع آوری شود و در ادامه به هنگام ثبت نام دانشجو از این اطلاعات بهره برداری عاطفی شود!
 
در خصوص این دانشگاه، سه شکایت علیه دونالد ترامپ مطرح است که یکی از این پرونده ها را دادستان نیویورک دنبال می کند.
 
محتوای این سه شکایت یکسان است. شاکی ها می گویند حتی یکی از مطالب تبلیغی مطرح شده برای این دانشگاه ، درست نبوده است. افرادی که در این دانشگاه بوده اند می گویند در این دوره ها، هیچ چیز یاد نگرفته اند و فقط پول داده اند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس