وزیر خارجه سابق و نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا تصریح کرد در صورتی که به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود، گزینه عملیات زمینی آمریکا علیه داعش روی میز نخواهد بود.

 به گزارش مشرق، «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا روز دوشنبه (دیروز) به وقت محلی در یک گردهمایی در «اسکرانتون» ایالت «پنسیلوانیا» تصریح کرد در صورتیکه به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شود، به عراق و سوریه نیروی زمینی اعزام نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، این نامزد دموکرات تصریح کرد که اعزام نیروی زمینی برای مقابله با داعش در دولت احتمالی وی، امکانپذیر نخواهد بود.

وی در اینباره گفت: «دونالد ترامپ همه جا درباره داعش... از اعزام نیروی زمینی صحبت می‌کند. در خصوص نیروی زمینی ارتش آمریکا صحبت می‌کند. تا جایی که به من مربوط شود، این گزینه روی میز نخواهد بود».

اسپوتنیک در ادامه گزارش خود نوشت، کلینتون در زمانی که به عنوان وزیر خارجه آمریکا فعالیت می‌کرد، یکی از حامیان تهاجم و مداخله در سیاست خارجی آمریکا بود. ایجاد منطقه پرواز ممنوع در سوریه از جمله طرح‌هایی است که نامزد دموکرات‌ها از آن حمایت کرده است.

«دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا به شدت از سیاست خارجی کلینتون در مداخله نظامی و براندازی دولت‌های مشروع و قانونی لیبی و سوریه انتقاد کرده است. وی این سیاست را رویکردی فاجعه‌بار می‌داند که به مرگ صدها هزار نفر و تخریب قابل توجهی از تجهیزات و تأسیسات منجر شده است.

به علاوه آنکه، ترامپ اخیراً تأکید کرده است که سیاست‌های کلینتون و «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا به طور قابل‌ توجهی به ایجاد تکفیری‌های «داعش» کمک کرده است.

کلینتون در سخنرانی خود در پنسیلوانیا اعلام کرد که به این موضوع واقف است که مبارزه علیه داعش سریع و ساده نیست اما آمریکا «در نهایت در این جدال پیروز می‌شود.»

آمریکا از تابستان سال 2014 ائتلافی را با شرکت‌ شماری از کشورهای غربی و عربی تشکیل داد. واشنگتن هدف از این ائتلاف را «تضعیف و نهایتا نابودی» داعش اعلام کرد. با گذشت دو سال از تشکیل این ائتلاف، داعش هنوز بخش بزرگی از خاک عراق و سوریه را تحت کنترل دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس