دانلد ترامپ و هیلاری کلینتون هر یک، دیگری را فاقد شایستگی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا دانستند.

گروه بین‌الملل مشرق - انتخابات بزرگ کالیفرنیا برگزار شد و همانطور که انتظار می‌رفت، دانلد ترامپ در جبهه جمهوریخواهان پیروزی قدرتمندانه‌ای در این ایالت به دست آورد. در جبهه دموکرات‌ها هم برخلاف انتظار برنی سندرز و با توجه به موج منفی ناامیدی که آسوشیتدپرس و سی ان ان در ساعات قبل از شروع انتخابات کالیفرنیا به نفع کلینتون ایجاد کردند، وی موفق به پیروزی نشد و هیلاری آراء و وکلای انتخاباتی بیشتری به خود اختصاص داد. حواشی پس از انتخابات کالیفرنیا از آنجا که تکلیف را مشخص کرد، شایان توجه است.


نتایج انتخابات کالیفرنیا /

نتیجه انتخابات کالیفرنیا به تفصیل و جزییات

انتخابات کالیفرنیا در روز 7 ژوئن برگزار شد و مجموعا کالیفرنیا، مونتانا، داکوتای جنوبی، نیوجرسی، و نیومکزیکو را برای هر دو حزب شامل می‌شد. البته دموکرات‌ها، داکوتای شمالی را هم داشتند. انتخاباتی که بزرگترین و مهمترین مرحله انتخابات درون‌حزبی آمریکا محسوب می‌شود.


نتایج انتخابات کالیفرنیا /



اما نتایج این انتخابات طبق بروزرسانی امروز 11 ژوئن (شمارش 100 درصدی)، که تصویر آن در ذیل قابل مشاهده است، به این شرح می‌باشد: در جبهه جمهوریخواهان، دانلد ترامپ موفق شد که از مجموع یک میلیون و 560 هزار و 820 رای، یک میلیون و 174 هزار و 829 رای (75.3 درصد) را بخود اختصاص دهد و با جذب همه 172 وکیل انتخاباتی، به عنوان پیروز این انتخابات محسوب گردد. گرچه پیروزی ترامپ به عنوان نامزد نهایی پیشتر از این مسجل شده بود و او در میدانی بی‌ رقیب جدی، وارد این کارزار صوری شد. جان کِیسیک با 176 هزار و 620 رای و تد کروز با 144 هزار و 125 رای در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

در جبهه دموکرات‌ها، هیلاری کلینتون موفق شد که از مجموع 3 میلیون 475 هزار و 720 رای، یک میلیون و 940 هزار و 580 رای (55.8 درصد) و 269 وکیل انتخاباتی را به خود اختصاص داد و پیروز شد. برنی سندرز نیز، با کسب یک میلیون و 502 هزار و 43 رای (43.2 درصد) و جذب 206 وکیل انتخاباتی، در جایگاه دوم قرار گرفت.

نتایج انتخابات کالیفرنیا /


در حال حاضر، وضعیت نامزدهای نهایی و رقبای آنها طبق تصویر ذیل (جدیدترین آمار آسوشیتدپرس) بدین شرح است: ترامپ با یکهزار و 542 رای از وکلای انتخاباتی (جمهوریخواهان صرفا وکیل متعهد دارند)، 305 رای از حد نصاب لازم خود برای نامزدی نهایی بالاتر است و فقط چشم به کنوانسیون حق انتخاب (نشست ملی جمهوریخواهان) در روز 18 جولای دارد تا رسما مهر تایید بر نامزدی او بزنند. کلینتون نیز با 2784 رای از وکلای انتخاباتی (2 هزار و 203 وکیل متعهد و 581 وکیل غیرمتعهد) 401 رای از حد نصاب لازم بالاتر است و او هم پس از انتخابات واشنگتن در 14 ژوئن، چشم به مهر حزب جمهوریخواه در نشست ملی دموکرا‌ت‌ها دارد.


نتایج انتخابات کالیفرنیا /



حمایت رسمی اوباما از کلینتون
«باراک اوباما» -رییس جمهور آمریکا- روز گذشته، پس از دیدار با «برنی سندرز»، طی یک نوار ویدئویی، رسما حمایت کامل خود از هیلاری کلینتون و تایید وی را اعلام کرد و اظهار داشت: «او شایسته‌ترین فرد برای تصدی پست ریاست جمهوری است. از تمامی شما طرفدارانم و کسانی که در این سفر انتخاباتی بی‌نظیر با ما بودید، می‌خواهم که بدانید که من با جان و دل از هیلاری کلینتون حمایت خواهم کرد و مشتاقانه در کنار ستاد او خواهم بود. خانم کلینتون و آقای سندرز ممکن است در رقابت‌های درون‌حزبی رقیب بوده باشند، اما هر وطن‌پرستانی هستند که قلبشان برای این کشور می‌تپد.

{$sepehr_media_1596802_400_300}


کلینتون هم بلافاصله پس از انتشار این فیلم تبلیغاتی و پرطمطراق، اظهار داشت: «براستی که افتخار و لذت است که من و پرزیدنت اوباما پس از آن سالهای رقابت شدید، اکنون دوستانی ارزشمند برای هم هستیم».

دانلد ترامپ پس از انتشار فیلم اوباما، در توئیت خود آورد: «اوباما، همین حالا رسما هیلاری را تایید کرد. او، توهم تکرار یک چهارسال دیگر از دوران خود را دارد». این توئیت ترامپ بلافاصله با پاسخ توئیتری هیلاری مواجه شد: «حساب کاربری خود را حذف کن».

نتایج انتخابات کالیفرنیا /

توهین ترامپ و معاون احتمالی کلینتون به یکدیگر
پس از اعلام حمایت کامل برای شکست ترامپ از سوی «الیزابت وارن» -سناتور ایالت ماساچوست و یکی از مهره‌های کلیدی حزب دموکرات- و جلسه 66 دقیقه‌ای وی با هیلاری کلینتون و قوت گرفتن شایعه مبنی بر اینکه وی معاون اول کلینتون در صورت تصدی به ریاست جمهوری خواهد شد، ترامپ در توئیتر خود نوشت: «بازگشت دوباره پوکوهانتس: الیزابت وارن مضحک. یکی از بی‌فایده‌ترین سناتورهای آمریکا که بسیار بددهن است. همان بهتر که او معاون هیلاری باشد».


نتایج انتخابات کالیفرنیا /


وارن نیز بلافاصله واکنش نشان داد و ترامپ را یک نژادپرست تندرو خواند که قاضی پرونده خود را به خاطر نژادش مورد توهین و تحقیر قرار داد. وی در سخنرانی پنجشنبه خود دانلد ترامپ را «یک شیاد تهی‌مغز کثیف پر ادعا» خطاب کرد.

نتایج انتخابات کالیفرنیا /


وارن که ظاهرا خیلی خشمگین شده بود، دست بردار نبود و با تاسی از پاسخ توئیتری کلینتون به ترامپ، در پاسخ توئیتری جدید خود آورد: «نه، جدی می‌گویم ... حساب کاربری توئیترت را پاک کن».

نتایج انتخابات کالیفرنیا /


اولین چالش جدی کلامی ترامپ و کلینتون پس از کالیفرنیا
دانلد ترامپ و هیلاری کلینتون که در شرایط بسیار مساعد نامزدی نهایی حزب به سر می‌برند، در سخنرانی دیروز خود به شدت به هم تاختند و هر یک، دیگری را فاقد شایستگی برای تصدی ریاست جمهوری آمریکا دانست. هیلاری، ترامپ را بخاطر موضوع سقط جنین به شدت محکوم کرد و گفت: «بعضی‌ها نمی‌خواهند بفهمند که سقط چنین یک حق طبیعی برای خانم‌هاست». وی، همچنین مسئله توهین ترامپ به قاضی مکزیکی پرونده دانشگاه میلیاردر نیویورکی را یک اقدام شنیع نژادپرستانه خواند و ادامه داد: «دانلد ترامپ ما را روانه بیراهه ظلمت می‌کند و با شعار "دوباره آمریکا را بسازیم" کشور ما را به نابودی خواهد کشاند. وی، وظیفه دارد که همه ساکنین آمریکا را آمریکایی بخواند اما خلاف این عمل می‌کند».

نتایج انتخابات کالیفرنیا و حاشیه‌های جنجالی پس از آن

ترامپ نیز که در حضور جمعی از اوانجلیست‌ها بود، سوگند یاد کرد که همواره نگهبان دین و عزت مردم آمریکا باشد. ترامپ، برنامه‌های اقتصادی کلینتون را مضحک خواند و او را باعث و بانی روانه شدن سیلی از مهاجرین سوری به طرف آمریکا و اروپا دانست و اظهار داشت: «فعلا همین لقب "چروکیده" برای او کافی است. خواهید که در صورتی که رییس جمهور شود، قضات تندرو بر راس کار می‌گذارد، کنگره را تبدیل به محل خواسته‌هایش می‌کند، و به شما اطمینان می‌دهم که اراده ملی اصلا برای او مهم نیست. کلینتون، با مجاز دانستن بی‌مهابای مهاجرت به داخل آمریکا، فرصت‌های شغلی را از شما خواهد گرفت و موجب کاهش حقوق و دستمزد شما خواهد شد. آن وقت است که فقر و ناامنی درآمد شامل حال مردم این کشور می‌شود». ترامپ، ادامه داد: «شما به من بگویید. آیا واقعا درست است که در حالی که باید به آبادانی شهرها و نیاز مردم و رفع فقر در این کشور فکر کنیم، برویم و دغدغه آوارگان سوری را داشته باشیم. هیلاری و اوباما می‌خواهند این کشور را پر کنند از آدمهایی که ما اصلا نمی‌دانم اینها که هستند».

آمارها نشان می‌دهد که هم‌اکنون هیلاری به شدت بر روی جذب زنان متمرکز شده است. طبق چند نظرسنجی اخیر، میانگین 70 درصد از زنان آمریکایی نظر خوشی در مورد ترامپ ندارند.


منابع:

http://www.nytimes.com/elections/results/california

http://abcnews.go.com/Politics/warren-trump-delete-account/story?id=39751371

http://www.bbc.co.uk/news/world-us-canada-36494691

http://www.cbsnews.com/news/elizabeth-warren-to-meet-with-hillary-clinton/

http://www.nytimes.com/2016/06/11/us/politics/trump-clinton-campaign.html?ref=politics&_r=0

http://abcnews.go.com/Politics/hillary-clinton-rips-donald-trump-hold-women-high/story?id=39752884

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    مرگ بر جفتشون
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    ادم کش ها
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    کلینتون رئیس جمهور تابلوئ
  • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    یه نظر سنجی بزار تو سایت
  • علی ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    بابا تو فازت چیه؟
  • Unlnown ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
    0 0
    ان شالله ترامپ رای بیاره امریکا زودتر نابودبشه. غرب به یک هیتلر دیگه برای نابود شدن کامل نیاز داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس