کد خبر 540193
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲

سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در ادامه سیاست‌های ریاض در جنگ نرم علیه نیروهای مقاومت در منطقه، ادعا کرد که حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن، در قاچاق مواد مخدر به عربستان نقش دارند.

 به گزارش مشرق، سرتیپ «منصور الترکی» سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان در کنفرانس خبری روز چهارشنبه (دیروز) ادعا کرد نیروهای حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن و «علی عبدالله صالح» رئیس حزب کنگره مردمی یمن در تروریسم در قاچاق مواد مخدر در عربستان نقش دارند.

الترکی گفت: ما دقیقا منابع اصلی قاچاق مواد مخدر به عربستان را نمی‌دانیم اما بخوبی آگاهیم که کسانی که ما را با تروریسم هدف قرار دارند، دقیقا همان کسانی هستند که در قاچاق مواد مخدر نقش دارند و بعید نمی‌دانیم که در این مسئله نقش داشته باشند.

الترکی در این کنفرانس خبری که در باشگاه افسران برگزار شد، در ادامه ادعاهای بی‌پایه خود بدون ارائه هیچ مدرک مستندی گفت: گزارش‌های بین‌المللی حاکی از آن است که از اراضی سوریه برای عملیات تولید آمفیتامین استفاده می‌شوند و سوریه به بزرگترین کشور تولید این ماده برای گروه‌های جنگجو در آن تبدیل شده است. قاچاق این مواد به عربستان به معنای قرار داشتن یک نظام یا گروه مشخص در پشت این قاچاق نیست.

وی در ادامه وجود کارخانه تولید مواد مخدر در عربستان یا دخالت زنان در قاچاق این مواد را تکذیب کرد.

او در حالی گفته است که بعید نمی‌داند انصارالله و حزب‌الله در قاچاق مواد مخدر به عربستان، نقش دارند، که چندی پیش لبنان یک شاهزاده سعودی را به همراه هزاران قرص روانگردان و مواد مخدر در فرودگاه بیروت بازداشت کرد و تلاش‌های عربستان و فشار این کشور بر لبنان هنوز سبب آزادی او نشده است.

این اتهام عربستان، همان اتهامی است که آمریکا به حزب‌الله می‌زند و سید حسن نصرالله معتقد است که برای تخریب وجهه حزب‌الله، به مقاومت لبنان نسبت داده می‌شود.

بهمن‌ماه گذشته اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) مدعی شده بود که چندین نفر از اعضای حزب‌الله را به اتهام استفاده از میلیون‌ها دلار از فروش ماده مخدر «کوکائین» در آمریکا و اروپا برای خرید سلاح در سوریه دستگیر شده‌اند.

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا اعلام کرد که در بین افراد دستگیر شده از حزب‌الله، «محمد نورالدین» به چشم می‌خورد که مقامات آمریکایی مدعی هستند پولشوی لبنانی برای بازوی مالی حزب‌الله به حساب می‌آید.

شبکه سعودی العربیه نیز چندی پیش ادعا کرده که حزب الله لبنان یک سوم ثروت خود را از راه فروش مواد مخدر به دست می آورد. برای اثبات این ادعا اعلام کرد که در سبتامبر سال 2012 یکی از اعضای برجسته در مجلس نمایندگان آمریکا فاش کرده که حزب الله لبنان 30% از درآمد سالیانه خود را از قاچاق، تولید و فروش مواد مخدر کسب می کند.

این نماینده پا را در این اتهامات فراتر از حد معمول گذاشت و مدعی شد که گروههایی وابسته به وزارت اطلاعات ایران نیز با استفاده از خطوط هوایی و راههای دریایی و زمینی مواد مخدر را از لبنان به ایران و برعکس و سپس به اروپا، آفریقا و از طریق آمریکای لاتین و مکزیک به ایالات متحده برای فروش به شبکه های مافیایی مواد مخدر منتقل می کنند. در همین راستا بود که شماری از شخصیت های سیاسی و حقوقی آمریکا در دسامبر 2011 علیه برخی از موسسه‌های مالی آمریکایی- لبنانی در ایالات متحده شکایت کردند.

اما «سید حسن نصرالله» پس از آغاز موج این اتهام‌زنی‌ها به حزب‌الله درباره تجارت مواد مخدر و پولشویی گفت که آمریکا این اتهام‌های را به دلیل اعمال فشار بیشتر بر مقاومت در لبنان و سوریه مطرح می‌کند و در چارچوب جنگ نرم علیه مقاومت است.

نصرالله گفته بود: آمریکا تلاش می کند با اعمال فشار جدید و وارد کردن اتهاماتی از قبیل تجارت مواد مخدر و پول شویی، حزب الله را در لیست سازمان های تروریستی قرار دهد.

دبیر کل حزب‌الله در پاسخ به اتهام تجارت عناصر عضو این حزب، اساسا هرگونه تجارت و کارهای اقتصادی را رد کرده و گفته بود که «ما دست به کار تجاری و سرمایه‌گذاری نمی‌زنیم اما دارایی‌هایی که در اختیار داریم، خرج نهادهای حزب‌الله و خانواده‌های شهدایمان می‌کنیم».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید جواد ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    1 0
    تا شاهزاده های سعودی هستند که نوبت به بقیه نمی رسد.
  • افشین تهران ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
    1 0
    این السقوط کلا دیوانه شدن.خدا بخیر کنه از جنونی که بجان اینها افتاده .یادشون رفته که همین چند وقت پیش شاهزاده سعودی رو در لبنان گرفتن اونم با دوتن مواد مخدر.البته طفلکی گفته برای مصرف خودم بوده!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس