کد خبر 540294
تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳

نمایندگان پارلمان اروپا با تصویب قانونی، فروش سلاح به عربستان سعودی را برای اعضای اتحادیه اروپا ممنوع اعلام کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از رویترز، نمایندگان پارلمان اروپا خطاب به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در جلسه اخیر خود تحریم فروش سلاح به عربستان سعودی را خواستار شدند.

پارلمان اروپا خطاب به کشورهای انگلیس، فرانسه و بعضی از کشورهای اروپایی اعلام کرد تسلیحات فروخته شده به عربستان برای کشتار مردم بی دفاع یمن استفاده می شود.

قانون گذاران اتحادیه اروپا با ۳۵۹ رای موافق در برابر ۲۱۲ رای مخالف، طرح تحریم تسلیحاتی عربستان سعودی را تصویب کردند. اتحادیه اروپا ضمن اعلام محکومیت علیه حملات عربستان در یمن گفت: انگلیس سال گذشته بیش از ۳ میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخته است.

در حملات عربستان به یمن نزدیک به ۶ هزار نفر از مردم یمن کشته شدند. طی یک نظرسنجی آنلاین ۷۵۰ هزار نفر از مردم کشورهای اروپایی به عدم فروش سلاح به عربستان توسط دولت های اروپایی رای دادند.

انگلیس، فرانسه و آلمان تامین کنندگان اصلی سلاح های عربستان سعودی هستند. در شش ماه ابتدای سال ۲۰۱۵ تنها ۲۰۰میلیون دلار سلاح به عربستان از این کشورها صادر شد.

از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن در تاریخ ششم فروردین، تاکنون دست کم ۸ هزار و ۳۰۰ نفر از جمله بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کودک کشته شده‌اند. در این حملات همچنین دست کم بیش از ۱۶ هزار نفر زخمی شده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    لعنت خدا و پیامبرانش و ملائکش بر آل سعود
  • حقگو ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    1- کشورهای عربی دیگر تامین کننده سلاح آل سعود خواهند شد 2- قبلا آتقدر سلاح به ال سعود داده اند که تا مدت زیادی نیاز به سلاح نداشته باشد 3- با اینکار قیمت سلاح را بالا می برند و پول بیشتری طلب می کنند 4- آمریکا که نمرده و آل سعود را تحریم نکرده از عمو سام می خرند تا نقشه های صهیونیست ها را اجرا کنند 5- تازه ال سعود با اسراییل رفاقت خود را اغلام کرده اند و از نان رساندن به صهیونیست ها کیف هم می کنند تا بهتر مردم فلسطینی را بکشند و آواره کنند
  • سامان ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
    0 0
    فعلا که روسها و چینی ها میخواهند سلاح به عربستان بفروشند !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس