کد خبر 537747
تاریخ انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱

قطع حمایت تسلیحاتی آل سعود از لبنان به علت قرار گرفتن این کشور در کنار ایران، انعکاس گسترده ای در رسانه‌‎های انگلیسی‌زبان داشته است و آل سعود را خشمگین کرده است.

به گزارش مشرق،خبرگزاری آسوشیتدپرس، بلومبرگ، فایننشال تایمز ، فاکس نیوز، ای بی سی نیوز، سی بی اس نیوز و ... در گزارش های جداگانه ای به این موضوع پرداخته اند.

براساس این گزارش ها، عربستان سعودی روز جمعه اعلام کرد که توافقی به ارزش چهار میلیارد دلار با لبنان را متوقف ساخته است؛ توافقی که با هدف تجهیز و حمایت از نیروهای امنیتی لبنان منعقد شده بود.

در گزارش رسانه‌‎های انگلیسی‌زبان می خوانیم: عربستان قطع حمایت تسلیحاتی از لبنان را به تلافی قرار گرفتن این کشور در کنار ایران انجام داده است و این درشرایطی است که پادشاهی عربستان با ایران که یک قدرت شیعی در منطقه است دچار کشمکش و اختلاف می باشد.

این رسانه‌ها افزودند: این خبر غافلگیرکننده درحالی توسط خبرگزاری دولتی عربستان اعلام شده که لبنان عمیقا دچار اختلافات داخلی بوده و مقامات لبنان تلاش می کنند پیامدهای جنگ داخلی سوریه در کشورشان را مدیریت کنند.

ریاض اعلام کرده از اینکه لبنان در اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی حمله به سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد را محکوم نکرده عصبانی است.

مقامات آل سعود مدعی هستند که این موضع لبنان "تاسف بار و غیرقابل توجیه" بوده و با روابط برادری میان دو کشور همخوانی ندارد.

عربستان اعلام کرده با آنچه "مواضع منطقه ای و بین المللی ضدسعودی لبنان" می خواند، مقابله خواهد کرد. آل سعود می گوید، حزب الله لبنان، اداره این کشور را به دست گرفته است.

در همین حال، "تمام سلام" نخست وزیر لبنان شامگاه جمعه بیانیه ای در این خصوص صادر و ابراز امیدواری کرد عربستان در تصمیم خود مبنی بر لغو کمک خود به نیروهای ارتش و امنیتی لبنان تجدید نظر کند.
منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس