کد خبر 567418
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳

تركی الرشیدی افسر بازنشسته واحد مبارزه با مواد مخدر عربستان از دست داشتن مقامات بلندپایه سعودی در قاچاق مواد مخدر پرده برداشت.

 به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی شبكه تلویزیونی 'نبأ'، الرشیدی در یك نوار ویدیویی ضمن اعلام این مطلب راز عملیات دنباله دار قاچاق گسترده مواد مخدر به عربستان را برملا كرد.

وی تاكید كرد: این عملیات با نظارت و سرپرستی صاحبان بسیار با نفوذ سعودی انجام می گیرد.

بر پایه همین گزارش، سرگرد الرشیدی به دنبال اعلام خبر مرگ همكار خود سرهنگ سلمان النشوان در روز یكشنبه گذشته احساس كرد جان او نیز در خطر است و به دنبال آن نامه ای برای ملك سلمان شاه سعودی فرستاد.

این افسر بازنشسته یادآور شد مشكل وی پس از كشف و شناسایی بزرگ ترین عملیات قاچاق مواد مخدر آغاز شد. آنهم عملیاتی كه بی هیچ نظارت و پیگردی انجام گرفته بود.

وی خاطرنشان كرد: عامل چنین عملیاتی یك شخص عادی و یا قاچاقچی كوچك نبود.

وی تاكید كرد: افراد با نفوذ در عربستان با سوء استفاده از مراسم حج صدها كامیون حامل چند تن مواد مخدر را از طریق مرزها وارد عربستان می كنند.

ناظران از پیام ویدیویی تركی الرشیدی به دو نكته قابل توجه پی برده اند:

اول: او به عنوان یكی از كاركنان وزارت كشور می بایست برای وزیر خود محمد بن نایف نامه می فرستاد. نام نبردن از شاهزاده محمد بن نایف ولیعهد عربستان و تاكید بر اینكه افراد با نفوذ در وزارت كشور در این قاچاق دست داشتند این شك و تردید را به وجود می آورد كه محمد بن نایف با عملیات یاد شده ارتباط دارد.

دوم : این افسر برای ملت عربستان راز عملیات قاچاق گسترده مواد مخدر از طریق گذرگاه های مرزی به كشورشان را كه سالها بر آنها مخفی باقی مانده بود، فاش كرد. عامل اصلی عملیات یاد شده رازی است كه در عربستان هیچ گاه به آن اجازه فاش شدن داده نشد و فقط اجازه افشا شدن نام قاچاقچیان خرده پا داده می شد.

از سوی دیگر احمد الزهرانی رئیس مركز مبارزه با مواد مخدر عربستان در تاریخ 29 بهمن 94 به افزایش قابل توجه قاچاق مواد مخدر و مصرف آن بین دختران و پسران جوان این كشور اذعان كرد.
الزهرانی گفت: مقادیر مواد مخدر كشف و ضبط شده در این كشور برابر با دو سوم مواد مخدر توقیف شده در جهان است.

به گزارش روزنامه سعودی 'الحیات' چاپ لندن، احمد الزهرانی رئیس مركز مبارزه با مواد مخدر عربستان گفت: مواد مخدری كه به عربستان قاچاق می شود، در لابراتوارهای مخفی ساخته می شود و برای ما ثابت شده است كه این مواد مختص عربستان ساخته می شود و ماده مخدر آن بیش از 10 درصد نیست كه مواد روان‌گردان به آن اضافه می شود.

الزهرانی مدعی شد كه با همكاری كشورهای عربی و كشورهای دوست، شمار زیادی از قاچاقچیان و توزیع‌كنندگان مواد مخدر در كشورهای مختلف دستگیر شده اند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۴
    0 0
    تمام فساد غرب آسیا ازکشت تریام در افغانستان و حمل مواد مخدر و مافیای آن متعلق به آل سعود وهابی های وابسته به آمریکا است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس