کد خبر 488510
تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۲

یک روزنامه لبنانی امروز پنجشنبه از تلاش سفارت عربستان برای فراری دادن شاهزاده عبدالمحسن بن ولید آل سعود از لبنان خبر داد که به قاچاق 2 تن ماده مخدر متهم شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه لبنانی "الاخبار" به نقل از منابع خبری آگاه از تلاش سفارت عربستان در بیروت برای تبرئه کردن شاهزاده قاچاقچی سعودی و انداختن بار مسئولیت قاچاق مواد مخدر به گردن همدستانش خبر داد و نوشت: سفارت عربستان در لبنان بامداد دوشنبه گذشته تلاش کرد تا شاهزاده عبدالمحسن بن ولید آل سعود را از اتهام قاچاق قرص های روان گردان آمفِتاماین کاپتگان و کوکائین در لبنان نجات دهد.

این منابع افزودند: نماینده تام الاختیار سفارت عربستان در فرودگاه حاضر شد و به نیروهای امنیتی گفت که آنها باید شاهزاده را آزاد کنند تا به عربستان برود.

به گفته این منابع، این نماینده خطاب به نیروهای امنیتی لبنان در فرودگاه افزود: این شاهزاده ارتباطی با موضوع ندارد. بقیه را بازداشت و جناب شاهزاده را رها کنید.

این منابع تصریح کردند: نیروهای امنیتی به خواست نماینده تام الاختیار سفارت گوش ندادند و وقتی قاضی دانی شرابیه دادستان کل استیناف به فرودگاه آمد، مسئله با توقیف شاهزاده و چهار همراهش پایان یافت.

این منابع افزودند: تحقیقات نشان نداده است که سه همراه شاهزاده سعودی هیچ ارتباطی با پرونده (قاچاق) داشته باشند.

در همین حال، برخی منابع به نقل از یکی از شاهدان پرونده شاهزاده سعودی به شبکه تلویزیونی المنار گفتند: این شاهزاده، خود شخصا بر بسته بندی قرص های روان گردان و جاسازی آن در صندوق ها و چمدان ها نظارت داشته است.

"سمیر حمود" دادستان کل لبنان به دفتر مرکزی مبارزه با مواد مخدر این کشور دو روز دیگر مهلت داد تا تحقیقات خود از شاهزاده و همراهانش را کامل کنند.

براساس تصاویر منتشر شده از این محموله قاچاق، روی جعبه های توقیف شده از این هواپیما نوشته شده است "خاص – پادشاهی عربستان سعودی – شاهزاده عبدالمحسن بن ولید آل سعود".
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس