کد خبر 566806
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷

دبیر شواری هماهنگی مبارزه با مواد مخدر كهكیلویه وبویراحمد تاكید كرد: ضریب مصرف و اعتیاد به قرص های روان گردان در بین دانشجویان دختر این استان بیشتر از داشجویان پسر است.

به گزارش مشرق، ناصر رضایی یكشنبه شب در جمع استادان و دانشجویان دانشگاه یاسوج بمناسبت گرامیداشت هفته معلم افزود: دلیل این رشد نیز تبلیغات سوء و منفی برای مصرف این قرص ها بویژه 'ریتالین' است.

وی تصریح كرد: بیشترین میزان مصرف این نوع قرص ها نیز در باشگاه های ورزشی و آرایشگاه های زنانه برای تناسب اندام، لاغری و یا زیبایی است.

بیش از 65 هزار دانشجو در دانشگاه های مختلف كهگیلویه وبویراحمد مشغول تحصیلند كه 6 هزار نفر از این تعداد در دانشگاه یاسوج هستند.

رضایی از شناسایی حدود هشت هزار معتاد در رده های سنی مختلف در استان خبر دادو افزود: میانگین درصد زنان به اعتیاد در كشور حدود 10 درصد و در این استان كمتر از پنج درصد است.

رضایی اظهار كرد: یكی از برنامه ها و راهبردهای اساسی در مبارزه با پدیده قاچاق و توزیع مواد مخدر، افزایش مشاركت های مردمی و بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی است.

وی ابراز داشت: كهگیلویه وبویراحمد به لحاظ بافت قومی و قبیله ای و شرایط اجتماعی حاكم بر آن در بسیاری از شاخص ها بویژه در زمینه مبتلایان به مواد مخدر، میزان شیوع و سن اعتیاد وضع بهتری دارد.

رضایی تعداد مراكز ترك اعتیاد در استان را بیش از 70 واحد اعلام كرد و افزود: براساس ارزیابی ها، میانگین درصد بهبود یافتگان در این مراكز و كمپ ها حدود 20 درصد است.

وی گفت: میانگین و بررسی های كشوری نیز نشان می دهد كه بیش از 80 درصد از معتادان در مراكز و كمپ های ترك اعتیاد زمینه بازگشت مجدد به چرخه این معضل اجتماعی را پیدا می كنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس