جنگنده‌بمب‌افکن‌های رژیم سعودی، در اقدامی عامدانه، نقطه‌ای را در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن به‌گونه‌ای هدف قرار دادند که ترکش‌های آن، به ساختمان سفارت اصابت کند و باعث مجروحیت برخی کارکنان شود؛ اقدامی که انتظار می‌رود پاسخی به‌مراتب عزتمندانه‌تر از سوی مسؤولان دولتی دریافت کند.

گروه بین‌الملل مشرق - جنگنده‌بمب‌افکن‌های رژیم سعودی، شب پنجشنبه در اقدامی بی‌شرمانه، نقطه‌ای در نزدیکی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یمن را هدف موشک قرار دادند که بر اثر برخورد ترکش‌های این موشک‌ها، خساراتی به ساختمان سفارت وارد آمد و نیروهای حفاظت سفارت کشورمان در صنعا نیز زخمی شدند.

پیش از این نیز در روز 31  فروردین ماه سال جاری، موشک‌های سعودی به چند متری سفارت کشورمان در صنعا اصابت کرده و شیشه‌های سفارتخانه را شکسته بود اما خوشبختانه سفیر و کادر دیپلماتیک ما صدمه ندیده بودند.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران
سفارت ایران در صنعا

چرا جنگنده‌های رژیم سعودی به خاک ایران حمله کردند +تصاویر
آثار حمله موشكي عربستان به سفارت ايران در يمن

در آن حادثه وزارت امور خارجه دولت تدبیر و امید، تدبیر عملی برای شکایت از رژیم آل سعود و پاسخ مناسب به این گستاخی با هدف جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی انجام نداد و تنها به احضار کاردار سعودی در تهران و تذکر به وی و ارائه یادداشت به ریاض درباره وظایف‌شان در قبال حفظ دیپلمات‌ها و اماکن دیپلماتیک اکتفا کرد؛ اقدام بی‌رنگ و لعابی که ثمره آن، در گستاخی حمله راکتی اخیر سعودی‌ها به خاک ایران، ثمره آن چیده شد.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایرانحدود دو سال پیش یعنی اواخر آبان ماه 1392 در حمله تروریستی یک گروهک تروریستی سعودی به سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت، 23 تن از جمله حجت‌الاسلام انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان به شهادت رسیدند.


گردان عبدالله عزام، از گروه جهادی سَلَفی وابسته به استخبارات رژیم سعودی، مسؤولیت این انفجار را بر عهده گرفت.
این گروه در پیامی ویدئویی بمب‌گذاری‌ها را «اقدامی تلافی‌جویانه در مقابل دخالت ایران و حزب‌الله لبنان در جنگ داخلی سوریه» اعلام کرده بود. چهار روز پس از حمله، پلیس لبنان از شناسایی هر دو عامل انتحاری حمله خبر داد.

طراح حمله تروریستی به سفارت ایران در لبنان فردی سعودی‌تبار به نام "ماجد الماجد" بود که از سرکردگان گروه موسوم به "عبدالله عزام" به شمار می آمد.
این گروه از ابزارهای سیاسی آل سعود در لبنان محسوب می‌شود.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران
حمله به سفارت ایران در بیروت

در تاریخ 30 دسامبر 2013 میلادی، مقام‌های لبنانی از دستگیری ماجد الماجد، فرمانده سعودی‌تبار گردان عبدالله عزام خبر دادند. ماجدالماجد بعد از بازداشت توسط ارتش لبنان در یک حادثه مشکوک کشته شد و جنازه‌اش به ریاض منتقل گردید. ماجد به عامل اجرایی پروژه های ضد ایرانی "بندر بن سلطان" رئیس وقت استخبارات سعودی شهرت داشت.

بسیاری از مسؤولان امنیتی لبنان و حزب‌الله، استخبارات سعودی را طراح پشت پرده حمله تروریستی به سفارت ایران در بیروت می‌دانند.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران
حمله عامل سعودی به سفارت ایران در بیروت

یک ماه بعد از آغاز تجاوز عربستان سعودی و یمن، ایران تصمیم گرفت هواپیمایی حاوی غذا، آذوقه  و دارو برای مردم جنگ‌زده و بی‌پناه یمن که زیر موشک باران جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار داشتند، ارسال کند. هواپیمای ایران یک بار با تهدید جنگنده‌های سعودی موفق به ورود به حریم هوایی یمن نشد، اما برای دومین بار کاپیتان بهزاد صداقت‌نیا خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی بدون توجه به تهدیدات جنگنده‌های سعودی در آسمان یمن به پرواز خود ادامه داد تا کمک های امدادی را به فرودگاه صنعا برساند.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران
کاپیتان بهزاد صداقت‌نیا خلبان هواپیمای امدادرسان ایرانی

تمامی مجوزهای لازم برای این پرواز اخذ شده بود و هواپیمای ایرباس310 حامل تعدادی از پزشکان ایرانی، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مصدومان یمن از فرودگاه امام خمینی(ره) به ‌سمت فرودگاه صنعا پرواز کرد.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران
تلاش جنگنده‌های سعودی برای عدم‌فرود هواپیمای امداد و بمباران فرودگاه

جنگنده‌های سعودی برای جلوگیری از ورود این هواپیما دوشادوش هواپیمای ایرانی به پرواز در آمده و آن را تهدید کردند، اما این تهدیدات نیز مانع از ادامه پرواز نشد، متجاوزان به یمن در نهایت در حالی که نتوانستند هواپیمای ایرانی را تسلیم خواسته غیر قانونی خود کنند، فرودگاه صنعا را بمباران کرده و مانع از رسیدن کمک‌های امدادی ایرانی‌ها به دست مردم یمن شدند.

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران

موشک باران تمامیت ارضی ایران در سکوت مقامات دولت ایران
تلاش جنگنده‌های سعودی برای عدم‌فرود هواپیمای امداد و بمباران فرودگاه

حادثه اخیر موشک‌باران سفارت ایران در یمن از سوی متجاوزان آل سعود نشان می‌دهد شاید اگر تجاوزهای قبلی رژیم آل‌سعود به مراکز دیپلماتیک و هواپیماهای جمهوری اسلامی ایران با اقدامی قاطع و جدی روبرو می‌شد، الان دیگر شاهد این حجم از اهانت رژیم سعودی به تمامیت ارضی کشورمان نبودیم.

تجربه شکست‌خورده اقدامات صرفاً دیپلماتیک و کوتاهی در پیگیری دیپلماسی تهاجمی و دیپلماسی انقلابی و نهضتی که همواره مورد تأکید مقامات عالی‌رتبه نظام بوده است چه در قبال فاجعه منا و چه در قبال کارشکنی‌های عربستان سعودی تا پیش از اتخاذ موضع قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی‌، نشان داده که دیپلماسی ناموفق لبخند، همیشه در عرصه بین‌الملل کارساز نبوده و برخی اوقات نیاز به اقداماتی جدی، انقلابی و قاطع برای دفع تهدیدات و توهین‌های دیگران احساس می‌شود؛ اقداماتی که مدت‌هاست طعم آن، زیر دندان ملت ایران مزه نکرده است و اگر نبود مواضع تهاجمی و قدرتمندانه رهبر انقلاب، می‌توان گفت که مردم شاید طعم چنین اقتداری را نمی‌چشیدند.


چرا جنگنده‌های رژیم سعودی به خاک ایران حمله کردند +تصاویر
ایرانی‌ها آرزو دارند وزیر خارجه محبوب‌شان چند نمونه از این ژست‌ها را که مقابل منتقدان داخلی گرفته می‌شود
در مقابل متعرضان به عزت و اقتدار و تمامیت ارضی کشورشان هم به نمایش بگذارد.


حال که رژیم افسارگسیخته آل سعود در تقابل با جمهوری اسلامی ایران، راه بی‌بازگشت لجاجت و عناد و گستاخی را در پیش گرفته است، امید است وزارت امور خارجه و دولت یازدهم، این بار با واکنش جدی و قاطع تر راه را بر تکرار سناریوهای مشابه در توهین به کرامت و تمامیت ارضی کشورمان از سوی رژیم آل سعود ببندند تا مانع از تکرار تجربه‌های ناموفق گذشته شوند چرا که ایرانیان، شایسته مواضعی عزتمندانه‌تر و دلچسب‌تر از مواضع محدود به محکوم‌کردن و احضار کردن و ارسال یادداشت اعتراض‌آمیز به هتاکان به حریم میهن هستند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 160
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 127
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    2 0
    از تیترتون خوشم اومد
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 1
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد
  • کاپیتان ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    3 0
    دیپلماسی لبخند! متاسفانه ظریف داره میشه عین کفاشیان
  • محمد ۰۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    با شروع به کار دولت تدبیر(!) کشورهایی از جمله عربستان و ترکیه س از لاک بیرون اوردن و به شیوه های مختلف و با خیالی راحت شروع به گستاخی علیه ملت و دولت ایران کردند... این اقدامات و عدم پاسخ قاطع از مسئولین، سطح غرور ملی رو به شدت پایین آورده ... به امید اینکه دولت منتخب بعدی از اندکی شجاعت برخوردار باشه...
  • ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 2
    درود بر دکتر ظریف
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دوستان عزیز جنگ احتیاج به پشتیبانی و ادوات و امکانات داره و الان وقتش نیست تو این چند سال کشور از نظر اقتصادی اسیب دیده اما انشاله با پول هایی که از برجام ازاد می شود به سرعت همرو تبدیل به عدوات نظامی خواهند کرد بعد انشاله خدمتشون خواهیم رسید.
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    با جنگ ایران و عربستان تنها کسانی که سود میبرند کمپانی های مهمات سازی غربی و روسی و چینی که شروع به فروش اسحله و مهمات به دو طرف جنگ میکنند و این وسط اسرائیل خوشحال بزرگ میدان میشود که مسلمونها به جون هم بیوفتند و همدیگه را از بین ببرنند.....پس هر کسی اقدام به تحریک این منازع بکنه خدمت به استعمار کرده....روی اتیش نفت نمیپاشند...!!
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    برای اینکه ما هم به سفارت آنها حمله کردیم....
  • ۰۱:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 1
    چشمانمان به لبان ولی امرمان دوخته است. لب تر کند نماز را در بقیع اقامه میکنیم
  • نیما ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ایرانی‌ها آرزو دارند وزیر خارجه محبوب‌شان چند نمونه از این ژست‌ها را که مقابل منتقدان داخلی گرفته می‌شود در مقابل متعرضان به عزت و اقتدار و تمامیت ارضی کشورشان هم به نمایش بگذارد. اما چه کنیم که برای عربستان اح‌ترام ویژه ای قائلیم!!!
  • ۰۲:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    از زیادی عزت پاسپورت ایرانی دارم می ترکم
  • ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تا کی می خواهید آزمون خطا کنید , وقتی لبخند جواب می ده یه ذره غیرت نشون بدید
  • ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    از عربستانی ها باید یاد میگرفتن که بلافاصله با ایران قطع رابطه کرد ولی ایران چه کرد؟ عزت مردم و کشور را در مقابل تجاوز این عربستانی ها به باد داد
  • ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    در مواقع لزوم آقای ظریف در برابر بیگانگان برخورد مناسب داشته اند مخصوصا اونجا که گفته هرگز یک ایرانی رو تهدید نکنید.
  • ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    S-300 ????!!!!!!
  • مهدی ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دیروز مصاحبه آقای ظریف و وزیر خارجه دانمارک آقای ظریف مطلبی را گفتند که بسیار جای تامل دارد ایشان در تشریح دشمنان امت اسلامی ابتدا صهیونیستها را اشاره نمودند و دوم دشمن را تکفیری ها و افراطیون را . وقتی رهبر انقلاب در تمام سخنان دشمن اصلی مسلمانان را آمریکا و صهیونیستها اعلام میکند و بقیه از جمله حرامیان تکفیری را آلت دست آن دو میداند چرا باید دولت در نشان دادن دشمن اصلی کوتاهی کند و مسیر را منحرف کند ؟ خوب معلومه وقتی دولت نمی خواهد بخاطر برجام آمریکا را دشمن بداند در مورد دیگران مقل عربستان هم همین سیاست حاکم است ، کار بجایی رسیده که آمریکایی ها برای آرام کردن ایران و عربستان در ماجرای شهادت شیخ نمر دست به کار شدند و با ظریف تماس گرفته اند و دارند از آتشی که خود برافروخته اند برای خود نقش میانجی و آدم خوبه رو بازی میکنند و ......
  • ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    1 0
    تا کی تحمل؟ خدایا حالم گرفتس، من موافق اصلاحات بودم الان میفهمم که ...
  • رضا مهدوی ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻧﻴﻜﺎﻥ ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﺑﺪﺍﻥ «ﺣُﺐُّ ﺍﻻَْﺑْﺮﺍﺭِ ﻟِﻼَْﺑْﺮﺍﺭِ ﺛَﻮﺍﺏٌ ﻟِﻼَْﺑْﺮﺍﺭِ، ﻭَ ﺣُﺐُّ ﺍﻟْﻔُﺠّﺎﺭِ ﻟِﻼَْﺑْﺮﺍﺭِ ﻓَﻀﻴﻠَﺔٌ ﻟِﻼَْﺑْﺮﺍﺭِ، ﻭَ ﺑُﻐْﺾُ ﺍﻟْﻔُﺠّﺎﺭِ ﻟِﻼَْﺑْﺮﺍﺭِ ﺯَﻳْﻦٌ ﻟِﻼَْﺑْﺮﺍﺭِ، ﻭَ ﺑُﻐْﺾُ ﺍﻻَْﺑْﺮﺍﺭِ ﻟِﻠْﻔُﺠّﺎﺭِ ﺧِﺰْﻯٌ ﻋَﻠَﻰ ﺍﻟْﻔُﺠّﺎﺭِ.»: ﺩﻭﺳﺘﻰ ﻧﻴﻜﺎﻥ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﺎﻥ، ﺛﻮﺍﺑﺴﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻴﻜﺎﻥ. ﻭ ﺩﻭﺳﺘﻰ ﺑﺪﺍﻥ ﺑﻪ ﻧﻴﻜﺎﻥ، ﻓﻀﻴﻠﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻴﻜﺎﻥ. ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﺑﺪﺍﻥ ﺑﺎ ﻧﻴﻜﺎﻥ، ﺯﻳﻨﺖ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﻧﻴﻜﺎﻥ. ﻭ ﺩﺷﻤﻨﻰ ﻧﻴﻜﺎﻥ ﺑﺎ ﺑﺪﺍﻥ، ﺭﺳﻮﺍﻳﻰ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﺪﺍﻥ. امام حسن عسکری ع کاش دولتمردان دولت تدبیر و امید نگاهشان به دوستان و دشمنان جمهوری اسلامی ایران اینچنین باشد.
  • ناشناس ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تو را بخدا این نروژیه رو بفرستید سوریه خیلی اتیشش تنده
  • ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    انصافا ظریف با همه طرف های خودی خوش برخورد است .
  • ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اگر عده اى سفارت عربستان رو اتيش نميزدند فقط تظاهرات ميكردن اوضاع به نفع ما پيش ميرفت،مؤمن بايد زيرك باشه.،بصيرت داشتن در اين مواقع أهميت داره،اما پيروزى با ماست أنشالله،تصوير شيعه نبايد افراطى و تند باشه،جملات و حركات ما زير نظره جامعه ى جهانى هست،رژيم ال سعود و صهيونيستى دنبال نشان دادن تصوير افراطى و تند شيعيان هستند.ميليونى تظاهرات كنيم اما فقط با مشت ها و فرياد ها.لبيك يا حسين (ع)
  • ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چندتا پیشنهاد بده فقط بلدی انتقاد کنی مشرق
  • احسان ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بعيد ميدونم كار خاصي بكنن آقاي روحاني در حمله به سفارت عربستان نامه نوشتن و ايت كار ايراني ها رو محكوم كردن الان جي شده به سفارت ما حمله ي موشكي شده يه داد نميتونيد سر عربستان بكشيد يا خودتون نميكشيد ؟والله با سكوت در مقابل دشمن و تهديداش مردم ذليل و تحقير ميشن اين كارا جواب فاطع مبخواظ نه محكوم كردن اكر از اول جواب اين ملعون هارو محكم ميداديد اين طوري براما شاخ نميشدن اينا همش نتيجت ي انفعال دولت هست و لاغير خيلي متاسفم
  • ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    به امید آن روز ...
  • ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پاسخ ظریف و روحانی به عربستان لبخند است!!!
  • قاسم ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    این دولت نه تنها عزت و اعتبار را به پاسپورت ایرانی برنگردانده بلکه با سیاستهای غلط همان عزت و اعتباری که داشتیم را هم بر باد داد.
  • ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مسوولان در مقابل اختلاف سلیقه و بعضا اشتباه های داخلی خوب توهین و تهدید میکنند . ولی ولی نسبت به خارجی ها چه نرم و آرام صحبت میکنند که مبادا خدای نکرده رنجیده نشن. راستی اشدا علی الکفار و رحما بینهم یعنی چه؟
  • حمید ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چیزی که عوض داره گله نداره. ما اینجا میریزیم به قول شما تو خاک اون کشور و اون را غارت می کنیم اون وقت انتظار داری برامون تاج گل بفرستند تازه تو کشور ما جنگی وجود نداره.
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    توی دام جنگ با عربستان نیوقتید که بیشترین استفاده را کمپانیهای اسلحه سازی غربی میبرنند که به دو طرف اسلحه میفروشن.!
  • ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نكته جالب و مرتبط اينه كه روسيه هم هواپيماي امداد رسان به يمن فرستاد با اين تفاوت كه هواپيماي اون ها تونست بشينه و كمك هاش رو به مقصد برسونه، تنها موضوع متفاوت اين وسط برخورد قاطع روسيه با تهديدات آل وحوش بود و ديپلماسي لبخند و به ظاهر تنش زداي فرا گير در ارتباطات بين المللي ما بوده ! حالا پيدا كنيد پرتقال فروش را !
  • ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بابا جان یه سناریو بهتر می نوشتید!!! آخه دو تا تصویر واضحتر میذاشتید............ تا کی میخاید بمون بخندند!!!!!!!!!
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    برادر برو سوریه
  • ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    حکایت تنگه ی هرمز ....
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    روسیه هواپیماش رونشوند تو یمن اما جمهوری اسلامی !!!! برو قوی شو اگر راحت جهان طلبی
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    همین بود قدرت برتر خاورمیانه !!!!!
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق ساتسورچی
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ازجریان انحرافی بزرگترین خطر جهان اسلام هم بنویس !!!!!!! یادت چه بلوایی به پا کرده بودید ... حالا بفرما اینم دولت مطبوع شما ...
  • محمود ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    جناب ظریف من طرفدار شما هستم ولی بهتر نیست یکبار بجای ظرافت ((خشونت) رو بکار ببرین؟؟
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تنها جایی که میتونیم مستقیم به عربستانی ضربه بزنیم یمن باید یمنی ها ترس رو بذارند کنار وچند تا موشک به جاهایی بزنند که تا حالا نزدند تا عربستان پیام ایران رو بگیره .
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پیشاپیش سال نوتون مبارک .
  • ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عربستانی ها هم فهمیدند ایران ترسیده .
  • ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    هنوز که موشک وسط تهران نخورده ! پس لحاف بپیچ دورت یخ نزنی .
  • ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پس این شیعه های شرق عربستان دارند چکار می کنند ؟ نکنه با حکامشونند؟
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تحویل بگیر مشرق دولت دلخواهت که
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    احمدی نژاد
  • منصف ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چرا جنگده های سعودی به خاک ایران حمله کردن ؟؟؟؟؟؟؟واقعا خنده داره
  • موسوی ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دولت بی تدبیر و رکود اقتصادی داخلی ودیپلماسی ضعیف انشا اله این 1.5 سال دیگه زود تموم شه
  • Abd ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اون کسانی که منفی دادن. باشه شماها نیاید.امثال شما زیادند.ولی ما مثل 8 سال دفاع مقدس از مملکت امام زمان و ولی فقیه و ناموس خودمون و شما باز هم دفاع میکنیم.چون شماها رو هم از خودمون میدونیم،ولی بعضی از شماها ظاهرا تا گیر یه مشت حرامی تکفیری و داعشی و ... نیفتید نمیفهمید که چه بلایی در انتظارتون هست.همینطوری که توی این چند ساله نفهمیدید.
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چطور اشغال سفارت عربستان اشغال خاک این کشور نبود؟
  • ناشناس ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اگر در فاجعه منا و کشته شدن 500 نفر از هموطنان عزیزمون و تجاوز به دونوجوان ایرانی در جده واکنش مناسب نشان داده میشد شاهد گستاخی امروز عربستان نبودیم .
  • ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دولت واقای ظریف نباید هر گز گول افراطیون چپ وراست رابخورند باید با عقل ومنطق با مسائل سیاسی بر خورد کنند
  • ناشناس ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ظریف ضعیف ترین وزیر خارجه کشور در بعد از انقلاب است .
  • ناشناس ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    یادش بخیر در دولت دکتر احمدی نژاد چه اقتداری داشتیم اما حالا ...
  • رضا ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مردیم از بس عزت به پاسپورتمان بازگشت...
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چرا همش از دولت انتقاد میکنید امروزه محلس هم هیچ اقدامی نمیکند
  • mohsen ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق جدیدا بیشتر عقده ای شدی فقط نظر هم فکراتو تایید میکنی
  • سید حسن ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چون ما بر حق و آل سعود بر باطل است لذا حمله حق به باطل موجه و حمله باطل به حق، ناموجه است و باید پاسخ داده شود. به همین سادگی
  • ناشناس ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    سفارت هر کشور جزو خاک آن کشور محسوب می شود .
  • نظر شما غیر قابل انتشار است. ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تازه مسلمان هم هستی برو سوریه دینت ادا کن
  • ناشناس ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نگران نباش ظریف فقط لبخند میزنه !
  • ناشناس ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بی شک دولت روحانی اولین دولت 4 ساله ایران خواهد بود
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    لطفا تنگه هرمز را به روی عربستان و کشورهایی که در جریان اخیر با ایران قطع رابطه کردند را بندید آن موقع عربستان مثل سگ به لیس زدن پای انسان می افتد
  • ناشناس ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ما اگر قصد اعزام هواپيماي امدادرسان داشتيم آن را با ٥-٦ تا اف-١٤ اسكورت مي كرديم و بارها را به مقصد مي رسانديم و بر مي گشتيم، كسي هواپيماي مسافري تنها را در دل اف-١٥ هاي عربستاني نمي فرستد.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اااااا یعنی اعتقاد دارین سفارت هر کشوری جز خاک اون کشور محسوب میشه؟
  • علی ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دوست عزیز کی صحبت از جنگ کرد؟!جنگ همیشه آخرین راهه. ولی میخام ازتون بپرسم که آیا ترکیه و عربستان که غرور مارو تو این یکی دو سال هدف گرفتند با ما وارد جنگ شدند؟! یا قبلا و در دره قبل که مسولین ایران علارقم فشار تحریمها با شجاعت موضع میگرفتند وارد جنگ شدند؟! این چه حرفیه! موضوع اینه که اصلا انگار دولت جناب روحانی نمیخاد در این زمینه ها تحرکی داشته باشه.عجیبه والا!
  • ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بعضی متهم کردن های حزبی نمی گذارد که به اصل موضوع پرداخته شود زیرا این شاهزاده منگول سعودی هر وقت قرص های روانگردان (صربی -وهابی-داعشی ) رو مصرف می کنه خوی حیوانی بهش دست می ده و فجابای منا و سفارت ایران و شکستن دست وپا و قفسه سینه عالم عالی قدر شیخ نعمر رو انجام می ده آخه کدوم آدم سلیم العقلی با این کار تازه جلاد صدا می کنه که بیا گردن این آدم بیهوش رو بزن و با هیجان به اون نگاه کنه و عکس یادگاری با جسد بگیره پس همه آروم باشید تا دولت موضوع رو از طرف سازمان های بین المللی -انسانی پیگیری کنه وبه دنبال انداختن سفارت سوزی به گردن حزب رقیب نباشید تا بشه از حقوق تمامی مسلمین دنیا با یک آزمایش از این معلوم الحال دفاع کرد ومن الله التوفیق
  • مهدی ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    به دور از تعصبات و احساس بخواهیم نظر بدیم ظریف قویترین دیپلمات ایران در قبل و بعد از انقداب است این رو همه اهل فهم سیاست و روابط بین الملل می دونند در خصوص موارد کشورهای عربی و خصوصا عربستان ما در زمان شاه هم با این کشور مشکل داشتیم و خواهیم داشت دو علت عمده هم داره اول بحث دشمنی اونها با فارس و دوم دشمنی عقیدتی و ایدئولوژیک اونها و ایران که ربطی به دولتها و حتی جمهوری اسلامی هم نداره الان هم آتیش گرفتن برجام داره به نتیجه می رسه و تحریمها برداشته میشه دارن کاری می کنند ما احساسی برخورد کنیم تا در پازلی که اونها طراحی کردن گیر بیفتیم ولی رهبر فرزانه انقلاب و سایر مسئولین کلیدی نظام زرنگ تر از این حرفها هستن و مطمئن باشید تو جنگ نیابتی بدجور حالشون رو می گیرن و گرفتن ضمنا رابطه با عربستان فقط بخاطر حج و بحث اعتقادی مردم هست که دولت و شاید نظام کمی منفعلانه عمل کرده
  • ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ?are you ok
  • علی ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آقای محترم یعنی تفاوتش رو متوجه نمیشی؟! تو ایران یه عده مردم غیر نظامی و بدون طرح نقشه و دستور از طرف دولت این کارو کردن ولی دولت عربستان رسما به سفارت ایران حمله نظامی کرده.اون هم با طرح ونقشه از پیش برنامه ریزی شده و با اجازه رسمی دولت عربستان.حالا متوجه تفاوتش شدی؟! ولی چیزیکه این میون جالبه واکنش سخنگوی دلت روحانیه که اگه یه شهروند یه کشور دیگه رو میگرفتند و کتک میزدند واکنش دولت مطبوعش بیشتر و شدیدتر میبود ازین واکنشی که سخنگوی دولت جانب روحانی ارئه کرد! حالا شما رو به خدا واکنش سخنگوی دولت مارو ببینید.ای خدا دیگه کلا از همه چی سیر شدم.
  • ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تحولی اس سیصد شروع شده همین مشرق تیترشو زد. در ضمن چه ربطی به مقاله داره؟
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پس تاحالا داشت بادمجون واکس میزد؟ خوب داشت پیشنهاد می داد که دیپلماسی لبخند رو در این زمینه کنار بگذارید و از دیپلماسی انقلابی استفاده کنید.
  • علی ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اتفاقا من هم با شما موافقم عقل و منطق چیز خیلی خوبیه.ولی میشه بفرمایید واکنش و رفتار عقلانی و منطقی در قبال هدف قرار دادن سفارت یک کشور اونم با هواپیما چیه؟! یا معتقدید که تمام کشورهایی که در قبال این مسائل واکنش سریع و مناسب نشون میدن عقل و منطق جناب ظریف و روحانی رو ندارن؟! واقعا که!
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تا کی دولت میخواد سکوت کنه!
  • ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پس شیخ نمر که اعدام شد داشت چکار می کرد داشت با حکومت سعودی مبارزه می کرد! دوستان قبل اینکه نظر بدین یکم فکر کنین چرت وپرت نگید!
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عزتمندانه؟ با وجود دیوانه های مشرق نیوز چه عزتی؟
  • ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عقل الان حکم به برخورد می کنه نه خویشتن داری کما اینکه آقای خامنه ای هم با عربستان تند صحبت کرد! پس دولت و آقای ظریف باید برخورد کنند! اونم برخورد شدید!
  • علی ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دوست عزیزم احمدی نژاد فقط یه دونه بود.شما ببین چه پروژه های نظامی که در دولت دکتر احمدی نژاد کلید خورد با وجودی که با وعده کلید هم نیومد. پروژه های ماهواره و ماهواره بر بماند.پروژ های اقتصادی مثل مسکن مهر و یارانه و.... بماند. اما در حال حاظر پروژه جنگنده قاهر عقیم شد و موند و ده ها پروژه دیگه.چرا؟ چون همه توان و هدف دولت روی موضوع هسته ای متمرکز شده اونم که نتیجش رو داریم میبینیم.
  • ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تا سال 96 همین دیپلماسی ادامه داره مگه مردم با رای هاشون کاری کنن
  • ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آخ گفتی
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    سخن ازبرجام گفتن من باورندارم برجام راعملی کنن اینها سیاست های غرب برای متوقف کردن ایران ازسوی غربیها بخصوص امریکا. ازاین سوعربها راباسرکردگی عربستان رابه جان ایران میخواهند بفرستند
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عالی بود دقیقا همین انتظار رو داریم.
  • ناشناس ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مثلا ظریف چکار کنه؟ اگر فقط نبرد بین ایران و سعودی ها باشدقطعا سعودی ها شکست می خورند ولی در این بین چند کشور هستند که منتظرفرصتی هستند تا به ایران آسیب جدی بزنند اول ترکیه دوم اسرائیل سوم پاکستان که متحدان قدرتمند سعودی هستند حالا غیر از مزدوران آفریقایی و نوچه هایی مانند امارات و قطر واردن وکویت و...
  • ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    برادر گرامی ما هم موافق نابودی و سر جا نشاندن این مار کوچک وهابی هستیم .
  • بیسیمچی ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عمیقا به عقلانیت و مصالحه بویژه با مسلمانان معتقد و ملتزم هستند. زیرا که آئین رسول الله (ص) را آیین مروت با دوستان و مدارا با دشمنان می دانم. اما حقیقت امر این است که اگر ما در دسته بندی دشمنان انگلیس و امریکا را دشمن عاقلی بدانیم که باید با سیاست و کیاست با آن برخورد کنیم و در جای خود با مشت آهنین بر دهانشان بکوبیم، اما این آل یهود خبیث مصداق عینی دشمن نادان است که باید مزه سرب داغ را به آن چشانید و گه گاهی با زیرکی ژست دیپلماسی را گرفت...
  • ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    سید حسن جان . دلبندم . عربستان هم فکر میکنه خودش حق و ما باطلیم . به همین سادگی .
  • ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق میدونم این مطلب را نمیگذاری اما شما حاضرید دولت روحانی خراب بشه به قیمت خسارت بملت . جنگ افروزی شما عین داعشیهاست . بدبختها در روز قیامت ملاک و ترازوی خدا ،اصلاح طلب و اصول گرا نیست ذره المثقال است .
  • حسین ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    یعنی الان دقیقا باید چکار کرد، واکنش مناسب یعنی چی؟ یعنی بریم بجنگیم؟ !!!!
  • جواد ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    این حرومیا موشک میخوان
  • محمد ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پررویی روزافزون حکام پست سعودی نتیجه مماشات دولت کشورمان بوده وهست.
  • احمد ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    باهوش !!!، حمله قبلی عربستان به سفارت ایران در یمن اوایل امسال انجام شد ، این حمله اخیر دومین حملشون بود، در ضمن در سال 92 هم یک عامل تروریست سعودی به سفارت ایران در بیروت حمله کرده بود، از فکرت استفاده کن ببین در اوائل سال 94 ودر سال 92 که ما کاری با سفارت سعودی نداشتیم، همین مونده یک ایرانی !!!ناشیانه تهاجمات احمقانه و خصمانه آل سعود را توجیه کنه...
  • ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نمی دونم شماها چرا اینقدر گیر دادین به این نروژی ؟ معرفت و ایمان و ولایت پذیریش که از خیلی از ما کهنه مسلمونا بیشتره
  • وطن پرست ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اگه احمدی نژاد یا هر کسی دیگه ای بود با اقتدار جواب تک تک وهابیها میداد ولی دولت اقای روحانی ..
  • احمد ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    می دونم منظورت چیه؟ مخاطبت کیه ؟!!1 امیدوارم مخاطبت همان مهاجمان دستگیر شده توسط پلیس باشند،اما بارها به سفارت ایران در کشورهای مختلف هم حمله شده ، خیلی خوبه نظر شما را در آن مورد هم بدونیم یا نکنه در آن موقع به روی خودتونم نمی آورید عزیزم!!! تازه در حملات متعدد به سفارت ایران دیپلمات های ما هم شهید شدند(حمله به سفارت ایران در لندن در اوائل انقلاب) ،به سفارت عربستان بوسیله جنگنده حمله نشد و نیروی انتظامی هم مهاجمان را دستگیر کردو همه مقامات هم این عمل زشت رامحکوم کردند، آیا عربستان هم با عوامل حمله به سفارت ایران برخوردکرد؟ آیا مقامات عربستان هم این عمل (حمله به سفارت ایران) را محکوم کردند؟!!!
  • اصلاحات ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چرا شاه سعودی دیروز از ایرن بازدید کرد ؟ به گزارش مشرق دیروز شاه سعودی از نقشه ای که شامل ایران بود در کتابخانه کاخ بازدید کرد تیتر آبکی سایت آنوسی های پنهان در ایران
  • علی ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مگه دیشب بطور عزتمندانه محکوم نکردن? خب بیشتر این عزت ضرر داره دیگه...
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اینجا اگه کار خود سعودیا نباشه فوقش کار مردم بود نه دولت
  • احمد ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ناشناس محترم ، حمله به سفارت عربستان محکومه وهمه مقامات هم آن را محکوم کردند ونیروی انتظامی هم مهاجمان را دستگیرکرد، اما در اوائل سال94 سفارت ما در یمن اولین بار بمباران شد، در سال 92 یک تروریست سعودی به نام ماجدالماجد به سفارت ایران در بیروت حمله کرد وباعث شهادت رایزن فرهنگی ایران شد ، در آن زمان چنین سوالی در ذهن شما شکل نگرفت؟ وقتی به سفارت ایران بارها حمله میشه همتون ساکتید انگارنه انگار ولی وقتی عده ای خودسرجاهل به سفارت کشوری حمله می کنند با وجود برخورد پلیس ومحکومیت توسط مسئولین بعضی ها یاد حقوق بین الملل وسفارت هر کشور خاک اون کشور است واین مسایل می افتند ، نکته دیگر اینکه آیا حملاتی که به سفارت ما در کشورهای مخلف شده توسط مقامات آن کشورها محکوم شده یا عوامل حمله کننده مجازات شدند؟ آیا عربستان حمله به سفارت ایران در بیروت را محکوم کردیا اینکه از دستگیری ماجدالماجد توسط پلیس لبنان اظهار نگرانی کرد؟ منظور کلی من اینه شماها طوری اظهار نظر می کنید انگار حملات متعدد به سفارت ها یا کنسولگری های ایران در یمن ، لبنان، انگلیس(اوائل انقلاب) ، هلند ، آلمان ، سوئد ، افغانستان طبیعیه وموضوع مهمی نیست و سکوت می کنیدولی وقتی عده ای خودسر در ایران این کار را می کنند برخی یهویی حقوقدان می شوند، مطمئنید ایرانی هستید؟نکنه وکیل مدافع آل سعود جنایتکارید؟!!!
  • ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق ؛ اكنون زمان خرد و ايجاد آرامش است نه آشوب ، هيچ ايراني از عربستان و آل سعود خشنود نيست ولي الان شرايط آرامش ايجاب مي كند و نه جنگ
  • ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پس کار حمله به سفارت زیر سر تو تدبیرچی بوده؟!
  • یار غریب (غیر قابل انتشار) ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    انونو مردم حمله کردند نه جنگنده بمب افکن ! تازه به سفارت از پیش تخلیه شده اگر آسیبی به سفیر ایران می رسید اون موقع قضیه بدتر هم میشد این حمله نظامیه و نه تظاهرات خودجوش مردمی
  • احمد ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    خوب حالا که ایرانی رو تهدید کردند اونم جوجه هایی مثل عربستان! به وزیر بگو حرکت بعدیش چیه؟؟!!
  • ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    حرفت کاملا حسابه . اگر این حمله بدون تفکر به سفارت عرعرستان صورت نمیگرفت ضربه ای بسیار محکمتر به عربستان میزدیم . اما هنوزم دیر نیست اون حرومیا حمله تروریستی به سفارت ما تو لبنان رو با تروریسم اجاره ای و سیاست انجام دادن. نباید دیگه اجازه داد این افراد تندرو چه تو مسائل سیاسی و انتخابات باز هم جو رو متشنج و از کنترل خارج کنن یا گروهی دیگه از مردم رو با تندروی تحریک کنن . اتفاقاتی که متاسفانه تو سیاست تجزیه خاورمیانه استفاده میشه.
  • ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بله انزمان اقتدار ما رابطه با کشورهای قدرتمند مثل جیبوتی بود که امروز برای ما شاخ شده ! و همچنین ونزوئلا
  • اگنس ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دمت گرم
  • مهدی از قم ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    یک موی امثال این تازه مسلمان عزیز به هزارتای مسلمان های که اسلام را از پدر و مادر ارث برده اند میارزد.ناشناس با نمک شما هم کامنت نذارید اتفاقی نمیافتد.باور کن
  • ali ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق خیلی مزخرفی حالم ازت بهم میخوره فرصت طلبان بی چشم و رو اف بر شما !!!!
  • پسر ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نتیجه خنده های بیخودی به هرکس باعث میشه که طرف فکر کنه چیکارس حتی در اسلام هم داریم که از خنده بیخود پرهیز کنید
  • رهرو ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ناشناس 12:06 خیلی خوب گفتی. اما در مورد مطلب مشرق انتقادتون درسته. این که دولت باید قویتر نسبت به گستاخی کشورهای اطراف موضع بگیره درسته ولی به نظر می رسه دولت منتظره که برجام اجرایی بشه و تحریم ها برداشته بشه و طوری رفتار نکنه که در مسیر برجام خدشه ای وارد بشه. اونوقت احتمالاً مواضع محکمتری رو می گیره. اما من در عجبم از یک سری که تا چیزی می شه فوراً و اولین گزینشون نظامیه! توضیح بیشتر که تأیید نمی شه.
  • ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    لبخند خوبه ولی بعضی وقتا درکنار اون باید از مشت ولگد هم استفاده بشه
  • ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    خوب اینم که همونو گفت
  • محمد علی ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دولت ایران به سفارت عربستان حمله نکرد بلکه مردم به سفارت عربستان حمله کردن ولی دولت عربستان خودش به سفارت ایران اونم در کشور ثالثی حمله کرده! فرق رو میفهمی؟
  • احمد نورآبادی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ی عده حمله میکنن سفارت عربستان رو بهم میریزن و باعث این اتفاقات میشن... بعد از دولت انتظار دارن... بیچاره ظریف چیکار کنه؟؟ ی خرده هم این افراطی رو کنترل کنن...
  • امیر تبریز اوغلی ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    نتیجه سیاست لبخند این میشه
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    حسین سیاست از نظر تو یعنی جنگ؟؟؟؟وقتی چیزی نمیدونی چرا نظر میدی؟؟؟
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    از نظر شما سیاست یعنی جنگ؟؟
  • ۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آل سعود مسلمون نیستن از کفار بدترن
  • ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دو کلمه هم از مادر عروس
  • ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    چه ربطی داشت به چهارشنبه ی آخر سال؟؟
  • ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    بشین همین جا الان ظریف میاد جوابتو میده
  • ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    غرب زده ی بدبخت
  • محمد مسلم ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    شما تفاوتی بین افکارو رفتار قاتلین سیدالشهدا با این وهابی های تکفیری می بینید توصیفهایی که از سفیانی در روایات ماشده با اینها چه تفاوتی داره مگه تکفیرهای افغانستان وعراق وسوریه را هم اینها به وجود نیاوردن مگه 15 نفر از تکفیریهای سعودی برجهای دوقلو را نزدن همانطور که سلسله هدایت از حضرت ابرهیم تا امام زمان ادامه دارد سلسله جهالت هم از ابوسفیان تا سفیانی وازسامری تا صهیونیسم ادامه داره بر امام حسین یک کربلا گذشته برامام زمان چنتا امام وسط میدان جنگه ما کجا شما یک نکته مثبت در سعودیها نشان بدهید تا من یک نکته مثبت در یزید بن معاویه نشان بدهم حتی اگه شده براساس حقوقه بشر غربی ان کنتم صادقین
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آره چه اقتداری داشتیم زمان احمدی نژاد!!!!!!!!!!!!!کل دنیا تحریممون کرده بود ودر زمانی که نفت130 دلار ارزش داشت احمدی نژاد یک ریال پول ذخیره نکرد واسه کشور واقعا چه اقتداری داشت تورم 40درصدی چه اقتداری داشت قهر 11روزه چه اقتداری داشت اختلاس هایی که هنوز رقم اون مشخص نیست!!!!!!!!!! چه اقتداری داشت قطعنتمه های سازمان ملل مشرق همه میدونن طرفدار احمدی نژادی ولی اگه مسلمونی و جرعت داری منتشر کن
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق متاسفیم
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    آخه پسر خوب خاله بازی نیست که مشرق هرچیزی رو منتشر نکن
  • ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    یه عده آبروی ایرانو بردن
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    تا وقتی که شما فرمان بدی فرمانده
  • ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دیوانه خودتی
  • ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    پسر خوب پاکستان با ماست حداقل مردمش با ما هستن امارات و کویت و بحرین هم دوستای خاله خرسه هستن وقت جنگ پشت عربستان رو خالی میکنن ماهم کم متحد نداریم عمان و یمن و حزب الله و روسیه و .... از نظر شما سیاست یعنی جنگ؟؟؟؟اگه ظریف نمیتونه کاری کنه چرا شده وزیر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    فقط جنگ من میخوام شهید شم
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    دیشب تاحالا بیداری ؟؟؟؟برو بخواب بچه صبح باید بری مدرسه
  • ناشناس ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    مشرق تکلیف خودتو روشن کن ظریف اعلام جنگ کنه؟منظورتون اینه دیگه؟
  • ناشناس ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    موقعی که کت وشلوار به متجاوزین انگلیسی داد کاملا اقتدارش مشخص شد
  • ناشناس ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    اگه محمود بود کارمندان سفارت و کنسولگری سعودی با یک دست کت وشلوار و روبوسی با او ایران را ترک می کردند
  • ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    این دولت رو مردم بهش رای دادن
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    حسین آقا نگران نباش! کاری هم نکن! دستور می دن خارج از نوبت رسیدگی بشه! فقط این خارج از نوبت خیلی طول می کشه علف زیر پات سبز نشه شاهکار زدن!
  • سیدمحمدtt ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    صبرایران وسیاست ایران زیاده هرکاری وقتی داره واسه عربستان هم داریم به موقعش سیاست عربستان اینه که کشورمون روتحریک کنه واسه جنگ اماکورخوندن هرچندازجنگ بااین سگ صفتان وهابی واسه ایران چیزی نیست غافل اراینکه تمام کشورها وحامیان کشورعربستان بهشون پشت میکنن اما جنگ وویرانی کارباشهامتی نیست خدانگندجنگی اتفاق بیفتد. .. ایران هم دنبال فرصت هست به وقتش جواب این وهابی هاروبدهد عربستان دچارتوهم وتجاوزمیشهه ما ایرانی ها که فکرسیاست داریم هرکاری وقتی داره همینه که انرژی هسته ای تصویب شده وبرجام میاداجراه بشه خودش کلی تودهنی به دولت سعودی هست ای وهابی ها ازاین پیشرفت ما بسوزیت بمیرید که چشم دیدن پیشرفت ایران روندارید داریم برات دولت آل سقوط کوربشه چشاتون کربشه گوشاتون که تحمل به قدرت رسیدن ایران رونداریددرودبرملت دلاورایران به خودتون قبول دارید همین شاهزاده تون گفت که اگه جنگی بشه ظرف24ساعت عربستان نابودمیشه شماواسه ماعددی نیستیدآمریکا بااون دب دبش کپ کپش ازایران میترسه شما که جای خود دارید شمابرید به همون شهوت رانیتون برسیدبهتره شمارو چه به سیاست جنگ شما .حریف یمن نشدید چطوربا ما میخواهیدبجنگید.
  • Amir ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    عراق باید نیرو بفرسته عربستان و از اقلیتهای اونجا مواضبت کنه.حالا چه بزور چه قانونی.
  • Amir ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    ایران باید با عراق بزرگ بیشتر مانوور بده!!
  • محمد ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    واکنش مناسب میتانست سبقت گرفتن در اخراج کاردار باشه ولی اینقدر انجام نشد که عربستان این کار را کرد .واکنش مناسب میتانه تحدید متناسب با ابزار های موجودت باشه اعم از قرار دادهای اقتصادی فرهنگی گردشگری نظامی و ترانزیتی. یک نمونه ازز واکنش مناسب تحدید رهبری درجریان فاجعه منا بود که افسار را به گردن این وحوش انداخت و رام شدن
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    منم میام
  • ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
    0 0
    خدا شمارو هم شفا بده
  • ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مشرق معمولا یعنی به راه راست و اصلاح مملکت هدایت شدن اما از این تفکرات ده هزار سال پیش شما بهتر بود اسم خودتون رو مغرب می گذاشتید اون موقع که اسپایدرمن شدید از دیوار سفارت بر خلاف قوانین بین المللی بالا رفتید باید فکر سفارت خودمون رو هم می کردید آره عمو جون
  • ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    جالب اینه که آقای رئیس جمهور در همون پیامی که شهادت شیخ نمر رو محکوم کرده حمله به سفارت عربستانو توسط معترضینی که بخاطر کوتاهی دولت خودشون دست به کار شدندمحکوم کرده
  • ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    دولت عربستان فرض می گیریم با هواپیما زد سفارت ایران را هم خراب کرد ، خودش در حقیقت خراب خواهد شد ، خودش ریشه ی خودش را می سوزاند ، به فضل خدا با دست خودش دارد خودش را نابود می کند ،دیری نمی پاید که ملت مسلمان عربستان خونشان به جوش خواهد آمد ویک انقلاب بزرگی در شهر مکه رخ خواهد دادو تاج وتخت حیوان خون آشام سعودی آتش خواهد گرفت و همگی نابود می شوند .
  • ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    متأسفانه بعضی از شما همشهریان به اندازه ی یک گنجشگ عقل ندارید،یعنی قوه تشخیص واستدلال شما در مسائل سیاسی صفر است .و آن وقت هم در خصوص هر چیزی نظر می دهید .
  • ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    جریان انحرافی کلید رمزی بود که به واسطه اون مردمی ترین دولت حذف بشه و این وضع سرمون بیاد. مشرق امثال تو حالا حالاها باید چوب این اشتباهشون رو بخورند
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    سعودیها دارند در باتلاق نابودی دست و پا می زنند ، و با هر تقلایی بیشتر فرو می روند
  • محمد ک ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    درسته از کفار بدترن ولی الان به نام اسلام و در بلادی هستند که مسلمانان هستند و به عنوان کشور مسلمان شناخته شده. به نظر من هم جنگ مناسب نیست و اگر هم چاره ای نباشد، ما شروع کننده جنگ نخواهیم بود. بلاد اسلامی تو فتنه های بزرگی گرفتار شدند که متأسفانه به دلیل عمق فتنه ها، وحدت بین مسلمانان، راهی بس دشوار در پیش رو هست که چشمم آب نمیخوره تا ظهور امام عصر(عج) بخاطر قد بازی و قد گری این وهابی های پست فطرت سعودی و ... به جایی برسیم. و من الله توفیق
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ظاهرا اشتباه مثبت دادم.....
  • ایران ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ایشان فرمودند حمله به سفارت اشتباه بود. شما میخای بری بقیع؟
  • ایران ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    ما میتوانیم به اتحاد کشورهای شیعه مانند سوریه یمن عراق پاکستان بپیوندیم و با جنگ خودمان را بدبخت کنیم. میتوانیم با خرد و تقویت اقتصاد مانند کره و ژاپن پیشرفت کنیم. ظاهرا اولی بیشتر مورد علاقه شماست.
  • ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    وزیر خارجه محبوب ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    مومن کی گفت جنگ
  • ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    (( ملت مسلمان عربستان خونشان به جوش خواهد آمد)) کدام ملت بزرگ اینا بجز تعداد معدودی شیعه، وهابی هستند و با دولتشون دستند مطمن باش اگر مردمشون مثل حکامشون نبودند تا الان یک لحظه هم چنین حکومت دیوانه ایی برسد قدرت نبود
  • مجید ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۰/۱۹
    0 0
    کشوری که اقتصاد قوی نداره هیچ قدرتی نداره نمونش چین بزرگترین وحشت آمریکا از چین چون اقتصاد قول آساش می تونه دنیا را زیرو رو کن اگه رشد کنه رشداقتصاددنیا وقیمت نفت راافزایش میده واگه روکودداشته باشه دنیا هم رکود پیدا میکنه وقیمت انرژی پایین می یاد . پس ایران باید اقتصادش سروسامان بده ودنبال درامدهای جایگزین برای نفت باشه مثل صنعت توریسم وصنایعی که توی اون استعداد داره نه با روشی مثل خود رو سازای داخلی
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    به نظر نويسنده مقاله سفارت يك كشور ملك و حريم آن كشور است ؟ خواستم يه چيزي بگم ولي بيخيال
  • ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۰
    0 0
    چرا جنگنده‌های رژیم سعودی به خاک ایران حمله کردند؟بی بخاریم داش مشی
  • ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    به شرافتم قسم اگه آقا لب تر کنه قطره قطره خونم رو نثار روح پر فتوح امام و شهداي خاک و مرز و بومم ميکنم.
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    توخوبي!!!!!!
  • ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۲۱
    0 0
    ما باید با بمب هیدروژنی ، عربستان را از روی زمین محو کنیم تا بقیه دنباله روهایش حساب کار دستشان بیاید . ( در ضمن ما گفتیم بمب اتم نخواهیم ساخت ولی هیچ وقت نگفتیم بمب هیدروژنی درست نمیکنیم )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس