کد خبر 452856
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹

موافقت دولت اکوادور با بازپرسی از جولیان آسانژ در محل سفارت این کشور در لندن ، باردیگر نام بنیان گذار پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس را در صدر اخبار رسانه ها در انگلیس قرار داد .

به گزارش مشرق، جولیان آسانژ استرالیایی که از حدود سه سال پیش به عنوان پناهنده سفارت اکوادور در لندن به سر می برد ، با چهار شکایت مربوط به اتهامات اخلاقی در دستگاه قضایی سوئد مورد پیگرد است. خودش با رد این اتهامات آن را سیاسی می داند و آمادگی خود را برای همکاری با دستگاه قضایی سوئد در این باره اعلام کرد .

آسانژ می گوید : این یک دسیسه است تا او را به سوئد بکشانند سپس برای انتشار 750 هزار تلکس دیپلماتیک و اسناد نظامی محرمانه آمریکا محاکمه کنند.

مسئول پایگاه اینترنتی افشاگر ویکی لیکس از سوی دستگاه قضایی آمریکا به اتهام جاسوسی و انتشار اسناد طبقه بندی شده دولتی تحت تعقیب است.

کارشناسان اقدام آسانژ را به ویژه در انتشار اسناد محرمانه مربوط به جنگ افغانستان و عراق ، بزرگترین نمونه از افشای اطلاعات نظامی و دیپلماتیک در تاریخ امریکا توصیف می کنند که موجب خشم و سر افکندگی مقامهای امریکایی شده است .

همزمان دولت انگلیس هم ادامه حضور آسانژ را در لندن برای این کشور هزینه بردانست و اعلام کرد عملیات کمین و مراقبت 24 ساعته پلیس برای دستگیری آسانژ در صورت خروج از محل سفارت اکوادور ، تا کنون 12 میلیون پوند روی دست دولت انگلیس خرج گذاشته است .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس