به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبرهای بین الملل امروز  یکشنبه 6 مهر به شرح زیر است:

چگونه می‌توان رابطه آمریکا با گروه‌های تکفیری را تحلیل کرد
روابط میان آمریکا با گروه‌های مسلح تکفیری در خاورمیانه دارای پیچیدگی عجیبی است که همین پیچیدگی مانع از درک این رابطه به شکلی صحیح برای تحلیل گران می‌شود.


ظریف:حل مسائل باقی‌مانده چندان دشوار نیست
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: زمان کوتاهی باقی مانده است، اما حل مسائل باقی‌مانده چندان دشوار نیست. همه‌چیز هم می‌تواند بسیار دور و هم بسیار نزدیک باشد.


دیدار رایس با مخالفان خارج نشین سوریه
مشاور امنیت ملیی آمریکا، بار دیگر بر حمایت کشور از معارضان مسلح سوریه که واشنگتن آنها را «میانه‌رو» توصیف می‌کند، تأکید کرد.


خروجی مذاکرات هسته‌ای 10 روزه در نیویورک چه بود؟
وضعیت آینده اگرچه ممکن است از منظر نیات ما و خط مشی هسته‌ای کشور مشخص باشد اما از سایر جهات و مولفه‌های موثر بر حصول توافقی که هم "ضامن حقوق هسته‌ای ایران و هم رافع نگرانی‌های غرب" باشد، با ناروشنی‌ها و ابهامات متعدد روبرو است.

از کلوپ‌های شبانه تا گروه داعش

از کلوپ‌های شبانه تا گروه داعش
پس از انتشار خبرهایی درخصوص جذب خوانندگان، ورزشکاران و نوجوانان در گروه تروریستی داعش، اکنون نوبت به کارکنان کلوپهای شبانه رسیده است.


پیام تهدید یک گروهک تکفیری بر ضد لبنان
گروهک تروریستی عبدالله عزام نسبت به آن چیزی که تشدید تجاوز لبنان به مبارزان مسلح خواند، هشدار داد.


الفیصل:اسد هیچ نقشی نخواهد داشت
وزیر خارجه عربستان بار دیگر موضع همیشگی خود را علیه سوریه تکرار کرد تا نشان دهد که تغییری در مواضع این کشور در قبال نظام سوریه صورت نگرفته و همچنان بر طبل براندازی نظام دمشق می‌کوبد.


واکنش جالب جبهه النصره به حملات آمریکا
جبهه النصره به عنوان شاخه القاعده در سوریه در واکنش به حملات جنگنده های نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا به مواضع داعش در عراق و سوریه، این حملات را جنگ با اسلام توصیف کرد.


نتانیاهو:اخلاقی ترین ارتنتانیاهو:اخلاقی ترین ارتش جهان را داریمش جهان را داریم
نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از سفر به نیویورک به منظور شرکت در نشست عمومی سازمان ملل، ارتش اسرائیل را که ید طولای در کشتار کودکان ، زنان، غیرنظامیان و ترور رهبران فلسطینی دارد، اخلاقی‌ترین ارتش جهان قلمداد کرد.


انتشار فیلم حمله داعش به مترو نیویورک
یک عضو کانادایی داعش در فیلمی ویدئویی به غرب هشدار داده حمله‌ای در شهر نیویورک که توسط این گروه طرح‌ریزی شده، صورت می‌گیرد. این فیلم در حالی منتشر شده که شایعاتی مبنی بر انجام یک سری حملات در متروهای نیویورک توسط "تکروهای" داعش شنیده می‌شود.


بازداشت 87 سلفی حامی داعش در اردن
دستگاه امنیتی اردن به روند بازداشت اعضای جریان سلفی بومی داعش ادامه می‌دهد. این در حالی است که اخوان المسلمین اردن مخالفت خود را با مشارکت امان در ائتلاف علیه داعش اعلام کرد.


شباهت‌‌های"شیخ داعشی و شاهزاده وهابی"
هرچند پادشاه عربستان با ذریه عبدالوهاب هم‌پیمان شد و ادبیات وهابیت را در بسیج نیروها به کار گرفت، اما در حکومت سوم عربستان، تفکر تقسیم قدرت، از میان رفت و دیگر «شیخ و شاهزاده» قدرت را تقسیم نکردند.


بحران در حزب کامرون؛ از رسوایی جنسی تا خیانت هم‌حزبی
در شرایطی که کامرون آماده برگزاری کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار انگلیس است، در کمتر از۲۴ ساعت یکی از اعضای حزب و کابینه به علت رسوایی جنسی از مقام خود کناره‌گیری کرده و یک نماینده دیگر مجلس نیز به یکی از احزاب رقیب پیوست.


حمله هوایی ائتلاف آمریکا به حمص
مرکز موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه از حمله هوایی نیروهای ائتلاف به فرماندهی آمریکا به حمص خبر داد.


حمله القاعده به سفارت آمریکا در صنعا
گروه تروریستی القاعده با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت حمله به سفارت آمریکا در پایتخت یمن را برعهده گرفت.


رایزنی با ظریف برای رفع فیلتر توئیتر
dick costolo مدیرعامل توییتر در توییتی از تماس تلفنی موفق خود با وزیر امور خارجه ایران درباره رفع فیلتر توییتر خبر داده است.


رایزنی با ظریف برای رفع فیلتر توئیتر


از حمله امریکا به داعش چه کسی سود می‌برد؟
تحلیلگران می‌گویند که این حمله در صورتی که بشار اسد بتواند به خوبی از آن استفاده کند به سود او و به ضرر مخالفانش تمام خواهد شد.


جبهه النصره در سوریه از مقامات لبنان خواست تا درباره آزادی چند سرباز لبنانی که سه تن از آن‌ها به قتل رسیده‌اند، مذاکره کند.


وزیر ترک مقابل آوارگان‌سوری در مرز+عکس
وزیر کار و تامین اجتماعی ترکیه روز گذشته برای سرکشی به وضعیت آوارگان کرد سوری که در روزهای گذشته از وحشت حملات داعش به شهر کوبانی به مرزهای ترکیه گریخته اند و دولت ترکیه اخیرا مجبور به بستن مرز خود به روی این آواره ها شد، رفت.

وزیر ترک مقابل آوارگان سوری در مرز+عکس

چرا اسرائیل سعی در حذف نام «محمد» دارد؟
چند روز پیش، خبری در رسانه های غربی منتشر شد مبنی بر اینکه نام «محمد»، متداول ترین نام برای فرزندان در سرزمین های اشغالی بوده اما رژیم اسرائیل ضمن تحریف آمار مربوطه، از اذعان به این موضوع خودداری کرده است. ابعاد این موضوع اکنون به حدی گسترش یافته که حتی مطبوعات اسرائیلی نیز به انتقاد از آن برخاسته اند.


آیا نیروهای امنیتی کاخ سفید توانایی تامین امنیت اوباما را دارند؟
تیراندازی به سمت کاخ سفید و عبور برخی افراد از حفاظ امنیتی سوالاتی را درباره قابلیت و توانایی نیروهای امنیتی کاخ سفید به همراه داشته است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
    0 0
    باریکلا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس