به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبرهای بین الملل امروز  سه شنبه 18شهریور به شرح زیر است:

یعلون:ایران بدنبال تسلیح‌مجدد حماس‌است
وزیری جنگ رژیم‌صهیونیستی روز دوشنبه گفت ایران به دنبال آن است تا بار دیگر گروه‌های مقاومت در غزه را تسلیح کند، چراکه این گروه خود را به عنوان دشمن اسرائیل ثابت کرده‌اند.


نصرالله جویای حال رهبر انقلاب شد
دبیر کل حزب الله لبنان طی تماسی با دفتر مقام معظم رهبری ایران در جریان آخرین وضعیت سلامتی ایشان قرار گرفت.


پرواز پهپادهای آمریکایی بر فراز مقر داعش
روزنامه انگلیسی «تلگراف» گزارش کرد که هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا برای اولین بار بر فراز مقر اصلی گروه تروریستی تکفیری «داعش» در سوریه به پرواز درآمدند.


ماموریت وزیرخارجه دانمارک در ایران
وزیر امور خارجه دانمارک با ماموریت ارایه درخواست به مسئولین کشورمان برای پیوستن به ائتلاف تشکیل شده برای مقابله با تروریسم تکفیری در عراق به ایران سفر کرده بود.


واکنش تند ایران به نشست ضدایرانی
سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن نشست یک گروهک تجزیه‌طلب در جمهوری آذربایجان، تأکید کرد این قبیل اقدامات توسعه مناسبات دو کشور دوست و برادر را هدف گرفته است.


اختلاف در سنا بر سر صدور مجوز حمله آمریکا علیه داعش
سناتورهای آمریکا در خصوص رأی‌گیری در ماه جاری میلادی برای صدور مجوز حمله نظامی آمریکا علیه گروه تروریستی «داعش» دچار اختلاف شده‌اند.


سیر شستشوی مغزی داعش+تصاویر
لیستی از مشهورترین تروریست‌های داعش به همراه تصاویر، قبل و بعد از پیوستنشان به گروهک‌های تروریستی منتشر شده است.




آیا خطر خرابکاری داعش در آمریکا جدی است؟
آنچه از میان اخبار رسانه های آمریکایی می توان متوجه شد این است که نهادهای اطلاعاتی امریکا نسبت به تکرار حوادث امنیتی در سالگرد حادثه ۱۱ سپتامبر هشدار جدی مقامات این کشور داده اند.


کری در اردن و عربستان به دنبال چیست؟
وزیر خارجه امریکا ادعا کرده است که امروز با هدف ایجاد ائتلاف بین المللی برای مقابله با گروه تروریستی داعش وارد منطقه خواهد شد و به اردن و عربستان سفر خواهد کرد.


القاعده درصدد حفظ جایگاه خود در هند
بعد از گسترش فعالیت داعش در کشورهای عربی به ویژه عراق، القاعده درصدد حفظ جایگاه سنتی خود در شبه‌قاره هند است.


پدرخوانده های داعش چه کسانی هستند؟
حکام ریاض چشم خود را بر عواقب تجهیز داعش جهت به‌ دست آوردن موفقیت کوتاه مدت در نبرد علیه شیعیان و ایران بستند. تا مادامی که این دو کشور پیرو سیاست‌های غرب در منطقه هستند حمایت از داعش نیز ادامه خواهد داشت و در ضمن غرب نیز با بهانه مجددا پیدایش داعش قصد حضور در منطقه را دارد.


جنگ بیرون از خانه متحد عربستان با قطر
یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اختلافات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر، تأکید کرد که دوحه از دیدگاه این کشورها، پدر معنوی تروریست‌های جهان است.


لاوروف: ائتلاف علیه داعش موفق نخواهد بود
وزیر خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) پس از نشست با همتای مالیایی خود گفت،‌ ائتلاف ناتو برای مبارزه با تروریسم نمی تواند چشم انداز روشنی داشته باشد چرا که برنامه‌های آن تنها بر اساس دیدگاه یک سری از کشورهاست.


زمان تحویل اسرای اوکراینی به کی‌یف
روس‌گرایان روز سه‌شنبه اعلام کردند دیگر اسرای ارتش اوکراین را تا پایان هفته جاری به کی‌یف تحویل می‌دهند.


اعطای دکترای افتخاری به پادشاه عربستان+تصاویر
دانشگاه الازهر مصر درحالی به پادشاه عربستان دکترای افتخاری اعطا کرده که پادشاه عربستان حتی نمی‌تواند آیه‌ای از قرآن کریم را از روی کاغذ به درستی بخواند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس