در افتتاحیه پانزدهین کنفرانس مکه مکرمه، پادشاه عربستان گفت: کشور عربستان می‌تواند به یک جبهه متحد برای مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در تمامی سطوح و ابعاد تبدیل شود.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری ایلاف نوشت: مشعل بن عبدالله بن عبدالعزیز، شهردار مکه مکرمه امروز در افتتاحیه پانزدهمین کنفرانس مکه که با شعار «فرهنگ اسلامی، اصیل و معاصر» برگزار شد، به نمایندگی از ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان اعلام کرد: عربستان می‌تواند با همکاری علمای دینی، دستگاه‌های امنیتی و رسانه‌های خبری و فرهنگی از تفکرات منحرفی که می‌خواهند در این کشور پناهگاهی بیابند و شروع به تبلیغات کنند رهایی یابد و به یک جبهه متحد تبدیل شود که در تمامی سطوح و ابعاد به جنگ با تروریسم می‌رود.

پادشاه عربستان افزود: فرهنگ اسلامی، امت اسلامی را معرفی و تمدن آن را مشخص می‌کند. این فرهنگ دینی مشترک صدها میلیون مسلمان جهان را به هم مرتبط می‌کند و شایسته است که امت اسلامی با تمسک این فرهنگ از آن دفاع کنند و به تعهدات خود در زمینه همکاری‌های بین‌المللی پایبند باشند.

ملک عبدالله با تاکید بر توانایی عربستان در دستیابی به تعادل در پایبندی به فرهنگ اصیل و معاصر گفت: پایبندی به فرهنگ اصیل کشور و پیروی از آن همزمان با بهره‌مندی از فرهنگ معاصر و تمامی نوآوری‌ها و پیشرفت‌های مفیدش که به دین و اخلاق آسیب نزند ممکن است. این همگامی آگاهانه نمی‌تواند بر هویت و رشد امت اسلامی و میراث گرانبهای آن تاثیر منفی بگذارد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • کلاقرمزی ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    مشک آنست که خود ببوید نه آنکه بوی گندش همه جا رو برداره
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
    0 0
    الكي ميگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس