به گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل امروز یک شنبه 2 شهریور به شرح زیر است:


مرزهای نفوذ پذیر؛ کابوس انگلیسی ها
ساندی تلگراف روز یکشنبه نوشت که نفوذ پذیر بودن مرزهای انگلیس پرسش هایی را درخصوص توانایی این کشور برای دستگیری افراط گرایان مظنون به اعمال تروریستی در زمان بازگشت شان از کشورهای سوریه و عراق ایجاد کرده است.


آغاز ترور سرکردگان «داعش» در رقه
ترور سرکردگان گروه تکفیری «داعش» درحالی در استان «رقه» طی هفته اخیر دو چندان شده که این اعتقاد وجود دارد، «تیم‌های ویژه تک‌تیرانداز»ی برای این امر از سوی گروه‌های تروریستی مخالف داعش تشکیل شده‌اند.


سیاست اوباما در برابر داعش
در حالیکه گروه های تروریستی مختلف وابسته به القاعده ازجمله گروهک تروریستی-تکفیری داعش که نزدیک به چهار سال سوریه را به عرصه تاخت و تاز خود تبدیل کرده اند، تنها اقدامات خشونت بار این گروهک در عراق و قتل خبرنگار آمریکایی، واشنگتن را به موضعگیری سرسخت علیه آنها واداشته است.


واشنگتن‌پست: محاسباتمان در سوریه غلط بود
روزنامه واشنگتن‌پست روز یکشنبه در گزارشی با اشاره به تغییر واقعیات میدانی در سوریه و قدرت گرفتن گروه‌های تروریستی در خاورمیانه،‌ به هشدارهای سال گذشته مسکو اشاره کرده و نوشته است که محاسبات غرب به شکلی اندوهبار غلط از آب درآمده است.


فرودگاه طرابلس لیبی در قبضه شبه‌نظامیان
شبه‌نظامیان مسلح در لیبی پس از 10 روز درگیری با نیروهای وابسته به "ارتش ملی لیبی" کنترل فرودگاه بین‌المللی طرابلس را در دست گرفتند.


حوثی‌ها پشت انقلابیون را خالی نکردند
کمیته مذاکراتی صنعا که برای اعمال فشار بر حوثی‌ها برای عقب‌نشینی از مطالباتشان و حمایت از انقلابیون با رهبر این گروه وارد گفت‌وگو شده بود امروز دست خالی به پایتخت باز‌می‌گردد.

 
مسکو اتهامات ناتو را رد کرد
وزارت دفاع روسیه اتهام‌های مطرح شده از سوی سازمان پیمان اتلانتیک شمالی ( ناتو) را در خصوص مداخله مستقیم نظامی در شرق اوکراین تکذیب کرد.


سفر ظریف به ترکیه برای شرکت در مراسم تحلیف اردوغان
رسانه های ترکیه صبح امروز از سفر وزیر امور خارجه ایران به آنکارا برای شرکت در مراسم تحلیف ریاست جمهوری "رجب طیب اردوغان" خبر دادند.


ابولا به انگلیس رسید
مقامات بهداشتی انگلیس عصر روز شنبه تایید کردند که اولین مورد ابتلا به ویروس مهلک و همه گیر ˈابولاˈ در این کشور مشاهده شده است.


حمله انتحاری به مرکز پلیس در غرب الانبار
منابع خبری از دو حمله انتحاری به مرکز پلیس در غرب الانبار خبر دادند.


نگرانی کانادا از "بازگشت" داعش
رئیس سرویس امنیتی کانادا ضمن ابزار نگرانی شدید از بازگشت شهروندان کانادایی که به گروه‌های مسلح در خارج پیوسته‌اند، بازگشت آنها را تهدیدی امنیتی برای این کشور دانست.

قطر:از گروه‌های تروریستی حمایت نکردیم
قطر:از گروه‌های تروریستی حمایت نکردیم
وزیر خارجه قطر مدعی شد که دوحه از گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق حمایت نکرده و نخواهد کرد.


تقابل آمریکا و داعش در عراق و سوریه
حملات آمریکا علیه تکفیری‌های داعش در شمال عراق، بار دیگر توجهات را به نوع تعامل واشنگتن با گروههای تروریستی حاضر در منطقه جلب می‌کند؛ در مورد داعش آیا مقابله جدی در جریان است یا آمریکا اهداف بالاتری را از این مجری دنبال می‌کند؟


برنامه مذاکرات ظریف از مسکو تا نیویورک
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: به اعتقاد ما زمانیکه این اطمینان ایجاد شود که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است، خود به خود به این معنا است که کلاهک های هسته ای هم برای موشک ها وجود ندارد و به این ترتیب فکر می کنیم نظر قطعنامه 1929 تأمین خواهد شد.


داعشی‌ها چگونه وحشی می‌شوند؟
انجام جنایاتی مانند سر بریدن و دیگر اقدامات بسیار خشن گروه‌هایی مانند داعش از دید عموم غیر قابل باور است ولی چندین عامل دست به هم می‌دهند تا فردی به این مرحله برسد. یان روبرتسون استاد علوم شناختی و روانی با مرور موارد مشابه در جنگ جهانی دوم، یوگسلاوی و رواندا به بررسی این موضوع پرداخته است.

داعشی‌ها چگونه وحشی می‌شوند؟


زن داعشی انگلیسی از قربانی بعدی خود می‌گوید
در پی کشته شدن «جیمز فولی» روزنامه‌نگار آمریکایی به دست داعش، یک زن 22 ساله انگلیسی قول داد که اعدام‌های این گروه تروریستی را ادامه داده و به اولین زنی تبدیل شود که اسیران غربی در سوریه را می‌کشد.


محاکمه شیخ «النمر» به تعویق افتاد
دستگاه قضایی عربستان سعودی، امروز (یک‌شنبه) محاکمه شیخ «نمر النمر» را به یکشنبه آینده ( 9 شهریور) به تعویق انداخت.


کودک داعشی بلژیک را شوکه کرد
تنها چند هفته پس از انتشار تصویر کودک 7 ساله استرالیایی که سر ِ بریده شده یکی از قربانیان داعش را در دست گرفته بود، کودک 13 ساله مغربی مقیم بلژیک به نام "یونس اباعود" کلاشینکوفی به دست گرفت و بیعت خود با داعش را اعلام کرد.


کودک داعشی بلژیک را شوکه کرد


ورود داعش از مرز مکزیک به آمریکا
یک تحلیل‌گر آمریکایی مدعی شد اعضای داعش از طریق مرز مکزیک در حال وارد شدن به آمریکا هستند.


زمینه لرزه ۶ ریشتری کالیفرنیا را لرزاند
زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۶ ریشتر، ساعاتی پیش شمال کالیفرنیا آمریکا را لرزاند اما هنوز اطلاعاتی از میزان خسارات یا تلفات احتمالی این زمین‌لرزه در دست نیست.

جلاد اروپایی داعش کشته شد
جلاد اروپایی داعش کشته شد
یکی از جلادان اروپایی داعش که در هفته های گذشته تصاویری از اقدامات وحشیانه خود را در فیسبوک منتشر کرده بود، در حملات اخیر ارتش سوریه به مواضع این گروه تروریستی به هلاکت رسید.


الفیصل:ریاض در پی تغییردولت سوریه نیست
برخی منابع اعلام کردند وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرده ریاض دیگر در پی تغییر دولت سوریه نیست.


فرگوسن؛ نماد فقر و انبار باروت+نقشه
مدتی است توجه جامعه جهانی به سوی طبقه فقیر حومه سنت‌لوئیز آمریکا و به پرده‌ای دیگر از واقعیت‌های تلخ جامعه آمریکا معطوف شده است؛ واقعیت‌هایی که آرام و بی‌صدا در حاشیه شهرهای این کشور وجود دارد و در لوای شعارهای جذاب دولتمردان آمریکایی از چشم جهانیان دور مانده است.

واشنگتن‌پست: محاسباتمان در سوریه غلط بود /ابولا به انگلیس رسید/ نگرانی کانادا از

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    عجب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس