به گزارش مشرق، مهمترین عناوین بین الملل امروز شنبه یک شهریور به شرح زیر است:


گزارشی از گروگانگیری «خبرنگار آمریکایی»
طی دوسالی که از ناپدید شدن «جیمز فولی» عکاس-خبرنگار آمریکایی می‌گذشت، رسانه‌های متعدد غربی روایت‌های متعددی را در رابطه با سرنوشت وی و نحوه ربایش او منتشر کردند. او هفته گذشته بار دیگر خبرساز شد.


داعش از کنترل آمریکا خارج شده است
کارشناسان و صاحبنظران عراقی با تاکید بر اینکه سحر داعش بر ساحرش یعنی آمریکا بازگشته است، تاکید کردند که داعش هم اکنون از کنترل آمریکا خارج و به تهدیدی علیه منافعش در منطقه تبدیل شده است.

بایدن: داعش غیرقابل‌شکست نیست
بایدن: داعش غیرقابل‌شکست نیست
معاون رئیس‌جمهور آمریکا طی یادداشتی در روزنامه واشنگتن‌پست، نوشته است که گروه تروریستی «داعش» غیرقابل شکست نیست، اما در عین حال چالشی بلندمدت است که باید با آن روبرو و بر آن پیروز شد.


قتل‌عام ده‌ها نمازگزار در دیالی عراق
به دنبال کشته شدن حدود 70 نمازگزار سنی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر طی نماز جمعه‌ی این هفته در استان دیالی در شمال شرق بغداد مقامات عراقی این حادثه را محکوم کردند.


تخریب یک مسجد در غزه توسط اسرائیل
هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی در دقایق اولیه سحرگاه شنبه یک مسجد در شهر «خان‌یونس» در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.


تصاویر/"ابولا"کابوس تازه مردم آفریقا
شمار قربانیان شیوع ویروس مرگبار ابولا در آفریقای غربی از فروردین ماه گذشته تاکنون به یکهزار و 350 نفر افزایش یافته است.


آمار سری خسارت های اسرائیل در جنگ غزه
روزنامه تونسی « الشروق» در شماره روز جمعه خود آمار سری خسارت های رژیم صهیونیستی در جنگ علیه نوار غزه را فاش کرد.


ضربه ای که داعش به اسلام زد
مقررات و قوانین و دستورالعمل های داعش در شمال عراق، مجموعه ای از آداب عبادی، مناسبات اجتماعی و ریزترین موضوعات زندگی را در بر می گیرد؛ از تفریحات جوانان تا پوشک بچه!


بی‌شک بزرگ‌ترین بهره برنده از بحران‌های حاکم بر منطقه خاورمیانه آمریکاست که تلاش دارد، نفوذ از دست رفته خود را با توسل به دستاویز مبارزه با گروه تکفیری « داعش» در منطقه باز گرداند.


بیانیه کاخ سفید درباره مداخله نظامی در سوریه
بیانیه اخیر کاخ سفید درباره کشته شدن یک آمریکایی به دست داعش اشاره‌ای تلویحی به این امر است که حمله به خاک سوریه برای نابود کردن مقر اصلی داعش بعید نیست.


داعش در حال عضوگیری در کانادا است
بنیانگذار شورای عالی اسلامی کانادا اعلام کرد که تروریست‌های داعش "زیر دماغ ما در دانشگاه‌ها و مساجد به عضوگیری روی آورده‌اند."


افزایش شمار تکفیری‌ها در اتریش
مقامات اتریش از افزایش شمار تکفیری‌ها در این کشور که با گروههای جهادی خارج مرتبط هستند خبر دادند.


عکس/فرگوسن سوژه این ماه مجله"تایم"
تصویر جالب توجه هفته نامه "تایم" که با تیتر "تراژدی در فرگوسن" همراه شده است، این هفته نامه مشهور صفحه نخست خود را به قیام سیاهان آمریکا به دلیل کشته شدن جوان سیاه پوست اختصاص داده است.

عکس/فرگوسن سوژه این ماه مجله


سؤالاتی درباره لحظه سربریدن خبرنگار آمریکایی
انتشار فلیمی درباره بریده شدن سر یک خبرنگار آمریکایی به دست داعش، در کنار محکومیتها و اعتراضهای بین المللی به این جنایت؛ تردیدها و سؤال‌هایی را درباره این فیلم متفاوت مطرح کرده است.



مشعل: حماس را با داعش مقایسه نکنید
رهبر سیاسی حماس در مصاحبه‌ای، قتل خبرنگاران و کشتار غیرنظامیان را محکوم کرد.


آمار حملات هوایی آمریکا علیه داعش
وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از زمان آغاز حملات هوایی جنگنده‌های آمریکایی علیه مواضع داعش در عراق 90 حمله انجام شده است.


عکس/نمازجمعه حوثی‌ها در صنعا
روز جمعه همزمان با پایان یافتن مهلت انقلابیون یمن به صنعا، مبنی بر برکناری دولت ناکارآمد، مرحله دوم اعتراضات مردمی که با شدت بیشتری همراه خواهد بود، آغاز شد.


عکس/نمازجمعه حوثی‌ها در صنعا


داعش: ما در خیابان های شیکاگو هستیم
گروه تروریستی داعش در فضای مجازی اقدام به تهدید مردم شهر شیکاگوی آمریکا کرد.


پیامد بی‌توجهی واشنگتن به هشدار ایران
آمریکایی ها با چشم بستن به جنایات گروه های تکفیری در سوریه با حمایت تسلیحاتی و رسانه ای تلاش کردند که نظام بشار اسد سقوط کند. مقامات سیاست خارجه آمریکا حتی به هشدارهای دستگاه های اطلاعاتی غربی و کشورشان نیز مبنی بر بازگشت زودهنگام تروریست های غربی عضو داعش به کشورهای اروپایی و آمریکا توجهی نکردند.


روایتی از اولین نبرد زمینی آمریکا با داعش
چند روزی از کشته شدن خبرنگار آمریکایی بدست داعش گذشته اما همچنان خبرهای جدیدی در مورد نحوه انجام عملیات شکست خورده نیروهای آمریکایی برای نجات جان این خبرنگار منتشر می شود که خواندن آنها اطلاعات جدیدی در مورد نحوه آرایش نیروها و تاکتیک های نظامی ارائه می دهد.


بررسی حمله به سوریه توسط واشنگتن
مقامات آمریکا گفتند، دولت واشنگتن در حال بررسی یک مداخله جدی‌تر در سوریه شامل حملات هوایی احتمالی و افزایش چشمگیر حملات نظامی چند هفته‌ای‌اش علیه شبه‌نظامیان داعش است.


عکس/سخنگوی داعش به هلاکت رسید
صفحه‌های وابسته به گروه تروریستی داعش اذعان کردند که "ابو موسی" در درگیری‌های فرودگاه "الطبقه" به هلاکت رسیده است. این سخنگوی داعش به تازگی در فیلم مستندی که از فعالیتهای این گروه تروریستی در رقه منتشر شده بود، به تشریح فعالیتهای داخلی داعش و نحوه جذب نیرو و به ویژه کودکان و آموزش آنان پرداخت

عکس/سخنگوی داعش به هلاکت رسید


راه های توجیه اوباما برای حمله به داعش
روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی به بررسی گزینه‌هایی پرداخت که می‌تواند استفاده مستقیم آمریکا از نیروی نظامی برای مبارزه با داعش را توجیه کند.


رژیم صهیونیستی و جنگ دو سر باخت
رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات وحشیانه خود برای وادار کردن مقاومت و ملت فلسطین به تسلیم ادامه می دهد، اما مقاومت با پشتوانه حمایت عظیم مردمی نه تنها عقب نشینی نکرده، بلکه اهداف جدیدی را در مناطق اشغالی موشک باران می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۲
    0 0
    اخبار بینل مهمتر از داخل است. چون داخل ایران که خبری نیست. هست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس