به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبرهای بین الملل امروز یکشنبه 16 شهریور به شرح زیر است:


کیسینجر: ایران فرصت تبدیل شدن به یک امپراطوری را بدست آورده است
وزیر امور خارجه اسبق آمریکا با تاکید بر دشواری تقابل با جمهوری اسلامی ایران گفت :‌ ایران فرصت یافته تا یک امپراطوری جدید در خاورمیانه ایجاد کند.


سرکرده جدید داعش معرفی شد
هر چند تا کنون هیچ منبع رسمی کشته شدن "ابوبکر البغدادی" سرکرده داعش را تایید نکرده، اما این بحث همچنان در توئیتر داغ است و حتی برخی فعالان رسانه ای از مشخص شدن جانشین وی خبر می دهند.

سیاست انگلیس به آمریکا بسیار نزدیک است
سفیر سابق انگلیس در تهران در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرگزاری فارس ضمن تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی در حفظ ثبات منطقه خواهان پیگیری روند بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور شد.


وقوع یک رشته انفجار در شرق اوکراین
یک رشته انفجار حوالی شهر ماریوپول در شرق اوکراین را لرزاند.



جعجع: داعش غده سرطانی است
سمیر جعجع در انتقاد شدید از گروه تروریستی "دولت اسلامی" (داعش) اعلام کرد که این گروه یک غده سرطانی است و در صورتی که تشریک مساعی صورت بگیرد امکان ریشه کن کردن سریع این گروه تروریستی وجود دارد.


رقابت تنگاتنگ بغدادی و ظواهری
اعلام موجودیت القاعده شاخه شبه جزیره هند از دو منظر قابل بررسی بوده که مهمترین آنها احتمالا رقابت تنگاتنگ بغدادی و ظواهری سرکردگان گروههای تروریستی داعش و القاعده خواهد بود.


"خمینیون نیجریه"؛«زاک زاکی» کیست؟ + تصاویر
علاقه به انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی (ره) در بین مردم نیجریه نیز طی سال های اخیر به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به قدری بالا رفته که گاهاً شیعیان نیجریه، «خمینیون» خوانده می شوند.



ظریف:ایران، پیشتاز مقابله با تروریسم است
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: آمریکایی‌ها تا امروز در مبارزه با داعش جدی نبوده‌اند. محمدجواد ظریف مبارزه با تروریسم و افراط را نیازمند همکاری بین‌المللی دانست.


گروه تروریستی داعش از بریدن سر دومین سرباز لبنانی خبر داد و اعلام کرد: اگر دولت لبنان به مطالبات ما پاسخ مثبت ندهد، تمام سربازان لبنانی را سر خواهیم برید.

داعش دومین سرباز لبنانی را سر برید/تصاویر18+


یک داعشی:دو ماه است حقوق نگرفته ام
منابع محلی از بروز مشکلات متعدد برای داعش در راستای تامین نیازهای مالی اعضای این گروه تروریستی خبر می دهند.


طراح نبش قبر پیامبر(ص)سکوتش را شکست
سازمان اسیسکو ضمن محکوم کردن گزارش نویسنده انگلیسی در روزنامه ایندیپندنت در خصوص طرح وهابی‌ها برای انتقال پیکر پیامبر به قبرستان بقیع از مقامات عربستانی خواست تا نویسنده و روزنامه مذکور را تحت پیگرد قانونی قرار بدهند.


وقتی الظواهری اعلام خلافت را نادیده می‌‌گیرد
بعد از اعلام خلافت اسلامی از سوی سرکرده داعش، القاعده این تصمیم داعش را نادیده گرفت اکثر گروه‌های تروریستی حاضر به پذیرش این خلافت جدید نشدند و برای بیان انزجار خود از داعش با ایمن الظواهری رهبر القاعده تجدید بیعت کردند.


ظریف:آماده مذاکره درباره حقوق‌بشر هستیم
رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان گفت: در زمینه افراطی‌گری نیاز به حرکت بین‌المللی داریم و از همه کشورها در این خصوص خواستار ارائه راه‌حل جدی هستیم.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۶
    0 0
    جالب بود نه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس