به گزارش مشرق، مهمترین عناوین خبرهای بین الملل امروز دوشنبه 24 شهریور به شرح زیر است:


بررسی میدانی مبارزه با تروریسم در خاورمیانه
اینک با گذشت ۱۳ سال بار دیگر آمریکا و متحدانش که البته این روزها تعدادشان از شمار انگشتان دست هم فراتر نمی رود همانند سال 2001م سودای تشکیل ائتلافی مشابه در سر دارند. هدف باز هم نابودی یک سازمان تروریستی دیگر تحت نام داعش است.


حضوراعضای بوکوحرام در لیبی
نخست وزیر لیبی با تاکید بر حمایت تسلیحاتی قطر از گروه مسلح موسوم به فجر لیبی از بازداشت عده ای از تروریستهای بیگانه در میان گروههای مسلح لیبیایی از جمله افراد بوکوحرام خبر داد.


ظریف:سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ما جایی ندارد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر در طرف مقابل اراده واقعی برای حل مشکل هسته‌ای ایران باشد، می‌توان در اسرع وقت به نتیجه رسید.

 
دمشق:"تماس‌ محرمانه‌ای" با آمریکا نداریم
معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد، هیچ تماس محرمانه‌ای بین دمشق و واشنگتن برای مبارزه با تروریسم وجود ندارد.
 

فرانسه جنگ در عراق را رسماً آغاز کرد
هواپیماهای شناسایی فرانسه امروز دوشنبه بر فراز عراق به پرواز در می آیند تا پاریس رسما جنگ علیه داعش در عراق را آغاز کند.


فابیوس:داعش تهدیدی برای همه هست
وزیر امور خارجه فرانسه در پیام‌هایی در شبکه اجتماعی توئیتر با اشاره به داعش به عنوان یک گروه ترور سازمان یافته اعلام کرد که جنایتکاران داعش تهدیدی برای همگان هستند.

 
تصاویر خصوصی لو رفته داعشی‌ها
گردانهای عشایری "الحمزه" این تلفن‌های همراه را پس از درگیری با عناصر داعش در حدیثه نزدیک رمادی به دست آوردند. برخی از این عکسها مربوط زمانی است که تروریست‌ها هنوز پا به خاک عراق نگذاشته اند.


جذب زنانی از قلب آمریکا در داعش
مقامات آمریکایی در خصوص پیوستن زنان آمریکایی به گروه داعش تحقیقاتی را آغاز کرده‌اند.

 
"ائتلاف ضد داعش"سند افول ساختاری آمریکا
فرض محال که محال نیست؛ حتی اگر «ائتلاف ضد داعش» حقیقتا برای مبارزه با تروریسم هم باشد، یک واقعیت را نمی‌تواند مخفی کند؛ واقعیتی که اگر مغفول بماند، خطای استراتژیک به دنبال خواهد داشت.

 
تابوت BBC و"من‌ و‌تو" روی دوش ملکه انگلیس
من و تو در برنامه های مختلف خود با حمله به صدای امریکا (VOA) و بی بی سی (BBC) رقابت پنهان سال های فعالیتش را به قاب شیشه ای کشاند.

 
عکس/ بلندترین برج جهان در تسخیر مِه
این تصاویر که توسط یک عکاس آمریکایی گرفته شده است، نشان می دهد که چگونه آسمان خراش های معروف شهر دوبی در میان توده ای غلیظ از مه قرار گرفته اند. برج خلیفه دوبی، بلندترین برج جهان در بین این آسمان خراش ها خودنمایی می کند.

 
خبرگزاری فرانسه: ایران «نشست پاریس» را مسخره می‌کند
یک خبرگزاری غربی خاطر نشان کرد که جمهوری اسلامی ایران نشست کنونی پاریس جهت تشکیل ائتلاف در نبرد علیه گروهک داعش را بی‌خاصیت خوانده و آن را مسخره می‌کند.


از سر گیری رجزخوانیهای اوباما
رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به اظهارات مشاور بشار اسد در خصوص لزوم هماهنگی آمریکا با سوریه درصورت حمله به مواضع داعش در این کشور گفت: اگر به هواپیماهای ما حمله شود، سامانه دفاع هوایی سوریه را منهدم می کنیم.

 
شیخ نمر به 17 سال زندان محکوم شد
پس از 800 روز زندان و 11 جلسه محاکمه و پس از اعتراضات مردم و مراجع شیعه، صبح امروز دادگاه عربستان سعودی حکم شیخ نمر باقر النمر را صادر کرد.
 
خانواده شیخ‌نمر حکم علیه وی را تکذیب کرد
خانواده آیت الله شیخ نمر باقر النمر ظهر امروز خبر مطبوعات سعودی درباره صدور حکم ۱۷ سال زندان علیه وی را تکذیب کردند.

 
ظریف:سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ما جایی ندارد
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: اگر در طرف مقابل اراده واقعی برای حل مشکل هسته‌ای ایران باشد، می‌توان در اسرع وقت به نتیجه رسید.

 
ایران و روسیه؛ «ضرورت اتحاد» علیه آمریکا
طبیعت موضع ایران و روسیه در قبال آمریکا و نیز وجود منافع مشترک استراتژیک و اقتصادی باعث شده روز به روز بر عمق روابط این دو کشور علیه ایالات متحده آمریکا افزوده شود.

 
اهداف پنهان آمریکا از ایجاد ائتلاف ضدداعش
یک رسانه عراقی با اشاره به تلاش واشنگتن برای ایجاد ائتلافی علیه داعش به اهداف پنهان آمریکا در این باره پرداخته است.


عقب‌افتادن اروپا از آمریکا در عرصه دیجیتال
کمیسر اینترنت آینده اروپا با هشدار درباره اینکه این اتحادیه در عرصه دیجیتال کاملا از آمریکا عقب مانده است، خواستار سرعت بیشتر اتحادیه اروپا در زمینه دیجیتالی شدن و تبدیل این مسئله به موضوعی با اولویت بالا در سیاست اروپایی شد.


افسر ارشد رژیم صهیونیستی:حزب الله اسرائیل را تصرف می کند
یک مقام ارشد نظامی صهیونیستی در سخنانی هشدار دهنده اذعان داشت که با توجه به افزایش حضور حزب‌الله در مرز با اسرائیل، در نبرد بعدی این نیروی مقاومت، اسرائیل را به تصرف در خواهد آورد.


اظهار نظرهای ضد تروریستی نتانیاهو
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ضمن هشدار نسبت به موج خشونتی که سراسر جهان را گرفته است، مدعی شد که گروه تروریستی داعش، جنبش القاعده،‌ جبهه النصره، گروه بوکو حرام و ... همگی " شاخه‌های یک درخت سمی هستند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
    0 0
    جمع کنید بساطتتون رو داعشی های مشرق.
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۵
    0 0
    سایت شما هم داعشی ایرانی است بس کنید تو رو خدا این تندروی هارو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس