محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های...

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تمدید مهلت رسیدن به توافق جامع هسته‌ای، تفسیر مقامات ایران از گزارش اخیر آژانس، سفر مخفیانه فرمانده سپاه قدس به سوریه، و خودداری مقامات ایران از آزادی کارگردان "خوشحال" می‌شود.

دبکافایل/ نمایش بزرگ: دیپلماسی هسته‌ای شکست خورده است

دست‌های پشت پرده اثبات متعهد بودن ایران به گفتگو و مصالحه درباره برنامه هسته‌ایش این هفته تمام وقت مشغول کار بودند تا واقعیت را بپوشانند. اما واقعیت این است که مذاکرات هسته‌ای هیچ نتیجه‌ای نداشته است. هیچ چیز مطابق برنامه پیش نمی‌رود.

از سوی دیگر روابط بین واشینگتن و تل‌آویو هم روز به روز بحرانی‌تر می‌شود. به همین خاطر دوبت اوباما در هفته آخر ماه آوریل به دو نتیجه مهم رسید: اولاً این‌که مهلت نهایی برای رسیدن به توافق جامع با ایران را از ژوئیه 2014 تا 15 ژانویه 2015 تمدید کند. این تمدید مهلت که احتمالاً آخرین بار هم نخواهد بود، از دید اسرائیل فوق‌العاده مشکل‌ساز است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

دوماً این که برای منصرف کردن اسرائیل از اقدام نظامی برای پایان دادن به روند مذاکرات، کاخ سفید دارد پیش‌نویس قانونی را تدوین می‌کند که طی آن، اگر تهران در عمل به تعهدات خود فریب‌کاری کند، رئیس‌جمهور اجازه خواهد داشت بدون آن‌که به کنگره وابسته باشد، علیه ایران دست به اقدام نظامی بزند. این در حالی است که هیچ‌کس در واشینگتن یا تهران فکر نمی‌کند که رئیس‌جمهور آمریکا واقعاً از نیروی نظامی علیه ایران استفاده خواهد کرد.

هاآرتص/ ایران می‌گوید گزارش سازمان ملل ثابت می‌کند برنامه هسته‌ایش صلح‌آمیز است

ایران روز شنبه گفت: گزارش اخیر سازمان ملل درباره فعالیت‌های هسته‌ای این کشور، که در آن آمده بود ایران ذخیره هسته‌ای خود را حدود 80 درصد کاهش داده، ثابت می کند که برنامه هسته‌ای تهران صلح‌آمیز است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش سه‌ماهه خود روز جمعه تصریح کرده بود که ایران ذخیره اورانیوم غنای بالای خود را در قالب توافق موقت کاهش داده است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در گفتگو با خبرگزاری رسمی ایران گفت: "این گزارش تأییدی است بر ادعای ایران مبنی بر صلح‌آمیز بودن فعالیت‌های هسته‌ایش. هیچ انحرافی در این فعالیت‌ها دیده نشده است."

شبکه 7 اسرائیل/ فرمانده ارشد ایران مخفیانه به سوریه سفر کرد

خبرگزاری العربیه گزارش داد که قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای ویژه سپاه قدس ایران سفری مخفیانه به سوریه داشته است تا شخصاً موضوع هماهنگی‌های نظامی و اطلاعاتی بین سوریه و ایران را پیگیری کند.

همچنین در این گزارش آمده که هدف دیگر سلیمانی از سفر به سوریه ابراز همدردی با خانواده "هلال الاسد" پسرعموی بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه است که در درگیری با نیروهای شورشی در شهر بندری لاذقیه کشته شده است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

شبکه 7 اسرائیل/ کارگردان ویدیوی ایرانی "خوشحال" هنوز زندانی است

هفته گذشته و در پی دستگیری افراد حاضر در ساخت ویدیویی موسوم به "خوشحال" بر اساس موزیک "فارل ویلیامز" خواننده پاپ آمریکایی، تهران با انتقادهای شدید بین‌المللی مواجه شد. این هجوم انتقادات رسانه‌ای در نهایت موجب آزادی چند نفر از این افراد شد. اما آن‌چه ایران اعلام نکرد این است که دست‌کم کارگردان این ویدیو هنوز هم به خاطر ساختن این ویدیوی جنجالی در زندان و در شرایط بسیار وحشتناک به سر می‌برد.

ساسان سلیمانی یکی از کارگردانان این ویدیو همچنان در زندان رجایی‌شهر در کرج نگه‌داری می‌شود و از خواب و نیازهای اولیه دیگر نیز محروم است. اگرچه مقامات ایرانی به خانواده سلیمانی گفته بودند که وی می‌تواند با قرار وثیقه آزاد شود، اما به گفته یک مقام بی‌نام، او همچنان در زندان است و هیچ خبری هم از زمان یا چگونگی آزادی او در دست نیست.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران روز شنبه گزارش داد که شش نفر دیگر هم که آزاد شده‌اند، صرفاً با نیت خوب یا به خاطر حفظ آبرو آزاد نشده‌اند، بلکه به گفته برخی منابع، آن‌ها را مجبور کرده‌اند تا این "جرم" را به گردن سلیمانی بیندازند. وثیقه تعیین شده برای آزادی سلیمانی 50 میلیون تومان است، اما مقامات ایران حاضر نشده‌اند او را آزاد کنند. این در حالی است که خانواده سلیمانی آمادگی خود را برای پرداخت مبلغ وثیقه به ازای آزادی فرزندشان اعلام کرده‌اند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دفاع از حق ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    درود بر حاج قاسم سلیمانی سرباز سید علی/کسی که خواب رو بر امریکاییها و اسراییلیها حرام کرده.
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    درود بر سردار دلاور
  • ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    افتخار ما ایرانیا همینه که یک بچه روستای مثل حاج قاسم سلیمانی تونسته خواب رو از چشمان آمریکا .اسرائیل وغیره وذالک بگیره درود برحاج قاسم
  • محمدمهدی ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خواب انشاله همیشه براشون با وجود حاج قاسم حروم باشه از مادر زاده نشده کسایی که بخوان حاج قاسم رو اسیر یا گروگان بگیرن
  • محمد ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    ما اگرنخواهیم حقوق ضدبشری غربیهارورعایت کنیم چه کسی را بایدببینیم
  • منیره ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    "در شرایط بسیار وحشتناک به سر می‌برد و از خواب و نیازهای اولیه دیگر نیز محروم است" !!! رسانه های داخلی (از جمله خودت) به جای کپی کاری از این جماعت جو سازی و جریان سازی را یاد بگیرند. حرفه ای باشید! لطفا!
  • ایران ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    یک عمار یاسر حزب اللهی
  • مریم سراوانی ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    خوب کرد باید تعصب هم میکرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس