محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران...

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل گزارشی مبنی بر تشویق و اعزام پناهندگان افغان به سوریه توسط ایران و موضع‌گیری‌های مقامات ایرانی و غربی درباره دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران در وین می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ گزارش: ایران برای جنگ در سوریه افغان‌ها را به خدمت می‌گیرد

وال‌استریت ژورنال اواخر روز پنج‌شنبه گزارش داد که ایران از پناهندگان افغان ثبت‌نام می‌کند تا در سوریه بجنگند. این مقاله به نقل از مقامات غربی و افغان نوشت تهران در عوض حقوق ماهیانه 500 دلاری و اجازه اقامت در ایران به این افراد می‌دهد. جزئیات این استخدام توسط سپاه پاسداران ایران این هفته در سایتی منتشر شد که هدفش خدمت‌رسانی به پنهاهندگان افغان در ایران است. طبق گزارش منتشره، دفتر آیت‌الله العظمی "محقق کابلی" از رهبران مذهبی افغانستان در شهر قم این موضوع را تأیید کرده است.

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است

یدیعوت آحارانوت/ آمریکا از عدم پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران نگران است

یک مقام آمریکایی روز جمعه گفت: ایران و شش قدرت جهانی در مذاکرات دشوار اخیر پیشرفت اندکی در پایان دادن به اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران داشته‌اند. بنابراین بعید است که تا پیش از تاریخ غیر رسمی تعیین شده ژوئیه، نقطه عطفی در این مذاکرات به وجود بیاید.

روز جمعه مذاکرات بر سر اندازه برنامه هسته‌ای تهران با مانعی مهم برخورد کرد. تهران می‌گوید برای گسترش برنامه هسته‌ای خود نیاز دارد سوخت رآکتورهای اتمی خود را تأمین کند.

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است

هر دو طرف گزارش دادند که گفتگوها روز سوم دچار مشکل شده است. واشینگتن هم اعلام کرد که وظیفه ایرانی‌هاست که کوتاه بیایند. عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران به خبرگزاری ایرنا گفت: مذاکرات "بسیار آهسته و با دشواری" پیش می‌رود. یکی از مقامات ارشد آمریکایی هم مذاکرات را "آهسته و دشوار" توصیف کرد.

یک مقام آمریکایی هم که اجازه نداشت درباره اطلاعات محرمانه مذاکرات به طور عمومی صحبت کند، گفت: "اختلافات مهمی باقی مانده است. ایران همچنان باید تصمیمات دشواری بگیرد."

با این وجود، عباس عراقچی مذاکره‌کننده ارشد ایران اواخر روز چهارشنبه گفت: "همه طرف‌ها در مذاکرات اراده نیک دارند." اما مذاکرات وارد مرحله بسیار دشواری شده است. در عین حال "علی‌رغم سرعت پایین مذاکرات، فضای مذاکرات خوب است."

تایمز اسرائیل/ این دور مذاکرات هسته‌ای ایران با موانع بسیار بزرگ به پایان رسید

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران اعتراف کرد که مذاکرات اخیر در هدف آرمان‌گرایانه آغاز تدوین پیش‌نویس توافقی که یک دهه بی‌اعتمادی غرب به برنامه هسته‌ای ایران را پایان دهد و موجب لغو تحریم‌ها شود، "هیچ پیشرفتی" نکرده است. وی به رویترز گفت: ما در رسیدن به این هدف "ناموفق بودیم."

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است

عراقچی گفت که درباره بیش از ده مسئله اختلاف‌نظر وجود دارد و یک مقام غربی مطلع از جزئیات مذاکرات هم گفت که غنی‌سازی یکی از بزرگ‌ترین مسائل اختلافی است.

یدیعوت آحارانوت/ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هفته آینده برای پیگیری سؤالات درباره برنامه هسته‌ای ایران تلاش می‌کند

منابع دیپلماتیک روز جمعه گزارش دادند که انتظار می‌رود ناظر هسته‌ای سازمان ملل اوایل هفته آینده تلاش مجددی بکند تا بررسی این مسئله را پیش ببرد که ممکن است تهران در زمینه بمب اتمی تحقیقات کرده باشد.

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود استسلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است

این منابع گفتند آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران احتمالاً طی روزهای آینده با هم دیدار می‌کنند تا درباره درخواست این آژانس از ایران مبنی بر ارائه اطلاعات درباره چاشنی‌های انفجاری بحث و گفتگو کنند. این چاشنی‌ها علاوه بر استفاده‌های دیگر، ممکن است برای دستگاه‌های منفجره هسته‌ای هم مورد استفاده قرار بگیرند.

هاآرتص/ مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های جهانی بدون پیشرفت به پایان رسید

دور چهارم مذاکرات هسته‌ای بین ایران و شش قدرت جهانی در وین روز جمعه بدون نتیجه پایان یافت و بین دو طرف اختلافات بزرگی باقی مانده است. بر خلاف سه دور قبلی مذاکرات که پیشرفت به همراه داشتند، این دور آهسته پیش رفت و اختلاف‌نظرهای زیادی نمایان شد. به علت عدم پیشرفت در مذاکرات، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر خلاف دورهای قبلی، کنفرانس خبری برگزار نکردند و هیچ بیانیه مشترکی هم صادر نکردند.

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است

مقامات ارشد ایرانی در اظهارات غیر رسمی خود بسیار بیش‌تر از اظهارات رسمی بدبین به نظر می‌رسیدند. یکی از این مقامات گفت: "خواسته‌های قدرت‌های جهانی غیرمنطقی است. خواسته‌های آن‌ها از خواسته‌های مبتنی بر نگرانی‌های منطقی فراتر رفته است. ما نمی‌توانیم نگرانی‌های غیرواقع‌گرایانه را برطرف کنیم."

یکی از مقامات ارشد آمریکایی هم اعلام نکرد که مذاکرات با شکست همراه شده و تلاش کرد خوش‌بین به نظر برسد. وی گفت: "لحظه‌های دشواری است. اما غیرمنتظره هم نبود. این راه به سمت جلوست. نشست‌ها متعددتر خواهند شد. زمان زیادی در وین سپری خواهیم کرد."

یدیعوت آحارانوت/ ایران می‌گوید مذاکرات هسته‌ای "سازنده" بود، اما پیشرفتی حاصل نشد

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران روز جمعه گفت که هیچ پیشرفتی در مذاکرات حاصل نشده است. وی به خبرنگاران گفت: "مذاکرات جدی و سازنده بود، اما پیشرفتی حاصل نشده است. هنوز به نقطه‌ای نرسیده‌ایم که تدوین پیش‌نویس توافق نهایی را آغاز کنیم."

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است

یدیعوت آحارانوت/ پس از حاصل نشدن پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران، آمریکا هشدار داد "زمان کوتاه است"

یکی از مقامات آمریکایی به شرط مخفی ماندن نامش گفت: "ما معتقدیم به واقع‌گرایی بیش‌تری نیاز است. زمان ما بی‌نهایت نیست." وی افزود: "در هر مذاکراتی روزهای خوب هست و روزهای بد، بالا هست و پایین. این دور مذاکرات بسیار دشوار بود، اما کاملاً غیرمنتظره نبود. در عین حال بگذارید بسیار شفاف بگویم: ما معتقدیم می‌توانیم این کار را انجام بدهیم."

سلاح مخفی ایران در سوریه از نگاه صهیونیست‌ها/ایرانی ها وظیفه دارند کوتاه بیایند/ایرانی ها بسیار بدبین تر از چیزی که به نظر می رسند/آمریکا به ایران هشدار داد: زمان محدود است





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهنام ح ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    این امر یک موضوع ساده است که یواش یواش که به خط قرمزها نزدیک میشویم نیتها مشخص میشود
  • رحمن ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    اینها دل به نتیجه تحریمها دلخوش کرده اند در حالی این فقط یک امتحان الهی است و ما به خدای خود ایمان داریم يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَكُمْ.خداوند می خواهد فرعون زمان با دست مومنین خوار و ذلیل شود و دین خود را قیم تمام دینها کند ْ وَ قاتِلُوا الْمُشْرِكينَ كَافَّةً كَما يُقاتِلُونَكُمْ كَافَّةً وَ اعْلَمُوا أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُتَّقينَ
  • منیره ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    اولا چرا فقط رسانه های انگلیسی زبان؟ خسیس بازی در نیارید برید چندتا مترجم عبری زبان استخدام کنید لطفا علاوه بر این رسانه های روسی زبان و فرانسوی هم زیاد دارند از شما انتظار بیش از این میره! اگر میخاید با رسانه های هوچیِ زنجیره ای رقابت کنید باید بیش از این زحمت بکشید در کل موفق باشید رفقا :)
  • ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم...اللهم عجل لولیک الفرج والعافیه والنصر واجعلنا من خیر انصاره واعوانه والمستشهدین بین یدیه... مذاکرات وین که برای نوشتن متن توافقنامه نهایی میان ایران و ۵+۱ آغاز شده بود بدون هیچ نتیجه ای به کار خود پایان داد تا ظریف و اشتون بدون نشست خبری مشترک وین را ترک کنند. اختلاف نظرهای جدی ای که به گفته عراقچی بیشتر از ۱۳ موردیست که در خبرها آمده بود، این ابهام را در اذهان به وجود آورده است که آیا بین ایران و شش کشور بالاخره توافقی نهایی امضا خواهد شد یا نه؟ و از آنجاییکه در متن برنامه اقدام مشترک یا همان توافقنامه ژنو قید " تا بر روی همه چیز توافق نشود بر روی هیچ چیز توافق نشده است" آمده است از همین رو زمانی توافق نهایی امضا می شود که همه چیز بین ایران و ۵+۱ حل و فصل شود. شاید حرفی را که می خواهم بگویم تعجب آور باشد ولی باید گفت برخلاف ادعای طرف ایرانی که علت شکست این دور از مذاکرات را زیاده خواهیهای طرف غربی می دانند، باید گفت که اتفاقا طرف غربی توافق ژنو را مبنای کار خود قرار داده و بر طبق همان به دنبال رسیدن به توافق نهایی است و آن کسی که در این میان به قول معروف زیر قول و قرارها میزند طرف ایرانی است. مگر نه اینکه در برنامه اقدام مشترک طرف ایرانی متعهد شد که برنامه غنی سازی ای داشته باشد که توسط طرفین تعریف شود، برنامه هایی که شاخصه های آن با موافقت طرفین و منطبق با نیازهای عملی، با محدودیتهای مورد توافق در خصوص دامنه و سطح فعالیتهای غنی سازی، ظرفیت غنی سازی و محلهایی که در آن غنی سازی می شود، باشد. مگر نه اینکه در توافق ژنو ایران متعهد شد به تمام قطعنامه های شورای امنیت با هدف پایان رضایت بخش آن برای طرفین بپردازد و مگر نه اینکه در آن قطعنامه ها به موضوع توان موشکی ایران اشاره شده است. مگر نه اینکه طرف ایرانی متعهد شد فعالیتهای خود در تاسیسات نطنز و فوردو و رآکتور اراک را بیش از این گسترش ندهد. و ... وقتی در آذر ۹۲ پیروزمندانه و سرمست از یک فتح الفتوح! رئیس جمهور نشست خبری می گذارد و به رهبری نامه می نویسد و در گزارش صد روزه خود با افتخار از تعیین تکلیف پرونده هسته ای بعد از ۱۰ سال صحبت می کند و وزیر خارجه به عنوان قهرمان دیپلماسی و حتی صنعت! معرفی و سیل تبریکها و شادباشها به سمت دولت روانه می شود، وقتی که تیم مذاکره کننده طبق نقل قول یکی از اعضای تیم تحت فشار قرار می گیرد تا قبل از گزارش ۱۰۰ روزه رئیس جمهور به توافق برسند، وقتی که منتقدان بی سواد خطاب شدند و حق اظهارنظر از همه کارشناسان در رسانه ملی گرفته شد، وقتی که سرخوش از توافق با غرب غنی سازی ۲۰٪ را تعطیل می کنیم و بعد برای حفظ وجهه می گوییم ما اصلا از اول نیازی به غنی سازی ۲۰٪ نداشتیم و سخنگوی سازمان انرژی اتمی بدون توجه به فهم و شعور مردم می گوید رقیق سازی ۲۰٪ یعنی اینکه یک ذره آب قاطی آن کنیم و به راحتی می توانیم به حالت قبل برگردانیم که حتی اعتراض مجری را هم بر می انگیزد، وقتی که به شیطان اعتماد می کنید و به او خوشبین می شوید و چهره او را در داخل بزک می کنید و رئیس جمهورش را مودب خطاب می کنید باید فکر چنین روزهایی را میکردید. خب، الان همان رئیس جمهور مودب با همپیمانانش درصدد توافق نهایی براساس همان توافق ژنو هستند. بعد از روشنگریها و انتقادات فراوان به این توافقنامه و تاکیدات مکرر رهبری مبنی بر خوشبین نبودن به آمریکا و رعایت تمام خطوط قرمز نظام و کاهش حمایتهای همه جانبه شخصیتها و سیاسیون از تیم هسته ای و پایان ماه عسل دولت، حالا آقای ظریف مانده و یک توافقنامه پر از اشکال و پر از امتیازهای نقد داده شده و وعده های نسیه گرفته نشده. طبق معمول صداو سیما باز هم دارد در زمین بی تدبیریهای دولت بازی می کند و با تکرار این موضوع که زیاده خواهی آمریکا باعث به شکست انجامیدن مذاکرات شده است، اشتباهات تیم مذاکره کننده را در امضای توافق ژنو نادیده گرفته و به طور گسترده در هربخش خبری حرفهای رئیس جمهور و وزیر خارجه اش را مبنی بر عقب ننشستن از حقوق حقه ملت ایران پخش می کند. ولی الان دیگر برای زدن این حرفهای انقلابی! دیر شده است، توافق ژنو امضا شده و و آمریکا یعنی همان شیطان بزرگ اکنون قصد چیدن میوه های لذیذ آن توافق را دارد. پس آن چیزی که باعث شکست مذاکرات شد نه زیاده خواهی آمریکا بلکه خوش خیالی طرف ایرانی در زمان امضای توافقنامه ژنو بود.
  • ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    سلاح مخفی ایران در سوریه چی بود؟
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    روحاني مچكريم. قدرت سياسي به اين ميگن.امريكاييها كم كم دارن از به نتيجه نرسيدن توافق ميترسن. جالبه مقام امريكايي هم اجازه نداشته جزئيات رو بگه.
  • علی ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    500 دلار؟؟؟!!!! شتر در خواب دیند پنبه دانه.....
  • ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    خیلی خوبه نشون میدید صهیونیست ها درباره ایران چه فکری می کنند. تا ما ندونیم اونا چی میگن نمی تونیم باهاشون درست مقابله کنیم.
  • فدایی ایران ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    برادران و خواهران امت حزب الله ایران زمینه ساز ظهور ،لغو تحریمی درکار نیست، اگر هم باشد مجددا به بهانه دیگر برخواهد گشت،این امریکا سی و چند سال است زیر پای ما را خالی و ضربه زده است نباید به این گرگ صفتان خوشبین بود،به این معناست که نباید امید واهی از نتایج این نشست ها به مردم داد تا با اعلام نتیجه 360درجه متفاوت ولی (واقعیت اصل) روحیه مردم خراب بشه،فقط باید داخل هوای همدیگه رو داشته باشیم استوار و محکم پشتیبان ولایت فقیه از روی آمریکا رد بشیم،یقینا خداوند طرف حق است. یا صاحب الزمان ادرکنی ادرکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس