محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها...

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل عدم حضور ظریف در نشست سران کشورهای اسلامی علی‌رغم دعوت عربستان سعودی، برگزاری مراسم یادبود سردار اسکندری فرمانده شهید سپاه پاسداران، محاکمه منتقدان فیس‌بوکی دولت، انعقاد احتمالی توافق نهایی هسته‌ای در زمستان امسال، و درخواست سازمان عفو بین‌الملل از روحانی برای گسترش آزادی‌های آکادمیک می‌شود.

یدیعوت آحارانوت/ وزیر خارجه ایران گفت نمی‌تواند به عربستان سعودی سفر کند

محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران روز شنبه اعلام کرد که نمی‌تواند به دعوت کشور رقیب ایران در منطقه یعنی عربستان به این کشور سفر کند، چون تاریخ دعوت این کشور از ایران با تاریخ مذاکرات هسته‌ای برنامه‌ریزی شد بین ایران و قدرت‌های جهانی همزمان است. خبرگزاری ایرنا به نقل از ظریف در این‌باره نوشت: "برای من مقدور نیست که در این نشست شرکت کنم."

اسرائیل

ایرنا همچنین توضیح داد نشستی که عربستان سعودی ایران را به آن دعوت کرده، نشست سازمان همکاری اسلامی است که زمان برگزاری آن با مذاکرات هسته‌ای تداخل دارد.

تایمز اسرائیل/ ایران برای فرمانده کشته شده در سوریه مراسم برگزار کرد

خبرگزاری رسمی ایران خبر داد که مقامات این کشور برای یادبود فرمانده سپاه قدرتمند پاسداران که در سوریه کشته شده است، مراسمی برگزار کرده‌اند. ایرنا نوشت که مقامات رسمی دولت ایران روز یک‌شنبه در این مراسم شرکت کرده و یاد سردار عبدالله اسکندری را گرامی داشتند.

اسرائیل

وزیر دفاع ایران در همین باره پیام تسلیتی صادر کرد و طی آن گفت که سردار اسکندری پس از پیوستن به مدافعان حرم حضرت زینب کشته شده است.

هاآرتص/ گزارش: دادگاه ایران کاربران فیس‌بوک را به خاطر انتقاد از حکومت زندانی کرد

به نوشته یک سایت مشهور مخالف حکومت ایران، چندین نفر در این کشور به خاطر "توهین به رهبر معظم... توهین به مقدسات و اشاعه کذب" مجازات شده‌اند. خبرگزاری رسمی فرانسه به نقل از این سایت گزارش داد که دادگاهی در ایران هشت نفر را به دلیل انتقاد از حکومت در فیس‌بوک به مجازاتی معادل تا بیست سال زندان محکوم کرده است.

اسرائیل

یدیعوت آحارانوت/ متخصص هسته‌ای آمریکایی: توافق با ایران زمستان صورت می‌گیرد

رابرت آینهورن یکی از متخصصین ارشد هسته‌ای سابق در دولت اوباما درباره مذاکرات هسته‌ای ایران می‌گوید: اگر توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ایش صورت بگیرد، این توافق زمستان امسال امضا خواهد شد، اندکی بعد از انتخابات کنگره و کمی پیش از سوگند اعضای کنگره در ماه ژانویه. دلیل آن هم این است که اوباما نمی‌خواهد انتخابات با محوریت سیاست ایران دولت برگزار شود و تلاش خواهد کرد تا قبل از سوگند نمایندگان کنگره هر گونه که هست به توافق دست پیدا کند، چون در این زمان احتمالاً دموکرات‌ها اکثریت خود را در کنگره از دست خواهند داد.

اسرائیل

آینهورن در پاسخ به سؤالی درباره این‌که آیا گزینه نظامی از روی میز برداشته شده یا نه، نیز گفت: "آمریکا مسلماً از اقدام نظامی استفاده خواهد کرد، اگر متوجه شویم که ایران در طول زمان پیشرفت مذاکرات، توافقات انجام شده را زیر پا گذاشته است. "در آن صورت احتمال استفاده از نیروی نظامی وجود دارد. اگر به توافقات عمل نشود، شکی ندارم که رئیس‌جمهور آمریکا به وظیفه خود در جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای عمل خواهد کرد."

این مقام دولتی آمریکا در عین حال تصریح کرد: اما اگر مذاکرات لغو شود و آیت‌الله‌ها به سمت سلاح هسته‌ای پیش نروند، اقدام نظامی دشوار خواهد بود. ایرانی‌ها بسیار محاسبه‌گر هستند. وقتی نمی‌خواستند با ذخیره‌سازی اورانیوم غنی‌شده از خطوط قرمز عبور کنند، در راه دیگری پیشرفت کردند. آینهورن تأکید کرد: "برنامه‌های موشکی ایران در حال پیشرفت است." بسیار دشوار است که بخواهیم تشخیص بدهیم این کشور در رسیدن به خود بمب‌ها تا کجا پیشرفت کرده است.

یدیعوت آحارانوت/ عفو بین‌الملل: روحانی باید آزادی آکادمیک در ایران را بازگرداند

سازمان عفو بین‌الملل که گزارشی درباره بررسی تعرض به آزادی‌های آکادمیک در ایران منتشر کرده است، از حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران خواست تا برای بازگرداندن این آزادی‌ها به ایران تلاش بیش‌تری کند و به مردم ایران اجازه دهد تا دانش و تجربیات خود را آزادانه به اشتراک بگذارند.

اسرائیل

در گزارش این سازمان آمده که طی دوره قبلی ریاست‌جمهوری ایران یعنی در زمان محمود احمدی‌نژاد، مقامات این کشور تلاش می‌کردند تا نظرات انتقادی را ساکت کنند، و به ویژه بر دانشگاه‌های ایران تمرکز کرده بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس