گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل جنبش برخی زنان ایرانی در فیس‌بوک برای ترویج بدحجابی، مذاکرات بین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران بدون صحبتی درباره نتیجه، پیامد منفی خودداری ایران از توضیح درباره چاشنی‌های انفجاری برای مذاکرات هسته‌ای، پرده‌برداری ایران از پدافند پیشرفته هوایی و کپی پهباد آمریکایی، تضمین آمریکا و فرانسه مبنی بر عدم رسیدن به معامله بد با ایران، اظهارات رایس مبنی بر لزوم انجام "اقدامات تصدیق‌پذیر" از جانب ایران، اظهارات رهبر ایران درباره عدم خم شدن ملت ایران مقابل فشارها در مذاکرات هسته‌ای، سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان برای گفتگو درباره مذاکرات هسته‌ای ایران، هشدار آمریکا و ایران درباره اختلاف‌های بزرگ در مذاکرات هسته‌ای، و اظهارات نتانیاهو درباره به اشتراک گذاشتن فناوری‌های هسته‌ای و موشکی توسط ایران با کره شمالی می‌شود.

تایمز اسرائیل/ زنان ایران در فیس‌بوک قوانین پوشش را نقض می‌کنند

زنان ایرانی که با قوانین پوشش مواجه هستند که آنان را مجبور می‌کند همه جا به جز صورت و دستانشان را بپوشانند، شروع به استفاده از فیس‌بوک برای واژگون کردن قوانین محدودکننده دولت کرده‌اند و تصاویری از خود با پوشش "نامناسب" منتشر می‌کنند.

زنان ایرانی در صفحه‌ای با نام "آزادی‌های یواشکی زنان ایرانی" که از زمان باز شدنش در تاریخ 3 مه تا کنون بیش از 130 هزار لایک داشته است، تصاویری از خود در جای‌جای ایران، ساحل‌ها و کمپ‌ها و کوه‌های مختلف، منتشر می‌کنند در حالی که روسری‌های خود را در باد گرفته‌اند و یا آن‌ها را روز شانه‌های خود گذاشته‌اند.

اسرائیل 3

یکی از کاربران بی‌نام در این صفحه می‌نویسد: "من فقط می‌خواهم حق انتخاب داشته باشم. اگر این حق را داشتم، شاید حتی خودم انتخاب می‌کردم که روسری بپوشم. اما از این رنج می‌برم که دیگران به جای من برایم تصمیم بگیرند. تصویر من خاکستری است، دقیقاً مثل زندگی‌ام."

مسیح علی‌نژاد ژورنالیست ایرانی و مدیر این صفحه، 2 مه با انتشار تصویری از خود در حالی که بدون روسری رانندگی می‌کرد، این جنبش را آغاز کرد. وی در حال حاضر در انگلیس در تبعید است و یکی از منتقدین حکومت ایران است. بنا به توضیحات این صفحه، این جنبش به هیچ گروه سیاسی وابسته نیست.

یدیعوت آحارانوت/ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و ایران به مذاکرات هسته‌ای پایان دادند

ناظر هسته‌ای سازمان ملل و ایران نشست روز دوشنبه خود را پایان دادند بدون آن‌که درباره نتیجه اظهارنظری کنند. بنابراین مشخص نیست که در این نشست پیشرفتی برای کمک به کاهش نگرانی‌های بین‌المللی از برنامه هسته‌ای ایران حاصل شده است یا نه.

اسرائیل 3

تایمز اسرائیل/ خودداری ایران از توضیح درباره چاشنی‌های انفجاری اتمی ممکن است مذاکرات را از بین ببرد

امیدهای سازمان ملل برای بررسی تردیدها درباره برنامه هسته‌ای ایران در حال از بین رفتن است. سازمان ملل و کشورهای غربی امیدوار بودند که در نهایت درهای تأسیساتی را باز کنند که می‌گویند ایران در آن‌ها فعالیت‌های مخفی هسته‌ای انجام می‌دهد. اما پاسخ اخیر تهران نشان می‌دهد که هنوز برای تغییر موضعش آماده نیست.

اسرائیل 3اسرائیل 3

جروزالم پست/ ایران سیستم ضدهوایی و پهباد کپی‌برداری‌شده از پهباد آمریکایی را به نمایش می‌گذارد

نیروهای هوافضای سپاه پاسداران ایران از سیستم ضدهوایی رونمایی کردند که ادعا می‌کنند ظرفیت ردیابی چند هدفه دارد، مثل موشک‌های اس-300 که این کشور مدت‌ها تلاش می‌کرد از روسیه بخرد، اما با فشارهای آمریکا و اسرائیل مواجه می‌شد. پدافند هوایی "سوم خرداد" روز یک‌شنبه و طی دیدار رهبر ایران از نمایشگاه هوافضایی سپاه پاسداران رونمایی شد.

اسرائیل 3

ایران همچنین مدل ساخته شده خود را از پهباد بدون سرنشین "آر کیو-170 سنتینل" آمریکا را به نمایش گذاشت که سال 2011 آن را تصرف کرده بود. ایران ادعا می‌کند پهباد آمریکایی را مهندسی معکوس کرده و ظرفیت شلیک بمب را به آن افزوده است.

جروزالم پست/ آمریکا و فرانسه ضمانت کردند معامله "بد" با ایران صورت نگیرد

مقامات ارشد آمریکا و فرانسه به دو دسته مختلف از مخاطبین یهودی در واشینگتن اطمینان دادند که مذاکرات با ایران درباره برنامه هسته‌ای این کشور یا منتهی به یک معامله خوب برای دنیا می‌شود و یا هیچ معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

اسرائیل 3

سوزان رایس مشاور امنیت ملی اوباما روز دوشنبه گفت رئیس‌جمهور آمریکا آماده است تا هر کاری لازم باشد برای جلوگیری از ایران "مسلح به سلاح هسته‌ای" انجام خواهد داد، عبارتی که توسط دولت اوباما استفاده می‌شود تا انعطاف‌پذیری سیاست‌های آمریکا برای به رسمیت شناختن فعالیت‌های محدود صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران را در صورت رسیدن به توافق حفظ کند.

"لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه هم به انجمن جهانی کمیته یهودی‌های آمریکایی گفت: "فرانسه توافق می‌خواهد، اما واضح است که نباید به ایران اجازه دهیم به سلاح‌های هسته‌ای دست پیدا کند."

دبکافایل/ رایس: هیچ توافق نهایی بدون "اقدامات قابل تصدیق" از جانب ایران شکل نمی‌گیرد

سوزان رایس مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفت هیچ معامله نهایی شکل نمی‌گیرد مگر آن‌که ایران بپذیرد برای برطرف کردن نگرانی‌های آمریکا "اقدامات تصدیق‌پذیر" انجام دهد. رایس هفته گذشته به اسرائیل رفته بود و نگرانی‌های اسرائیل درباره سخت‌گیر نبودن آمریکا در مذاکرات با ایران را شنیده بود.

اسرائیل 3

یدیعوت آحارانوت/ خامنه‌ای: ایران مقابل فشارها در مذاکرات هسته‌ای خم نمی‌شود

رهبر ایران می‌گوید کشورش در مقابل فشارها از جانب قدرت‌های جهانی در مذاکرات هسته‌ای "خم نخواهد شد." آیت‌الله علی خامنه‌ای افزود قدرت‌های جهانی "باید این را بدانند." وی همچنین گفت که ملت ایران راه "صحیح" را دنبال خواهد کرد.

اسرائیل 3

تایمز اسرائیل/ هیگل برای مذاکره درباره ایران و سوریه به عربستان سعودی می‌رود

چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا سه‌شنبه به عربستان سعودی رفت تا دور اول سفر به منطقه را برای تمرکز بر برنامه هسته‌ای ایران و جنگ داخلی در سوریه آغاز کند. دیدار آتی بین آمریکا و کشورهای شورای همکاری خلیج به هیگل فرصت خواهد داد "تا بر تعهدات آمریکا در خاورمیانه تأکید کند و سیاست آمریکا در جلوگیری از رسیدن ایران به سلاح هسته‌ای و بیش‌تر بی‌ثبات کردن منطقه را تقویت کند."

اسرائیل 3

تایمز اسرائیل/ آمریکا و ایران درباره اختلاف‌های بزرگ در مذاکرات هسته‌ای هشدار دادند

مقامات ایرانی و آمریکایی در وین برای چهارمین دور مذاکرات هسته‌ای روز سه‌شنبه هشدار دادند که هنوز اقدامات دشواری برای رسیدن به معامله نهایی لازم است. محمد جواد ظریف به رسانه‌های ایرانی گفت: "اگر در نظرات تفاوت وجود داشته باشد، که بی‌شک همین‌گونه است، برای حل و فصل آن‌ها زمان می گذاریم."

اسرائیل 3

یکی از مقامات ارشد آمریکا درباره مذاکرات بین ایران و کشورهای 1+5 "بسیار، بسیار سخت" خواهد بود. این مقام آمریکایی افزود: "مسائل پیچیده‌ای وجود دارد که باید حل و فصل شود و نمی‌دانیم ایران می‌تواند تصمیمات دشواری را بگیرد که باید بگیرد تا به دنیا اطمینان دهد که به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد و برنامه هسته‌ایش صرفاً برای اهداف صلح‌آمیز است."

وی همچنین تصریح کرد که خوش‌بینی درباره این‌که معامله‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران در دسترس است برخی جاها افزایش پیدا کرده و "از کنترل خارج شده است."

تایمز اسرائیل/ نتانیاهو: ایران و کره شمالی فناوری هسته‌ای به اشتراک می‌گذارند

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل طی مصاحبه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد، گفت: ایران فناوری هسته‌ای خود را با کره شمالی به اشتراک می‌گذارد. وی تصریح کرد: ایران "هرچه فناوری به دست آورد با کره شمالی به اشتراک خواهد گذاشت." نتانیاهو در پاسخ به این سؤال که آیا پیونگ‌یانگ فناوری‌های هسته‌ای و موشکی از ایران دریافت می‌کند، گفت: "بله. دقیقاً همین‌طور است."

اسرائیل 3



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حامد ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    کاشکه همه مردم میدونستن که ذخایر نفتی ایران بین 50 تا 100 سال دیگر تمام میشود، اونوقت ارزش انرژی هسته ای رو بیشتر میدونستند. اگر خدایی نکرده توافقی نهایی در زمینه برچیدن تاسیسات هسته ای صورت بگیره، فرزندان ما در آینده دچار مشکل میشن و گذشتگان را بخاطر تصمیمشون شماتت میکنند. در ضمن ایران به هیچ وجه نباید سر قضایای نظامی با طرف مقابل مذاکره کنه.
  • reza ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    وی در حال حاضر در انگلیس در تبعید است ... ما که کلی به دولت تدبیر و اعتدال که مدرکشون هم از انگلیس گرفتن انتقاد داریم، حالا ما رو هم نمیشه به انگلیس تبعید کنن؟!! حاضریم ها...
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    الان وبچسب نه 100 سال دیگر
  • ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مسئله انرژی هسته ای مثل صنعت نفت در صد سال پیش بود وقتی که آمدند و گفتند که این روغن سیاه به درد شما نمی خوره وقراردادهای کذایی بستند الانم می گن انرژی هسته ای می خواید چی کار ؟؟؟...............قضایا خیلی شبیه هم هست البته زمانه فرق کرده هم مردم وهم مسئولین............................باج نخواهیم داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس