گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل تولید انیمیشن راشل کوری در ایران، درخواست خانواده سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا از ایران، ایجاد دو سیستم سایبری اطلاعاتی اسرائیل علیه ایران، نگرانی اسرائیل از تجارت شرکت های جهان با ایران، نگرانی اسرائیل از پذیرش شهاب 3 توسط آمریکا، تظاهرات زنان ایرانی در حمایت از حجاب و پایان دوره مسولیت کاترین اشتون میشود.

تایمز اسرائیل/ فیلم ایرانی، جنگ هسته‌ای با اسرائیل را به نمایش می‌گذارد

یک کلیپ پویانمایی ایرانی با نام "پیام راشل کوری 2: سفر بدون بازگشت" پاسخ ایران به یک حمله هسته‌ای ناموفق توسط اسرائیل را نشان می‌دهد. این کلیپ تقریباً 4 دقیقه‌ای نشان می‌دهد چگونه سربازان اسرائیلی گروه گروه تسلیم نیروهای ایرانی می‌شوند و همچنین چگونه یک فرودگاه اسرائیلی به "فرودگاه شهید راشل کوری" تغییر نام می‌دهد. راشل کوری یک شهروند آمریکایی حامی حقوق ملت فلسطین بود که سال 2003 زیر یک بولدوزر اسرائیلی در غزه جان خود را از دست داد.

این کلیپ که ظاهراً اولین بار اوایل امسال روی وبسایت‌های اصولگرا عرضه شد، توسط "گروه پویانمایی فاطمه الزهرا" ساخته شده است. کلیپ با نشان دادن جنگنده‌های ایرانی بر فراز شهرهای اسرائیل آغاز می‌شود. سپس این نوشته روی صفحه‌نمایش داده می‌شود: "ایران در مسئله هسته‌ای به تعهدات خود عمل خواهد کرد."

در حالی که نمایی از آسمان و رقابت جنگنده‌های ایرانی برای حمله به جت‌های نیروی هوایی اسرائیل نشان داده می‌شود، گوینده اخبار در پس‌زمینه اعلام می‌کند که اسرائیل طی این جنگ چند موشک هسته‌ای به طرف ایران شلیک کرده که همه توسط پدافندهای ساخت سپاه پاسداران متوقف شده‌اند. با این حال یکی از موشک‌ها در بیابان منفجر می‌شود. نیروهای ایرانی بدون توجه به خواسته‌های غرب مبنی بر "خودداری و صبر" این کشور، برای انتقام گرفتن از حمله هسته‌ای، به اسرائیلی‌ها حمله می‌کنند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

این حمله علاوه بر جنبه‌های نظامی و از نظر نمادین هم تصویرسازی شده است، از جمله این‌که مردی که عبا پوشیده است و احتمالاً نماد روحانیون ایران و جنبش "مقاومت" است، روی تکه‌ای از بدنه یک هواپیمای سقوط کرده اسرائیلی پا می‌گذارد که روی آن کلمه "هولوکاست" و ستاره داوود نقش بسته است. روی این هواپیما همچنین کلمه "پالماخیم" هم نوشته شده است که نام یک پایگاه هوایی ارتش اسرائیل است که موشک‌های پدافند بالستیکی "آرو" از آن شلیک می‌شوند.

بعد از دو دقیقه که از فیلم می‌گذرد، گوینده اخبار می‌گوید نیروهای "سپاه مسلح اسلام" (احتمالاً یک نیروی مشترک ایرانی - لبنانی) پیش‌روی به سمت مسجد الاقصی را آغاز کرده‌اند و شهرهای حیفا و تل‌آویو "عملاً خالی از جمعیت شده‌اند." در نهایت هم کلمات "پیروزی" و "مقاومت" روی صفحه نقش می‌بندد و گوینده اخبار اعلام می‌کند که بیش از 2500 "سرباز صهیونیست" خود را به نیروهای اسلام تسلیم کرده‌اند.

تایمز اسرائیل/ خانواده سرباز سابق نیروی دریایی آمریکا خواستار آزادی وی از ایران شدند

دو عضو کنگره به علاوه خانواده یک عضو سابق نیروی دریایی آمریکا که در ایران بازداشت شده، با فرا رسیدن هزارمین روز بازداشت وی، خواستار آزادی او از ایران شدند. ایران، امیر حکمتی را آگوست 2011 به اتهام جاسوسی برای آمریکا بازداشت کردند، این در حالی است که به گفته خواهر و شوهر خواهر حکمتی، او که یک شهروند با تابعیت دوگانه آمریکایی - ایرانی است و در آمریکا متولد شده، برای دیدن مادربزرگش به تهران سفر کرده است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

دو نماینده کنگره "دن کیلدی" و "جیم مک‌گاورن" به همراه خواهر و شوهر خواهر حکمتی روز دوشنبه در نزدیکی کاخ سفید مراسمی برگزار کرده و خواستار آزادی وی از ایران شدند. سارا حکمتی خواهر امیر در این مراسم گفت که پدرش دچار سرطان مغز شده و "دارد با بدنش می‌جنگد تا یک بار دیگر پسرش را در آغوش خود لمس کند." کیلدی هم تصریح کرد که مذاکرات هسته‌ای می‌تواند فرصتی برای آزادی حکمتی فراهم کند.

دبکافایل/ آژانس‌های اطلاعاتی اسرائیل دو سیستم سایبری علیه ایران راه‌اندازی کردند

یووال اشتاینیتز وزیر اطلاعات اسرائیل روز دوشنبه خبر داد که اسرائیل دو سیستم جنگ سایبری را علیه ایران اجرا می‌کند که یکی برای دفاع علیه حمله‌های مداوم ایران است. هکرهای ایرانی که به فناوری‌های روسی و چینی مجهز و از کمک اعضای دانشگاه تهران برخوردار هستند، هیچ‌گاه حمله برای اخلال در زیرساخت‌های انرژی و اقتصادی اسرائیل را متوقف نمی‌کنند.

اشتاینیتز افزود: اسرائیل دفاع موفقیت‌آمیز خود در مقابل این حملات را مدیون آژانس‌های امنیتی به ویژه ارگان دولتی امنیت داده‌ای "رام" و سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شین بیت) است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

وزیر اطلاعات اسرائیل درباره عملیات‌های تهاجم سایبری توضیحی نداد، فقط گفت که این عملیات‌ها حاصل تغییر در تفکر استراتژیک دولت و استخدام نیروهای آموزش‌دیده هستند. یکی از حملات موفقیت‌آمیز ارتش اسرائیل در این‌باره حمله سال 2010 استاکس‌نت به تأسیسات هسته‌ای ایران بود که رسانه‌های خارجی آن را به اطلاعات اسرائیل و آمریکا نسبت داده‌اند.

تایمز اسرائیل/ تجارت با ایران نباید آزاد باشد

با توجه به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و 1+5 درباره آینده برنامه هسته‌ای ایران، بسیاری از کمپانی‌های چندملیتی مشتاق بازسازی روابط تجاری با ایران هستند. این در حالی است که ظاهر ایران فریبنده است، اما ماهیت واقعی حکومت این کشور هیچ تغییری نکرده و روابط نزدیک تهران با کره شمالی و سوریه تنها دو مثالی است که تهدید بسیار بزرگ‌تر ایران برای امنیت و حقوق بشر را اثبات می‌کند.

تا به امروز بیش از 150 هزار نفر در سوریه کشته و بیش از دو میلیون نفر هم آواره شده‌اند، به دو دلیل: ایران و گروهک نیابتی آن حزب‌الله، که حکومت خشونت‌طلب اسد را در سوریه حفظ کرده‌اند. به علاوه روابط نزدیک بین ایران و کره شمالی که در گزارشی به نام "شرکا در گسترش سلاح‌های هسته‌ای" توسط گروه "متحد علیه ایران هسته‌ای" UANI توصیف شده است، به این معناست که از سال 2006 تا کنون ایران بر خلاف چندین قطعنامه شورای امنیت به کره شمالی پول می‌داده تا از توسعه برنامه موشک‌های بالستیک این کشور حمایت کند، تنها موشک‌هایی که ایرانی می‌تواند برای حمل کلاهک هسته‌ای از آن‌ها استفاده کند.

جامعه تجارت جهانی باید درک کند که اگر زودتر از موعد مناسب تحریم‌ها را علیه ایران لغو کند، این کشور تشویق خواهد شد تا همچنان به تلاش برای رسیدن به سلاح‌های هسته‌ای ادامه دهد و وضعیت منطقه و جهان را از این هم بدتر کند. تنها فشار اقتصادی است که می‌تواند حکومت ایران را تحت فشار بگذارد تا آرمان‌های هسته‌ایش را رها کند. اما متأسفانه چندین و چند کمپانی چندملیتی ترجیح می‌دهند ماهیت خشن حکومت ایران و تهدید احتمالی را نادیده بگیرند که ایران مسلح به سلاح هسته‌ای برای دنیا ایجاد می‌کند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

اگر ایران نباید از بشار اسد حمایت کند تا ده‌ها هزار غیرنظامی را به قتل برساند، و یا به کره شمالی برای اجرای پروژه‌های مشترک موشکی پول بدهد، و یا فعالان حقوق بشر و خبرنگاران را زندانی کند، پس تجارت با ایران هم اشتباه است. اگر ایران نباید با ساخت موشک‌های بالستیک و سلاح‌های هسته‌ای، قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض و در عین حال اسرائیل تهدید به نابودی کند، پس تجارت با ایران هم اشتباه است.

بنابراین تجارت با ایران نباید آزاد باشد. کمپانی‌هایی که با ایران تجارت می‌کنند، به ویژه کمپانی‌های غربی که مدعی حمایت از صلح و حقوق بشر هستند، در حقیقت پیام اشتباهی را به حکومت ایران مخابره می‌کنند. و اگر ما واقعاً به این مسائل اهمیت می‌دهیم، وظیفه داریم به این کمپانی‌ها پیام‌های درست را مخابره کنیم.

دبکافایل/ آمریکا شهاب 3 را در زرادخانه موشکی ایران می‌پذیرد، اما موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را خیر. مقامات اورشلیم عمیقا ناراحت هستند

دو مقام عالی‌رتبه آمریکایی یعنی سوزان رایس مشاور امنیت ملی و چاک هیگل وزیر دفاع طی سفر اخیر خود به اسرائیل به مقامات تل‌آویو اطمینان داده بودند که دولت اوباما "آن‌چه را لازم باشد انجام خواهد داد" تا از دستیابی ایران به سلاح‌های هسته‌ای جلوگیری کند. در عین حال، واشینگتن به تهران خبر داده که تقاضای آمریکا درباره محدودیت زرادخانه موشکی ایران شامل موشک‌های بالستیک شهاب 3 نمی‌شود. این موشک‌ها برد 2100 کیلومتری دارند و می‌توانند هر نقطه‌ای را در خاورمیانه، از جمله اسرائیل، مورد هدف قرار دهند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و موشه یعلون وزیر دفاع اسرائیل در این‌باره از رایس و هیگل انتقاد کرده‌اند. واشینگتن طی گفتگو با تهران خارج از چارچوب مذاکرات با 1+5 تصریح کرده که محدودیت‌های مدنظر دولت آمریکا شامل موشک‌های قاره‌پیمایی می‌شود که برد 4000 کیلومتری آن‌ها اروپا و آمریکا را به خطر می‌اندازد، اما موشک‌های میان‌برد که "تنها" می‌توانند اسرائیل، عربستان و خلیج فارس را هدف بگیرند مشمول این محدودیت‌های نمی‌شوند.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛


یدیعوت آحارانوت/ زنان ایرانی خواستار اعمال شدیدتر قوانین پوشش در این کشور شدند

حدود یک هزار زن مسلمان که از سر تا پا پوشیده بودند روز جمعه به خیابان‌های تهران آمدند و خواستار اعمال شدیدتر قوانین پوشش اسلامی در ایران شدند. کاظم صدیقی امام جمعه تهران پیش از تظاهرات زنان گفت: "در برخی جاهای شهر می‌بینیم که قوانین پوشاندن سر و بدن به طور کامل نقض می‌شود."

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

این در حالی است که پیش‌تر برخی زنان ایرانی تصاویری از خود بدون روسری در قالب یک کمپین فیس‌بوکی منتشر کرده بودند که تا کنون بیش از 200 هزار نفر این صفحه را دنبال می‌کنند. یک خبرنگار ایرانی تبعیدی در انگلیس این کمپین را 3 مه راه‌اندازی کرد. این کمپین طی دو هفته شاهد انتشار صدها هزار تصویر بوده است.

بسیاری از تصاویری که در این صفحه فیس‌بوکی منتشر می‌شوند مربوط به زنانی هستند که در خارج از ایران زندگی می‌کنند و برای اعلام همبستگی با زنان داخل ایران تصاویر خود را منتشر کرده‌اند، اما بسیاری از این تصاویر هم مربوط به زنان ساکن ایران است.

یدیعوت آحارانوت/ پایان دوره اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا سؤالاتی را درباره مذاکرات ایران به وجود می‌آورد

در حالی که مذاکره‌کنندگان ایران و 1+5 خود را برای رسیدن به توافقی بر سر برنامه هسته‌ای ایران تا تاریخ تعیین شده ماه ژوئیه آماده می‌کنند، یک مسئله مهم ممکن است در ذهن آن‌ها باشد: تغییر آتی در سمت مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا. اشتون شاید تصمیم‌گیرنده مهمی در مذاکرات نباشد، اما از سال 2010 تا کنون هماهنگ‌دهنده اصلی مذاکرات بوده است.

ایران در رسانه‌های صهیونیستی؛

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    اشتون برود به درک!!
  • سيد ساداتي ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    ممكن است به اشتون دودره تغيير كند چون خيلي قشنگ وجالب ظريف وهمكارانش رادودره وپيچوند اگربه توافق هم برسند باكلي امتياز ازدست داده اين توافق صورت خواهد گرفت .
  • منیره ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    هرکی تو ایران دستگیر بشه یا خودش مریضه داره میمیره یا بستگانش :)) تو ذات خالی بندشون
  • حجت ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    شعور فقط همینقدر که نتونستن زنو از مرد تشخیص بدن.
  • حجت ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    مشرق جان تصحیح کن. دختر ایرانی با نقاب نه مرد با عبا
  • ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
    0 0
    سریع توافق کنید که زمان داره از دست می ره
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
    0 0
    مقامات اورشلیم عمیقا ناراحت هستند.. به تخ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس