یکی دیگر از مشاورین دولت ایران هم به گاردین گفت که آمریکا در تلاش برای سرنگون کردن اسد اشتباه کرد، چون جایگزین مشروعی برای حکومت این کشور نداشت.

گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل توان ایران به برگشتن به غنی‌سازی 20 درصد، مقایسه کره شمالی با ایران توسط نتانیاهو، اظهارات مقام ایران درباره کمک به اسد برای باقی ماندن در قدرت، دستگیری یک اسرائیلی به جرم فروش قطعات جنگنده به ایران، و نقش ادعاشده ایران در تأمین سلاح در سودان می‌شود.

تایمز اسرائیل/ ایران می‌گوید می‌تواند به غنی‌سازی 20 درصد برگردد

به گزارش روز یک‌شنبه خبرگزاری مهر، حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران گفت کشورش "هر زمان که لازم باشد" می‌تواند به اورانیوم 20 درصد برگردد و هیچگاه از دستیابی به اهداف هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. این در حالی است که محدود کردن ذخیره اورانیوم 20 درصد ایران یکی از خواسته‌های کلیدی قدرت‌های غربی در محدود کردن توانایی ایران در تولید سلاح‌های هسته‌ای است.

اسرائیل 2

یدیعوت آحارانوت/ نتانیاهو در ژاپن: شما کره شمالی را دارید، ما ایران را داریم

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل روز دوشنبه با مقایسه کره شمالی و ایران گفت تل‌آویو و توکیو در مقابله با آن‌چه وی "رژیم‌های ولگرد" نامید، نقطه اشتراک دارند. نتانیاهو افزود: "شما با کره شمالی مواجه هستید که رژیمی ولگرد و دارای سلاح‌های هسته‌ای است. ما با احتمال ایران مواجه هستیم که یک رژیم ولگرد است که می‌خواهد سلاح هسته‌ای داشته باشد."

اسرائیل 2

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل همچنین گفت که با توجه به روابط بین تهران و پیونگ‌یانگ، ژاپن و اسرائیل هم باید با هم همکاری کنند و با دشمنان مشترک خود مقابله کنند. نخست‌وزیر اسرائیل افزود: "آن‌ها بین خودشان همکاری می‌کنند، ما هم باید بین خودمان همکاری کنیم."

جروزالم پست/ مقامات ایران: اسد در سوریه با کمک تهران پیروز شد

مقامات ارشد سیاسی ایران در مصاحبه با گاردین انگلیس گفتند که استراتژی غرب در حمایت از گروه‌های شورشی مخالف حکومت سوریه شکست خورده و نتیجه معکوس داشته است. علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ایران در این باره گفت: "ما در سوریه پیروز شده‌ایم. حکومت سوریه باقی می‌ماند، آمریکایی‌ها شکست خورده‌اند."

یکی دیگر از مشاورین دولت ایران هم به گاردین گفت که آمریکا در تلاش برای سرنگون کردن اسد اشتباه کرد، چون جایگزین مشروعی برای حکومت این کشور نداشت. امیر محبیان تصریح کرد: "ما در سوریه بازی را به راحتی بردیم. آمریکا سوریه را نمی‌فهمد. آمریکایی‌ها می‌خواستند کس دیگری را جای اسد بگذارند، اما فرد جایگزین چه کسی بود؟"

اسرائیل 2

مجید تخت‌روانچی معاون وزیر خارجه ایران هم در گفتگو با گاردین گفت اولویت اصلی در سوریه اکنون بازگرداندن ثبات پیش از انتخابات 3 ژوئن ریاست‌جمهوری و آمادگی برای پذیرش پیروزی اسد است. وی همچنین تصریح کرد: "جامعه بین‌المللی باید با جدیت با افراط‌گرایی و تنش در سوریه برخورد کند. کشورهایی که دارند نیروهای افراطی را تأمین می‌کنند، باید کمک به آن‌ها را متوقف کنند."

تایمز اسرائیل/ یک اسرائیلی به خاطر فروش قطعات یدکی جت‌های جنگنده به ایران دستگیر شد

یک اسرائیلی روز دوشنبه در فرودگاه "بن گریون" دستگیر شد و انتظار می‌رود به آمریکا فرستاده شود، جایی که وی به فروش تسلیحات، از جمله قطعات یدکی جت‌های جنگنده، به ایران متهم شده است. این متهم 64 ساله به درخواست آمریکا و به دست نیروهای اسرائیلی، زمانی که تلاش می‌کرد از اسرائیل فرار کند، دستگیر شد.

اسرائیل 2

متهم هفته گذشته در دادگاه فدرال ایالت کنتیکت آمریکا به صادرات غیرقانونی قطعات یدکی جنگنده‌های اف-4 و اف-14 به ایران، انتقال غیرقانونی تجهیزات نظامی به خارج از آمریکا، و پول‌شویی متهم شده بود. به گزارش شبکه 2 اسرائیل، این مرد اسرائیلی که به دستور دادگاه، نامش تا کنون فاش نشده است، در دایره‌های اطلاعاتی اسرائیلی بسیار شناخته‌شده است. وی ده سال پیش نیز به اتهام برقراری روابط تجاری با ایران در اسرائیل دستگیر شد، اما به دلیل عدم وجود مدرک علیه او آزاد شد.

دبکافایل/ توافقات دفاعی ژاپن و اسرائیل شامل امنیت سایبری و همکاری علیه چین، کره شمالی و ایران می‌شود

شینزه آبه و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیران ژاپن و اسرائیل طی دیدار با یک‌دیگر توافق کردند که علیه ظرفیت‌های نبرد سایبری چین، که بخشی از آن به سپاه پاسداران ایران و نیروهای نظامی کره شمالی هم منتقل شده، با هم همکاری کنند. این توافق طی سفر چهار روزه نتانیاهو به ژاپن صورت گرفت.

اسرائیل 2

نتانیاهو اعلام کرد نخست‌وزیر ژاپن با صراحت تمام به وی گفته است که "ژاپن با یک خطر کاملاً واقعی از جانب کره شمالی مواجه است"، چون این کشور ظاهراً خود را برای چهارمین آزمایش هسته‌ای خود آماده می‌کند. نخست‌وزیر اسرائیل سپس در واکنش به این اظهارات گفت: "همین کلمات "خطر واضح و حاضر" مسلماً درباره برنامه هسته‌ای ایران هم صادق است."

دبکافایل می‌افزاید: این اولین باری است که نتانیاهو علناً درباره آزمایش هسته‌ای ایران در آینده، مثل آزمایش‌های هسته‌ای کره شمالی صحبت می‌کند. وی در این‌باره گفت: "مثل کره شمالی، ایران هم می‌خواهد ظرفیت‌های نظامی هسته‌ای را حفظ کند و در عین حال تحریم‌ها را هم کاهش دهد. نمی‌توانیم بگذاریم آیت‌الله‌ها پیروز شوند."

تایمز اسرائیل/ نتیجه تحقیق: ایران در بخش تسلیحاتی سودان نقش فعالی دارد

بنا به یافته‌های یک تحقیق که روز دوشنبه منتشر شد، شواهد نشان می‌دهد که ایران در حمایت از تولید تسلیحاتی کشور جنگ‌زده سودان نقشی کلیدی داشته است. تهران همچنین دومین تامین کننده سلاح برای خارطوم بوده است.

اسرائیل 2

در یافته‌های این تحقیق آمده است که شواهد جدیدی وجود دارد که نشان می‌دهد ایران در تامین بخش تولید سلاح سودان نقش مهمی ایفا کرده است. تحقیق مذکور همچنین توضیح می‌دهد که روابط نظامی سودان و ایران تا چه اندازه گسترش پیدا کرده است، موضوعی که بارها نگرانی‌های منطقه‌ای را برانگیخته است.

گروه مستقل تحقیقاتی "بررسی تسلیحات سبک" مستقر در سوئیس می‌نویسد: "روابط نظامی بین ایران و سودان طی سال‌ها قوی شده‌اند." این در حالی است که اکتبر 2012 سودان اسرائیل را به دست داشتن در انفجار کارخانه نظامی "یارموک" در خارطوم متهم کرده بود. این اتهامات موجب شد تا این تصور ایجاد شود که سلاح‌های ایرانی در این کارخانه ذخیره یا ساخته می‌شوند.





نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    روگ معنی یاغی میدهد نه ولگرد.
  • شيرقلي ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    برويد و تاريخ را بخوانيد ببينيد آيا از اول پيدايش قوم يهود تا زمان كنوني اجداد و ايل و تبار صهيونيستها ولگرد و بي وطن بوده اند يا ما.صهيو نيستها بدانند ما آنان را از سرزمين بيت المقدس بيرون خواهيم راند همانگونه كه پيامبر رحمت آنان را از مدينه در قضيه بني قريظه بيرون كرد.
  • ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    احمدی نزاد و عششششششششقه
  • مهدی ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    این نتانیاهو یه احمق به تمام معناست.
  • ۰۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    با اینکه با کامنت 10.40 شدیدا مخالفم با این یکی شدیدا موافقم کلا این بشر مغز نداره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس