گروه بین‌الملل مشرق- سرخط اخبار ایران در رسانه‌های صهیونیستی به همراه گزیده‌ای از مهمترین مطالب آن در ادامه برای استفاده کارشناسان و مخاطبان محترم آمده است:

مشرق: محورهای اصلی اخبار روز گذشته رسانه‌های انگلیسی‌زبان صهیونیست‌ها درباره ایران شامل فشار نتانیاهو به ژاپن برای تحریم ایران، اظهارات روحانی درباره "شفافیت" به عنوان گزینه روی میز ایران، بازداشت ژورنالیست اصلاح‌طلب، دستور رهبر ایران به سپاه پاسداران برای تولید انبوه موشک، و ساخت پهباد ایرانی بر اساس پهباد تصرف شده آمریکایی می‌شود.

تایمز اسرائیل/ نتانیاهو در ژاپن چه باید بکند

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل طی سفری چهار روزه به ژاپن رفته است. این سفر بخشی از تلاش‌های اسرائیل برای افزایش روابط سیاسی و اقتصادی با آسیا است. نخست‌وزیر اسرائیل باید توجه داشته باشد که ژاپن و خاورمیانه شرکای ژئوپولتیک و استراتژیک جدایی‌ناپذیری شده‌اند و بنابراین وی باید در این سفر بر چندین نکته تمرکز کند.

نکته اول افزایش تجارت دوجانبه با محوریت فناوری است. نکته دوم تشویق ژاپن به ایفای نقشی فعال‌تر در تضعیف آرمان‌های هسته‌ای ایران است. ژاپن یکی از مشتریان بزرگ صادرات نفت ایران است که از تحریم‌های آمریکا علیه کشورهایی که از تهران نفت و گاز می‌خرند، تبعیت کرده است. اگرچه توکیو حتی تحریم‌هایی را هم خود علیه ایران اعمال کرده، اما نقشی فعال در حل و فصل مسئله هسته‌ای ایران نداشته است.

اسرائیل 1///

نتانیاهو باید در سفر خود به "شینزو آبه" نخست‌وزیر ژاپن سیاست‌های منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای و تجربیات مشترک ژاپن و ایران در زمینه سلاح‌های کشتار جمعی را یادآوری کند. همکاری بی سر و صدا بین ژاپن و ایران در آینده نزدیک و در حین مذاکرات هسته‌ای دور از دسترس نیست. توکیو از آغاز انقلاب اسلامی تا کنون گاهاً واسطه‌ای برای انتقال پیام‌های حساس بین غرب و ایران بوده است.

نکته سومی که نتانیاهو باید به آن توجه کند ادامه کمک‌های ژاپن به دولت فلسطین از طریق سازمان‌های بین‌المللی است. نکته چهارم احتمال صادرات گاز طبیعی مایع از اسرائیل به ژاپن با توجه به کشف منابع گاز طبیعی است که امکان تبدیل شدن اسرائیل به صادرکننده گاز را ایجاد کرده است. و نکته آخر نیز ایجاد چارچوبی برای همکاری دو طرف در زمینه امنیت سایبری است.

تایمز اسرائیل/ رئیس‌جمهور ایران می‌گوید تنها "شفافیت" روی میز مذاکرات هسته‌ای است

حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران یک‌شنبه گفت کشورش به جز شفافیت هیچ چیز دیگری برای ارائه در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی ندارد. وی با اشاره به غرب گفت: "ما هیچ چیزی نداریم که روی میز بگذاریم و به آن‌ها ارائه دهیم، جز شفافیت. همین. فناوری هسته‌ای ما موضوع گفتگو نیست." رئیس‌جمهور ایران افزود: "ایران حتی یک گام هم در زمینه فناوری هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد. ما آپارتاید هسته‌ای را نخواهیم پذیرفت."

اسرائیل 1///

روحانی در ادامه هم تصریح کرد: "اگر دنیا به دنبال روابط خوب با ایران است، باید راه تسلیم در مقابل حقوق ایران، احترام به ملت ایران و ستایش دانشمندان ایرانی را انتخاب کند." وی گفت: "مسیر ایران برای رسیدن به فناوری هسته‌ای مسیر صحیحی بوده و هرگز هم متوقف نخواهد شد. ما نمی‌خواهیم در فناوری حتی یک گام به عقب برداریم."

یدیعوت آحارانوت/ ایران ژورنالیست اصلاح‌طلب را بازداشت کرد

به گزارش روز یک‌شنبه خبرگزاری رسمی ایران، ایرنا، مقامات این کشور یک ژورنالیست اصلاح‌طلب را به اتهامات امنیتی بازداشت کرده‌اند. "گیتی پورفاضل" وکیل این ژورنالیست گفته که یک دادگاه ایرانی روز شنبه "سراج‌الدین میردامادی" را به توطئه علیه روحانیون حاکم در این کشور محکوم کرده و دستور بازداشت موقت وی را صادر کرده است. پورفاضل افزود که میردامادی اوایل امسال هم به اشاعه دروغ علیه دولت متهم، اما به قید کفالت آزاد شده است.

اسرائیل 1///اسرائیل 1///

یدیعوت آحارانوت/ خامنه‌ای به سپاه پاسداران دستور داد موشک تولید انبوه کنند

آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر ایران از سپاه پاسداران این کشور خواست تا موشک‌های جنگی را به تولید انبوه برسانند. وی افزود که انتظارات غرب از ایران درباره محدود کردن برنامه موشکی این کشور "احمقانه و ابلهانه" است. رهبر ایران در ادامه تصریح کرد: "از ما انتظار دارند برنامه موشکی خود را محدود کنید، در حالی که دائماً ایران را به اقدام نظامی تهدید می‌کنند. این انتظار احمقانه و ابلهانه است."

اسرائیل 1///

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین گفت: "سپاه پاسداران مسلماً باید برنامه خود را پیاده کند و به مرحله کنونی قناعت نکند. باید تولید انبوه کند. این وظیفه اصلی همه مقامات نظامی است."

تایمز اسرائیل/ ایران ادعا می‌کند از پهباد تصرف شده آمریکایی کپی‌برداری کرده است

ایران روز یک‌شنبه اعلام کرد که توانسته است پهباد آمریکایی را کپی‌برداری کند که دسامبر سال 2011 تصرف کرده بود. تلویزیون دولتی این کشور نیز تصاویری را نشان داد که ظاهراً پهباد کپی‌برداری شده را نشان می‌داد. تهران سال 2011 پهباد آمریکایی "آر کیو-170 سنتینل" را زمانی که در حریم هوایی این کشور بود تصرف کرد. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده بودند که این پهباد ظاهراً مأموریت جاسوسی درباره تأسیسات هسته‌ای ایران را داشته است.

اسرائیل 1///

یکی از فرماندهان ایرانی در فیلم پخش شده گفت: "مهندسین ما توانستند اسرار این پهباد را کشف و کپی‌برداری کنند. پهباد ساخته شده به زودی پرواز آزمایشی خواهد کرد." آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران هم در مقابل پهباد ساخته شده از روی مدل آمریکایی ایستاد و گفت: "این پهباد برای مأموریت‌های شناسایی بسیار مهم است."

تلویزیون دولتی ایران همچنین تصاویری را نشان داد که راوی تلویزیونی می‌گفت متعلق به یک پهباد ایرانی است که از بالای یک ناو هواپیمابر آمریکایی در خلیج (فارس) ضبط شده است. در این تصاویر که نسبتاً واضح هم بودند، می‌شد پرسنل آمریکایی را دید که روی هواپیماها و هلیکوپترهای روی ناو کار می‌کردند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    رنده باد رهبرم، حضرت آيت الله العظمي امام خامنه اي، كه همچو خورشيد در آسمان مي درخشد و شجاعت و جسارتش پوزه ي آمريكا وسگ منطقه ايش اسرائيل را به خاك ماليده است. جانم فداي رهبر
  • مریم سراوانی ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    واقیعا توکیو بهترین شهر امریکان است
  • پرهام ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    من هم خیلی باورش دارم هم خیلی دوستش دارم
  • اقاروح اللهء عزیز ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    زنده باد مرد ازاده جهان سید علی خامنه ایی
  • ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    جانم فدای دینم ،رهبرم و وطنم که تجلی هر سه در سیدعلی ست
  • جیرف از هند ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کشور ایران جامع ترین کشور از لحاظ ابعاد انسانی می باشد : دلیل این را من وجود رهبری چون آقای خامنه ای می دانم
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    چی میگی مریم جون؟؟؟؟؟ حالت خوبه؟ بهترین شهر امریکا؟؟؟
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۷
    0 0
    اگردقت کنیم،مریم خانم واقعیت راگفته اند!مگرامریکادرژاپن جولان نمیدهد؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس